[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 21:46

ai_luf_u schreef:
gehhe, was ook grapje.
je sprong er over heen en zei, oh nee!(of zo iets) en toen reed je gewoon door alsof het zo hoorde xD

Dat klopt heb wel meer gezegd tegen Bull .....en mijzelf... :( oliebol dacht ik....maar heb wel gelijk doorgestuurd en dat deed Bull feilloos...want was ECHT niet van plan door die hele 3 sprong te duiken....NO WAY !!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:07

Lappie_Lap schreef:
Die bedoelde ik ook Bianca, daar achterin het bos naast de hei. H3 voor het Z is volgens mij met die bielzen :)

Nee de sprong naast jullie hindernis 2 is hindernis 3 voor het Z :) . Bielzen is 5AB voor het Z

Bianca, dan liepen wij dat stukje idd gelijk op! Daarna ging je bij Saar kleppen meen ik :P

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:12

bianca1980 schreef:
ai_luf_u schreef:
gehhe, was ook grapje.
je sprong er over heen en zei, oh nee!(of zo iets) en toen reed je gewoon door alsof het zo hoorde xD

Dat klopt heb wel meer gezegd tegen Bull .....en mijzelf... :( oliebol dacht ik....maar heb wel gelijk doorgestuurd en dat deed Bull feilloos...want was ECHT niet van plan door die hele 3 sprong te duiken....NO WAY !!!!

nee dat was zooo breed!!
echt respect voor de mensen die dat morgen mogen doen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:18

Ik heb 2 weken terug in Markelo met de Vos ook een verkeerde hindernis erbij gesprongen... Had tijdens het lopen van Vos zijn groene bordjes ook een deel van Ul zijn blauwe bordjes bekeken. Waren de paddestoelen. Ongeveer een meter voor de afzet zag ik ineens het blauwe bordje. Toen kwam er ook een 'ooow oliebol!!' uit. Gelukkig was er daar helemaal niets of niemand in de buurt.
Echter, toen we de volgende dag nog een paar vragen hadden over een sprong, 2 hindernissen op 2 galopssprongen uit elkaar waarvan ik alleen de eerste moest maar waar je onmogelijk 'even' uit kon rijden ivm de tierelantijntjes, zei de persoon waar we het aan vroegen dat de TA de dag ervoor had gezegd dat er gewoon sprongen van een hogere klasse mochten worden genomen. De hindernis waar we over vroegen ging er echter uit (en zover ben ik niet gekomen :') ) maar vond het toch vreemd dat de TA dat had gezegd...
Kan een TA dat beslissen, of was diegene gewoon niet goed op de hoogte?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:57

Nu is het tijd voor mijn verslag

Wiso mocht eerst, dressuur was heel ontspannen en dat was ook mijn doel. Ze doet namelijk elke keer zo hysterisch dat we eerst weer voor ontspanning en nagevelijkheid gingen. Mijn voorspelling was dan ook dat de jury het té ontspannend vond en dat klopte, had 176 punten.
Daarna springen, simpel foutloos rondje (het stond echt laag! met parcourlopen had ik zelf ook al een hindernis gesprongen, het pennymeisje in mij kwam weer boven...)
Daarna de cross, Wiso was lekker enthousiast! We gingen met super veel power uit het starthok weg, zelfs zoveel dat ze "spindde" op de bladeren! Gelukkig ging toen de ABS aan...
Na h1 had wiso niet door dat mijn hulp voor rechtsaf betekende dat ze ook echt rechtsaf moest ipv aan de rechterkant van het pad lopen... Dus met een noodgang de bocht gemist. Verder weinig problemen, heb alleen heel veel takken en bomen gezien, gelukkig had wiso meer zicht en heeft ons foutloos aan de finish gebracht! :D

Daarna Frits! Vanwege Frits zijn goede dressuur scores had ik besloten om hem voor het kampioenschap mee te laten doen. Normaal scoren we rond de 200 punten en na zijn super fijne proef was ik ook erg tevreden. Totdat ik mijn punten hoorde, 179! Vond dat mijn proef ook minstens 20 punten meer waard was dus had ik net zo goed wiso (die veel meer tempo heeft in de cross) voor het kampioenschap mee laten doen :(
Gelukkig sprong Frits foutloos rond en was dus ook van plan om gruwelijk te knallen in de cross en dat is gelukt! We waren foutloos en 19 sec buiten de tijd. Goed voor een 6e paats en nog een 3e plaats in het Gronings/Drents kampioenschap! Onze tijd was vergeleken met de rest helemaal niet verkeerd én hij was 5 sec sneller dan Wiso. Wiso had dan ook net geen prijs maar ik had heerlijk gereden en ben dus super trots op mijn toppers!
Frits had op gem 7,3 op stijl met als commentaar bij h5 "ritme en balans goed"
Wiso had gem een 7 dus ook lekker!

Never_Mind

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 06:05

De uitslagen van gisteren staan online :)
Ik zie dat ik 4 sec buiten de tijd was en stijl een 6.3.
Ook waren er blijkbaar wel aardig wat die ook op H2 een weigering hadden :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 06:54

4 sec buiten de tijd was gister echt super snel! :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 06:55

Ja, en dan had ik nog een weigering ook :')
Was ook de 1e keer dat ik echt in de buurt van de optimale tijd zat, dus ik ben er blij mee :D
Ik zag idd heel wat tijdfouten (ook heel veel met meer dan 10 strafpunten..)

ilovejamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 07:25

@caro29 ja dat klopt ik rijd ook bij de HCE , was idd kampioen bij de B paarden. :D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:24

Ik was 22 sec buiten de tijd, zie ik.. Valt mee, kwam ook wat slecht weg bij de start, dus dat is nog wel op te lossen. Op stijl een 7 en als ik dat haperingetje op de waterbak niet had gehad, was ik zelfs RK geweest :oo

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:03

Voor mij precies hetzelfde..
Als ik die weigering niet had, was ik binnen de tijd en was ik ook reservekampioen geweest :=

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:35

Idd als ik het balkje in het springen niet had was ik 4e. Ligt allemaal heel dicht bij elkaar. Had 12,8 tijdfouten, ben daar wel blij mee, gaan we toch sneller!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:39

[quote="ai_luf_u"]cillusion, hahahaha mijn moeder zei precies het zelfde! hahaha moest echt hard lachen om je berichtje, als of mijn moeder het had getypt xD

:D Tja, moeders he! Ach, mijn moeder durfde vroeger met een normaal parcour nog niet naar mij te kijken. Zo erg is het met mij niet; maar ik ben wel blij dat ze de eindstreep veilig heeft gehaald! Enneh die tijd, baal er zelf ook wel van stiekum! Nu zorgen dat ze de volgende cross wel tactisch probeerd de tijd te verbeteren; meer tempo is meer risico..... Als de uitslagen op startlijsten staan maar eens even kijken hoeveel precies en welk tempo de andere C's haalden; ze had 35 strafpunten geloof ik, 0,4 per seconde, dus dat is best veel (na de dressuur stond ze op 55)!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:41

Lekker achteraf gepraat haha ... maar ik had ook in de prijzen gezeten als ik niet had zitten klooien met dat afzetlint :')
We komen steeds dichterbij die optimale tijd.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:42

Idd LL! ;) als als als... Maar zo is het en niet anders! :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:43

Mens moet wat te doen hebben in de evaluatie na de cross :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:44

Dat zijn de verbeterpuntjes! ;) Nou bij mij de dressuur en het balkje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:47

"as is verbrande turf" zei mijn vader altijd :D

felicitaties voor de diverse goede prestaties, zo te zien was iedereen behoorlijk tevreden, op een paar uitzonderingen na en daarvoor een 'volgende keer beter'

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:48

Haha, ja, achteraf is 't altijd makkelijk praten... :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 11:20

texelse schreef:
Nou Puera, als hij te koop is zag ik in je onderschrift, mag je er wel wat vriendelijker over schrijven :+ , maar ik kan me voorstellen dat je het beestje goed zat bent als ze je zo laten zitten!! Jammer hoor.
Dat stond er ook al bij voor Westerbork. :Y) En er zijn genoeg positieve posts van mij over haar... alleen gister mocht ze achter 't behang. :D

Bianca1980, volgens mij stonden wij gister naast elkaar! :D

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:47

Lappie_Lap schreef:
Lekker achteraf gepraat haha ... maar ik had ook in de prijzen gezeten als ik niet had zitten klooien met dat afzetlint :')

Helemaal gelijk hoor! Zo zal het altijd zijn; de topscoorder dressuur reed in het springen een verkeerd parcour bij de kleine pony's! Tja,.... die baalde helemaal denk ik!

Maar; na de eindstanden bekeken te hebben blijkt dat de ab pony's 420 m per minuut moeten rijden en de C pony's 450 in het zelfde klassement; vandaar dat ik het gisteren al niet helemaal snapte qua tijdstrafpunten! Met het normale springen hebben de abc pony's als het gevoegd wordt altijd het zelfde tijdschema, met eventing dus niet denk ik.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:47

cillusion schreef:
Lappie_Lap schreef:

Helemaal gelijk hoor! Zo zal het altijd zijn; de topscoorder dressuur reed in het springen een verkeerd parcour bij de kleine pony's! Tja,.... die baalde helemaal denk ik!

Maar; na de eindstanden bekeken te hebben blijkt dat de ab pony's 420 m per minuut moeten rijden en de C pony's 450 in het zelfde klassement; vandaar dat ik het gisteren al niet helemaal snapte qua tijdstrafpunten! Met het normale springen hebben de abc pony's als het gevoegd wordt altijd het zelfde tijdschema, met eventing dus niet denk ik.

Nee toch? Volgens mij hebben alleen maar de A-B pony's meer tijd voor in het parcours, ook als het gevoegd word met de C pony's..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:22

Even heel snel (ik zit in de auto via de ipad :D ): fooooouuuutlooooooooos gecrosst! *\o/* *\o/*
Met dressuur rond de 60% en springen 1 balkje, dus helemaal blij :):)

Hoe de rest het hier heeft gedaan lees ik vanavond wel rustig thuis, dit is niet echt ideaal :D

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:47

Ik ben net even wezen kijken! Vond het een leuke cross, die mij goed te doen leek. Heb Mirthe met de M pony nog bij de waterbak gefilmd en de bokker (?) die na Mirthe startte.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:06

Ik had je al gesproken, super Jetske!
Hier ook een berichtje uit de auto vanaf de iPhone:

Dressuur ging niet zo lekker, toch nog 189 punten.
Springen ging fijn, foutloos rond.
Toen de cross, fijn ritme maar niet voor de tijd gereden, Bam liep super foutloos rond!!!
Uiteindelijk een derde plek met twee seconden

verschil op nummer twee en maar twee prijzen, maar alsnog onwijs tevreden :D .

Ik lees hier goede en minder goede verslagen, daar reageer ik thuis nog op.