[SGW] Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: Clinic Tim Lips - 28 augustus - Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:20

wat voor dingetjes hebben jullie dan allemaal?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:17

Mijn belangrijkste aandachtpunt zal zijn ons af en toe te kleine hart en dan met name op trakheners (en andere dikke sprongen). Daarnaast mijn houding, ik ga vlot te veel naar voren op de sprong.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:31

Als ik zo'n lijstje in zou moeten vullen, zou ik ook niet weten waar ik moet beginnen :o Alles heeft genoeg ruimte voor verbetering, maar een echt probleem heb ik niet... Het zou bij mij dus een lang lijstje worden :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:41

Bij mij ook!!
Ik heb dus afgezegd, maar nog wel even gevraagd of ze van plan zijn vaker clinics te organiseren. En dat is inderdaad het geval :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:45

Ik denk dat de meeste dat wel hebben? :o ik zou ook op een bijzonder lange lijst met verbeterpunten kunnen komen :D

leuk dat ze het vaker gaan organiseren :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:46

Mootje; dat ben ik helemaal met je eens. Ook bij mij heeft van alles ruimte voor verbetering. Maar ik denk dat het er om gaat dat je de hoofdzaken eruit pikt. Anders is zo'n training natuurlijk ook niet te doen als je alles wilt verbeteren ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:48

De hoofdzaken zijn bij mij en mijn paard puur dressuurmatig... Vind dat ik daarom (nog) niets te zoeken heb bij een clinic van Tim en Martin :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:56

Ik ben iig wel benieuwd hoe de opzet van de training is. Vind het zeer goed bedacht dat ze een lijstje laten invullen. Zo kun je vooraf al een klein beetje inlezen en de training daarop bij aanvang al aanpassen. Tuurlijk moet je ze ook eerst aftasten, maar denk wel dat die tijd minder is. Ben ook erg benieuwd naar overige tips voor in het terrein, vooral mbt probleemoplossend rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:00

Bij de vorige clinic kregen we na afloop ook een formulier mee met verbeterpunten en tips! :j Was ook leuk (en handig, word je nog even met je neus op de feiten gedrukt).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:37

Mootje schreef:
De hoofdzaken zijn bij mij en mijn paard puur dressuurmatig... Vind dat ik daarom (nog) niets te zoeken heb bij een clinic van Tim en Martin :D

Ha, die is wel erg herkenbaar. Ik werd als meisje van een jaar of 13 door opa Cees Lips weggestuurd bij zijn springles. "Ga jij eerst nog maar eens jaartje dressuren, kind, probeer het dan nog maar eens'. Ik mocht trouwens na dat jaar wel mee doen ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:58

Monique, ik cross al wel, maar bij Rob Janssen... Ik vind dat dit soort clinics pas interessant zijn vanaf een bepaald niveau! Misschien over een paar jaar als ik (hopelijk) in het M zit, maar anders niet!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:53

Ik vind dat zoiets juist interessant is op élk niveau. Iedereen moet laag beginnen en je zult toch eerst moeten groeien naar een hoger niveau. Ik wil zoveel mogelijk (en zo snel mogelijk O:) ) leren en heb me daarom opgegeven voor de clinic.

Ik denk trouwens dat de meeste moeilijkheden en fouten dressuurmatig op te lossen zijn alleen heeft niet elke ruiter dat door. Zo krijg ik de afstanden niet altijd mooi passend, maar dat komt doordat ik nog wat moeite heb om mijn lange paard écht bij elkaar te rijden. Vlak voor de sprong duwt hij zijn neus naar voren en dan missen we die laatste galopsprong en gaat hij veel te vroeg af.

Ik ben wel benieuwd hoe ze het lijstje precies af gaan handelen. Ik kan me voorstellen dat iemand op zo'n moeilijkheden-lijst ook kan zetten dat hij wil oefenen met trakheners. Mij lijkt dat je niet de hele les trakheners en greppels gaat oefenen voor die ene persoon, zeker niet als een ander weer met bv de heggetjes wil oefenen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:11

Dat lijkt me ook niet de bedoeling want dan worden het privélessen ;) Misschien zijn er juist wel andere oefeningen of sprongen om het vertrouwen eerst te laten groeien en wordt dat aan het eind bevestigd met de daadwerkelijke sprong :)

ik denk ook dat het meeste dressuurmatig is op te lossen overigens, maar in het terrein werkt dat nou eenmaal niet altijd dus is het wel handig om te weten hoe je het op een andere manier kunt!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:17

Uiteindelijk zullen de meeste fouten voortkomen uit "je paard niet voor elkaar hebben", maar iedereen - en op elk niveau - kan je leren van een clinic. JUIST van mensen als Tim Lips. Volgens mij vinden ze het juist leuk om de beginnende ruiters te helpen. Die maken immers (letter en figuurlijk) de grootste sprongen vooruit!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:22

Dat zal best, maar voor het geld van 1 groepsles van Tim kan ik twee keer lessen bij Rob... Mijn keuze is dus snel gemaakt :D Mijn mening is dat ik het veels te veel geld vind. Dat geld breng ik dan liever naar iemand anders!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:28

ik vind het ook veel geld, en vind Rob ook fijn :D

maar,... aan de andere kant krijg je niet vaak kansen zoals deze,.. zelf vond ik het ook veel geld (voor mij persoonlijk dan, de les zal het vast wel waard zijn), maar vond het dan ook extra leuk om het voor mn verjaardag te krijgen van mn moeder en haar vriend,.. ze weten dat ik dat er zelf ook nooit aan uit (kan) geven.
Laatst bijgewerkt door Qizz op 17-08-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 21:28

Ja, dat is waar. Het is veel geld. Voor mij is het dan ook echt een 'feestje'... en ach.. ik ga niet op vakantie. Dat scheelt... haha.... En inderdaad, als je al goed les hebt, dan kan je voorlopig nog genoeg leren van je eigen instructeur, ik dacht dat je bedoelde dat zo'n clinic zowiezo geen zin had als je nog beginner was.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:29

haha nou dat heb ik ook,.. ben ook niet op vakantie geweest,.. dan is dit extra leuk (zo'n uitje haha)

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 22:09

Een verbeterpunt wat ik op ga geven: Het water in springen (hij wil er wel in lopen, maar als hij via een boomstammetje er in moet springen, lukt het me niet...)
En ik weet niet goed hoe ik een afsprong netjes kan nemen, zonder 'm (bijna) uit stilstand te nemen... (ja, ik ben echt een beginner...)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:06

Ik weet het nog steeds niet helemaal, maar ik denk dat ik het vooral gooi op de kijkerigheid. Paardlief wil elke hindernis die wat 'enger' is, eerst van dichtbij bekijken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 06:00

Ik wil werken aan de controle en houding en zit in het algemeen en op een afsprong. Voor mijn gevoel gaat dat nog niet altijd even vloeiend. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:22

Bob, nee, zo bedoelde ik het inderdaad niet :D Ik cross nu sinds april met mijn jonge ding en Rob weet dat we van ver zijn gekomen, dus vind het wel fijn dat hij weet dat het niet altijd zo 'vlekkeloos' gaat! Als ik geld teveel zou hebben, had ik waarschijnlijk ook meegedaan.
Leuk om jullie verbeterpunten te lezen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:47

Bob1976 schreef:
Een verbeterpunt wat ik op ga geven: Het water in springen (hij wil er wel in lopen, maar als hij via een boomstammetje er in moet springen, lukt het me niet...)
En ik weet niet goed hoe ik een afsprong netjes kan nemen, zonder 'm (bijna) uit stilstand te nemen... (ja, ik ben echt een beginner...)

ik wil ook zo het water oefenen :-)
inlopen gaat wel, inspringen is lastiger (boom gaat makkelijker dan afsprong, dat durf ik zelf niet goed) mijn houding, is teveel spring- ipv crosshouding), tempo in het terrein, hoe rij je de diverse sprongen het beste aan, en bovenal aan ons vertrouwen werken.
op- en afsprongen oefenen,..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:17

Ik heb helaas afgemeld ;( het was even fout gegaan met de stiftgaten in de hoefijzers, dus ik zit dan met 3 weken oude ijzers zonder stiften... hij staat rondom op de ijzers, en ookal is hij op het gras vrij vast ter been, ik durf het risico niet te nemen. We zijn nog vrij onervaren en ik wil niet dat we straks bang worden door een glijpartij :o

Baal dr wel van hoor... ookal kost het inderdaad aardig wat, en ik doe nu maar gewoon een extra crosstraining bij michiel... :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:24

Voor ons vooral nieuwigheid oefenen. We hebben nog maar 4 lessen gehad en die waren allemaal op het zelfde terrein dus ik denk dat we allebei even moeten wennen aan een nieuw terein.
Dus vooral vertrouwen krijgen in verschillende hindernissen en net zoals een paar mensen hier boven het water in springen via een boomstam/afsprong.

Ook de afsprongen zijn voor mij nog een beetje eng omdat mijn paard het nog niet helemaal door heeft en er heel groot afspringt. (hierdoor was ik eraf gevallen en mijn hand gebroken) Dus ik heb er nog een beetje de kriebels voor.

Voor de rest mijn houding en nog een paar andere dingetjes maar hierboven is voor mij wel hjet belangrijkste