Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) En toen de cross in. 1ste 2 hindernissen gingen goed, en daarna werd ze echt gek ze ging rennen en ik had haar niet echt meer onder controle, toch nog over 4 en 5 gekomen, toen ging het wel weer wat beter onder controle en gingen de hindernissen goed tot aan de hindernis voor het water, ik reed er per ongeluk voorbij (verkeerde afslag tussen de bomen door) Dus ik wilde omdraaien maar mevrouw zette m op het rennen zo het publiek in, iedereen moest opzij springen en ze stopte gewoon echt niet meer het was echt een beetje eng. Uiteindelijk richting de sloot gedraaid in de hoop dat ze daar zou stoppen en dat deed ze dus snel weer terug naar h13 en verder alles foutloos uitgereden. Helaas maar enorm terecht een onvoldoende voor de stijl, maar toch nog met een 11de plek en een redelijk tevreden gevoel naar huis.
En wat erg van die Z-ruiter zn paard, en ook nog eens op de laatste hindernis
Wat erg van dat ongeluk!
ben er ook erg blij mee, meneer gaat het snappen 

CoriienRN schreef:Rowo als je paard halverwege de cross uit breekt en er dan niks aan kan doen word het toch lastig als je al bezig bent.
rowo schreef:CoriienRN schreef:Rowo als je paard halverwege de cross uit breekt en er dan niks aan kan doen word het toch lastig als je al bezig bent.
Uit haar verslagje van het springen maak ik op dat ze nu een redelijk tempo had, maar dat dat normaal ook anders was. Kan me dan enigzins voorstellen dat ze dus vaker last heeft gehad van een overhaast paard
Dat had ik dus nu juist niet! Verder heb ik dit nog nooit in de cross gehad, altijd heb ik goeie controle en de laatste drie wedstrijden had ik boven de 7,5 voor stijl. Dit had ik zelf gewoon niet verwacht, had natuurlijk halverwege de cross kunnen stoppen, maar ook met dit soort situatie vind ik dat ik en mijn paard moeten leren hoe we dat moeten oplossen en dat doe je niet door dan te stoppen. Als ik het niet vertrouwd had, was ik ook wel gestopt hoor, maar nogmaals dit is mij ook echt nog nooit gebeurd normaal gesproken heb ik juist wel controle
Ik rijd op een donkerbruine met 4 witte benen en ik moet zeggen dat ik het ook best een beetje eng vond, als je echt geen controle meer heb, gelukkig wel nog met een goed gevoel de rest van de cross uitgereden en hopen dat het een eenmalig geintje van mijn paard is geweest
pol013 schreef:Wat leuk dat je dat zegt! Ik heb dat commentaar ook steeds in mijn achterhoofd! Haha, we hebben nog jaaaareeeen de tijd en een 4* parcours is niet mijn ambitie, dus tegen de tijd dat paardlief 18 is moeten we toch wel een keer een B-cross hebben gereden.Wij (ik) hebben nu eenmaal onze tijd nodig. Ben ook van plan die te nemen. Heb bij het commentaar van de WEG gehoord dat een paard tot zijn 18e op 4* niveau kan lopen. Dan kan die van mij ook nog wel even mee.

TeeGee schreef:Ik ben een middagje wezen kijken.
Gezellig gekletst met Sim, PB, Corienne en Jetkse.
Scum en BT gezien bij het water, Jitske zien springen, Evie zien loscrossen en op het water. En nog een M bokker gezien in het springen, naam even kwijt paard heet Vigo.....
...
waardoor de cross even stil werd gelegd. Hij kwam erg terug, besloot toch te sringen en ging met de achterbenen gewoon vol door de hindernis. Wonder boven wonder geen schrammetje aan over gehouden (alleen een kapotte crossbescherme)r maar de hindernis was totaal doormidden. Even stil gestaan om te checken en toen maar rustig de cross uitgereden maar het ging moeizaam.