[SGW] Indoorcross Oudkarspel 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aukefan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:43

Ik heb het ook van de familie beukers zelf dus kan ik toch met zekerheid stellen dat ze ons niet zomaar bellen ook mede omdat ze bij ons op stal komt.
en als je het weet kun je er ook rekening mee houden, en is de kans op besmettingsgevaar kleiner.
en ja amira dat kan er heel goed mee te maken hebben, en hopenlijk is dat de enige variant ervan want dat gaat vanzelf wel weer over..
de rest is veel erger.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:21

ponyparadijs

Re: Indoorcross Oudkarspel 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:18

Ik moet zeggen dat ik het heet netjes vindt van de Fam. Beukers dat ze eerst de pensionklanten hebben verteld wat er aan de hand is. Voordat het op de site staat. Ik zou dat als pensionklant heel erg warderen dat ik het niet van de site (of via via) hoef te horen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:21

ponyparadijs schreef:
Ik moet zeggen dat ik het heet netjes vindt van de Fam. Beukers dat ze eerst de pensionklanten hebben verteld wat er aan de hand is. Voordat het op de site staat. Ik zou dat als pensionklant heel erg warderen dat ik het niet van de site (of via via) hoef te horen!

Ja, is idd heel netjes...

Helaas is dit een veel voorkomende variant en zie je deze vorm van Rhino jaarlijks op diverse stallen terugkomen.

Echter, niet elke paardenhouder, danwel staleigenaar kiest voor bloedonderzoek, waardoor het vaak niet concreet kan worden vastgesteld...

Er zijn idd meerdere stallen in de regio hier, die nu te kampen hebben met deze Rhino variant.

Overigens heeft deze variant niets te maken met de verlammingsvariant...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 10:52

ponyparadijs schreef:
Er zijn idd meerdere stallen in de regio hier, die nu te kampen hebben met deze Rhino variant.

Weet jij welke stallen dat zijn? Want ik zou het namelijk niet erg op prijs stellen als ons paard op wedstrijden in contact zou komen met paarden die vanaf die "besmette" stallen komen, zeker nu wij een merrie hebben die op het einde loopt.
Je zou toch denken dat staleigenaren, net als de familie Beukers, de heleboel dicht gooien, veiligheid voor alles.

Of het het een vermoeden dat deze rhino variant in de kop van Noord-holland zit?

Edit: als dit inderdaad waar is, moeten we maar eens goed over de komende wedstrijden na denken, de veulens die nu bij ons op stal moeten worden geboren zijn me veel te dierbaar.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:03

geen risico Margreet, ik zou thuis blijven!!
Wij waren vrijdag nog bij Beukers en toch vind ik dat een rotidee. Misschien wel overdreven, maar toch.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:11

Onze 1e gedachte was ook bij jullie Margriet, wij hopen echt dat jullie er geen last krijgen of hebben jullie geen paarden drachtig. Bah wat rot allemaal, vorig jaar ging van Nudine ook het veulen 6 weken te vroeg en was Noor er helemaal kapot van. We hebben haar nu wel laten inenten maar alles wat voorkomen kan worden, we gaan het echt niet opzoeken hoor. Beetje blij nieuws is hier van harte welkom.

Vorig jaar was hier in de buurt de verlammingsvariatie, de ene dierenarts zei iedereen thuis blijven terwijl de andere dierenarts van dezelfde praktijk gewoon met haar paarden op concours ging, ik bedoel maar.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:36

Kun je nog wel gewoon rijden als er zo'n virus op stal is? Sorry als dit een domme vraag is maar ik weet helemaal niks over Rhino :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:31

Wij hebben dit jaar niets drachtig Margreet. Onze merrie is vorig jaar januari onverwacht overleden. "Geluk bij een ongeluk" was ze toen niet drachtig, anders was het dubbel verdrietig geweest denk ik.
We hebben in het voorjaar nog even nagedacht over het laten dekken van een van onze jonge pony's, maar we moeten eerst wat opruimen. Er lopen er nog steeds 6, en dat zijn er voor het mooie toch 2 teveel (als we uitgaan van allemaal 1).

In de link iets meer over rhino Amira_, maar hier staan ook weer dingen die ik ook anders gehoord en gelezen heb. Maar misschien heb je er wat aan. http://www.paardendokters.nl/ZieRhino.html

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:12

Amira_ schreef:
Kun je nog wel gewoon rijden als er zo'n virus op stal is? Sorry als dit een domme vraag is maar ik weet helemaal niks over Rhino :o

Google is je beste vriend. Er staan daar links op de eerste pagina naar hele duidelijke artikelen.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:22

Degene die op beukers staan, er hangen blaadjes met info. Wat wel en wat niet.