[SGW] Oefencross Lunteren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 07:28

scum maar als organisatie doe je er dan toch je voordeel mee?
Als het commentaar of kritiek is wat je misschien van meer kanten hoort , neem het dan mee en kijk of je er wat mee kan.
Als het als organisatie in je ogen geheel onterecht is laat het dan links liggen.
Maar om iemand er dan zo even tussen te nemen vind ik not done.

Iedereen heeft heel gave foto's!

Ik kan er 1 van mij en wuppie tegen

Afbeelding

bedankt fotograaf!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:46

Hier meld zich nog een super tevreden beginnende-crosser :+

Arany en ik hebben echt een hele fijne 60 cm gereden. Eigenlijk meteen vanaf hindernis 1 lekker in het ritme en Arany heeft nergens getwijfeld, tot...... hindernis 20 in zicht kwam GRRR. Ze sprong over de 1e boomstam en zag ineens het water. Volgens mij dacht ze echt "ja hallo, doe dat maar lekker zelf!" Vervolgens kwam er iemand achter me aan (die ik onderweg al een keer ingehaald had) en haar paard stopte ook... vervolgens kwam nummer 3 en gelukkig ging die wel na enig twijfelen. Dus nummer 2 ging ook en vervolgens had Arany zoiets van "vooruit dan maar" en nam een REUZEN sprong, bijna bovenop mijn voorgangers. Sorry mede-waterbak-genoten!

Ik sta al klaar met een schop om thuis een enorme waterbak te graven. Oefenen, oefenen, oefenen. Ben van plan om dagelijks door het water te rijden, net zo lang tot het normaal wordt voor Arany.

Maar gelukkig was de waterbak aan het eind het enige oponthoud onderweg en ging het verder heel fijn. Dit schept absoluut vertrouwen voor de volgende keer! Nu even op zoek naar foto's in alle topics. In ieder geval al een paar gevonden bij Berendje! THNX :-D

Afbeelding

@melanieB: Wat ontzettend belachelijk dat iemand topics van bokt uit gaat zitten printen om aan de organisatie te laten zien! Aan de andere kant had de organisatie z'n voordeel ermee kunnen doen en wellicht aanpassingen doen aan het terrein voor een volgend jaar. Maar dat de organisatie jou daarop aanspreekt vind ik echt vreemd! Naja, inderdaad maar ene oor in en het andere weer uit!

Ondanks dat ik een super fijne cross heb gereden, kan ik me wel voorstellen wat jullie bedoelden. Sommige hindernissen waren best lastig voor onervaren paarden. Gelukkig is die van mij heel fijn aan de hulpen en super gebrand op de sprong, dus had ik er geen problemen mee. Maar bijvoorbeeld hindernis 7, van het terrein af bijna de waterbak in (waar melanie met bonny middenin sprong ;-)) en na het lijntje (9 t/m 12 bij 60 cm) scherp linksaf richting heksenoog, waren niet bepaald fijne sprongen om in het ritme te blijven met een onervaren paard.

Maar nu heb ik 1 probleem: Het duurt nog zo lang tot de volgende cross!!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:15

hihi opperste concentratie :D

Afbeelding

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:16

Leuke verhalen allemaal en mooi foto's! Goed gedaan! Het was ook een heerlijke crossdag met een super temperatuurtje. Ik zag inderdaad de wegenwacht op het pad toen ik aankwam. Fijn dat het allemaal is opgelost en dat je toch gewoon kon rijden!

Senwood en ik hadden een geslaagd debuut in de 100 cm. We hebben alle 29 punten bij elkaar gereden, dus "mission accomplished". Wel nog 7 minuten nodig gehad en twee keer bijna eraf gelegen, maar dat mag de pret niet drukken.

Met losrijden was Senwood heel vrolijk en bokte hij zelfs na de sprongen. Vertrekken op het grote veld is dan wel even minder, want hij vindt het zo gezellig bij alle andere paarden. Beetje geslinger en terughoudend om het veld over te komen, maar na de bocht ging het beter. Bij het eerst puntje lag ik er bijna naast - hij nam een noodsprong en trok naar links - maar ben blijven hangen. Tweede puntje ging heel mooi.

De eerste greppel in het lijntje door het bos was nog even schrikken, maar na een grondige inspectie toch netjes gesprongen.

De walcombinaties waren moeilijk voor ons. Senwood kwam teveel terug, dus geen ritme. De tweede afsprong stond ie stil en sprong pas na tijdje twijfelen met een rare scheve sprong. Dat was even hachelijk moment, want ik hing zo ongeveer om z'n nek en zat voor het zadel, terwijl Senwood links langs het water wegliep... Ben toch weer terug in het zadel gekomen, en heb hem nog even omgedraaid om het water door te gaan.

