[SGW] Verslagen van Chaam 20/27 maart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:46

Laatst bijgewerkt door Annetje op 27-03-11 19:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's ter illustratie, de rest is in link gezet

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:56

ja ik zag je bij de cross! ik dacht hu wat doe je nou >;) :o

waarom deed lakso dat eigenlijk?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:05

Ik heb geen idee := hij ging goed van start, maar vloog direct naar rechts dat veld op en ik kreeg hem gewoon niet meer naar links terug. Dus toen toch maar een volte rechtsom gemaakt en toen kreeg ik hem wel gewoon rechtdoor naar de hindernis. Die was het probleem niet. Ik weet niet wat hij had :+

x_joyce_x

Re: Verslagen van Chaam 20/27 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:12

mooie fotos jetske!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:04

Jet lekkere actie van koe :+
Moie foto's :D

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:09

Nou ik heb m'n SGW-debuut gehad vandaag!

Dressuur was ze nogal gespannen ging dus niet helemaal top, maar opzich wel braaf, 172 punten.
Springen liep ze echt super fijn, foutloos parcours!
Daarna cross, er stond een hele mooie maar wel vrij dikke cross, dus was best beetje zenuwachtig, maar ze liep echt zooo goed, ook foutloos! :D
Had ik gewoon nog een 7e prijs gewonnen! :D
Foto's van mij komen nog!

Jetske ik zag je inderdaad nog met wegrijden bij de cross, ik dacht ook al huh wat gaat die nou weer doen, haha.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:16

Top arielle!! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:29

Mooie foto's Jetske! Hopelijk was die actie van Lasko bij de start eenmalig. ;)
Top debuut Arielle, op naar de volgende!
Gefeliciteerd Joyce.

Jullie hadden vandaag wel heerlijk weer!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:31

Ik heb ook heerlijk gereden!
Dressuur 191, in het springen gingen we iets te hard en daardoor 2 balkjes, en de cross ging foutloos! Ik heb ook nog een derde prijs in ontvangst mogen nemen :D

Mooie foto's Jetske!
Dat klinkt als een super SGW debuut Arielle :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:44

Lisa ook top gefeliciteerd!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:47

Super uitslagen Arielle en Lisa zo te horen! Gefeliciteerd beide :)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:50

Ik heb vandaag mijn B-debuut gemaakt.
Dressuren ging wel aardig, slechts 181 p en 12e plek. De plek die klopte wel, zat mooi in de eerste helft. Daarna zijn we de cross gaan lopen, en daar stonden wel wat dikke jongens tussen. Maar er zou ook nog aangepast moeten worden naar de B. Dus later nog een keer gelopen, en de aanpassingen waren minimaal ;)
Opzadelen om te gaan springen, en Venga vond het allemaal erg leuk. Losspringen deed ze netjes, en in het parcours tikten we er 3 balken af. Dat is normaal gesproken niet nodig.
Toen mochten we van start, en Venga vond het heel raar. Over de eerste geduwd, de tweede ging al ietsje beter, en toen naar de 3e. Dat was voor mij een flinke jongen, en dat dacht Veng denk ik ook. Twee keer geweigerd, en toen deed ze het. Op 4 een weigering, en toen ging het weer even. Over 5 heen aangemoedigd, 6 ging wel goed, 7 ging maar amper. Op 8 stonden we stil, en de 4e weigering is uitsluiting. We mochten wel door van de hindernisjury, en we zijn aangehaakt achter de volgende combinatie, en dat sprong erg makkelijk. Na het water was ik die helaas weer kwijt, dus bij 10 een weigering, bij 11 en bij 12. Toen ben ik maar gestopt.
Dus helaas niet gefinished, wat ik eigenlijk wel had verwacht. We kregen geen ritme te pakken. We proberen het gewoon nog een paar keer, en hopelijk wordt het voor ons wat makkelijker.

Veel geleerd, en we zijn weer heelhuids thuis.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:52

das balen venga, volgende x beter, gewoon nog wat trainingen mee pakken :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:55

Wat jammer Venga. Je hoopt toch op een beter debuut.
Misschien wel een tip voor een volgende keer: al zegt een hindernisrechter dat je door mag rijden, officieel mag dat dus NIET! Nu zal het ws geen probleem vormen omdat je toch niet gefinished bent, maar was je wel door de finish gegaan dan had je ws een brief van de KNHS gekregen.
Misschien kun je een paar oefencrossen (bv bij Alice ofzo) gaan rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:36

Uitslagen staan er op. De meeste bokkers hebben niet al te best gereden zie ik.
Broertje, gefeliciteerd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:44

@ Jetske, netjes gedaan! Mooie foto!
@ Arielle, top debuut!
@ Lisa, gefeliciteerd! Netjes hoor!
@ Venga, jammer dat het niet ging als gehoopt. Oefencrossen bij Alice meepakken is idd wel een goede tip!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:48

Ik heb heerlijk gereden maar zo bekaf en net half uur thuis dus mijn verslag morgen. 1 weigering bij mij is discutabel, maar dat maakt niet uit, eentje had ik al ingecalculeerd dat was op de haag naast de coffin.
In de styl jury's kon ik me evenmin vinden met het commentaar, maar paard heeft veel geleerd en kilometers gemaakt en dat vind ik veel belangrijker. Hij paktte na enige twijfel van 1 en 2 super aan.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:57

Wij zijn ook weer, zo rood als een kreeft van de zon, thuis ;) Dressuur was dramatisch, lag voornamelijk aan mijzelf, losrijden ging super, toen moest ik de ring in en dan ga ik zitten zenuwen en wordt paard zenuwachtig en gaat het niet meer. Toch voor mij gevoel wel wat lage punten, 164.. Zoiezo al geen winst, dus de rest werd mooi een oefenrondje :+

Springen ging super, en de cross helemaal! Na ons race-parcours van princehage vorig jaar heb ik heel hard geoefend om haar goed onder controle te krijgen, ook als ze eigenlijk gewoon alleen maar super super hard wil. Het oefenen heeft vandaag gelukkig zijn vruchten afgeworpen, had haar prima onder controle, kon élke hindernis goed aanrijden en was gewoon helemaal blij :D het ging zo goed! Wel buiten de tijd, maar dat was voor vandaag juist de bedoeling.

Uiteindelijk zie ik net dat ik nog 9de ben geworden ;) Toch een eind omhoog gekropen aangezien ik na de dressuur 1 na laatste stond

Voor de prijswinnaars gefeliciteerd! Voor diegenen bij wie het wat minder ging :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:19

Wat een super weer hadden we en wat was de bodem daardoor ook heerlijk! Wel een kilo zand in mijn oren/ogen/neus maar vooruit.
Dressuur was leuk ;) en ik verwachte wel ergens rond de 200. Groom was beetje pissig op mij: jij rijd echt zo lalala en mist de X iedere keer met een meter etc. etc.. Dat krijg je als je een dressuur ruiter meeneemt. Had inderdaad 210 punten... oefenen stel ik dus nog even uit.
Toen 5 uur wachten en lekker genieten van de zon en nieuwe achterbeschermers scoren.
Springen was ook leuk. Iets te veel entousiasme en iets te hard inkomen leverde 2 balkjes op maar voor iemand die het gaspedaal voorheen nooit durfde te gebruiken is dat helemaal niet erg.
Cross ging heel twijfelend. Hij begon al aarzelend en als ik hem dan aanmoedigde met mijn stem wilde hij gelijk hard. Kwam niet echt in een ritme. stop op 3 en 2 op 4. Daarna liep het redelijk mar niet uit het boekje. Bij 12 kreeg ik nog een stop op de B sprong. Toen was het dus over en uit. Toch geen rotgevoel. Weer heel leerzaam dus.
Nu duimen dat ik de wachtlijst is EL kan verlaten

Dan de complete versie voor diegene die het echt willen weten: Ik ben natuurlijk het overzicht weer kwijt geraakt tijdens het rijden en heb 13 en 14 ook nog gesprongen. Toen ik na de finish stond te vertellen hoe het gegaan was werd mij weer even opheldering gegeven over de precieze betekenis van 3 en 4 stops. Helaas dus. Ben naar de rekenkamer gegaan en heb mijn verontschuldigingen aangeboden. brief krijg ik toch wel maar vond ik wel zo netjes.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:32

ik had al veel mensen gesproken gisteren, het was weer super gezellig. Arielle, goed gedaan, proficiat!

