[SGW] Voorjaars trainingen 2011 van Rob Janssen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Voorjaars trainingen 2011 van Rob Janssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:03

Ik reed je moeder(?) nog een keer in de weg toen ze je wilde filmen, sorry :(:)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:30

Heb geen idee of er behalve lielle nog andere bokkers in mijn groepje (9:30) zaten.
Gezellig was het evengoed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:39

jazeker :D Jipje_niekje (de bruine) en Steef20 (op de schimmel)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:22

_Jitske_ schreef:
Ik reed je moeder(?) nog een keer in de weg toen ze je wilde filmen, sorry :(:)

Kan gebeuren ;) Een heleboel filmpjes zijn sowieso mislukt. Wat ze gedaan heeft, weten we niet. Maar de grond in Ede is vastgelegd :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:25

reeskees schreef:
Heb ook fijn getraind, Flembeest heeft erg veel geleerd. Was volgens mij groenste paard van de hele dag... :o
... Het feit dat de wereldkampioenen "touwtrekken" uit Friesland komen, is vandaag maar weer eens bevestigd :D
Ben erg trots op mn groom LL +:)+

Maar Flemmerdeflem is in die waterbak gekomen ... volgens mij ging ze later gewoon omdat ze me wat sneu vond :')
Waren de droge kleren toch nog nuttig :Y)

Vond het verder weer erg leuk vandaag, ook nog knap weer gehad.
@ Sanne ... vind jouw paard ook erg stoer :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:33

Lappie_Lap ik vond wel dat je het heel stoer volhield. Volgende keer zet ik ook maar extra kleren voor de groom op mijn cross-meeneemlijst :+

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:35

Had het niet koud, maar m'n benen hebben wel aan behoorlijke krachttraining gedaan :P ... laarzen (naja, snowboots dan) waren zoooo zwaar geworden van het water :o

[edit]
Jij zat toch op die enorme bruine?
Had je met deze al eens vaker iets crosserigs gedaan? Hij ging hoe langer hoe beter :j
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 26-02-11 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:37

Fijn dat iedereen zo lekker gereden heeft!

Ik heb wat gemengde gevoelens over vandaag. Het begon prima, maar daarna herkende ik mijn paard niet meer... Zo enthousiast als ze normaal is, zo stil viel ze nu. Ze reageerde niet meer op m'n been en viel stil voor de hindernissen, met een heleboel stops als gevolg, dit heb ik echt nog nooit gehad. Gelukkig wel weer fijn af kunnen sluiten in het water, daar begon ze weer ouderwets aan te trekken. Ik denk dat het toch, zoals een groepsgenootje opmerkte, aan de natte bodem ligt, daar wordt ze erg onzeker van, dat heb ik al vaker gemerkt.

Nog even excuses aan mijn groepsgenoten voor het soms ophouden van de groep... Gauw maar weer een training en ik verwacht dat het dan weer als vanouds gaat, want normaal stopt ze echt nooit!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:42

Wow, volgens mij heeft iedereen heerlijk getraind!!! Ik baalde wel enorm dat ik niet mee kon doen, maar dan ga ik maar voor de training van 8 maart. Ik heb echt zooooooooo onwijs veel zin als ik al jullie berichten zo lees!!! Hoop snel foto's te zien van jullie!!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:51

Ja Lappie_Lap ik zat op die grote bruine. Ik heb 6 privelessen bij Rob gevolgd met wisselend resultaat. Rob noemt Ferrose ook het supertutje (ze kan alles eng vinden). Maar vandaag werd ze echt braaf. Ik werd toen ook zekerder.

We hebben qua springen een beetje een slecht verleden. Ik heb na een jaar aanmodderen met instructeurs (waarbij ze op een gegeven moment nog geen 50 cm meer sprong) eindelijk een instructrice gevonden die met mij en Ferrose kan werken. Problemen zijn er helaas met 2 lessen nog lang niet uit, maar ik had niet durven dromen dat Ferrose het zo zou doen en die paar stops (of uit stilstand erover stappen) liggen nog aan mijn oude gedachte 'doet ze het of doet ze het niet' en als ik twijfel dan is het een bijna zekere ze doet het niet, want dan zal het wel eng zijn.

Reeskees doordat jij (en Lappie_Lap) helemaal uit Friesland gekomen waren, heb ik mijn vader kunnen overtuigen dat BN voor ons helemaal zo ver nog niet is. Bedankt daarvoor!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:56

Ik heb ook echt heerlijk gereden, de water insprongen waren echt ruig ondanks dat Rob het maar een boompJE noemde :D

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:04

Lappie_Lap schreef:
Maar Flemmerdeflem is in die waterbak gekomen ... volgens mij ging ze later gewoon omdat ze me wat sneu vond :')

:j _O-

@Joki, Fijn dat je ouders tot inzicht komen :D
BN, is voor ons toch echt wat te ver weg.