De sloot op het open veld was voor de meeste paarden iets teveel gevraagd om meteen te snappen. Senwood vond ook dat je daar toch echt niet door heen kon, dus na een paar keer twijfelen nam ie een noodsprong. Ik was er op voorbereid, dus kon gekukkig goed mee zitten.

Laatste lijntje met de hagen en greppels ging super. Geen twijfel meer bij de greppels! En hoog over de hagen heen, want "vegen" komt nog niet zo in ons woordenboek voor.

Al met al heel tevreden en weer veel ervaring opgedaan. Nadat iedereen klaar was hebben we samen met Stephanie nog een paar keer door de sloot op het open veld gedaan - toen ie zag dat een ander paard er gewoon in stapte, durfde hij het ook ineens... :) Dappere dodo!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:25

Superfoto's allemaal zeg!
Deze van ons vind ik ook erg leuk:
Afbeelding
Allebei blij :D

Ik ben ook een echte beginner en had op zich met de 60 cm geen echte problemen, maar inderdaad wat Carmen ook al zegt, sommige lijntjes/wendingen vond ik best lastig.
Maar we hebben er allebei zoveel van geleerd en het is super geweest voor mn zelfvertrouwen!

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:40

Wat een leuke foto 's en verslagen van iedereen!!

Ik heb zaterdag ook meegereden in 60 cm pony 's. Het was weer geweldig. Ponybeest ging zonder twijfel over alle hindernissen alleen moest die even kijken bij de waterbakken. Echt heerlijk gereden. Jammer genoeg is er iets niet goed gegaan met de uitslag, want daar stond op dat ik een hindernis niet gesprongen had. En dit kostte mij een tweede plek, maar ik heb heerlijk gereden en een hoop geleerd en daar gaat het om.

Volgens mij ben ik onbewust nog een hoop bokkers tegen gekomen. Zoals Melanie en Amber. En volgens mij heb ik SusanneZiwan onderweg nog ingehaald. Leuk!

SusanneZiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:17

@Savan, jou heb ik idd ook gezien! Jij had mij ingehaald, en ik haalde jou weer bijna in bij de waterbak :+ .
Ik kreeg mijn horloge niet goed aan, dus ik heel rustig aan rijden, dacht dat ik alle tijd had,
totdat jij mij inhaalde, anders was ik nog zo later binnengekomen in een rustig tempootje. :P
Maar het was tenslotte een oefencross, dus maakt niet uit, ben allang blij dat ik en me pony veilig zijn rondgekomen.;)

Wel jammer dat bij sommige het niet helemaal goed is gegaan bij de einduitslag,
ondanks dat het niet uitmaakt, omdat het een oefencross is. :(:)

doesc003

Re: Oefencross Lunteren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:46

Wat leuk dat iedereen het zo naar de zin heeft gehad!
Mijn arme paard had trouwens wel spierpijn waar je u tegen zegt:O....liep zondag zo stijf als een plank :P!

Wanneer is eigenlijk die oefencross in Renswoude?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:40

Leuke foto's, dankjewel Melanie!

Bij de anderen heb ik mezelf nog niet kunnen vinden, nog eens goed zoeken.

Mijn trailerbuurman had trouwens nog nooit van Bokt gehoord! Halloohoo, onder welke steen heeft die gezeten?
Hij vroeg of ik wist waar er nog meer oefencrossen en tripalons georganiseerd worden. Dus ik zei, dan moet je even op Bokt kijken.
Het leek hem wel heel leuk, ook om de verslagen te lezen dus misschien heeft ie ons inmiddels wel gevonden.
"Hallo buurman! Wel even aanmelden hè?" :D

Ik vind het leuk om die foto's van die enthousiast springende Tinker en Fjorden te zien. Wie zegt dat die beesten niet kunnen springen? Goed hoor!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:56

motje11 wat heb jij zaterdag gesprongen. Ik moet namelijk nog de 80 paarden en 100 cm op mijn site zetten. Misschien zit je daarbij.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:10

Ik heb 100 cm gesprongen.
O leuk, dus misschien heb jij er ook nog een paar van mij! Ik ben benieuwd... :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:16

Berendje, heb je helemaal niks van de 80 cm ponys? :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:25

doesc003 schreef:
Wanneer is eigenlijk die oefencross in Renswoude?

Wil ik ook wel graag weten!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:27

midnight1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:43

Wat leuk om zoveel beginnende crossers enthousiast te horen over hun ervaring in Lunteren!
Dit is voor een organisatie GEWELDIG, mensen hebben hier weken aan gewerkt en gebouwd. Ook tijdens de hitte en tussen de onweersbuien!
Alles zonder een cent te verdienen.........
+:)+
Voor de eventingsport hebben we ruiters nodig zoals jullie die trainingen gaan volgen om daarna ervaringen, zoals deze, op te doen!
Wat jullie nu hebben gereden is voor de nieuwkomers een leuk opstapje.

Ik rij zelf M-Cross (paarden)met voldoende winstpunten om de Z te starten maar dat is geen spelletje...ik neem onze tijd.

Voor diegene die Lunteren niet leuk, goed of wat dan ook voor negatiefs vinden; ik train er veel en kan hier alles trainen om in vorm te blijven. Kloppen afstanden niet, dan moet jij je tempo daar op aanpassen. Bodem slecht,....kom eens kijken wanneer we wedstrijd hebben in de herfst met stortbuien enzo. DAS PAS HEERLIJK! Thats the game!!!

Ik hoop dat we jullie veel zullen zien bij trainingen zodat we meer startcombinaties krijgen en vervolgens meer wedstrijden per jaar!!!

*D

Hopenlijk tot ziens.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:13

@midnight1995.

Begrijp me niet verkeerd ik vind lunteren een hele leuke cross en de organisatie echt top. :D
Wil ook vaker der komen trainen, trainingen geven.
Ik heb ook geen problemen met afstanden en bodem gehad. Wel met een hindernis die ik te heftig vond voor de onveraren crosser (lees afsprong) (ik vond het wel leuk en een mooie uitdaging)

Maar misschien moet je wel een beetje oppassen met het roepen dat mensen maar eens naar een echte wedstrijd moeten komen kijken omdat het echte werk is.

De meesten die hier namelijk kleine dingen (wat elke wedstrijd wel heeft) op te merken hebben zijn zeer ervaren crosser.

(lees mijn profiel Z SGW pony´s)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:26

en het tempo aanpassen omdat de afstanden niet kloppen, gaat ook maar zeer beperkt op. En ik ben geen sgw beginner maar en weet wel wat van 'het echte werk' af, maar IMO heeft dat helemaal niets te maken met onlogische afstanden.

Ik heb dit jaar niet meegedaan, vorig jaar wel. Ik vind het een super initiatief, maar vorig jaar was ik niet altijd evenzeer onder de indruk van de opbouw van de cross. De puntjes (hindernis 3) vond ik niet erg voor de hand liggend zo vroeg in de cross, en ook niet fijn te rijden (met een L paard). En zo wel een paar meer, al weet ik ze niet allemaal meer. Dus super dat het georganiseerd wordt, maar er is ook ruimte voor verbetering.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 14:30

Klopt, de opbouw van de cross was voorheen nogal onlogisch. Hindernis 1 was bv een opsprong met vlak daarachter die gevaarlijke kroos-waterbak. Dat betekende dat je je paard OF schuin moest laten springen (niet handig als je beginnende combies hebt) OF je moest je paard direct na de opsprong naar rechts manouvreren. Lekkere inkomer...

Maar wat Lielle dus zegt, ruimte voor verbetering....

astrid65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:08

Vind het wel ieder jaar beter worden. Heb nu voor de derde keer gereden, en vond het er mooi uitzien en het was goed te rijden, ook het heksenoog. Vorig jaar zat er nog de greppel in die in het donkere stuk in het bos lag op een wal - die was best link, want mijn paard wilde van schrik weer achteruit de wal af. Je zag het slecht. Nu was het greppelwerk allemaal beter in te schatten voor de paarden. Het blijft voor mijn paard moeilijk om op het open veld dingen te doen terwijl hij de andere paarden ziet, zo ook de puntjes (was nu hindernis 4) - je moest dan van de paarden wegrijden om 1e puntje te doen, en daardoor had ik een slinger en noodsprong. Maar ach, daar leren we samen ook weer van. Die open sloot op het veld was ook moeilijk te "lezen" voor de meeste paarden - springen of pootje baden? Je kon zo zien welke combinaties dit al eerder geoefend hadden! Ik denk dat er nauwelijks een paard was die dat in 1 keer snapte! Maar al met al wel heel leerzaam en zeker heel verantwoord.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:14

Klopt, vandaag ben ik wezen trainen. Ook Fjordy had moeite met het slootje, hij snapte het niet helemaal.

Al is het beetje achteraf.. ben ik toch wel trots op Fjordy :D, dat we de afsprong konden doen !
Hij deed hem heel braaf :)),
Afbeelding

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:51

Gaaf am, baal echt dat ik niet kon, alles zit hier echt ff flink tegen en zal blij zijn als ik weg was maarja.
Had graag foto's willen maken.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 06:04

Amber_ schreef:
Klopt, vandaag ben ik wezen trainen. Ook Fjordy had moeite met het slootje, hij snapte het niet helemaal.

Al is het beetje achteraf.. ben ik toch wel trots op Fjordy :D, dat we de afsprong konden doen !
Hij deed hem heel braaf :)),
http://img210.imageshack.us/img210/7672/69307476.jpg

Potverdikkie, dat is echt een stoere sprong! Dapper hoor!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 22-07-10 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. Foto in link geplaatst.