Ik heb de oefencross gereden, had er veel zin in maar viel me ontzettend tegen,
Elvis deed het erg leuk maar waren toch een paar punten waarmee ik zou zeggen
volgende keer niet meer. Dus ik hou het gewoon lekker bij crosslessen en dan de
oefencross in wieringerwerf. Nu wil ik niet zeurderig overkomen maar zal een aantal
punten noemen:
- Mijn groep was qua lengte van de paarden best slecht georganiseerd, we zaten met een A-pony met
een heel jong meisje, 2 D pony's, mijn E-pony dan en een paard.
- De hindernissen stonden ontzettend laag, sommige waren dan nog wel op een leuke hoogte. En we
mochten ook ontzettend veel sprongen niet doen terwijl die juist op een betere hoogte stonden
en niet onzettend hoog of groot waren. Zoals de boomstammetjes bij het water, de boomstam die grote berg op, de Malle Jan (met mijn crossles hadden we precies zo'n soortgelijke hindernis op dezelfde hoogte gesprongen) en zo nog een paar hindernissen. Koste Elvis dus weinig moeite omdat het echte huppeltjes waren.
- De instructie was ook niet echt geweldig, noem het maar eerder: spring deze hindernis maar. Ik heb liever een man met een harde stem die precies zegt wat je moet doen zoals: Rechtop zitten, contact houden etc... Volgens mij als je een leuke instructeur/instructrice had gehad was het allemaal veel leuker geweest.
- Het was veel stappen, stilstaan en wachten tussen de hindernissen door. Elvis stond dus de hele tijd te huppelen en te steigeren/bokken, die wilde veel liever lekker gaan springen. Dus had de hele tijd mijn handen vol aan hem. Het was veel leuker geweest als we allemaal op een 'volte' om de beurt de hindernis de hele tijd sprongen en daarna naar de volgende waren geweest zoals ik bij een groepje zag die bezig was toen ik nog niet erop zat. Zat ook een meisje tussen (met een D-pony) die de hele
tijd als eerste wilde maar die pony vondt het ontzettend eng en weigerde dus echt heel vaak. Maar als ze als 2e ging ging het wel goed en sprong hij het zo. Dus dat was vaak lang wachten..
- Er was ontzettend veel aanhang mee waaronder veel kinderen. Al die mensen stonden steeds best wel op een in de weg staan plek. De kinderen gingen lekker vaak op de hindernissen zitten die je moest springen of je wilde naar een hindernis toe en dan moest je allemaal kinderen ontwijken en dus een beetje zigzaggend naar de hindernis toe.
Gelukkig doe ik volgend jaar lekker officieel mee.
hoop niet dat jullie me erg zeurderig vinden