Zelff ben ik ook heel tevreden. Ukkie vond het nog wel enorm spannend, zo'n groot veld met zoveel vreemde paarden, en ze liet dus nog zeker niet zien wat ze in huis heeft, maar ze heeft zich keurig gedragen en uiteindelijk was ze toch heel tevreden en ontspannen, en daar gingen we voor.
De bijbehorende cijfers zijn: 176, 3 balken, een langsloper en tijdfouten, 7,5,6,8,8,8 en een 16e plek.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:35

Jammer van je cross Pol! Maar fijn van het springen (en dressuur is natuurlijk een eitje voor je :D )

Sprak je gister al, maar jammer dat het met dressuur niet er uit kwam Lielle, maar verder heel fijn dat Ukkie zich heeft kunnen ontspannen! Heeft het steeds meenemen naar terrreinen en daar rondlopen toch zijn nut bewezen!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:36

Dank je Sim!

Na alle ups en downs afgelopen jaren ben ik dit jaar super begonnen! Het springen is mijn grootste valkuil, maar dat stond gelukkig mooi opbouwend gebouwd dus perfect voor mij om in te komen. Had dan ook weer (bijna) een ouderwets fijn rondje met ritme.
De cross begon Tinus wat kijkerig, maar na hindernis 5 pakte hij het ineens weer op en ben het water zelfs ingesprongen zonder enkele aarzeling. Nu moet ik alleen proberen hem nog meer in zijn conditie terug te krijgen want met de tijd hebben we nog een beetje moeite.

Al met al een flinke opsteker voor ons zelfvertrouwen!

Toch fijn om te lezen dat de meeste wel met een fijn gevoel hebben afgesloten ondanks wat fouten hier en daar.
Degene met prijzen gefeliciteerd! En degene die wat pech hadden, we zijn pas net begonnen dus geef de moed niet op!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:58

Heb vast 1 foto, fototopic komt er nog aan!

Afbeelding

Lisa ook top, gefeliciteerd!
venga, jammer, maargoed ik vond het ook vrij dik staan hoor sommige hindernissen was echt even niet over nadenken en bijna ogen dichthouden, haha.
bianca1980, ging lekker dus!
hetismij, ook lekker gereden dus!
pol013, jammer van je stops..
Lielle, had je nog wel heel even gezien, maar was toen zelf ook druk enz.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:25

Ik heb een heerlijke dag gehad gisteren.
Jetske; jammer van de start, maar super dat je cross verder fijn ging. We zagen je voorbij komen op de coffin; zag er netjes uit, lasko kwam iets terug maar ging mooi door.
Lisa; Gefeliciteerd met je prijs!
Polo; jammer van je stops maar beide weer veel geleerd.
Lielle; we hebben elkaar gisteren al even gesproken; ukkie heeft weer veel geleerd.
Broertje; heeft ook heerlijk gereden, top!
Bianca; heb ik heel even gezien toen je aan het losrijden/stappen was voor de cross (ik liep met dat kleine witte welshje). Ook heerlijk gereden, ben benieuwd naar je verslag!
Hetismij; super dat je je trainingen van afgelopen winter zo in de praktijk hebt kunnen brengen!
Arielle: gefeliciteerd, super debuut! Wat gebeurde er nu bij het losrijden voor de cross?
Venga; was jij toevallig nr 162? Dan hebben wij elkaar gisteren meermaals gesproken :) Jammer van de stops, maar toch veel geleerd. Hopelijk kun je hem de volgende keer helemaal uitrijden!

Nu mijn verslagje;
Dressuur ging netjes, was tevreden. De jury blijkbaar ook want ik had 201pt en stond 3e. Springen ging niet zoals ik wilde, had veel te weinig controle naar mijn zin. Het stond ook wel erg laag (ze hebben amper iets verhoogd na pony's). We hadden 1 balk. Daarna de cross; helaas weer opstartproblemen. Kreeg haar niet richting 1, weet niet waar ze naar keek, maar dan blokkeert ze en kom ik niet door. Uiteindelijk voor elkaar gekregen om om 1 heen te rijden en daarna erover. Ruim voor 2 remde ze weer even af, maar kunnen overtuigen en toen trok ze door. Op de zaag-houtblok dubbel sprong ze met aanrijden nog even opzij, dus dat was geen mooie sprong. Het water ging ze nu vol overtuiging in draf in en galoppeerde gelijk aan. Hier ben ik super blij mee, want dit ging altijd twijfelachtig in stap. De rest van de cross pakte ze ook super aan. Dus heel tevreden uit de cross gekomen! Uiteindelijk ruim buiten de tijd, maar dat was logisch aangezien ik 1 a 2 min bij hindernis 1 bezig ben geweest.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:26

Toch fijn dat ze wel aanpakte, Vivre!