[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:54

rowo schreef:
Je mag toch sinds kort geen 'in de weg' staande obstakels meer springen? En daarnaast was het overduidelijk dat die niet gesprongen moest worden, zowel hoe die afgevlagd moest worden als hoe het op de schets stond. Gewoon een kwestie van verkeerd/niet goed verkend.

Waar staat dat dan in het regelement? Ik heb het nergens terug kunnen vinden, maar ik zal wel niet verkeerd/niet goed gekeken hebben. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:54

Rowo, ik heb de hindernis niet gezien dus over het afvlaggen kan ik niets zeggen. Maar - uit mijn hoofd - staat er in het reglement dat je geen hindernis van een andere klasse mag springen, en een hindernis is - weer uit het hoofd - alleen maar een hindernis als die is afgevlagd met een rode en een witte vlag.

Mootje

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:55

Volgens mij klopt jouw gedachte, Lielle :j
Tientjeh, Gekke Uk!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 19:56

_Sim_ schreef:
rowo schreef:
Je mag toch sinds kort geen 'in de weg' staande obstakels meer springen? En daarnaast was het overduidelijk dat die niet gesprongen moest worden, zowel hoe die afgevlagd moest worden als hoe het op de schets stond. Gewoon een kwestie van verkeerd/niet goed verkend.

Waar staat dat dan in het regelement? Ik heb het nergens terug kunnen vinden, maar ik zal wel niet verkeerd/niet goed gekeken hebben. :+

Oh ik zeg dat niet met zekerheid hoor :) Maar k meende dat daar ooit (was dat na SGW Neede vorig jaar?) ooit ook eens discussie over was hier op bokt? Ik ben geen reglementen kenner verder :o

Maar goed, ik blijf er toch bij dat het gewoon een kwestie is van niet goed/verkeerd verkennen. Dat die hindernis niet zo logisch was doet er dan niet ff toe :P

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:59

zo... ik ben ook thuis. Blij voor iedereen die fijn gereden heeft! Balen voor sommigen waar het niet helemaal lekker ging! :(:) Wat een apart verhaal van dat eilandje tientjeh! Moet er vast heel raar uit gezien hebben! Ik heb je zusje bij het springen nog zien rijden, leuk paard is uk!

Wie hebben bij de dressuur nog meer in ring 1 gereden? Pff wat een ***bodem! Vond het eigenlijk niet te doen. Arany heeft de hele proef haar best gedaan om de zware hoefslag te ontwijken... das natuurlijk niet handig. Uiteindelijk nog 179 punten, wat mij erg meeviel. Was zelf niet echt tevreden.

Met het springen moest ik nog losrijden op dat zware stuk, waardoor we niet helemaal lekker in het ritme kwamen. Maar goed, wel een foutloos rondje gelukkig. Vooral dankzij m'n super paard. 1 afstand was zo krom dat ze met 4 benen tegelijk als een lammetje naar de andere kant van de hindernis sprong :o Oeps.

Cross ging heel fijn, overal rechtdoor gereden en had een tijd van 4.28, dus 3 sec te langzaam. Niet slecht zonder stopwatch!
Alleen de lijn van 12 naar 13 vond ik ontzettend krom. Na 12 moest ik haar echt omsleuren om recht voor 13 te komen, wat niet helemaal lukte. Gelukkig sprong ze alsnog, maar het zag er niet echt lekker uit. Hoe hebben jullie die lijn gereden??

Maar ik zal absoluut niet klagen, want had de 2e prijs in ring 1!! En dat voor een tweede cross.... Nu zijn we al B+4, gaat snel zo!

Ik heb trouwens margriet zien rijden, zag er netjes uit! En bvw moest na mij starten, dus nog ff gekletst op het voorterrein. Weet alleen niet hoe ze uiteindelijk met haar 2e paard gereden heeft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:59

Klopt hoor, Mandy, ik heb zelf niet goed (genoeg) gekeken hoe die hindernis in elkaar zat. En als die 1e stijl was afgevlagd dan is het gewoon (weer) dikke pech voor mij. Maar zoals al gezegd en in de regelementen staat: niet afgevlagd is geen hindernis.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:00

Overigens ben ik het met Mandy wel eens dat het niet goed verkennen is :o De hindernis was duidelijk afgevlagd en ook op de schets stond het zo aangegeven. Ik weet wel dat we er met verkennen nog bij stonden en zeiden dat we het raar vonden.

Edit; Sim ik zie dat ik bijna hetzelfde zeg :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:02

@ sim: maar misschien kun je met de foto's van de hindernis naar de KNHS gaan en zo kijken of ze het foutieve rijden kunnen omzetten?

@ carmen85: wat is er raar aan de lijn? Je mocht gewoon de linkerboom van de M springen hoor! De witte vlag zat bij de linkerboom de rechter bij de rechterboom. K hoorde al meer die hem na de haag rechtsom hadden getrokken voor die rechterboom :+ Ik ging over de haag en in 3 goede galopsprongen over 13.
Wel gefeliciteerd met je prijs trouwens. Super :D
Laatst bijgewerkt door rowo op 10-10-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:04

Ik zat ook in ring 1 carmen! Dat was idd een erg slechte bodem. :j

13 mocht je ook direct die na 12 nemen. Dus in een rechte lijn! ;) Alleen helemaal links stond een witte vlag. Waar had je mij gezien? :) Gefeliciteerd met je prijs! Dat is idd erg netjes!

malloesje

Ook dat is dan weer een kwestie van verkennen! Toch wel jammer. Vond overigens de beschrijvingen allemaal wel erg duidelijk.

Carmen; gefeliciteerd met je prijs!
Laatst bijgewerkt door malloesje op 10-10-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

rowo schreef:
@ sim: maar misschien kun je met de foto's van de hindernis naar de KNHS gaan en zo kijken of ze het foutieve rijden kunnen omzetten?

Bedankt voor de tip. :D

Citaat:
@ carmen85: wat is er raar aan de lijn? Je mocht gewoon de linkerboom van de M springen hoor! De witte vlag zat bij de linkerboom de rechter bij de rechterboom. K hoorde al meer die hem na de haag rechtsom hadden getrokken voor die rechterboom :+
Wel gefeliciteerd met je prijs trouwens. Super :D

Gelukkig had ik daar wel goed verkend. :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:07

:= Simmie.
Maar over die foto. Die is er toch, dus duidelijker kan het niet zijn. Wie niet waagt wie niet wint.

Overigens vond ik alle schetsen ook heel duidelijk. Ben wel blij dat ik daar ff goed op had gekeken. Overigens vond ik die verplichte doorgang links in de waterbak dan weer niet zo logisch :+

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:11

hahaha ok over niet goed verkennen gesproken dus... weer een goede leer, ik had inderdaad niet gezien dat die witte vlag alleen links stond.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:12

SUSY @ lekker gedaan hoor !!!!
ROWO @ 9e netjes hoor .
BV @ leuk je een keer ontmoet te hebben.. ;) , jammer dat je bij het water niet verder kwam dat had ik nog niet meegekregen.
MARGRIET @ top gedaan en als je wil zou ik zeker mailen, als de WP je niet uitmaakt kun je het ook laten zitten, maar dat kan ik niet beslissen voor je...MOOIE foto overigens.. +:)+
TIENTJEH @ wat balen van je zus, ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik foto's van haar, omdat ze in mijn nabijheid reed. Vind het wel een hele aparte aktie van het paard overigens ??? die bult is toch aardig klimmen ???
CARMEN @ ik reed ook ring 1, dat was echt de slechtste ring daarna kwamen de twee ringen die als eerste op het veld kwamen, meende 3 en 4 de verdere ringen waren aardig.

Ik had bij 12 en 13 ook niet goed verkend.... :o en heb ook gesleurd... |( had na het zien van het plaatje die lijn ook al zelf ingevuld en niet meer de tekening gelezen, heel jammer, niet meer voorbarig zelf invullen dus als ik weer een groen bordje zie en daar zelf de interpretatie aan gaf dat je de rechter moest nemen.....foutje.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:12

Stond ie vrijdag ook hoor ;) Idd was het niet logisch als je de rechter zou moeten springen.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:14

Balen Sim, Toch staat mij ook bij dat er in het reglement staat dat je geen andere obstakels mag springen en staat daar niets over wel of niet afgevlagd. (ik weet het niet zeker en wordt nu wel erg nieuwsgierig dus ga het even nazoeken)

Edit:
Uit het reglement:

Het is alleen toegestaan om over die hindernissen te springen, die tot de klasse
behoren waaraan wordt deelgenomen. Het springen over andere hindernissen,
sprongen
of obstakels heeft uitsluiting tot gevolg.
Laatst bijgewerkt door sfranken op 10-10-10 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:15

Ik heb het iig niet kunnen vinden Sabien. Als jij het wel kan vinden horen we het graag!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:16

Bianca, mijn zusje had nummer 28. Zou leuk zijn als je foto´s van haar hebt!

Mijn zusje had het over 1 sprong en hij stond erboven op. Is inderdaad nog wel een flinke hoogte. Dus best knap om dan ook nog heelhuids daarbovenop te komen en daarna ook nog er weer af. Zonder verdere kleerscheuren.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:17

De hindernisrechters en publiek zullen iig raar hebben staan kijken.. Het eiland was iig tijdelijk niet meer onbewoond :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 20:19

sfranken schreef:
Het is alleen toegestaan om over die hindernissen te springen, die tot de klasse
behoren waaraan wordt deelgenomen. Het springen over andere hindernissen,
sprongen
of obstakels heeft uitsluiting tot gevolg.

Dus had de organisatie gelijk of niet? Naja is dat ook iig duidelijk voor een volgende keer :)

@ jantine: k denk idd dat het voor iedereen die er bij was een rare gewaarwording was. Die bult is echt niet niks.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:20

_Sim_ schreef:
Ik heb het iig niet kunnen vinden Sabien. Als jij het wel kan vinden horen we het graag!

Zie mijn toevoeging in vorige bericht.
(art 301/8)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:20

tientjeh schreef:
Bianca, mijn zusje had nummer 28. Zou leuk zijn als je foto´s van haar hebt!

Dan heb ik iemand anders in mijn hoofd. Iedereen die nl rond nummer 52 (IK) reed daar heb ik (van enkele) foto's van. Gok ongeveer tussen 45 en 60 ?? van een aantal kan ik het nummer nl nog niet echt traceren.

Dus ROWO, BVW pb me even jullie email ;) jullie herkende ik er al zo uit.
CARMEN @ welk nummer had jij ?? jij zat toch ook in mijn buurt ??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:21

haha, ik stond bij de trakhener te filmen. Dus toen ze het bosje in ging van de waterbak, had ik al zoiets van, die komt wel goed over. Maar de mensen hadden inderdaad eerst allemaal schrik, maar toen mijn zusje ok was en het paard daar ook nog eens stond, was het wel enorm lachen geblazen daar!

Het is overigens maar goed dat ik daar niet stond, als ik had gezien dat de man die hulp bood om Uk eraf te krijgen, hem achterwaarts zat te duwen. Had de beste man ook een nat pak gekregen van mij! Geen enkel paard gaat achterwaarts een afsprong af! Dat is gewoon dom! Stel je voor dat Uk kwam te vallen omdat hij het niet kon zien. Bah, moet er niet aan denken. Gelukkig was mijn vader er wel en kon die er een stokje voor steken.

malloesje

Wel echt heel erg balen zulke akkefietjes. Maar zal je ook niet snel weer gebeuren ;)

Tody

Ja, Arie van evenementenfoto.com was er ook. Maar het duurt vaak wel een paar dagen voordat hij tijd heeft om ze op de site te zetten.