[SGW] Regiotrainingen West 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [SGW] Regiotrainingen West 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:36

Afgelopen zondag ben ik bij Chardon geweest. Klein plukje hooi en bakje slobber leek mij voldoende, maar meneer had alles al op, zodat de terugreis een heftige bedoening werd :+ Ik ken zelfs iemand die in haar kofferbak een extra hooinet bewaard, omdat hij anders de trailer afbreekt en alles al op heeft gegeten op de heenreis :=

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:43

Javayo schreef:
oh zo bedoelde ik het niet hoor, op de boktnaam reageer ik ook ;) maar wel zo leuk irl als je m'n naam weet haha, op de lijst staat m'n naam ook niet goed geschreven zag ik. (ben inderdaad Française, dubbele nationaliteit).

Ik ben benieuwd! De mijne is daarentegen een kleine (1,63), zwarte ruin van 9 jaar alweer, maar niet minder stoer, maar je zag 'm al op de foto's :D

Ik zit in groep 10 en mag de zondagen om 15:00 uur aantreden!

Ach, wat heet klein... Ik rij mee met onze Deutsche Reitpony hengst. Vorig jaar 1.49 gemeten :D

Maar misschien dat ik verderop in de training ook nog 1 van mijn andere paarden meeneem, maar dat moet ik even bekijken want die heeft het al druk zat! Maar dan rij ik ook wat meer op niveau :+ nl. 1.70m :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:47

Suelza, Teddy o'Connor was maar 1.47 en won o.a. de viersterren wedstrijd van Kentucky ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:49

ja een extra zooitje hooi bij de hand kan dan geen kwaad ;)

suelza, ik neem het terug, mijn grote paard van 1,63... hahaha, ach wat maakt de maat uit ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:55

Mootje schreef:
Suelza, Teddy o'Connor was maar 1.47 en won o.a. de viersterren wedstrijd van Kentucky ;)

Precies *\o/* er is nog hoop :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:55

Mootje schreef:
Afgelopen zondag ben ik bij Chardon geweest. Klein plukje hooi en bakje slobber leek mij voldoende, maar meneer had alles al op, zodat de terugreis een heftige bedoening werd :+ Ik ken zelfs iemand die in haar kofferbak een extra hooinet bewaard, omdat hij anders de trailer afbreekt en alles al op heeft gegeten op de heenreis :=

Geef mij zo'n paard :D

Die van mij eet helemaal niks omdat hij alles spannend vind, zelfs niet op ander terrein alleen maar thuis

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:33

Zamero, Dat lijkt mij inderdaad niet fijn!
Javayo, Ik zie dat wij zondag vlak na elkaar starten :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:40

Ik zie het inderdaad. wordt ons eerste oefenparcours uit, dus ik ben benieuwd. de hoogte is het probleem niet. :) Gefeliciteerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:43

Dat is het bij mij inderdaad ook niet :)
Ik hoop dat ik je herken!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:49

jij hebt wel al B gestart toch? ik heb nu 2x bij het oefenspringen een meter geprobeerd. 2 weken terug nog. viel opzich nog mee paar balken en een stop... die geheel mijn fout was.

ik weet ook niet of ik je herken. ik heb in ieder geval een zwart paard, haha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:51

Ja klopt, bij jou op stal :) Paard is een enorm slagschip en wil nog wat meer routine opbouwen. De B was nog iets te hoog gegrepen, ik sloeg helemaal dicht toen :+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 18:54

pff daar heb ik ook last van, en de mijne is ook maar een kleintje, dus dan is de meter al een hele sprong. 80-90 gaat makkie an, 80 vind ik nu zelfs laat ;) maar de meter daar moet ik echt wel zelfverzekerd op af rijden want anders doet hij het gewoon niet. die denkt ook: als jij twijfelt dan ga ik er echt niet overheen :n

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:03

Gister waren alle oneven groepjes aan de beurt. Is het goed bevallen? Ik hoop dat degene die vandaag moeten het niet te koud hebben, want hier valt nu wat sneeuw, al blijft het niet liggen... zonnetje doet nu ook wel z'n best door te komen, dus wordt misschien nog wel wat vanmiddag :)

Ik heb dus gister mee gedaan. Michiel wist er weer een fijne training van te maken, met gevarieerde rondjes zodat we veel verschillende hindernissen konden proberen. We reden met 4 combinaties met allemaal redelijk jonge paarden, en volgens mij paste we qua niveau goed bij elkaar. dus dat was goed ingedeeld!

Volumia liep best fijn, hij sprong (bijna) alles in 1x. Alles wat gewoon van boomstammen gemaakt is dat sprong hij in 1x en ook de waterbak ging hij in 1x goed door. alleen een paar nieuwe hindernissen van gekleurde tonnen vond hij wel ietswat spannend. al reed ik die zelf ook in eerste instantie niet overtuigend genoeg aan. Maar daarna sprong hij ze wel netjes.