Btw, alle groepsgenoten, heel veel dank voor jullie geduld bij de waterbak +:)+

@Lielle, zit er ook nog een training in voor Lelystad?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:15

_Noor schreef:
Kan gebeuren ;) Een heleboel filmpjes zijn sowieso mislukt. Wat ze gedaan heeft, weten we niet. Maar de grond in Ede is vastgelegd :D

Klinkt als een gevalletje "ik dacht dat ie aan was" en dan de camera pas daadwerkelijk aanzetten als je denkt dat je hem uit zet..

Martine: maakt toch niks uit joh, iedereen heeft wel eens ergens wat oponthoud!

Zo te lezen heeft iedereen positieve ervaringen overgehouden aan de training, super :j

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:26

reeskees schreef:
Lappie_Lap schreef:

:j _O-
weg.

Btw, alle groepsgenoten, heel veel dank voor jullie geduld bij de waterbak +:)+

Stoer hoor reeskees! En wat een goede groom heb je! En iedereen is er toch om te oefenen, ik heb ook lopen treuzelen af en toe, tja dat hoort er gewoon bij!
Ik vond mijn dresuurtutje toch ook bestwel stoer vandaag. Dat crossen houden we erin!!!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:21

Ik ga 5 maart ook naar Ede :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:24

_Jitske_ schreef:
_Noor schreef:

Klinkt als een gevalletje "ik dacht dat ie aan was" en dan de camera pas daadwerkelijk aanzetten als je denkt dat je hem uit zet..

Martine: maakt toch niks uit joh, iedereen heeft wel eens ergens wat oponthoud!

Zo te lezen heeft iedereen positieve ervaringen overgehouden aan de training, super :j

zo heb ik een filmpje van in het dijkgatsbos. Zie je me vader naar de hindernis rennen (enige wat je dus ziet is de grond) en dan gaat de camera naar de hindernis en dan gaat ie uit :')

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:27

Heb net paar filmpjes van Flem haar spannende belevenissen in Ede opgeloeid:
Flem: 7 jr keurmerrie van Flemming x Indoctro
eerste jaren een paar veulens op de wereld gezet, maar mag zich nu een beetje in de sport gaan bewijzen. Aangezien het nogal een miep is, lijkt het ons verstandig dat ze maar eens wat meer van de wereld moet zien.
En 1 x moet de toch eerste keer zijn :D

De waterbakken.
http://www.youtube.com/watch?v=F9PKVDyGFnM

Droogtrainen op het andere terrein
http://www.youtube.com/watch?v=TNO5ELflHeQ

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:32

Niet verkeerd hoor Ien, voor een onervaren paard! Tis wel leuk he, om een onervaren paard de beginselen van het crossen aan te leren. Ik heb daar altijd veel plezier van!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:45

Leuke filmpjes reeskees!
Het water ingaan ziet er wel makkelijk uit zo op die video...het duurde even, maar Flem kan het wel!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:59

fatal_flower schreef:
Leuke filmpjes reeskees!
Het water ingaan ziet er wel makkelijk uit zo op die video...het duurde even, maar Flem kan het wel!

Zat jij ook in ons groepje?

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:29

jep, met de zwarte
Zag ons nog even door het water hobbelen op een van jouw filmpjes..

Vanochtend hebben we een buitenritje gemaakt. Ze mocht weer even in het water spelen (weer lekker hard spetteren door met haar voorbenen te maaien!)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:36

fatal_flower schreef:
jep, met de zwarte
Zag ons nog even door het water hobbelen op een van jouw filmpjes..

Vanochtend hebben we een buitenritje gemaakt. Ze mocht weer even in het water spelen (weer lekker hard spetteren door met haar voorbenen te maaien!)

Owh, dan ben jij ;) (S)anne marije?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:07

reeskees die van jou heeft in elk geval heel veel geleerd en werd toch steeds wat makkelijker. Ga je nog naar andere trainingen?

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:35

Ik ben er ook bij de 5e en de 12e... Kan zo bijna niet meer wachten door jullie verhalen:D
Nja, eerst maar weer beter worden anders mag ik niet eens weg :Y)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:25

Ik was er ook bij zaterdag in het groepje van half 3, samen met CorienRN, Noor, MartineV en Jetske. (vergeef me de schrijffouten, ik heb de boktnamen niet nagezocht)
Fijne training. Otto had er inderdaad zin in. Ik heb hem nu vanaf het begin streng aangepakt en tegengehouden en dat leek wel te werken. Zo'n eerste crosstraining is hij vaak helemaal door het dolle.
Martine, bedankt voor het verlagen van de breekbomen-punt ;), ik vond hem ook te hoog!
Gelukkig heb je fijn af kunnen sluiten op het water. De rest van de dag gewoon vergeten en de volgende keer weer met een schone lei beginnen. +:)+
Pfff, wat een regen. Alles nat, en met m'n koude handen en weke nagels kreeg ik het klitteband van de beschermers bijna niet los! Daarna lekker in m'n "campingsmoking" naar huis. :D

Tot de volgende keer! :wave: