[SGW] Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:20

Ja klopt! Bedankt!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:23

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:23

TG, super! Gefeliciteerd :D
Jantine, ook felicitaties voor je zusje!
Echt balen Margriet van je dressuur!

Ik heb gister per ongeluk de paddestoelen voor de waterbak voor de L paarden/M pony's gesprongen met de Vos. Er was gelukkig niemand in de buurt die het kon zien maar ik voelde me zo dom!
De TA heeft gisteren trouwens wel tegen de hinderniscontroleurs gezegd dat een hindernis van een hogere klasse springen geen probleem was. Volgens mij geldt die regel al jaren niet meer dat dat mag. Hadden namelijk navraag gedaan over de huisjes omdat daar met verkennen 2 stonden terwijl de L paarden er maar 1 hoefde en ze daar onmogelijk uit te sturen waren, dus we hadden gevraagd of die er achter aan mocht of dat ie weg ging. Toen vertelde een meneer van de organisatie dat de TA dat had gezegd.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:25

Oja dankjewel!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:25

Margriet_ schreef:
Nee in een ring van de B paarden! ;) niet in ring 1 maar in een ring. ring 3 bedoel ik dan.

Nou niet stout, gewoon niet willen. Heel stug en helemaal de neus eruit. Dus het leek ook nergens naar. Ook nog 2 keer aangegalopeerd ipv draf. springpeerd. :Y)

Kylyco die van jou is ook een karandasj toch?

Klopt, soms druk, heet gevoleig maar super lief en aanhankelijk ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:26

Marsafuba schreef:
Oja dankjewel!!

Geen dank hoor !!!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:46

Ben ik blind ofzo? Ik zie de uitslagen van B pony's en B paarden ring 3 niet?

Edit laat maar ik zat bij 3 april :o

Er waren maar 4 combi's binnen de tijd op zaterdag in de B paarden := Ik was meer dan een minuut buiten de tijd met een foutloze ronde _O-
Ben ik nog blij mee ook, heb expres rustig aan gedaan omdat ik geen gerace wilde en omdat het springen al zo snel ging heb ik in de cross extra op controle gelet :j

bvw

Re: Verslagen SGW Markelo 2/3 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:54

zie dat ik met beide een 6 had voor stijl, niet erg hoog en ik ben ook heel benieuwd naar commentaar. Helaad heb ik geen protocolletjes!

WendyKtH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:06

Je kon bij het verkennen van de hindernissen op de beschrijvingen zien dat er een huisje en steeple weg werd gehaald voor de l paarden en m pony's.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 02:29

_Sim_ schreef:
Lekker hoor Marieke! Wanneer ga je weer L/M?
Eerst maar weer een paar keer met een goed gevoel het springparcours rondkomen en dan gaan we weer eens L proberen. Het zou wel heel leuk zijn als we dit jaar weer een keer M kunnen starten. Maar ik rijd liever een B-cross dan dat ik wordt uitgebeld in het springparcours voor een M-cross. :j

xSiep schreef:
@Motje11: hoelang duurde het nou voor de uitslag/stijlpunten bekend was?
(had je btw wel door dat ik degene was die voor jou startte :P)
Ik weet niet meer hoe laat de uitslag was. Ik heb m’n paard verzorgd, een patatje gegeten, even gewacht en toen hingen ze hem op. :list:
Nee, ik had niet in de gaten dat je ook een bokker was. Wat leuk! Ik zie dat je paards moeders vader Voltaire is. Grappig, van die van mij ook!

@ Birte: Ik had al even in je profiel gespiekt of ik je herkende met je twee vlechten. := Maar je hebt er geen foto’s in staan. Leuk je gesproken te hebben.

@ Rosalie123: Ik ook niet! Ik herken je nu uit je profiel. :)

@ tientjeh: Ik zie het al helemaal voor me, jullie twee platgedrukt tegen de boom en die ruiter er in een klein rondje omheen. :D

@ Lappie_Lap: Dus jij bent Lappie_Lap! Leuk om er een gezicht bij te hebben, ik heb je naam hier al vaker op Bokt zien staan.

@ lindadegreef: Ja, wij hebben elkaar gesproken bij het patatloket! Hoe was het uitgaan? =:)

@ Ruud: Balen van je val. Hopelijk heb je er niets aan over gehouden…

bvw schreef:
Motje11 schreef:
Het springen was nog even spannend. Het losrijden ging hartstikke fijn, tot de laatste paar sprongen: bijna stoppen en toch nog springen, balk flink raken, ik zag geen afstanden meer.

volgens mij hoorde ik toen ook nog een hele harde K*T uit je mond komen...
Neuh… zoiets zeg ik nóóóit… Hooguit poedersuiker. :x :oo

mistid schreef:
Hebben nog heel erg geluk gehad, ging Ul afladen thuis en hij zet een voet op de laadklep en zakt er zo doorheen!!! Schrok me vierkant kapot
Gatverdamme zeg, dat is schrikken! Pfff, niets eraan overgehouden?

@ Riannhuh: Ziet er spannend uit op je filmpje. Gelukkig ging het daarna goed. Leuk tweede filmpje met die heuvels erbij. En zat er iemand je op de hielen? :wave:

Ik kreeg nog een leuke serie foto’s van hindernis 7 van een toeschouwer. Dat zijn van die snel achter elkaar geklikte foto’s, ik zal er een filmpje van maken, dat heb ik weleens eerder gedaan. Als ie leuk wordt plaats ik hem hier nog.

