[SGW] SGW Maarsbergen - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:56

Fijn dat Toot zo lekker ging Amber, ik heb gelachen om de foto in het fototopic :D .

Ik was trouwens parcours aan het lopen toen je met Fjordy reed vandaag , en stond bij hindernis 7 (de dubbel) toen je erlangs schoot, terugreed en de dubbel super sprong, maar je had toch geen weigering op 6 maar op 7?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:57

Ja die 2 puntjes idd, dat hij er gewoon langs schoot.. had gewoon niks te vertellen, heel apart !
Gelukkig ging hij erna wel fijn erover. Dat was 7 idd, want 5 was die sjoelbak ?

@ Jaa dank je Sim !
Baal wel natuurlijk, maar denk dat voor Fjordy gewoon even klaar is :j.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:00

Super van Toot! Die foto is echt om te gieren _O- '
Verstandig dat je met Fjordy niet hebt doorgereden! Wel super dat het springen goed ging!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:19

5 was inderdaad de sjoelbak en 6 was geloof ik een puntje, vind ook het heel verstandig trouwens dat je naar Fjordy hebt geluisterd toen hij aangaf dat het iets teveel was, er zijn niet veel ruiters die dat doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 18:19

Allereerst: Simmie echt helemaal top *\o/* *\o/* *\o/*

Dat is lastig Evelien. Oefencross of HC kan wel helpen om hem op zijn plek te zetten misschien, maar wie weet helpt het ook helemaal niet!
Jammer dat je niet meer gestart bent Lielle, maar wel verstandig
Netjes hoor Hilde!
Fijn dat het zo lekker ging Evie!
Lekker dat Toot het weer zo goed deed Amber! En fijn dat je weer door het springen kwam! Misschien moet je Fjordy eens een check-up geven? Wie weet zit het vanbinnen niet helemaal lekker?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:16

ik zal ook effe vertellen...
dressuur ging een beetje stroef..zal wel niet veel geweest zijn qua punten..

springen had ik 1 balk, ik had vandaag met zweepje gesprongen maar werd daar erg heet door waardoor de afstand naar 3 wel erg klein werd!! verder met flink wat regelwerk goed door het parcour.

crossen.. goed van start, na alle berichten over 4 super voorbereid en toch nog op het laatste moment langs/over de vlag heen.. hing er een beetje naast moest me goed vasthouden en toen schoof hij in het omdraaien ook nog half onderuit, dus mijn rechterarm is flink verrekt van het vastklemmen.. de rest van de cross ging een beetje wild, meneer begint het spel te kennen en wilde vooral hard!! dus met een verrekte arm heel veel moeten "flossen" om hem een beetje in controle te kunnen laten springen, was flink werken.
Maar het ging verder goed, dus we hebben ons 1ste winstpuntje binnen in de L!!! :D

we zijn meteen vertrokken omdat mijn vriendin nog een feestje had vanavond, dus iedereen die ik niet meer heb kunnen uitzwaaien :wave:

verder gezellig veel bokkers gemeet en gekletst... was erg leuk.. ben benieuwd wat het verder nog geworden is.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:19

gefeliciteerd met je eerste wp in de L! Hopelijk niet te veel last van je arm :(:)

Sim

Re: SGW Maarsbergen - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:34

Maddie, je had iets van 183, maar kan ook 185 zijn geweest voor je dressuur!
Maarre, in Vlietland was je toch ook al foutloos?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:36

Citaat:
nou, mijn verslag dan maar!

Dressuur mochten we om 09:45 gelukkig al. ben half zes opgestaan, daarna naar terrein. nog even stukje cross gelopen.
half negen kwam ik bij de dressuur, moest ik vrijwel direkt de ring in dus beide kanten even draven en 1 galopje, toen er maar in. Het kon me echt gestolen worden. misschien heb ik daardoor wel heel relaxt gereden, want de proef ging fijn! bleek later 204 pnt en een vierde plaats.

springen stond mooi. Nescio was erg snel, dus het was vooral sturen. door de snelheid wat vlak over 1 lijntje en dus 2 balken. (echt op de 2 laagste hindernissen ongeveer, zo suf :+)
maar was tevree dat hij zelf goed wilde.

