[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:06

Gefeliciteerd Jetske! Ik moet zeggen dat ik ook altijd hele verhalen tegen mijn paard vertel in de cross, positief & negatief haha! :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:07

Super resultaat Jetske, gefeliciteerd!
Was dat nou jouw moeder die die mooie foto's van Bam had gemaakt?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:08

Jetske, Gefeliciteerd!
Corien, Ik praat ook de hele cross door, want anders vergeet ik adem te halen :=
Bloempje, Ik denk dat de uitslagen t.z.t. wel online komen, maar dat de organisatie hun hoofd er nu even niet naar staat!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:10

Hier ook maar even een verslagje van mij na een toch wel ietwat aparte cross :+

Vanochtend vroeg vertrokken, was best zenuwachtig na gisteren parcours gelopen te hebben dus gelukkig waren we ruim op tijd en kon ik nog een keertje lopen, waardoor ik er wel weer het vertrouwen in had ;)

Dressuur ging aardig 180 pt en een 1-na-laatste plek.. Vervolgens ging het springen echt super super goed kon heerlijk rijden en ze bleef mooi op tempo (is ook wel eens anders geweest :P) En toen de cross in. 1ste 2 hindernissen gingen goed, en daarna werd ze echt gek ze ging rennen en ik had haar niet echt meer onder controle, toch nog over 4 en 5 gekomen, toen ging het wel weer wat beter onder controle en gingen de hindernissen goed tot aan de hindernis voor het water, ik reed er per ongeluk voorbij (verkeerde afslag tussen de bomen door) Dus ik wilde omdraaien maar mevrouw zette m op het rennen zo het publiek in, iedereen moest opzij springen en ze stopte gewoon echt niet meer het was echt een beetje eng. Uiteindelijk richting de sloot gedraaid in de hoop dat ze daar zou stoppen en dat deed ze dus snel weer terug naar h13 en verder alles foutloos uitgereden. Helaas maar enorm terecht een onvoldoende voor de stijl, maar toch nog met een 11de plek en een redelijk tevreden gevoel naar huis.

En ik ben wel superblij om de afsprong, want daar zat ik nog het meest over in en die deed ze super in een keer en ze zakte mooi naar beneden :D

Iedereen die goed gereden heeft gefeliciteerd en voor de mensen die pech hadden :(:) En wat erg van die Z-ruiter zn paard, en ook nog eens op de laatste hindernis ;(

Annetje

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:11

Oeh :oo Wat erg van dat ongeluk!
Sowieso moet ik zeggen dat ik wel schrik van sommige reacties hier. Afstanden die niet kloppen, valpartijen. Jammer hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:12

Corien, super van je foutloze cross! :D

@ jetske: gefeliciteerd met je 3e prijs! Je gaat weer lekker met Lasko!

@ hetismij: persoonlijk vind ik het onverantwoord dat je de cross nog ingaat, als je zelf al aangeeft dat je geen controle hebt? Imo heb je dan niets in de cross te zoeken :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:17

Dankje Rowo :D ben er ook erg blij mee, meneer gaat het snappen :P

Rowo als je paard halverwege de cross uit breekt en er dan niks aan kan doen word het toch lastig als je al bezig bent.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:18

Jee wat akelig van dat ongeluk. Ben er een beetje stil van....
Was er echt een ongeluk op de hindernis of werd het paard niet goed?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:19

Dat is de vraag Sfranken.. mischien als mamabird weer online komt dat ze het post..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:19

CoriienRN schreef:
Rowo als je paard halverwege de cross uit breekt en er dan niks aan kan doen word het toch lastig als je al bezig bent.

Uit haar verslagje van het springen maak ik op dat ze nu een redelijk tempo had, maar dat dat normaal ook anders was. Kan me dan enigzins voorstellen dat ze dus vaker last heeft gehad van een overhaast paard ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:24

rowo schreef:
CoriienRN schreef:

Uit haar verslagje van het springen maak ik op dat ze nu een redelijk tempo had, maar dat dat normaal ook anders was. Kan me dan enigzins voorstellen dat ze dus vaker last heeft gehad van een overhaast paard ;)

In het springen is mijn probleem juist vaak dat ik veelste gecontroleerd rij en dus altijd tijdfouten heb ;) Dat had ik dus nu juist niet! Verder heb ik dit nog nooit in de cross gehad, altijd heb ik goeie controle en de laatste drie wedstrijden had ik boven de 7,5 voor stijl. Dit had ik zelf gewoon niet verwacht, had natuurlijk halverwege de cross kunnen stoppen, maar ook met dit soort situatie vind ik dat ik en mijn paard moeten leren hoe we dat moeten oplossen en dat doe je niet door dan te stoppen. Als ik het niet vertrouwd had, was ik ook wel gestopt hoor, maar nogmaals dit is mij ook echt nog nooit gebeurd normaal gesproken heb ik juist wel controle

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:25

Rijd jij op een vos hetismij?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:25

Voor de mensen die er naar vroegen: Ik ben ondanks de valpartij heeel erg tevreden. Het begint wat meer op rijden ipv overleven te lijken. Meestal is paardlief zelf zo gemotiveerd dat ik weinig hoef te doen. Als het dan even niet vanzelf gaat ben ik net te laat. Nu was hij in eerste instantie niet zo gretig en dat heb ik goed opgevangen waardoor alles alsnog gesmeerd liep. Ook ben ik veel minder 'bang' aan het worden. Wij (ik) hebben nu eenmaal onze tijd nodig. Ben ook van plan die te nemen. Heb bij het commentaar van de WEG gehoord dat een paard tot zijn 18e op 4* niveau kan lopen. Dan kan die van mij ook nog wel even mee.

Dat ongeluk is echt vreselijk. Daar wil je gewoon niet eens aan denken.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 17-10-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:26

Oh dan ga je dus te langzaam :+ Ik vatte het dus juist andersom op. Sorry...

Maar goed, ongecontroleerd rondgaan lijkt me ook geen leuk gevoel.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:28

Geeft niks hoor, als ik het zo nalees klinkt het ook wel een beetje zo ;) Ik rijd op een donkerbruine met 4 witte benen en ik moet zeggen dat ik het ook best een beetje eng vond, als je echt geen controle meer heb, gelukkig wel nog met een goed gevoel de rest van de cross uitgereden en hopen dat het een eenmalig geintje van mijn paard is geweest :P
Laatst bijgewerkt door hetismij op 17-10-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:28

pol013 schreef:
Wij (ik) hebben nu eenmaal onze tijd nodig. Ben ook van plan die te nemen. Heb bij het commentaar van de WEG gehoord dat een paard tot zijn 18e op 4* niveau kan lopen. Dan kan die van mij ook nog wel even mee.
Wat leuk dat je dat zegt! Ik heb dat commentaar ook steeds in mijn achterhoofd! Haha, we hebben nog jaaaareeeen de tijd en een 4* parcours is niet mijn ambitie, dus tegen de tijd dat paardlief 18 is moeten we toch wel een keer een B-cross hebben gereden. :+

Fijn dat je toch tevreden was. Vallen is natuurlijk nooit fijn, maar als het daarvoor gewoon goed ging en je er niet teveel aan overhoudt, valt het allemaal nog wel mee. Volgende keer beter dan maar.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:30

En je rijd ook niet zo heel veel crossen natuurlijk, ach gewoon veel oefenen marlies :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:38

Ik ben een middagje wezen kijken.

Gezellig gekletst met Sim, PB, Corienne en Jetkse. :D

Scum en BT gezien bij het water, Jitske zien springen, Evie zien loscrossen en op het water. En nog een M bokker gezien in het springen, naam even kwijt paard heet Vigo.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:39

Je bedoelt crossmiep!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:40

TeeGee schreef:
Ik ben een middagje wezen kijken.

Gezellig gekletst met Sim, PB, Corienne en Jetkse. :D

Scum en BT gezien bij het water, Jitske zien springen, Evie zien loscrossen en op het water. En nog een M bokker gezien in het springen, naam even kwijt paard heet Vigo.....

Ohjee, het water en de greppel daarna verdiende bij mij nou alles behalve de stijlprijs :o...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:40

Heb je niet gezien Karen, Velv was zoals gewoonlijk weer eens blij bij het springen. :+
Hoorde overigens wel dat je er was, mam had gehoord dat je het verhaal over TeeGee's longbloeding tegen iemand aan het vertellen was.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:42

Bam is echt leuk Evie en je rijdt hem echt netjes maar op het water had je zelf wat aanvallender mogen zijn. Verder goed hoor!!

Oh ja dan was het crossmiep :)

Jitske, ja stond bij Corienne en Jetske.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:43

Ik heb mijn crossseizoen niet echt lekker kunnen afsluiten.
Dresuur ging goed, stond eerste en met springen foutloos.
In de cross twijfelde Zodiack erg op de badkuip, kwam terug wilde toch nog springen en stond met 2 voorbenen in de badkuip. Hij werd hier erg onzeker van en wilde daarna niet echt lekker meer doorpakken.
Verder wel foutloos maar hindernis 11 nog gesloopt :o waardoor de cross even stil werd gelegd. Hij kwam erg terug, besloot toch te sringen en ging met de achterbenen gewoon vol door de hindernis. Wonder boven wonder geen schrammetje aan over gehouden (alleen een kapotte crossbescherme)r maar de hindernis was totaal doormidden. Even stil gestaan om te checken en toen maar rustig de cross uitgereden maar het ging moeizaam.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:44

Ik schrok er nog van hoe erg hij de hindernis had "toegetakeld" Sabine toen ik er op af reed, echt ongelofelijk dat hij er zelf niets aan over gehouden heeft! Maar gelukkig maar, beter zo dan andersom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:45

Jij was dat dus :oo
Gesloopt? Je hebt de halve hindernis meegenomen :') Totaal iets van 10 balken doormidden _O- Gelukkig had paard niks :) hindernis destemeer