[SGW] oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Re: oefencross Broekelo 9 en 10 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:00

Ik voel weigeringen aankomen :+ Wat een enge hindernissen!!! :o

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:04

Zucchero schreef:
Ik voel weigeringen aankomen :+ Wat een enge hindernissen!!! :o

Hee joh hou is op, dit is B paarden he.

Weet zeker dat Broekelo top word, voor ieder wat wils! Juist mooi om te oefenen :j.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:05

Ik heb er onwijs veel zin in :) Vandaag (om voor de regen te vluchten) lekker in galop door het bos. Moet nog wel iets beter op de rem oefenen, maar dat komt als ze hindernissen ziet vast wel goed ;)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:10

Och jeeh ik moet tochwel even mailen dat ik 'smiddags moet starten.
Moet die zaterdagavond/nacht waarschijnlijk werken tot 8.00 en dan nog naar huis :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:35

ach ik zie het ook als een oefenrondje en wil eigenlijk juist proberen (als ze goed aanvoelt) om de coffin te springen. Net als de brug; ik ben niet bang voor de afsprong ervan (mijn paard heeft zeer veel feeling voor afsprongen en opsprongen) maar of ze uberhaupt de brug op gaat :=

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:16

Ik zit ook wel met de afsprong, wil het eigenlijk ook wel proberen, in Ermelo springt ze ook gewoon van de hoge af, maar ik vraag me ook af of ze de brug wel op gaat.

Moet je eigenlijk een rugnummerhouder of iets dergelijks meenemen?

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:25

Het lijkt hier meer op de 1e foto van Amber maar dan zonder steiltje er achter :D

De brug zit er nu voor het 3e jaar in, veel ruiters keken er erg tegenop maar vonden het achteraf erg meevallen. Dat is juist het mooie van zo'n element in een oefencross want hoewel er geen druk achter staat zijn er toch veel die het proberen en als het dan mee blijkt te vallen ben je wel meteen weer een stuk verder voor jezelf.

Er worden hier voor iedereen nummerhouders beschikbaar gesteld door de organisatie (wel graag inleveren na afloop want er zijn er helaas al een aantal verdwenen >;) :n )

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:38

die brug ga ik dit jaar denk ik weer niet springen.. paardje heeft verder nog nooit afsprongen gedaan weet dus niet of ze snapt dat ze zich moet laten zakken..
zie voor foto van vorig jaar me profiel en dan laatste rijfoto van zoeff dat was toen in het indianen dorp

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:40

jaaa ik doe ook weer mee!
2 paarden op zondag.
ben benieuwd hoe het gaat!
allebei zijn groene paarden, en ik heb er zelf een tijd uit gelegen, dus ga lekker voor de ervaring om in het bos te rijden
en hoop gewoon enkele sprongetjes fijn mee te pakken!

hoop iig wel dat het beter weer is als vorig jaar!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:59

Ik weet al bijna zeker dat ik de brug niet ga proberen :D die van mij snapt nog niet zo goed dat ze moet zakken, twijfelt ook erg bij afsprongen. Het gevolg is dat ze een mega sprong neemt en ik gelanceerd wordt :D de coffin wil ik dan weer wel proberen :j

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:19

Ik heb afgelopen jaar de brug wel gedaan..
Hij liet zich niet helemaal mooi zakken, maar hij nam ook geen megasprong, dus ik doe hem dit jaar weer :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:20

ik ga hem ook zeker proberen. Ik wil gewoon van de brug af. Ach mijn doelstelling is vrij laag; rond komen met minder dan 2 weigeringen per hindernis lijkt me een prima begin met die miep van mij :=

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:41

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:50

Joki schreef:
ach ik zie het ook als een oefenrondje en wil eigenlijk juist proberen (als ze goed aanvoelt) om de coffin te springen. Net als de brug; ik ben niet bang voor de afsprong ervan (mijn paard heeft zeer veel feeling voor afsprongen en opsprongen) maar of ze uberhaupt de brug op gaat :=

Ja daar ben ik ook wat huiverig voor. De brug is best kijkerig, maar aan de andere kant... de zandzakken ook voor mijn paard waarschijnlijk. Mocht ik meedoen, dan probeer ik gewoon de brug, lukt het niet, dan het alternatief. Sowieso zou ik alles willen proberen te springen en dan ook nog zonder weigeringen als het even kan.

Maar eerst maar eens duimen dat ik nog mee mag doen :Y)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:17

Wat moet ik me in hemelsnaam bij de burg voorstellen?? Als ik jullie zo hoor, wordt dat een hele uitdaging. Gwen kan super omgaan met een op en afsprong, maar als ik jullie zo hoor... :=

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:21

Afbeelding Dit is de brug Zucchero, ik heb 'm vorig jaar geprobeerd hij stond bovenaan stil, dus heb nog 1 keer geprobeerd en toen kwam ik niet eens meer in de buurt.. Heb toen maar alternatief genomen en daar liep die prima doorheen. Ga het dit jaar wel weer proberen maar als het niet lukt neem ik wel gewoon weer het alternatief. :)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:22

Hmmmm als ik dit zo zie, denk ik dat mijn bejaarde gewoon lekker over de zandzakken mag ;) Of lijkt de afsprong groter dan hij is? Hoeveel cm is dat ongeveer?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:33

Ik vind het een beste afsprong. Ik denk een cm of 60? Misschien hoger? Of maak ik de hindernis nu hoger dan hij is? :D
Ik vind het in elk geval wel een hele gave om te zien! Heb op filmpjes op youtube ook gezien dat een paar combinaties er zonder moeite doorheen fietsten, dus het moet hendig kunnen. Het kijkt alleen zo groots dit soort dingen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:41

hij lijkt op die foto behoorlijk maar ik hoop dat het in het echt meevalt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:46

Nou, ik vind het een fikse afsprong, mede ook omdat het vlak dat naar beneden loopt, de wand van de afsprong zeg maar, een beetje schuin met de sprong mee loopt, heel verkeerd beeld geeft dat aan je paard.
Wij hebben 3 keer meegedaan hier en het is echt een heel erg mooie cross maar die afsprong is echt pittig.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:50

ja dat schuine viel me ook al wat op. Dat vind ik er eigenlijk ook het engste aan omdat mijn paard zich al heel sterk laat zakken dus ik ben (waarschijnlijk totaal onterecht) een beetje bang dat ze tegen die wand aan komt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:54

Ja, het eerste jaar heeft Nick tijdens het zakken nog eens met de achterbenen afgezet op dat schot, maakte echt een rotsprong. En toen lag er ook nog op krap 1 galopsprong na die afsprong een soort slotje/grpeeltje. Niet groot of diep maar wel een onhandig huppeltje zo dicht na de afsprong. Gelukkig hebben ze die dicht gemaakt, dat maakt de sprong al wel veel eerlijker. Maar ook met mijn ervaring en ervaren paard vind ik het een pittige afsprong. Je rijdt aan in een bochtje, en het terrin van landen is een stuk lager dan het pad waar je vanaf komt, voor je paard is het optisch allemaal heel verwarrend, dus rijdt rustig aan en geef hem alle tijd, ik geloof dat wij hem vorig jaar allebei uit stap gedaan hebben (zusje met jong paard en ik met Nick).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 07:32

zelfs ik heb de brug gedaan en ik vond 'm doodeng maar hij valt enorm mee. vooral niet op tempo inrijden als je in een sukkeldrafje gaat, laten ze zich eigenlijk prima zakken. Hij is trouwens in stap te doen :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 07:55

Die tip kreeg ik vorig jaar idd ook..
In een rustig drafje en je paard goed laten kijken.
De mijne heeft in de cross niet zo'n goede rem, dus gelukkig zat er nog een aardig eind voor om hem terug te kunnen nemen :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:21

ik was inderdaad ook al van plan om hem uit een sukkeldrafje of stap te nemen