Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alles heeft genoeg ruimte voor verbetering, maar een echt probleem heb ik niet... Het zou bij mij dus een lang lijstje worden
ik zou ook op een bijzonder lange lijst met verbeterpunten kunnen komen 
Was ook leuk (en handig, word je nog even met je neus op de feiten gedrukt). Mootje schreef:De hoofdzaken zijn bij mij en mijn paard puur dressuurmatig... Vind dat ik daarom (nog) niets te zoeken heb bij een clinic van Tim en Martin
) leren en heb me daarom opgegeven voor de clinic.
Misschien zijn er juist wel andere oefeningen of sprongen om het vertrouwen eerst te laten groeien en wordt dat aan het eind bevestigd met de daadwerkelijke sprong
Mijn mening is dat ik het veels te veel geld vind. Dat geld breng ik dan liever naar iemand anders! 
Ik cross nu sinds april met mijn jonge ding en Rob weet dat we van ver zijn gekomen, dus vind het wel fijn dat hij weet dat het niet altijd zo 'vlekkeloos' gaat! Als ik geld teveel zou hebben, had ik waarschijnlijk ook meegedaan. Bob1976 schreef:Een verbeterpunt wat ik op ga geven: Het water in springen (hij wil er wel in lopen, maar als hij via een boomstammetje er in moet springen, lukt het me niet...)
En ik weet niet goed hoe ik een afsprong netjes kan nemen, zonder 'm (bijna) uit stilstand te nemen... (ja, ik ben echt een beginner...)

het was even fout gegaan met de stiftgaten in de hoefijzers, dus ik zit dan met 3 weken oude ijzers zonder stiften... hij staat rondom op de ijzers, en ookal is hij op het gras vrij vast ter been, ik durf het risico niet te nemen. We zijn nog vrij onervaren en ik wil niet dat we straks bang worden door een glijpartij