[SGW] Verslagen SGW Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Verslagen SGW Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:24

Wat jammer Annika en Venthe. Ook zuur dat de hindernisrechter niet precies op de hoogte is van het aantal weigeringen dat je mag hebben. Volgende keer weet je het en kun je dat melden en idd nog een keer aanrijden.
Top Lielle, maar ik had je al gesproken.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:27

Ik lees nogal wat verhalen van tevreden mensen, fijn!

Ik had helaas geen goede dag. Nikay is de hele week al wat sloompjes, niet zichzelf, maar ze heeft geen koorts en gister in het bos was ze wel weer enthousiast. Maar helaas, vandaag was het enthousiasme heel ver te zoeken. Dressuur ging helemaal niet, geen idee hoeveel punten we hebben, maar ze werd ook nog eens ter plekke enorm hengstig, liep vast een lekker ding langs. Normaal heeft ze helemaal geen last van haar hengstigheid, maar vandaag dus kennerlijk wel.

Met losspringen ging het in het begin nog wel lekker, maar op een gegeven moment bedacht ze zich en sprong ze niet meer. Haar nog even over het steiltje heen gekregen en toen moest ik de ring in. Nou ja, laten we het er op houden dat ik er een slagveld van heb gemaakt en dat ik 28 strafpunten had, wel rondgekomen trouwens. Ik voelde me echt heel banketstaaf, niet omdat ik niet mocht crossen, ook balen natuurlijk, maar omdat ik misschien toch eerder in had moeten zien dat ze kennerlijk niet lekker is, ondanks dat ze geen koorts heeft. Ik had tijdens het parcours al besloten dat hoeveel strafpunten ik ook had, ik niet zou gaan crossen. Ze krijgt nu eerst even 1 á 2 weekjes vakantie in het weiland, en mocht het dan nog niet beter gaan dan haal ik er een dierenarts bij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:29

Gatverdarrie Martine ! Wat balen van je openingswedstrijd. Maar nog meer balen dat Nikay niet in orde lijkt. Misschien verstandig om toch even een bloedje te laten trekken morgen meteen? Weet je iig of er iets rommelt. Of misschien had ze wat last van de warmte? Weet niet hoe ze daar normaal op reageert?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:35

Ja echt heel erg balen... Ik wacht haar hengstigheid even af, misschien dat het daaraan lag. Als dat niet zo is laat ik inderdaad haar bloed even onderzoeken. Was nog een hele aardige jongen toen ik haar aan het afspuiten was die even haar tandvlees bekeek of ze misschien iets van bloedarmoede had, maar daar wees het zo niet op. Dit is echt helemaal niks voor haar, ze stuitert normaal alle kanten op en zo'n parcours is echt kaassie voor d'r.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:40

Balen zeg Martine en Venthe :(:)

Sim, alleen de 201 punten en 1e ea plek wist je nog niet :D

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:48

Wij zijn ook weer terug :)

Dressuur ging wel aardig, ze was alleen erg heet omdat ze het springterrein al had gezien. Volgens mij hadden we hier 187 punten. Springen ging heel mooi foutloos, daar was ik erg blij mee!
Helaas in de cross drie stops op hindernis 4 (de boom op het heuveltje voor het water). Ze heeft nog nooit geweigerd dus ze moet hem wel heel eng gevonden hebben.

Binnenkort maar eens naar Baarle Nassau om heuveltjes te trainen, die had ze ook nog nooit gedaan geloof ik.

We hebben nog een hele tijd bij het water zitten kijken, maar het was wel een slagveld zeg, in de B. Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen!
Laatst bijgewerkt door Apocalatch op 10-04-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

Balen zeg Lisa, mijn paard vond dat boompje ook erg eng.

Hopelijk is je paard snel weer de oude martine!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:54

Dank jullie wel. Dat boompje voor het water was inderdaad een scherprechter, wij hebben ook een tijdje bij het water zitten kijken, was nog wel bij de pony's, maar niemand er in 1 keer overheen!

Lisa en Venthe, voor jullie ook balen zeg!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:06

Ik ben niet de enige, gelukkig!
Mijn dag was wel heel leuk. Met dressuren ging het goed, ik stond 4e met 198. Daarna springen en dat ging heel fijn. 1 Balkje in het parcours, dus dik tevreden.
Bij de dierenarts kwamen we netjes door de keuring, en vol vertrouwen gingen we de cross in. We hadden direct een fijn ritme, en Venga leek het erg leuk te vinden, ze pakte goed aan op 1. Naar 2 ook goed, maar toch even een stop. Opnieuw aangereden, en lekker door naar 3. Ging ze super over, dus naar 4. Net voor de sprong ziet Venga het water, en ik had er al rekening mee gehouden dat ik daar extra moest rijden. Mocht niet baten, 3 weigeringen en einde cross.
We mochten nog wel door het water stappen, dus dat hebben we nog gedaan.
Ik vind het echt jammer, de sprongen waren fijn en we hadden een prima ritme. Het halen van de finish had er eigenlijk wel in moeten zitten. Ik vond de cross met lopen goed te doen, en baal ervan dat ik al die leuke sprongen niet heb gehad.
Maargoed, paard en ik zijn weer heelhuids thuis en hoewel we niet verder zijn gekomen dan Chaam, ging het wel beter.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:13

Goed gedaan met dressuur, Lielle! Springen wat minder, maar de cross weer goed.
Van Martine klinkt niet zo fijn, als je paard net niet fit is. Voor Lisa balen, en voor Venthe al helemaal. Annika ook niet zo fijn gecrosst. :(:)
Nou ladies, volgende keer weer beter! Voor mij is dat Castenray.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:20

Zo ook ik weer terug en tevreden.
Dressuur ging neutraal, iets van 176, maar m'n coupon was foetsie.
Springen ging lekker, 1 balkje en verder lekker door kunnen rijden.