Ik vond het trouwens super gezellig! En vandaag was het weer toch ook niet zo slecht? Ik heb geen regen gezien, maar misschien in Markelo wel?

Hier twee fotootjes van hindernis 7 (je ziet hem al zo mooi meekijken):
Afbeelding

Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:37

leuke foto's! Je ziet hem idd mee denken, handig :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:56

Leuke foto's Marieke! Mooi de oortjes naar voren :D
Ja er reed iemand vlak achter me maar die had ik vlak voor de waterbak ingehaald :) Volgens mij vond mijn paard het wel gezellig zo, het laatste stukje van de cross met z'n 2en :))

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 09:34

leuke verslagen van iedereen! Heb alles doorgelezen, maar is wel heeeeel veel om op te reageren.
Heb zaterdag nog wel verschillende bokkers gesproken. O.a. Motje tijdens het inspringen en BVW toen ze met frits bij de kar stond. Vond het weer erg gezellig!

Voor ons was dit na 2 trainingen weer de eerste cross van het seizoen. Dressuur ging echt knap waardeloos, had een beetje te kort losgereden en moest in ring 1 (bijna naast het springen) Arany zag overal hindernissen en paarden, dus was met alles bezig, behalve de dressuurproef, waardoor ik vergat te rijden en alleen maar bezig was haar bij me te houden. Niet zo handig dus... Resultaat van 174 viel me zelfs nog mee....

Springen ging echt fantastisch goed, ze sprong uit het boekje, overal goede afstanden, fijn in de manieren en foutloos. Was ik erg blij mee!
Cross was duidelijk nog een beetje inkomen. Opzich sprong ze heel goed, trok ook wel fijn aan, maar die bulten vond ze toch erg raar. Ze keek letterlijk bovenop iedere bult eerst weer naar beneden of de kust veilig was, voordat ze ook echt het gat in liep. Bij 7 sprong ze zo groot dat ze al voorbij de afslag naar hindernis 8 lande, waardoor ik een stukje terug moest rijden.

En bij de waterbak had ze deze actie (let vooral op de rare kronkel in haar lijf)
Afbeelding
Waardoor ik er half naast hing en pas vlak voor 13 weer goed rechtop zat en teugels min of meer op maat. Helaas daardoor een stop op die hindernis, maar konden we geen van beiden echt wat aan doen.

Ondanks de bulten en die 2 foutjes, wel fijn gereden en al met al zeker tevreden over m'n paardje. Volgende x in westerbork L starten, heb nog wel wat te oefenen met de dressuur ;)

Edit: ik zie net in de uitslagen dat ik een 7 voor stijl had, dat is toch best netjes! :-D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:33

maffe foto carmen! Een 7 is inderdaad super netjes :D
Ik weet zeker dat jullie het in de L ook goed gaan doen, in wb liggen de dressuurringen ook niet vlakbij het springen dus komt dat vast ook goed!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:36

@Carmen Iedereen begon ook heel hard te lachen bij de waterbak, zag er echt komisch uit :P

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:45

AnkeVivaldi schreef:
@Carmen Iedereen begon ook heel hard te lachen bij de waterbak, zag er echt komisch uit :P

Ja ik hoorde het inderdaad, moest zelf ook erg lachen. Arany blijft een clown met waterbakken, gelukkig ben ik er meestal al min of meer op voorbereid. Het is maar goed dat ik zelf nog een beetje lenig ben :+

Wel super gaaf dat je het precies op het juiste moment op de foto hebt staan!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:46

Haha maar toch fijn dat die er ingaat, al is het een gekke manier :P
Haha ja de timing was best nog wel goed, alleen jammer dat die net wat donker is geworden. Achja :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:57

Leuke foto's Motje en Carmen!
Carmen, had jij met dressuur een dekje van Boertjes op? Dan heb ik nog even naast jouw ring gereden vlak voordat ik aan de beurt was, zag er idd wat gespannen uit.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:03

ja dat dekje klopt mistid. We waren ook fijn aan het prutsen... M'n vriend heeft het ook gefilmd, heel leerzaam, maar zag er echt niet uit!
Heb jou niet gezien, teveel gefocust op een gespannen paard ;-)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:05

Jammer!
Als ik je over 2 week in WB zie spreek ik je wel aan ;)

Motje, met paard lijkt alles goed! Pap is een nieuwe laadklep voor de trailer aan het maken... helaas nog geen nieuwe dus.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:09

ja doe maar, gezellig!

Gelukkig dat het met je paard goed is! Zal wel schrikken zijn geweest met die klep! Hopelijk loopt ie de volgende keer wel weer netjes de trailer op.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:11

Ik ben blij dat het met deze gebeurde en niet met mijn jonge paard (waarmee ik zaterdag het trailerladen nog geoefend heb), denk dat die er meer moeite mee zou hebben gehad. Ultra maakt hij niets uit denk ik, zullen het wanneer de nieuwe klep klaar is wel even testen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:12

Mirthe ik heb je nog gedag gezegd maar volgens mij ging er geen lampje bij je branden?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:51

Ooh dat was jij! Ik zat al steeds te denken wie dat toch was. Nee er ging totaal geen lampje branden :o was teveel met vanalles bezig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:53

:D haha ja ik zag het :P