[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 08:54

Wat een hitte gisteren zeg, wel een mooie dag.

Ik was een beetje laat voor de dressuur, navigatie vond het adres niet haha.
Snel opgezadeld, en liep fijn. 195 en 3e.
Toen cross gelopen en gekeken bij het springen.
Springen foutloos, met een hele rare sprong bij de dubbel maar hij redde me er gelukkig super uit.
Cross vond ik gaaf, vond het smalletje na het keuken blok wel een beetje spannend, nooit gedaan zo maar hij liep echt super.
Ik ging veel te snel op de finish af dus laatste stuk in een hand galopje, helaas toch net 2 seconden te vroeg binnen..

Uiteindelijk 1e :D
Succes vandaag allesmaal

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 08:56

Ik had het al gezien op de uitslagen Chantal! Gefeliciteerd!!!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:06

Chantal gefeiciteerd!! :D
Welke klasse reed je mee?

Succes allemaal vandaag!!

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:25

XxDamelzaxX schreef:
Ik heb de oefencross gereden, had er veel zin in maar viel me ontzettend tegen,
Elvis deed het erg leuk maar waren toch een paar punten waarmee ik zou zeggen
volgende keer niet meer. Dus ik hou het gewoon lekker bij crosslessen en dan de
oefencross in wieringerwerf. Nu wil ik niet zeurderig overkomen maar zal een aantal
punten noemen:

- Mijn groep was qua lengte van de paarden best slecht georganiseerd, we zaten met een A-pony met
een heel jong meisje, 2 D pony's, mijn E-pony dan en een paard.

- De hindernissen stonden ontzettend laag, sommige waren dan nog wel op een leuke hoogte. En we
mochten ook ontzettend veel sprongen niet doen terwijl die juist op een betere hoogte stonden
en niet onzettend hoog of groot waren. Zoals de boomstammetjes bij het water, de boomstam die grote berg op, de Malle Jan (met mijn crossles hadden we precies zo'n soortgelijke hindernis op dezelfde hoogte gesprongen) en zo nog een paar hindernissen. Koste Elvis dus weinig moeite omdat het echte huppeltjes waren.

- De instructie was ook niet echt geweldig, noem het maar eerder: spring deze hindernis maar. Ik heb liever een man met een harde stem die precies zegt wat je moet doen zoals: Rechtop zitten, contact houden etc... Volgens mij als je een leuke instructeur/instructrice had gehad was het allemaal veel leuker geweest.

- Het was veel stappen, stilstaan en wachten tussen de hindernissen door. Elvis stond dus de hele tijd te huppelen en te steigeren/bokken, die wilde veel liever lekker gaan springen. Dus had de hele tijd mijn handen vol aan hem. Het was veel leuker geweest als we allemaal op een 'volte' om de beurt de hindernis de hele tijd sprongen en daarna naar de volgende waren geweest zoals ik bij een groepje zag die bezig was toen ik nog niet erop zat. Zat ook een meisje tussen (met een D-pony) die de hele
tijd als eerste wilde maar die pony vondt het ontzettend eng en weigerde dus echt heel vaak. Maar als ze als 2e ging ging het wel goed en sprong hij het zo. Dus dat was vaak lang wachten..

- Er was ontzettend veel aanhang mee waaronder veel kinderen. Al die mensen stonden steeds best wel op een in de weg staan plek. De kinderen gingen lekker vaak op de hindernissen zitten die je moest springen of je wilde naar een hindernis toe en dan moest je allemaal kinderen ontwijken en dus een beetje zigzaggend naar de hindernis toe.

Gelukkig doe ik volgend jaar lekker officieel mee.

hoop niet dat jullie me erg zeurderig vinden :o

Ik heb het heel anders ervaren, ik zat met mijn pony in een paarden groepje en we hebben lekker veel gesprongen achterelkaar door. Meeste hindernissen heb ik 4 a 5 keer kunnen nemen.
Ik denk dat je dat net moet treffen in welke groep je zit. Ik vind ook dat je voor 12,50 geen clinic mag verwachten. Als je goede instructie hebt dat is dan mazzel hebben.

De hindernissen die wij mochten springen waren idd niet echt heel hoog, maar ik heb ook genoeg stops gezien. De groep werd begeleid door een oudere man met idd een harde duidelijke stem.

Afbeelding

Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:01

@eefiesvenna, volgens mij heb ik jou zien opzadelen stond je aan het hek vlakbij de buitenbak? naast een rode auto?

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:16

Nee, dat was een andere fjord, ik heb 2 andere fjorden gezien.
Ik stond op het gras met de trailer, vlakbij het inrijd terrein.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:30

Eefiesvenna schreef:
Ik heb het heel anders ervaren, ik zat met mijn pony in een paarden groepje en we hebben lekker veel gesprongen achterelkaar door. Meeste hindernissen heb ik 4 a 5 keer kunnen nemen.
Ik denk dat je dat net moet treffen in welke groep je zit. Ik vind ook dat je voor 12,50 geen clinic mag verwachten. Als je goede instructie hebt dat is dan mazzel hebben.

De hindernissen die wij mochten springen waren idd niet echt heel hoog, maar ik heb ook genoeg stops gezien. De groep werd begeleid door een oudere man met idd een harde duidelijke stem.

Afbeelding

Afbeelding

Nouja, wij waren met een A-pony en een paard. Dat verschil vind ik veel groter, maar het ligt er idd heel erg aan welke instructeur je hebt. Ik heb jou ook volgens mij zien losrijden, die man die jullie hadden leek me best wel aardig/goed. Bij ons was het heel veel stilstaan en wachten op anderen. Vooral omdat dat ene meisje de hele tijd eerst wilde maar die pony dus de hele tijd dan de stop in ging. Die van mij sprong alles zo en wilde niet de hele tijd wachten, dus die stond de hele tijd te stuiteren en omhoog te komen. Ook mochten we de hindernissen maar 2x springen, alleen de waterbak zijn we heel vaak doorheen geweest omdat er 1 was die er niet in wilde.

Maar als je idd een leuke instructeur hebt en met goede/leuke groep, was het allemaal veel leuker geweest. Niet dat mijn groep niet aardig was, ze waren allemaal harstikke aardig maar we verschilden gewoon veel van lengte in paarden en ervaring.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:36

Wat onzettend jammer Shanouk en Amber!!

Chantal, super zeg!!

Even snel mijn verslagje, paard beetje anders gereden laatste 2 weken en hij had volgens mij een beetje last van zn lijf. Dressuur 187 en daarmee in het midden.

Springen foutloos, niet echt heel fijn ritme maar op de film valt het nog mee. Voelde lelijker.

Cross ging eigenlijk wel lekker, moest stoppen na 6 omdat mn voorganger bij de picknicktafel over de kop ging. Daarna wel lekker ritme kunnen krijgen, zig zag ging super net als picknicktafels en opsprong/afsprong en de bult.

Helaas een weigering op de 1e boom bij het water, daarna gelijk om de waterbak gereden en zo het water in gereden, hij vond het heel eng. Denk nog steeds door het hoge gras en de stank.
Daarna goed en fijn uit kunnen rijden!!

Uitslagen klopte eerst niks van, ik had ineens 150 strafpunten. Daarna 96 strafpunten. Geen idee of dat wel klopte want ik hoorde dat ze de tijd niet wisten hoelang de cross heeft stilgelegen. Maar het maakte niet uit voor mn winstpunt en plaatsing dus maar niet verder gezeurd.

Wel miste ik bij het springpacours een schets, bij de start van de cross de tijden en lengte en dan voor de andere ruiters de omschrijvingen in de cross. Erg jammer want dit is makkelijk op te lossen.

Bodem was ook knetter hard maar daar kan de organisatie natuurlijk niks aan doen.

Al met al een leuke dag gehad!

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:48

Echt zo jammer voor Amber ( ook voor Shanouk), ik had gehoopt Amber en Fjordy in real life te mogen zien maar kreeg helaas al een smsje van dr dat ze weer richting huis ging.

Chantal, Gefeliciteerd!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:50

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:17

Damelza: dit is een foto van de Malle Jan!

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:36

ponyparadijs schreef:
De tante van Ilona Bos? Dat zegt me dan weer niks! hahahaha! Maar goed het is een naam om te onthoude n dat je er geen les van wil.
Jammer dat het niet van Ronald was. Daar hebben we een aantal trainingen van gereden en die is echt luid en duidelijk!

De tante van Ilona is de zus van Ronald (Ilona moet oom tegen Ronald zeggen)
Zij heeft ruime cross ervaring, heeft zeker Z gecrosst en komt dus uit een familie die weet wat crossen inhoud!
Het is niet voor niets een oefencross, dus iedereen de kans geven om te 'oefenen' :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:37

Gefeliciteerd met je prijs Chantal! Super hoor :D
Eefiesvenna, ik ben degene die naast het sprongetje ging staan met losspringen! Fijn dat je het leuk vond
Fijn dat je toch met 1 weigering de cross bent doorgekomen Karen! Lijkt me lastig als je ineens gestopt wordt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 15:17

_Noor schreef:
Damelza: dit is een foto van de Malle Jan!

ja ik dacht dus ook dat dat die was, maar op de site stond dat het een trakehener was.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:16

Vandaag cross gehad in oudkarspel en ben echt trots op mn merrie..

De dressuur ging fijn, kijk maar naar het filmpje, foutloos springen en een cross tot en met de finish.. Dat was mijn doel vandaag. 2 stops op de boom voor het water, wordt ze te lang kan ik te weinig aanrijden, verder super fijn te rijden. Heb paar mooie foto's van een vriendin, deze moet ik nog krijgen, wel alvast 1 voorproefje en een filmpje

heb net mn protocool gehoord, 5 voor galop en aangaloperen en volte, 5 voor middendraf 2 x valt op voorhand en 4 halsstrekken.. rest waren 6en, en 5 houding en zit..
voor het B vrij streng vind ik, wel een 6,7 en een 7 voor stijl in de cross

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=NrCbWg04-fI

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:26

Jou heb ik nog gezien!
Zal kijken of ik nog foto's van je heb, ik stond bij de profecionele fotografe!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:45

Tg mooi verslag!

Hoe doen ze dat dan kwa tijd waarneming als er dus in jou geval iemand valt en de cross word stil gelegt?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:55

Mooi dat het zo lekker ging bij jou Luxtet! Welke ring zat je met dressuur?

Ik ben ook weer terug.. Niet het debuut waar ik op had gehoopt.
Dressuur ging goed, punten vielen ook tegen. Had 190 en stond toen 2e achter 1 die HC reedt. Maar ik moest mijn paspoort laten zien aan de jury.. Laat ik die nu net deze ene keer, omdat ik geen voorlezer had, niet bij me hebben. Moest hem laten zien voordat ik ging springen anders mocht ik de ring niet in. Maarja.. Dat wordt krap. Want dressuur is 10/ 15 minuten lopen andere kant op.. En moest 1.5 uur later parcours in. Zodoende had ik 10 minuten voor losrijden springen.. Niet ideaal. Kruisje ging goed, steiltje ook. Met oxer ging het mis.. Toen uiteindelijk 1 keer over oxer gekeregen en moest ik de ring in.. Ging het wel weifelend maar ze sprong.. Tot hindernis 9. Stond er iemand op van de parcourshulpen, denk dat ze daar van schork of dat ik wat fout gedaan heb, of gewoon vanuit het niets.. De knop ging om.. Niets deed ze meer... 3 weigeringen. Dus d'r uit.. Maar bij de laatste weigering, stond ze stil en deed ze geen stap achteruit en door mijn brul en been sprong ze vanuit stilstand. Niet heel netjes, kweet het. Maar wou zo graag die cross in. Is het dan ook weigering? Dacht namelijk van niet, maar had ook geen zin om er over te discusseren..
Dus toen dacht ik ga ik nog even iig bij het losspringen van de cross wat dingen doen. Stond ze alleen maar stil voor de sprong. Dus was iemand zo aardig om te vragen wil je even achter mij aan, nou graag. Toen deed ze het. Ging ik de keer daarop alleen.. Deed ze het weer niet. Toen nog 3 keer geprobeerd en uiteindelijk deed ze het. Toen maar gestopt.. Snap echt niet dat ze me zo in de steek liet. Maarja, is niet anders.

Ga dan nu denk ik morgen toch maar naar Renswoude cross training. Had hem naar andere keer verplaatst omdat ik cross had. Maar aangezien ik niet gecrosst heb kan ik wel naar training toe denk ik.. Springparcoursje en proefje is niet zo zwaar.

Jij uiteindelijk nog prijs Nessah? :)

Moet wel zegen dat ik de cross er super leuk uit vond zien! Baalde echt dat ik hem niet kon rijden.. Dacht er nog over om HC te gaan. Maar ze ging zo in de stop. Schiet dan ook niet op.
Op naar oefencross Lunteren en dan oefencross Renswoude en dan in Gorssel het nog maar eens proberen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:00

Balen sannn!!
Werd er dan niet gebeld na je stop/stilstand sprong?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:02

Ja, op dat moment baalde ik wel.. Vooral omdat ik B met er spring en ze wel eens weigert maar me nooit zo in de steek laat. Vooral niet op BB parcoursjes.. Hoop dat dit eenmalig was. Anderen zeiden ook al, dat ze zo ineens stopte, zagen t niet echt aankomen.
Ja werd gebeld en gezegd dat ik uitgesloten was vanwege 3 weigeringen.

En was nog dubbel zo baalen omdat mijn ouders als verrasing ineens op de stoelen langs de springring zaten.. hadden ze vrienden afgezegd om mijn 1e SGW te kunnen komen kijken. Nou dat was dus kort bezoekje :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:20

Oh San! Wat sneu voor je zeg! Heb nog aan je gedacht vandaag en was heel benieuwd hoe het je was vergaan.
Maarre, kop op en gewoon doorgaan! Ga zo je pb even lezen en beantwoorden.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:24

@shanoek, misschien een stomme vraag hoor, maar waarom wil je geen verlies rijden? Terug naar de B is geen schande, en zo kun je misschien wel sneller het vertrouwen weer terugkrijgen en als dat goed gaat heb je die wp's om naar de L te mogen ook zo gehaald.

Mijn verslagje van vandaag :)
Dressuur ging goed voor mijn doen, 191 punten :)
Springen ging op zich goed, alleen de dubbel vond hij niks, daar kwam ik helemaal zigzaggend op aanrijden en toen stond ie stil. Nog een balkje en 12 seconden over de tijd heen dus kans op winstpunten was al verkeken.
De start van de cross ging al een stuk beter dan het gewoonlijk gaat :j anders gaan we niet zo heel erg vloeiend over de eerste paar hindernissen maar dat viel nu dus mee :P Deze keer ook voor het eerst wat meer gas tussen de hindernissen gegeven, dat ging wel heel goed :j Tot en met 7 ging het foutloos, maar we hebben vaak moeite met de waterbak. Uit stap krijg ik hem bijna altijd in 1x door elke waterbak, maar de boom lag hiervoor te dicht op het water maar ik wou het toch proberen en dus kwam ik wat rustig op de boom in. Té rustig zo bleek, hij kreeg de waterbak in het vizier en stond voor de boom al stil :+ Toen had ik wel door dat de waterbak niks ging worden deze keer dus toen opnieuw (en iets fanatieker :))) de boom aangereden en daarna het alternatief gepakt. Geen idee waarom, maar op de haaientanden hadden we nog een stop, 2e keer sprong hij hem zo. Al met al verder wel tevreden over de cross :)

Wat ik trouwens erg vervelend vond, was dat er niet op rugnummer gestart werd met het springen en de cross, je raakte nu even helemaal in de war wanneer je nu moest starten...

Nog een foto die mijn zusje gemaakt heeft, ze waren niet zo bijster goed gelukt maar deze is nog toonbaar :P
Ze heeft ook nog van 143 en 144 gemaakt, kent iemand deze?
Heb verder niet naar foto's in de kantine gekeken, weet iemand ook of daar ook een site van is?

Afbeelding

edit; 143 ipv 142 ;)
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 06-06-10 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:28

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 17:29

Rianne, tijdfouten tellen niet mee hoor, voor je te krijgen winstpunten. Met een balk en 1 stop heb je "maar" 8 strafpunten dus nog wel gewoon winst (als je foutloos had gecrosst of maar 1 stop ipv meer).

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:34

Oh echt waar :+ Ik dacht dat dat alleen niet meetelde voor het starten in de cross. Nouja, maakt ook niks uit, weer wat geleerd ;)