Cross ging eigenlijk super. Alleen uiteraard nr 4 VOL in de ankers (lag er bijna naast) en na wat gemuts onderaan ging meneer er vlotjes overheen. Overige hindernissen gingen super en eindtijd rond de 5min11sec. en ik heb hem niet eens gepushed :P
Film zit in de oven, dus die staat morgen wel op YouTube.

Wij gaan ook op naar Castenray, maar eerst volgende week Kootwijk onveilig maken met endurance, dressuur en springen (op 2 dagen met 2 paarden).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:27

Mooi Ruud dat je zo fijn hebt kunnen crossen!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:05

Jammer van de mensen die 'm niet uit hebben kunnen rijden! Hindernis 4 was een pittige wat ik inderdaad van mensen heb gehoord, heel veel paarden stopte daar! (de mijne gelukkig niet!)
Bij mij ging het ook wel goed, dressuur 191 dus al een stuk beter dan de vorige keer, springen wat minder, 1e hindernis ging ze vol overtuiging op af en toen op het laatste moment besloot ze om het toch niet te doen, dus heel die hindernis ondersteboven, haha. Daarna nog verder gereden 1 balkje maar verder goed :j
Cross ging echt super fijn, ze had echt gelijk vanaf het begin in de gaten wat de bedoeling was :))
Had 1 stop bij het water, wilde erin springen over de boomstam maar reed zelf niet genoeg aan, daarna sprong ze er wel super in! (mensen helemaal enthousiast, ik was blijkbaar 1 van de hele weinige die erin sprong)
Daarna bij de voederbak ging ik zo hard dat ik die even miste :') Maar daarna sprong ze er super overheen.
Ik ben dus weer erg tevreden en was uiteindelijk ook nog 12e!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:08

Fijn dat je gevoel goed is Lielle, top. Super nette dressuur score!
Wat jammer Venthe, volgende keer weet je het zeker.
Wat ontzettend balen Martine, hopelijk is het niets ernstigs.
Fijn dat het bij jou goed ging Ruud!
Mooi dat je ook tevreden bent Arielle. Mocht je kiezen of je de erin liep of over het boompje ging? De L boomstam zeker?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:10

Ja blijkbaar mocht je kiezen maar dat wist ik niet dus was gewoon gesprongen, haha :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:11

uitslagen staan al op de site! Ik had een 7 voor de stijl, dat valt niet tegen. Springfouten maakten weinig uit, anders was ik 10e geweest, nu 13e.

Arielle, goed gedaan.
Lisa, balen zeg :(:)
Ruud, ik had je al gesproken, fijn gereden.

En ik ga gestrekt op de bank, ben helemaal af. Sim, PB antwoord komt morgen, maar dank voor het compliment.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:37

Martine wat balen dat je paard niet lekker was :(:)

Venthe, toch balen om op deze manier (onterecht) het parcours te moeten verlaten. Gelukkig bne je wel tevreden.

Lisa en Venga balen van hindernis 4 :(:) Ik vond het zelf ook raar staan daar en ook erg vroeg in de cross wat het misschien extra lastig maakte.

Ruud super! En veel plezier in Kootwijk volgende week!

Arielle fijn gereden, super!

Hier ging de dresuur niet echt goed, op een gegeven moment ging ik in volle galop door de ring :+ Maar toch nog 180 punten. Springen ging heel erg fijn, foutloos rond en een super gevoel.
Bij het lopen van de cross kreeg ik al de bibbers, bij hindernis 4, het water, het bruggetje en ik had dus ook niet verwacht veel verder te komen dan hindernis 4. Maar bij hindernis 4 twijfelde ze heel even maar ging wel en ze ging zo het water in. Ook het bruggetje was eigenlijk niet echt eng. Maar bij de trakhener schrok ze heel erg. :(:) Daar ben ik uitgebeld, maar ondanks dat ben ik toch wel trots op haar :)

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:42

Ventje: ik ben op dezelfde manier de wedstrijd uitgestuurd. 1 weigering op 4 en 2op het water!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:45

Leuk om alle verslagen hier te lezen. Heb vele volgens mij voorbij zien komen op mijn camera maar weet dan nooit wie, wie was...
De foto's volgen ergens deze week want het zijn er te veel om in één avondje uit te zoeken.... .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:47

Heb een leuke dag gehad veel bekende gezien en eeerug mooi weer :)
Heb een mooi kleurtje gekregen!

Jetske plaatst der verslag wel :)

Voor de mensen waar bij hetniet ging :(:)

Voor de mensen waar bij het wel ging! +:)+

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:52

Ik was nummer 129 in het roze mocht iemand foto's hebben ;)
Corine stond jij bij de trakhener mij aan te moedigen of was dat iemand anders? :))

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:55

Ik was 77 in het rood. En ik hoop heel hard dat jij bij de haag stond Want daar was ze heel erg spectaculair.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:57

Haha die haag sprong de mijne ook ruig overheen inderdaad!
Had je trouwens nog wel zien rijden Lielle, leuk schimpie :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:59

Zo lang ik op het paard zit zie ik bijna niemand, dan moet ik op Ukkie letten. Volgende keer zal
Ik beter kijken :j

Ze ging op de haag helemaal aan de (hoge) linkerkant en dan nog eens met aardig wat lucht :oo

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:01

Oh maakt niet uit hoor, liet je ook maar gewoon met rust want je was inderdaad bezig!
Nog gefeliciteerd met je dressuurscore trouwens!

Ik ga zo maar eens richting m'n bedje, ben helemaal kapot van vandaag! :wave: