[SGW] Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:51

Evie, Stiekemerd! _O- Geen idee trouwens. Bij Vlietlanden heeft iemand dit gedaan en dit is wel degelijk gemeld bij de KNHS maar de mevrouw in kwestie lapte wel meer regels aan haar laars!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:52

EVIE @ dan zouden de navolgende hindernis controleurs dit toch ook noteren dat jij hun foutloos gepasseerd bent na al eerder het max weigeringen te hebben behaald ??

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:53

@ texelse ik dacht ook al dat hij de federatievertegenwoordiger was want ik sprak hem voor de cross daar bij de molenwiek samen met een andere man en hij vond het ook wel pittig voor de L.
Ben benieuwd of ik dan een brief krijg.. ga er vanuit dat dit nooit meer gebeurd bij mij. Ben ook in al mijn wedstrijdjaren nog nooit in overtreding geweest. Ben normaal heel braaf :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:53

Ik weet het ook niet hoor, het kwam gewoon ineens in me op := .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:59

@caro: het maakte op mij de indruk dat je gewoon "doorgestuurd" werd, terwijl je zelf te kennen gaf te willen stoppen. Ik vroeg me dan ook af hoeveel stops je daar had, want meetellen heb ik niet gedaan.
Als je getuigen nodig hebt na een boze brief, dan meld je je maar hoor. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:04

Wat ik trouwens onwijs sneu vond was dat er een amazone, die finishte toen ik aan het losrijden was voor de cross, na de laaste hindernis maar voor de finfish van haar paard afviel, wat er precies gebeurde weet ik niet.
Ze hadden geloof ik niets, maar waren volgens mij foutloos rond en nu 5 meter voor de finish gedisqualificeerd :(:) .

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:06

Wel heel raar dat een federatievertegenwoordiger dan zegt dat je door mag rijden! Lijkt mij dat hij de regels wel moet kennen iig..

Dat is echt heel sneu idd voor dat meisje.

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:44

Evie_Bandido schreef:
Wat ik trouwens onwijs sneu vond was dat er een amazone, die finishte toen ik aan het losrijden was voor de cross, na de laaste hindernis maar voor de finfish van haar paard afviel, wat er precies gebeurde weet ik niet.
Ze hadden geloof ik niets, maar waren volgens mij foutloos rond en nu 5 meter voor de finish gedisqualificeerd :(:) .

Dat was een bokker.. Ze zal vast zelf nog met het verhaal komen denk ik :(:)
Hierbij de link naar mijn topic met foto´s: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=183&t=1354374

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:53

Ik ben oook weer bovenwater na een slopende dag Gorssel.
Zijn vrijdagavond al gegaan en heb nog in het halve donker moeten lopen.
Zaterdag om 10 voor 8 gedressuuurd met Hetje. Vlug omzadelen en naar het springen. Hindernis 1 t/m 3 super. Echter op 3 beetje grote sprong en ik wilde terug om 4 passend te krijgen (dubbel). Het luisterde te goed en stond braaf stil. Verder nog een balk en tijdfouten.
Cross op controle gereden en foutloos. Nergens gas gegeven en gezorgd dat hij luisterde en ik de baas was. 1,5 minuut buiten de tijd. Was wel zonde stond 4de na dressuur met 200 punten. Hij liep ook echt een geweldige proef.

Toen vlug Maat gedressuurd (had ong 1 uur ertussen zitten). Proef ging echt goed op de middendraf na (heb het op film), 176 punten....
Springen foutloos en 1 langslopen op de B van de molenwiek. Verder super rond.
Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:53

Ga nu even bijlezen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:10

Goede resultaten dus Lau! En een beetje (te veel) controle bij Het.
Ik zag je nog tijdens mijn cross. Jullie konden mooi mijn actie bij de boom voor het water zien.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:15

ZO ZUUR!
Shof en ik reden de cross van ons leven! Alles ging goed! Dressuur netjes, klassiek foutloos, goede keuring voor de cross, Cross ging ook fantastisch! Toen ik was gefinished was ik helemaal in de wolken! eindkeuring: Shof niet rad! Wat een omslag! teleurstelling en verdriet.