Hij blijft te vlak springen helaas, moeilijk op te lossen... waarschijnlijk een rijtechnisch probleem en anders weer eens de osteopaat laten komen om even z'n rug na te lopen, want hij wilt niet klimmen. Maar ik denk dat het uiteindelijk toch is omdat hij z'n achterhand onvoldoende onder wil zetten. Dat is bij ons altijd wel een probleem om hem meer te sluiten, als ik z'n aanleuning fijn wil houden moet ik hem iets langer laten, maar dan wordt hij wat trager op m'n been, en als ik hem wat feller op het been maak dan is hij voor weer moeilijk te rijden. Mooie uitdaging om aan te gaan werken :)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:54

Hoi Ghislaine, Vos en ik waren er gisteren ook bij. De les van 9 uur. Had een heel leuke groep met 2 mannen, 1 jonge jongen en 1 vrouw. En ik zelf natuurlijk. Mocht van de heer Van der Marel 1 x met een andere groep meedoen ivm andere verplichtingen op de zaterdagavond. Volgende keer rijd ik dus met de groep van half 3.
Moordrecht was weer leuk. Alleen jammer dat de wal nog niet gemaakt is. We hebben lekker gewerkt aan controle. Mijn Zoncorde wil nog wel wat brutaal worden en door mijn hand stormen. Waar hij zijn vizier op richt, springt hij ook. Hebben alles in 1 keer gesprongen al nam hij de bloembak de eerste keer maar half.
Heel fijne instructeur! Heb genoten en nu alweer zin in de volgende training!
De zon breekt nu door, maar de wind is ijskoud idd. Toch zullen ook de andere groepen kunnen genieten hoor. Het is lekker droog!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:48

De kop is eraf! Ons hengstje heeft zich keurig gedragen! Alleen de waterbak vond hij vreselijk, maar uiteindelijk... uit-ein-de-lijk.... lukte dat met behulp van vriend, andere deelnemers en Rom dan toch ook :D haha!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:06

Was ook wel steenkoud voor de waterbak... dus je hengstje had groot gelijk ;)

Dus Rom heeft de trainingen op zondag gedaan? ik ben erg benieuwd naar hem, ik heb tot nu toe alleen nog maar bij Michiel gereden.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:40

Heerlijke les gehad, en een mooi passend groepje om 10.15 :)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:32

Suelza, dan zit ik waarschijnlijk bij jou in de les! Helaas kon ik dit weekend niet!
Ik had regio kampioenschappen van Utrecht...
Maar de volgende x ben ik wel weer van de partij!

Ik benieuwd naar de anderen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:26

KarinL schreef:
Suelza, dan zit ik waarschijnlijk bij jou in de les! Helaas kon ik dit weekend niet!
Ik had regio kampioenschappen van Utrecht...
Maar de volgende x ben ik wel weer van de partij!

Ik benieuwd naar de anderen!

Oh dat zal wel dan :+

Dit zijn wij in ieder geval, héél herkenbaar :D Afbeelding

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:06

Wij meestal ook wel!
Afbeelding
foto van de kampioenschappen, hierna zijn we minder deftig en strak :)
Kunnen we ons weer uitleven!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:56

Het begint alweer op te schieten voor 17 april :D ik heb er zin in. Van de week gaan de nieuwe ijzers met stiftgaten eronder. Ik ben erg benieuwd naar het terrein in Lelystad. Wordt de eerste training op gras en 1e keer een ander terrein dan Moordrecht (op Ermelo na, jaren geleden :o).

wellicht rij ik wel eenmalig in een ander groepje mee, dat verzoek heb ik aan pleun gedaan omdat ik 's middags een supriseparty heb, maar mocht het niet mogelijk zijn dan rij ik gewoon om half 3 mee, stond al stuk eerder gepland dan dat feestje :o en daar kan ik 's avonds ook m'n kop nog even laten zien.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:01

Spannend, waar hebben jullie 17 april de training? Ik kan inmiddels ook bijna niet meer wachten; wij hebben de eerste training op 9 mei!
Ik hoop dat mijn bodyprotector op tijd binnen is, die is verplicht hé?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:15

Ja bodyprotector is verplicht :j Jij moet dan naar Moordrecht zeker?

17 april is de training in Lelystad, stal Bronsveld. voor de zondagtrainingen is het alweer de 2e training.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:17

Ja, ik begin idd in Moordrecht!
Ik zal duimen voor mooi weer voor jullie nog volgende week, zou wel prettig zijn hihi.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:41

haha, ja dat zou zeker fijn zijn! hetzelfde weer als afgelopen weekend zou geweldig zijn, daar teken ik voor.