[SGW] Voorbesprekingstopic 02+03 April SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:47

mistid schreef:
Ochja Heino vorig jaar, een drama. Kon de organisatie ook weinig aan doen, maar de bodem was gewoon echt slecht voor de dressuur. Desondanks veel lol gehad met het losrijden met oa Dienke & Bianca.

Dat was idd gezellig :).

Jeroen en ik komen zowiezo zondag en waarschijnlijk ook zaterdag ff de cross bekijken. Lekker op de mountainbike, indien het mooi weer is :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:51

tuurlijk wordt het mooi weer! :Y)

skippy

Re: Voorbesprekingstopic 02+03 April SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 15:20

Heb zelf nog niet echt een idee hoe goed de conditie is. Wenda heeft altijd een super conditie en komt heel makkelijk weer in conditie maar heb het nog niet kunnen testen. Bij ons is alles nog supernat dus kan nergens eens lekker voluit galloperen.
Zaterdag hebben we een training in Lelystad dus dat zal wel laten zien hoe het met de conditie gesteld is.

Ben zelf alweer veel aan het fietsen, anders kom ik zelf de cross niet door denk ;)

Met de dressuur gaat het momenteel top dus heb goede hoop. Meestal schiet ze helemaal in de stress tijdens de proef en is het meer galopwerk dan proefje rijden. We zullen het straks wel weer zien...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:07

Ik ben ook aan het fietsen.. bijna elke dag naar school en terug :P

Volina heeft meestal wel een goede conditie, maar we zullen het zien a.s. zaterdag in Lelystad :)

Ik wel weer zo'n bodem als Heino vorig jaar, had 215 punten in (de B in) de blubsbende :+

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:38

dressuur in heino ging bij mij eigenlijk ook wel goed, maar haal nooit hoge punten met SGW's in de B, terwijl ik M1 rij :s

conditie zit wel goed, ze heeft een goede basiscondietie, maar ik ga wel 1 a 2 x per week naar het bos :)
op een recht pad van 2km loopt ze nu in 4 min, dus dat komt wel goed :D

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:03

oow, onze conditie zit wel goed, ik moet elke dag 15 km heen naar school en ook nog terug 15 km...
en maak veel grote buiten ritten dus markelo here we come! haha heb er al echt zin in!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:45

een B cross hoeft een paard/pony ook geen bergen conditie voor te hebben! De bulten in Markelo zijn dan wel weer heel erg slopend voor je paard.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:08

Die drek in Heino was eigenlijk niet te doen ... alhoewel paard best wel fijn wilde lopen, jury gaf ook lekker royaal 217p haha :+

Denk dat peerd & ik al wel redelijk conditie hebben.
Ik vind het wat apart tot nu toe, moeilijk interpreteerbaar. Paard voelt op een gegeven moment zwaarmoedig in de cross (ik interpreteer dat als vermoeid raken). Maar zweet niet buitensporig en ademt/hijgt ook niet als een gek ... ik heb hem nog niet op snelheid gereden hierdoor. Kom dus ook te laat binnen, maar bij de DA dan ook binnen de 10min. niet een rare hartslag (60/70, praktisch zelfde waarde als direct na het springen). Hoe moet ik dat nou lezen? Is die nou wel of niet te 'moe' om vlotter te kunnen in de cross?
(paard is qua conditie meer een draver dan een galoppeerder :o )

Vind het trouwens zo stil blijven op de site van Markelo, is dat normaal zo dicht op de wedstrijd?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:35

Misschien verzuurt je paard snel Lappie, dan kunnen ze ook zo zwaarmoedig aanvoelen omdat het spiertechnisch lastiger is vol te houden. Denk niet dat het aan de conditie ligt als de ademhaling zo vlot op peil is.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:01

Dat kan. Hij herstelt op zich snel, in training bijv. dan kan die (na poos vlot gegaloppeerd te hebben) met 1min. stappen wel weer vlot verder ... alleen dan komt dat punt van zwaarmoedig worden wel iets vlotter (hoe langer ik stap, hoe 'normaler' het tijdstip v/h moment weer wordt).
Met dressuur merk ik zoiets eigenlijk niet, terwijl ik daarbij voor m'n gevoel langer achtereen galoppeer dan buiten.
Buiten met hem draven voelt net alsof die eindeloos door kan gaan, en dan heeft ie er behoorlijk de sokken in :P

Heb je toevallig ook tips hoe zoiets verbetert kan worden, mocht dit het probleem zijn? :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 07:55

De spieren nog meer trainen dmv gerichte galoptraining (heuvels) en ter ondersteuning bv neutradex geven.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:17

Ik wil ook graag wat heuvels trainen, maar die zijn hier zo zeldzaam in het Noorden helaas :+

@Lappie_Lap: Viel mij ook al op de site zo rustig blijft..
Ik kom ook tot nu toe ook telkens te laat binnen, heb geen idee hoe jouw 'probleem' moet worden opgelost..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:34

Galoptraining idd ... tot nu toe wordt het daarmee wel beetje bij beetje beter.

Heuvels trainen wordt hier lastig jah :+Gebruik wel regelmatig dat ene heuveltje op het buitenterrein, is wat :P

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:06

Wij hebben wel een dijk bij ons door het land lopen dus die kan ik wel eens oefenen ;) maar een echte galoptraining zit er helaas nog niet in.
Gelukkig heeft die van mij een enorme pas en veel tempo dus dat zit meestal wel goed.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:38

skippy schreef:
Wij hebben wel een dijk bij ons door het land lopen dus die kan ik wel eens oefenen ;) maar een echte galoptraining zit er helaas nog niet in.
Gelukkig heeft die van mij een enorme pas en veel tempo dus dat zit meestal wel goed.

Mag je ook op de Zeedijk trainen trouwens? Dat zou wel fijn zijn :)

Ik heb vandaag bij een meertje bij ons in de buurt getraind, daar hebben ze ook een miniheuveltje, ben ik maar vaak over heen gereden haha :)

Heeft iemand een schema voor galoptrainig? Iets met minuten oid om buitenuit of in de bak te oefenen?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:09

Heb wel een schema maar is niet zo goed in de bak te doen. Ala het land nou eens een beetje droogde kunnen we het dan wel eens proberen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:22

ik heb eigenlijk nog nooit op tijd gereden, paard geeft bij mij het tempo aan.
Frits durfde eerste niet zo hard maar dat gaat steeds beter. Hij krijgt er ook steeds meer plezier in :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 10:49

Ik rijd tijdens de cross nooit op tijd, paard geeft inderdaad heb tempo aan en dit zit eigenlijk altijd wel redelijk goed.
Voor de cross in de training controleer ik wel eens de tijd, om er zelf een beetje meer een idee van te krijgen. Soms heb je het gevoel dat je heel snel gaat en dan schiet het nog niet op :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:03

Met mijn huidige paard haal ik de tijd nooit. Is een buffel van 1.80m wat heel ''mooi bergop'' blijft galopperen ipv dat hij wat gaat liggen om snelheid te krijgen. Heb vorig jaar menig keer gehad dat ik foutloos had gecrosst maar een dikke minuut en zelfs een aantal keer meer dan een minuut over de tijd ging.
Met mijn e pony en andere paard was ik altijd te vroeg :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:25

Met Yoeri ben ik volgens mij nooit dik buiten de tijd gereden. In Nijeberkoop zelfs een van de weinigen die binnen de tijd was. Die cross was niet goed uitgemeten/uitgerekend met de tijd, de tijd had een minuut ruimer mogen staan. Ik had mijn horloge niet goed aangezet en heb hem dus gewoon laten lopen. Ging bloedhard :o .
Met de Vos is het wat meer een uitdaging om binnen de tijd te rijden, maar die deed het vorig jaar aan het eind van het seizoen best goed. Diepenheim niet, volgens mij was mijn tijd al op toen ik bij de waterbak was.

Markelo ga ik niet op tijd rijden, maar ga gewoon voor een lekker rondje. In Westerbork moet het gebeuren want dat zijn de kampioenschappen :P . Geldt voor ze allebei

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:58

ik ga gewoon op het tempo van mijn paard af, als het blijkt dat we te snel zijn ga ik gas terug nemen.
En als mijn knollen in stap de bulten op willen en in stap naar beneden willen dan doen ze dat maar ;)

Mirthe jij was met Yoeri volgens mij nooit buiten de tijd!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:02

In ieder geval wel in Heino, want dat was de eerste keer dat ik met horloge reed en toen had ik een stop maar zat ik er toch maar 4 sec ofzo buiten :P .

Wat betreft de bulten, ik ga nog een keer in het Norgerbos trainen, daar zijn vet veel bulten

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:10

mistid schreef:
In ieder geval wel in Heino, want dat was de eerste keer dat ik met horloge reed en toen had ik een stop maar zat ik er toch maar 4 sec ofzo buiten :P .

Wat betreft de bulten, ik ga nog een keer in het Norgerbos trainen, daar zijn vet veel bulten

Dat is een goede tip, kun je daar mooi trainen (ook hindernissen)?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:13

Nee staan geen hindernissen. Ik improviseer daar altijd over een bankje (zo'n toeristenbankje, die staat heel mooi, is bij de bulten zelf) en er liggen wel wat omgevallen bomen.
Ik ga daar altijd rijdend heen, en dan kom ik ook een ondiep beekje tegen waar ik ook nog in en uit spring.

Wel heel mooi rijden, maar ik ga zelden op zondag's, dan zijn er mij te veel mensen

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:27

Ik heb mij af moeten melden voor de L paarden.
Helaas houdt het crossen voor ons volledig op, nadat er artrose in de rug van Nescio is geconstateerd.

Iedereen alvast veel succes en plezier :)