Had me er aardig overheen gezet totdat ik de uitslagen vanochtend zag: Shof en ik zouden 1e zijn geworden in Ring 1 M. Echt zooooooo zuur! Verdrietig om me paard en deze tegenvaller. het zijn de regels en ik sta daar ook achter, maar het is wel een enorme tegenvaller! Ni hopen dat mn paardje snel opknapt, voor mij is hij altijd nummer 1....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:26

Wat balen Merel! Ik hoorde idd omroepen dat de uitslagen van het M er waren en dat o.a. jij werd omgeroepen voor de prijsuitreiking.
Zag je ook nog in de cross op hindernis 2 en 3. Jullie gingen als een speer. Wat ontzettend balen dat Schoffie niet goed is. Hoe gaat het nu met hem? Veel sterkte en ik hoop dat het meevalt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:12

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-09-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:24

Het was dan wel een lastige hindernis voor de L, maar het heeft wel stoere foto's voor iedereen opgeleverd :D ! (elk nadeel heb zijn voordeel ;) )
Mooie foto's simmie!

Kom ik ook nog even spammen ;) :
Afbeelding

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:31

Wat sneu voor je Merel! Hopelijk wordt je paard snel beter :(:)

Gave foto's :D !

Mijn afsprong foto is net niet op het goede moment helaas, het had net tussen foto 1 en 2 in moeten zitten :+ .
Afbeeldinghttp://www.leukopdefoto.nl/files/20100911/11-09-2010/Nr061-080/large/leukopdefoto_726039.JPG
Afbeeldinghttp://www.leukopdefoto.nl/files/20100911/11-09-2010/Nr061-080/large/leukopdefoto_726047.JPG

Hierna heel enthousiast beloond, pff ik was zo blij dat hij die sprong het water in zo braaf deed :)) :D
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 12-09-10 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:40

Simmie schreef:
Ik heb alle drie de onderdelen kunnen rijden, maar matige prestatie geleverd. (Sabien, zet mij maar op de lijst van vrijwilligers op zaterdag 2 oktober.....)
Dressuur kunnen we beter, 183 punten. Terecht, was gewoon wat slordig hier en daar en een beetje matjes.
Springen een stop op 2 en op 9 geloof ook nog een balk en natuurlijk een bult tijdfouten, maar wel door naar de cross.
Eigenlijk heb ik wel fijn gereden; alle lastigere/moeilijkere hindernissen gingen echt heel goed, puntje, molenwiek, trakhener. Jammer genoeg wel 3 stomme stops; 1 op de steeplehaag (sim ging gewoon niet af), op de boom voor het water (op het laatste moment schrok ze van het water, ze had al een been erover maar trok die terug en draaide weg) bij het opnieuw aanrijden sprong ze wel vol vertrouwen het water in. En toen nog op de 1e van de dubbelsprong bijna aan het einde van de cross.
Nou ja, wel fijn dat ze de lastigere dingen aanpakt en haar "angst/kijkerigheid" op trakheners lijkt ook zo goed als verdwenen; ze sprong vol vertrouwen over de trakhener en keek niet eens naar het gat.

Nou, next stop dus Neede ipv IJsselsteijn, maar daar ga ik dus meehelpen.

Ik heb je gezien op het veld, bij de molenwiek, ging daar toch best goed.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:57

texelse schreef:
@caro: het maakte op mij de indruk dat je gewoon "doorgestuurd" werd, terwijl je zelf te kennen gaf te willen stoppen. Ik vroeg me dan ook af hoeveel stops je daar had, want meetellen heb ik niet gedaan.
Als je getuigen nodig hebt na een boze brief, dan meld je je maar hoor. :D

Ik kreeg zo duidelijk door dat ik moest doorrijden dat ik dat ook maar heb gedaan. Ik kwam mijn groom onderweg verbaasd tegen en daar riep ik nog tegen dat ik moes doorrijden van die mensen. Niet handig dat je zo in verwarring wordt gebracht. Ben er wel blij mee dat ik het heb gedaan. Mijn paard sprong verder alles zo top zodat wij het met een goed gevoel hebben afgesloten en mijn paard weet nu dat ondanks wat er is gebeurd ook met vertrouwen verder kon. Mooie les voor haar geweest.
Ik wacht rustig af of ik een brief krijg en misschien waag ik er een telefoontje aan als ik er 1 krijg :o

Mooie fot's allemaal
@ Jenga Wat een domper zeg.. hopelijk knapt hij snel weer op!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:32

Nog even een foto van Jenga_8 onder de cross:
Afbeelding
Verder heb ik alleen Roxana er nog opstaan

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:16

Ik ben ook weer terug.
Gistermorgen toch nog goedgekeurd door mijn eigen dierenarts (ze is wat aan t kwakkelen met hoesten e.d.)
Dus zonder enige voorbereiding vanmorgen richting Gorssel gegaan. En nog wel mijn L-debuut.
Net zoals Lielle ging bij mij ook de wekker om half 4 :O
Rond half 7 kwamen we aan (de bewegwijzering is vrij slecht te vinden in het donker) en in het donker de cross verkent.

Dressuur ging redelijk, kan beter, maar geen grote fouten. Had 196 pnt (en volgens mij gedeeld 4e, baan 9).
Springen was foutloos.
Toen de cross, omdat ze de laatste tijd nogal veel gestaakt heeft, verwachte ik nogal wat problemen.
Dus ben meteen fel weggereden, met resultaat, want ze liep super. Puntje iets te hard, maar trok ze zo op toe.
Waaier ook goed, alleen ben ik bang dat de helft van de bordjes daarna er niet meer stond.
Tot aan het water. De boomstam tegen het water was toch net wat teveel (altijd al veel problemen op water gehad).
Fel gereden, maar lukte niet. Ze stond wel tot 2x toe op de boomstam, maar dat vond ik niet zo'n goed idee.
Na de 3e keer zonder twijfel het water ingestapt. Mocht ik nog 1x proberen van de HJ. Maar dat ging ook niet goed.
Erg jammer, want weet zeker dat ze de rest zo had gedaan.
Voor mij de laatste officiele cross van het seizoen. Voor mijn paard niet, die mag met een vriendin van mij gaan crossen.

Jenga, wat een domper zeg! Maar je hebt super gereden en de volgende keer is ie gewoon wel rad!
Wat sneu voor diegene die 5m voor de finish viel!
Verder veel leuke foto's gezien en goede resultaten gelezen. Gefeliciteerd voor de prijswinnaars!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:20

Tien, Wat balen van het water! Zo aan de foto's te zien vind ik het een erg pittige hindernis voor het L.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:23

We hebben denk ik te weinig vertrouwen in elkaar op het water. Daar moeten we nog harder aan werken.
Ze liep gelukkig wel zo het water in, dus het gaat al iets beter 8-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:02

weer thuis. Ojee ging super vandaag, redelijk proefje met 189 punten en 7e, een enorm pechbalkje met springen maar wel heel ruig, en foutloos in de cross. Superstrak over puntje, molenwiek en met het mes tussen mijn tanden op het water gereden en dat gaf resultaat. Ik had wel wat tijdfouten (bijna iedereen) en was uiteindelijk 6e met vier prijzen.
Ukkie heb ik niet gestart, het losrijden voor het springen en mn het pad er naartoe vond ik veel te hectisch voor haar met alle fietsen, paraplus e.d.

En ik ben nu helemaal af, het was wel een loodzwaar weekend.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:03

Helemaal top, Lielle! Is je vroege opstaan niet voor niets geweest :D Jammer dat het te hectisch was voor Ukkie!

legata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:56

Mijn verslag:
Ik had mij opgegeven voor het NK in ysselstein en wilde voor die tijd nog een wedstrijd rijden. Dus mij nog snel opgegeven voor Gorsssel.

Dresuur ging heel netjes. 197 punten in ring 1, uiteindelijk goed voor een 2e plek. Springen ging heel rustig en foutloos. Als ik het op de video terug zie dan heb ik geluk gehad dat ik geen tijdfouten heb gekregen.

De cross was een ander verhaal. Ik starte normaal en kwam lekker bij hindernis 1 aan. Maar Vallari had schijnbaar haast want ze zette 1 sprong te vroeg al af en wapperde over de 1e hindernis. Ik heb haar daarna goed terug genomen en de cross iets beter gecontroleerd gereden. Maar des te verder wij in de cross kwamen des te enthousiaster Vallari werd. Dat resulteerde in een van haar beruchte sprongen bij 23b. Zo mega hoog dat ik volgens mij wel 2 seconden in de lucht hing. Effin, foutloos met tijdfouten en uiteindelijk 2e, eigenlijk 3e maar door afkeuring de winnaar, een plaats opgeschoven. Kan mij voorstellen dat het enorm balen is voor haar.