Toen ein-de-lijk de cross! Nes had vrij lage hartslag voor de cross, nog even gekoeld en goed advies van de dierenarts gekregen. deden ze erg goed. ze benadrukten bij iedereen dat ze op hun paard moesten letten.

cross: Nescio schrok wat op H1, toen kreeg hij het kunstje door. van 2 naar 3 ging meneer maar zelf de cross doen, ik hoefde alleen maar te zitten en op te vangen. H4 fijn recht gehouden en fijn overheen. H5 ging Nes laatst 3 passen in de ankers. ik durfde hem niet door te drukken omdat de hindernis zo dik was. opnieuw aangereden en superfijn. Daarna ging het heerlijk, zo genoten. ook Nescio(gedwongen) een stuk laten draven, na de weigering was de tijd niet belangrijk meer. smalletjes, tafel, dubbel allemaal fijn. water wat langzaam (ben erin gestapt ) maar fijn. de stormbaan deed Nescio heel erg fijn, alleen maar recht houden en niet naar beneden kijken, liet zich fijn vallen. heb de laatste hindernis met zo'n: :D gereden haha.

Al met al ben ik érg blij, heb de smaak weer te pakken!

Paard heel goed gekoeld na de cross, marjolein (nacho_lein) stond met emmer en flessen klaar. heel heel fijn!
Bij de dierenarts hartslag van 66.

Paard ingepakt en naar marjolein gegaan. wat een hitte onderhand, en het was nog maar twaalf uur!
Wilde 's middags naar huis gaan tijden het voetbal, maar het was echt te heet om paard 2 uur in de trailer te hebben. Ik ben dus nog een nachtje gebleven. Nes is die nacht nog ontsnapt en is vrolijk naar marjoleins paard geweest die goed hengstig was haha.

Vanochtend naar huis gegaan.

Heb Lielle en Jobke ook ontmoet. erg leuk! Ook amber nog even gezien.
ik schaamde me al tegenover Jobke omdat ik der zooo lastig heb gevallen met de starttijden haha :o

Nessah, wat een smak zul je gemaakt hebben! gelukkig ben je er redelijk goed vanaf gekomen, jeetje!
ode aan de cap en bodyprotector!

Goede en helaas ook mindere resultaten, maar denk dat de meesten terug kunnen kijken op een fijne cross!

Ik heb trouwens gezien dat iemand foto's van me maakte op het water, iemand een idee wie daar stond?
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 03-07-10 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:38

Nou mijn verhaal met een dubbel gevoel.
Dressuur en springen lekker gereden, 1ste na de dressuur met 205 punten en foutloos gesprongen.
En dan maak ik zelf een stomme fout in de cross. Op een smallentje reed ik de afstand dicht terwijl ik moet wachten, gevolg een langsloper. Ik was echt kwaad op mezelf. Hoe kan ik z'n fout maken. Maar ja dan zie je wel weer, het overkomt iedereen, en hopelijk gebeurd het niet nog een keer.
Was toch nog 6de, dus dat viel mee, maar wel balen, zo naar 1ste plaats na de dressuur en het springen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:44

Simmie schreef:
Maddie, je had iets van 183, maar kan ook 185 zijn geweest voor je dressuur!
Maarre, in Vlietland was je toch ook al foutloos?

ja, maar toen had ik 5 balken in het springen..
en ik moet wel eerlijk bekennen dat het gevoel van vorige week van de cross veeeeeeeeeeele malen beter dan vandaag de cross

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:46

Oeh, die 5 balken had ik even niet meegekregen...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:59

@ amber geweldige foto van toot. Goede beslissing om te stoppen in de cross. Super dat het springen goed ging!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:06

Dan mijn verslagje ook nu ik weer tijd heb... ;)
Ik hoefde natuurlijk niet te dressuren... ik ging lekker de cross verkennen en kwam er al snel achter dat het flink veranderd is, nadat ik nu 2 of 3 jaar daar niet meer geweest ben. Ik vond het een mooie cross en erg mooi aangekleed. Omdat ik niet wist wat Bull zou doen stond ik er wel vrij blanco tegenaan, maar hindernis 4 en 5 leken me toch het moeilijkst voor hem.
Het inspringen ging een beetje irri.... :( Bull vond het niks die andere paarden erbij en was een beetje aan het klieren op de oxer en schoot er steeds ongecontroleerd langs...ik dacht...nou dat word volgens mij geen cross.....maarrreee....hij sprong super in de ring... 8)7 . Ik deed wel een mega domme fout.. :o? Bull schoot nl bij hindernis 7 langs B, ik draai een mooi rondje en rijd in draf opnieuw de B aan....(de bel)... _-:( waarom ik dat nou deed geen idee, maar dat doe je dus geen tweede keer meer.. :D :D Omdat het oefencross was mocht ik wel crossen, omdat de fout bij mij aanrijden lag, maar niet aan het springen. Heb de man in het juryhokje enorm bedankt!!! ;)
De cross ging bij 1 een beetje twijfelend, maar gewoon in een drafje, daarna wat doorgereden en bij 4 wederom in draf gezet zodat ik rustig kon aanrijden op het huisje, dat ging keurig, de sjoelbak galoppeerde ik mooi in ritme over het pad Bull kwam wel iets terug maar met been erbij was hij overtuigd dat het kon. Verder hier en daar in draf aangereden en helaas toch een langsloper op de picknick. Ik verwachtte het niet maar hij maakte ineens linksomkeert.. :P daarna in draf wel keurig.
Had bij de DA direct uit de cross 67, dus daar ben ik wel blij om, dat was bij mijn vorige paard tcoh echt altijd hoog.

daarna heerlijk gedoucht en is Bull vervolgens heerlijk uitgebreid in het zand gaan liggen rollen... <3 Ik ben echt super trots, hij vond het leuk maar luisterde goed om zo nu en dan terug te komen.
Ben ook heel blij dat de organisatie toch besloot dat je hindernissen over mocht slaan, want dat had ik mezelf al voorgenomen om er geen gevecht van te maken. Ik vond het echt super om weer de sfeer van het crossen mee te maken na toch wel een tijd eruit geweest te zijn.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:14

Ik was vandaag een trouwe toeschouwer 8-)

Heb Evie en Bandido gezien vandaag en Dorien met een black beauty :P .

@Simmie: Goedzo!! :D
@Amber: Goed dat je naar je paard hebt geluisterd :j ..
@Nessah: Ik hoorde het van Alixia, van je val.. poeh.. dat is wel heavy.. :(:)

Hindernis 4 stond op een vreemde afstand en er waren behoorlijk wat weigeringen hierop...

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:30

Ik zal ook maar even verslag doen, heb gisteren gereden in de B.

Dressuur ging bagger, toch nog 184 punten en ergens in de middenmoot, paard vervolgens maar aan de trailer gezet in de schaduw heeft heerlijk staan slapen en nog even bij de cross wezen kijken. Toen snel opzadelen voor het springen, bleek dat het inliep en ik eigenlijk al moest, nou ja dan maar niet losrijden haha even een rondje gegalopeerd en zo de ring in. Ging super foutloos en binnen de tijd! Toen naar de cross, helaas was vlak voor wij moesten Nessah eraf gevallen waardoor de cross een half uur stil lag, maar ergens onder een boom gaan staan en water over mn paard gegooid om dr cool te houden, man wat een hitte. Toen de cross in en dat ging gewoon KICKEN echt ze deed het super, pakte onwijs mooi aan en overal gewoon goed uitkomen :D In het water even gestapt om zowel paard als mijzelf op adem te laten komen en toen weer mooi verder. Foutloos en 9 sec buiten de ideale tijd ;) Weer 2 winstpuntjes erbij, nog een prijs ook en nou mogen we naar het L!

@ Jobke het was echt een prachtige cross, ik ben volgend jaar zeker weer van de partij! En hopelijk is "de prijzenman" dan wel te vinden ;) Fijne vakantie!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:31

Even snel een verslagje, bijlezen volgt :)

Dag begon dramatisch met een nieuwe trailerstekker die niet bleek te passen. Gelukkig was Nick nog niet weg en heeft ie TG nog opgepikt. Daarna zelf erachter aan gereden met de bus en daar aangekomen kwam ik er al snel achter dat ik de helft van mn spullen gewoon op stal had laten liggen.

Inmiddels 3 huibuien later ( crossen een dag na een crematie doe ik dus ook niet meer) zat ik toch in compleet harnachement op TG.

Lekker ontspannen dressuurproefje gereden en echt fijne stukken. Helaas maar 181 met 5jes en 6jes zonder commentaar. Beetje jammer.

Springen foutloos en in de cross een langsloper op 10, het hek. Maar verder echt zo goed!! Water ook super dus die langsloper op 10 vind ik niet zo erg. Uiteindelijk nog iets van 20 sec buiten de tijd maar heb ook niet hard gereden. Dus al met al een enerverend (schrijf je dat zo?) maar toch heel tevreden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:44

Lees super verslagen!
prijs winnaars gefeliciteerd!!
Agnes beterschap!!! das flink schrikken zeg!

Rest de minder gereden heeft, volgende x beter!! :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 06:44

och teegee...wat zul jij je hulpeloos/machteloos hebben gevoeld... :(:) gelukkig is het nog allemaal goed gekomen...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:11

Ondanks de tegenslag toch heel netjes gedaan Karen! Er stond, van hetgeen ik heb gezien, een dikke M-cross.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 07:32

De foto's bij de waterbak zijn gemaakt door evenementenfoto.com

Hier ook meer dan tevreden. Een langsloper op het tweede huisje (dat was toch wel het grootste struikelpunt!) Verder alles prima, en ben benieuwd naar de uitslagen.

Organisatie (Jobke): mijn complimenten en graag tot volgend jaar.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:05

TEEGEE @ dan heb je het knap gedaan en mag je trots zijn op jezelf.... :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:52

Simmie, wat lekker dat je een goede cross hebt gereden +:)+ . Sims is weer helemaal terug zo te horen :D

Amber, klinkt ook helemaal prima :-) Fjordy gewoon weer lekker door het springparcours heen en dan snap ik best dan hij wellicht wat last heeft van de hitte later :(:)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:35

Ola.........

Na een lange dag waren we gister weer om half 11 thuis, nadat we om half zes waren vertrokken met 3 paarden, maar wat een super locatie en alles heel goed geregeld!
Eerste paard in de L had 202 punten in de dr, balk in het parcour en 3 weigeringen in de cross, jong dier nog en die was compleet op aan het eind maar hij heeft het super gedaan.
2de paard in het l 177 pnt, foutloos in het parcour en erg braaf ook, normaal is hij altijd heel vrolijk en onoplettend...toen de cross, ging echt super tot de 1 na laatste hindernis....3 stops en dus eruit....poe dat was balen voor mijn baas. Paard had zich misgesprongen en was het vertrouwen ff kwijt.
Nouja ff opnieuw de cross fietsen voor de veranderingen in het M en hup weer dressuren met de hengst, 191 pnt erg hoog voor hun doen. Toen het parcour, foutloos en erg netjes en toen de cross...na vorige keer over de kop te zijn gegaan in Oudekarspel en met het vorige paard ook bijna een val in het L, was het vertrouwen best ver te zoeken, maar ze begonnen super, totdat hij bij het water kwam...stopt ie nooit op en nu 3 keer dus weer eruit....was een domper op zon mooie dag en locatie.

Maar we gaan vrolijk door, volgende keer wordt de hengst die m loopt, weer L gestart en dan hopen dat het vertrouwen weer terug komt.

@amber, volgens mij stonden we naast jullie geparkeerd, grote bruine vrachtwagen, met 2 schimmels en een bruin paard.

@ de rest.....goed en fijn en verstandig gereden allemaal als ik dat zo hoor!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:18

Nou wij hebben gister in Maarsbergen een hele vreemde dag gehad. Het begon echt verschrikkelijk maar uiteindelijk nog goed afgesloten. We waren ongeveer 10 kilometer voor de afslag. Horen we ineens een knal. Had de vrachtwagen achter 2 klapbanden. Echt schrikken. Vrachtwagen langs de kant gezet. Was ongeveer 7 uur 's morgens. Toen allemaal mensen gaan bellen. Niemand kon ons helpen. ANWB ook niet aangezien het een vrachtwagen is. Afslepen kon niet aangezien er 3 paarden instonden. Organisatie gebeld en die zijn iets gaan zoeken. Met 1e paard starten zou zowiezo al niet meer lukken. Maar we dachten miss nog met 1 paard te kunnen starten. Uiteindelijk iets gevonden wat kon helpen, Porifle tyre centre, maar dan moesten we contant afrekenen. Naja zoveel geld hadden we niet bij ons. Aangezien er 2 nieuwe banden op moesten en nog voorrijkosten.. Uiteindelijk zijn ze toch gekomen. En binnen een half uur lagen er 2 nieuwe banden op, was echt supersnel. Was alleen heel eng want de vrachtwagen moest omhoog gekrikt worden. En toen stond die dus helemaal shcuin. Gelukkig bleven de paarden echt superrustig, was echt fijn. Uiteindelijk waren we half 10 op het terrein. Hebben met die man nog af kunnen spreken dta de rest van het geld via de rekening wordt betaald. Toen ze bezig waren trouwens met band verwisselen kwam er nog een paardenvrachtwagen langs om te vragen of ze moesten helpen. Alleen bleef die half op de weg staan. Daardoor moesten de auto's erachter remmen. Knalt er nog een auto op zijn voorganger. Hadden verder gelukkig alleen blikschade. Was wel schrikken... Naja toen waren we half 10 dus eindelijk op het terrein (planning was half 8). Kwam al iemand met de rugnummers aanfietsen en ze hebben nog geprobeerd om het paard waarmee ze als 1e moet om te wisselen, maar dat werd allemaal heel krap en dan was er geen tijd meer voor verkennen. Uiteindelijk heeft ze nog met 2 paarden kunnen starten. Tussendoor snel de cross verkend. En het resultaat mocht er ook nog zijn. 2e en 3e plek met 205 en 209 in dressuur, 1 paard balkje in springen en ander foutloos en beide foutloze cross binnen de tijd.. Maar was zonder het meedenken van de organisatie echt niet gelukt, was helemaal super!