[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:46

Oh Antal, was jij dat? :o ... ik herkende je echt niet toen je me aansprak over die prijs van Hilde, ja je moeder kwam me wel bekend voor O:)

Al luisterend naar de omroeper viel het me op dat er best wel veel vallen waren in de cross.

Ehm, de meeste heb ik wel of irl of elders op bokt wat gemeld :P

De springjury was trouwens ook niet helemaal op de hoogte v/d reglementen :o
Het verhaal van de tijdfouten die niet mee tellen voor het wel of niet mogen starten in de cross ...

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:46

ja inderdaad ik vond het ook wel een beetje te ver gaan..
wij zeiden ook al je kan wel een beetje overdrijven. :')
maargoed ik zal ze de volgende keer maar even laten blingen :+ haha.
dankjulliewel! ik heb idd heerlijk gereden! :D

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:49

Lappie_Lap schreef:
Oh Antal, was jij dat? :o ... ik herkende je echt niet toen je me aansprak over die prijs van Hilde, ja je moeder kwam me wel bekend voor O:)

Al luisterend naar de omroeper viel het me op dat er best wel veel vallen waren in de cross.

Ehm, de meeste heb ik wel of irl of elders op bokt wat gemeld :P

De springjury was trouwens ook niet helemaal op de hoogte v/d reglementen :o
Het verhaal van de tijdfouten die niet mee tellen voor het wel of niet mogen starten in de cross ...

_O-

Gefeliciteerd Nienke!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:50

AntheaV schreef:
Ilse, bij de B paarden waren inderdaad heel veel mensen gediskwalificeerd! En iedereen reed geloof ik door. Alleen bij de B pony's sprongen de meeste kinderen niet verder wanneer ze uitgesloten waren.

Hmm, meestal is het net andersom. Valt me eerlijk gezegd niet tegen van de B pony's!

Een vriendin van mij is dus weer heen gegaan (uitgebeld in het springen) omdat er meerdere mensen waren gestart die eigenlijk niet mochten. Die mocht niet meer cross starten. Denk dat ze toen er op aan zijn gesproken ofzo, dat ze al die mensen niet meer mochten laten starten!

Gefeliciteerd Nienke! Al vind ik dat dus echt geen argument, dressuur is dressuur. Ach het is maar een cross? Ik heb beide keren met mijn crossdekje gereden, omdat er een halfuur tussen dressuur en springen zat, maar normaal is voor de dressuur bij een cross hier alles gepoetst!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:53

@ mistid: Daar verbaasden wij ons ook al over :D Maar de rest zal er ook wel vanaf zien een volgende keer nadat ze een officiële waarschuwing hebben gehad. Maar idd erg netjes van de B pony's

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:55

ja het is ook wel waar inderdaad. :+
maar zo vies waren ze niet eens, er zat gewoon een beetje zand op. dus ik vond wel dat de jury een beetje overdreef. maargoed..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:56

Het hoort inderdaad wel schoon te zijn, maar ik vind een 5 persoonlijk wel erg streng :+

Wat was het trouwens nat in W'bork! Hier bij ons is het kurkdroog...

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:05

AntheaV schreef:
Het hoort inderdaad wel schoon te zijn, maar ik vind een 5 persoonlijk wel erg streng :+

Wat was het trouwens nat in W'bork! Hier bij ons is het kurkdroog...

ja indd!

nat?? ik vond het in wedsterbork helemaal niet zo nat of ligt dat aan mij? :P
op sommige plekken was wel wat blubber maar ik vond het helemaal niet zoveel. :+

_lautje_

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:18

Over doorrijden na uitsluiten. In Markelo hebben ze gewoon tegen ruiters gezegt je mag doorrijden hoor. Ook tegen iemand die op 1 hindernis 3 weigeringen had zeiden ze rjid er maar omheen ga maar door naar de volgende.
Bij een val hielpen ze mensen op het paarden en zeiden ze veel succes emt de rest. Ik vraag mij af wat de fed. vertegenwoordiger daarmee gaat doen. Ben bang dat het halve deelnemersveld dan een brief heeft (en ik een boete :+ )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:18

dat is helemaal triest zeg :x

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:20

De springjury's hadden volgens mij het parcours niet eens zelf gelopen :=. Mijn vader ging naar de kar toe omdat de dubbel sprongen niet op de goeie afmetingen stonden voor de paarden. De jury's keken elkaar toen aan: Heb jij het parcours gelopen? Uh nee, jij? Nee ook niet. Oh hadden we eigenlijk wel even moeten doen he? := Ook niet best!

PB: Dat vind ik zeer slecht :=. Dan zou echt niet moeten kunnen.

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:22

Zoo wij zijn ook al een tijdje terug.

We begonnen vanmorgen in de B dressuur, hier kregen we 218 punten voor :Y)
Het springen ging super en de cross ook, beide foutloos.
Uiteindelijk 3,5 strafpunt in de cross, wat resulteerde in een 1e prijs bij de B paarden :D
Super haf :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:24

peanutbutter schreef:
Over doorrijden na uitsluiten. In Markelo hebben ze gewoon tegen ruiters gezegt je mag doorrijden hoor. Ook tegen iemand die op 1 hindernis 3 weigeringen had zeiden ze rjid er maar omheen ga maar door naar de volgende.
Bij een val hielpen ze mensen op het paarden en zeiden ze veel succes emt de rest. Ik vraag mij af wat de fed. vertegenwoordiger daarmee gaat doen. Ben bang dat het halve deelnemersveld dan een brief heeft (en ik een boete :+ )

In 1 woord; Schandalig!

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:30

vandaag mijn sgw dubuut gemaakt in de BD.
dressuur ging wel maar heeel sloom, 188 punten en stond 8ste.
springen foutloos.
daarna naar de dierensrts. ze had een hartslag van 36. vroeg de dierensrts of ik al wel had gesprongen xD
daarna crossen. was mijn eerste cross, dus ik lette ook niet op de tijd. hindernis 1,2,3,4 gingen mooi vlot, maar van 5 naar 6 vloog ze bijna de piano uit! bijna maar niet helemaal, dus ik rij gewoon verder. op de heide schrok ze zo van dat grote meer wat op het pad leg (klein plasje) dat ik mijn hart vastield bij het water, ze ging volop in de remmen, maar ze liep gewoon door, dus geen weigering :) dest van de cross ook geen weigeringen. uiteindelijk foutloos, maar wel iets van een halve minuut buiten de tijd, en ik was dik tevreden. haar hardslag was 56 en ik werd 8ste :D
voor de eerste keer kan het bijna niet beter :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 22:30

Las het al op de uitslagen Renee, echt goed!
Netjes Zoe!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:02

@ JustSaar: Ben erg benieuwd naar de foto ;). Ben blij dat toch ook meerdere mensen het gezien hebben van mijn achtervolgster (Ha, dat klinkt spannend :P ). Die jury op de heide was ook de enige die het niet opgeschreven had, en ja we hadden inderdaad net voor de tweede keer ondertussen gewisseld. Maar dan nog had ze mij meer ruimte moeten geven. Verder hebben alle hindernis jury's tot en met de waterbak iig het ook op het protecol geschreven. Waar ik erg blij mee ben :).

Renee: Gefeliciteerd ;).

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:15

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:50

Ik viel voor de omroep wagen, die meneer had een heel mooi verhaal dat ik weer naar me paard liep, dat ik er weer veilig op zat, en mijn weg vervolgde.... dus idd allemaal erg raar.

Maar doe dit ook niet weer, zal de nieuwe reglementen ook eens goed doorlezen, want er is al weer veel veranderd daarmee.

reeskeesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:23

ladyisabelle schreef:
Ze lieten ook mensen starten die eigenlijk niet mochten crossen, dus zo streng waren ze niet :=

ojaaaah? Dacht van niet, hoor :o
Bij het uitsluiting in springen werd gelijk gezegd dat je je rugnummer moest inleveren bij de ringmeester, en die zag er ook op toe.

Vond idd dat de springjury niet echt op de hoogte was van de afstanden en reglementen... :o Ben zelfs er naar toe gestapt toen ze omriepen dat iemand niet mocht starten omdat die 32 strafpunten had in het springen... echter deze had 16 hindernisfouten en 16 tijdfouten. en mag dus wel starten in de cross.

Mijn verslagje, kan het redelijk kort houden... :o
Tijdens het opzadelen was Kees behoorlijk druk en een flink gat aan het graven, hmmm dat belooft niet veel goeds voor de dressuur.
Ben er maar op tijd opgestapt, zodat we lekker relaxed ove rhet losrijterrein kunnen stappen/rondkijken. Dat werkte goed en werd al iets rustiger. Kon hem verder in de draf en galop best fijn rijden. dus vol goede moed de ring in. Hij bleef super braaf, nog wel iets spanning hier en daar, maar kon hem gelukkig wel wat van me af rijden. Was wel tevreden ook al vielen de punten (183) me nog wat tegen.
Omzadelen en dan naar de springring. Losspringen ging lekker (wsl te lekker...) IN de springring was ie lekker alert en goed te rijden.
Hindernis 1 ging goed, korte ophouding maken en doorgaloperen naar 2. Keurige afstand, zal afzetten... toch maar niet... Ineke koprol voorover en landt mooi met beide beentjes op de grond en paard nog netjes aan de hand. De turnjury zou zo een 10 geven voor deze freestyle oefening, maar voor ons betekende het einde oefening voor vandaag -O-
wsl was ik zelf iets te relaxed en iets te weinig been waardoor deze ontzettend l*llige stop, die echt niet had gehoeven 8)7 8)7 8)7

Na afloop (paard stond inmiddels alweer op de trailer) nog een domme ren/spring actie van mij, mn knie verdraaid :o Lopen gaat redelijk, maar een stukkie draven := Morgen maar eens proberen of paardrijden lukt

Volgens mij matchen Westerbork, nr 2 en ik niet zo goed met elkaar...
Vorig jaar de verkeerde hindernis 2 genomen in de cross,
dit jaar hindernis 2 in het springparcours al in de fout,
ga me nu al stevig afvragen wat er volgend jaar tijdens het 2e onderdeel in de dressuur gaat gebeuren... :+

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:26

AntheaV schreef:
Ik ben ook weer terug, ben echt helemaal verkleumd :+ Ik zat bij het heksenoog. Niet veel bij meegemaakt, 1 meisje viel er af na de sprong (ze was ook al eerder in het parcours gevallen) en de hindernis werd nogal eens aangetikt en was op een gegeven moment totaal vernield :+ De parcoursbouwers zijn er in totaal 40 minuten bij geweest om alles goed vast te maken.

Wij waren net bij het heksenoog met de cross lopen toen dat ene meisje viel :Y)

En voor de rest: gefeliciteerd met alle prijzen en tevreden ritten :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:28

Wat balen Ineke! Hopen dat je knie ook snel opknapt!

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:45

Gefeliciteerd met de prijzen! en mooie debuten :)
Balen zeg reeskees dat je er daar af viel!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:57

Hier dan ook maar ons verslagje ..

Rond 1 uur vertrokken we van huis , heerlijk een cross bijna om de hoek.
Aangekomen op het terrein is mijn dochter ( aieshja hier op bokt) gaan lopen met Mirthe.
Ik ben samen met een vriendin van mijn moeder die mee was ook gaan lopen.

Weer terug bij de trailer onze kanjer Fuego gaan opzadelen,
Meneer was niet extreem druk , liep wel een beetje te roepen naar wat leuke kleine pony's
Inrijden zag er super uit ,
Helaas was meneer er in de proef niet helemaal bij , paar x lopen brullen naar paarden in de wei.
Het zag er wel veel beter uit dan afgelopen jaar in Nijeberkoop
Helaas maar 168 punten , een 4 voor halsstrekken , vond het proefje een beetje ondergewaardeerd maar goed het is wel een aandachtspuntje en we gaan er aan werken.

Springen foutloos,

Meneer had zin in de cross met een hartslag van 60.

Cross ging super tot het water,

Afgelopen weken hebben we heel doelbewust water opgezocht en afgelopen vrijdag ging het super in Roden

[SGW-ITP] AV hengst El Fuego Joy @water training Roden

En we hadden er vertrouwen in dat hij het nu gewoon zou doen, helaas was niks minder waar.
Boompje voor het water deed hij super en toen ... vol in de rem, mijn dochter gaf been en een tik mee wat resulteerde in een hele gemene trap en bok naar achteren.
We kennen onze man nu wel inmiddels en weten dat het totaal geen zin heeft om hem dan te willen overtuigen.
Dus dan maar het alternatief, ik denk dat hij dacht dat mijn dochter hem alsnog van de andere kant erin wilde laten lopen en was niet voor ruit te krijgen , uiteindelijk toch gelukt en de weg vervolgt.

Eindresultaat , 1 stop en een 7 voor stijl , dus eerste winstpunt is binnen.

Dat gedoe op het water is wel om een beetje radeloos van te worden, maar we oefenen gewoon door en blijven nieuwe watersituaties opzoeken. Hij is nog jong dus we hebben goede hoop.
Het zou zo fijn zijn als hij niet meer voor elke nieuwe plas in de rem zou gaan, hij is zo lekker in de cross en mijn dochter wil hem zo graag volgend jaar mee nemen naar de paarden.

Als iemand suggesties heeft hoe we hem uit zijn waterrem kunnen krijgen , ze zijn meer dan welkom

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:58

@ Noor, volgens mij had je nog wel een prijs! Ik had nog wel op de uitslag gewacht maar ik zat er niet bij, dus ik ben toen direct weggegaan. Ik dacht dat je nog nét binnen de prijzen viel, dus 6e ofzo. Weet niet of de uitslagen nog op internet komen... ben wel benieuwd!

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:00

Fuegojoy: Balen dat hij niet het water in wilde maar goed hij is nog jong en zal het vast wel gaan leren ;)