[SGW] SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Knofje

Re: SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:58

Ik Bokker nessie, Juventus, Maritboogie, Mistid, daandriaan en nog 10 tal bokkers die ik niet zo bij naam ken! maarr wel op de foto heb :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:01

Leonie op welke pony reed jij of reed jij niet mee??

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:04

Ik reed niet mee.. Was met thaampje mee.
Blauwe jas aan van pk, spijkerbroek,stalschoenen en camera! ;)

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:05

hoihoi,
ik heb vandaag parcours gelopen.
het ziet er wel leuk uit.

heb nog een paar bokkers gezien.
jammer joh daphne, herkende je ons nog????

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:06

Dan heb ik je wel gezien :))
Volgensmij bij de dressuur

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:08

zoo ik ben ook terug van een dagje cross!
dressuur ging super goed, en stond daarna met m'n 201 punten, op een 2e plek, het springen ging ook goed, foutloos en stond nog steeds 2e.

de cross liep ze echt heel fijn, alleen helaas uitgebeld op de waterbak, ik was allang blij dat ze niet zo ging stijgeren enz wat ze altijd vaker deed, weer een ervaring rijker!

ze was met het inrijden van dressuur en springen wel weer lekker bezig met bokken en gek doen enz. maarja, hoort erbij ze was lekker vrolijk ;)
Laatst bijgewerkt door Dany94 op 03-04-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:09

Jmmr,

Onderschrift ff veranderen ;)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:14

hahajaa. gedaan :o

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:08

Wow, kom je terug van etentje Familie, zie je al 5 pagina's verslagen !

Maarre *\o/* *\o/* .. Gefeliciteerd voor de gene met goede resultaten.
Minder resultaten, zonde, herken het gevoel.. maar volgende keer komt vast goed !

Wel echt zonde Nessie, juist na zo'n super training in Ede!

Hoe stond springparcours, hoog ? Oh en de grond daar, hier thuis is het 1 en al blub :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:22

Lees nog een paar fijne uitslagen, top hoor!

maritboogie schreef:
Ik heb Mistid herkent

Dat is je geraden ook, anders heb je het laatste jaar wel degelijk wat gemist :+

Amber, springparcours stond niet echt hoog. Kunnen jij en Fjordy zat!

Ik ben weer helemaal afgekoeld, heb het nog even overdacht en volgende week beginnen we gewoon weer met een schone lei (en ditmaal in de M). Kreeg ook nog positief crossnieuws want de jonge mag ook mee naar W'bork, dus Markelo vergeten we gewoon weer :)

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 23:37

:')

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 06:48

Het springparcours stond normaal. Niet extreem hoog of laag. De bodem was redelijk te doen. Moet lukken joh!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:13

Nou, er is toch nog een crossfoto van mij gemaakt :Y)
http://www.leukopdefoto.nl/files/201004 ... 659370.JPG

Oja, de bodem. Bij de L pony's was hij op plekken wel al blubs, maar verwacht eigenlijk wel dat ze het parcours even rollen/slepen of de hindernissen een stukje opzij

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:42

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:46

Keek net ff op stal, paard staat kiplekker voor zich uit te kijken, helemaal hyper en energiek. Goed teken dus weer :j (hij kon voorheen nog wel eens stalbenen hebben ook bijvoorbeeld na een heftig springparcour, maar had um gister een biertje gegeven :D volgens mij heeft het geholpen haha)

Zabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:47

ik vond het een hele mooie cross, de hoogteverschillen waren écht gaaf!
De waterbak was pittig voor de klasse B, eerste en hoge berg en dan daar beneden de waterbak, dat was best even schrikken voor sommige paarden....
Verder was de bodem super op een paar drassige plekken na, maar zo blijft het.
En bij de kuilen kon je veel van het parcours zien, de paarden kwamen steeds weer langs, super 8-)

Waar ik wel verdrietig van werd was bij aardig wat deelnemers de dressuur..... waarom zorgen mensen er niet eerst voor dat ze hun benen stil kunnen houden voor er sporen aan gehangen worden ?!
Eigenlijk zouden sporen verboden moeten worden in de klasse B, in feite hoor je je paard zonder sporen te kunnen rijden in die klasse!!
Kom op, als je paard goed aan het been is (wat élk paard kan worden) moet je de basis van de dressuur zonder hulpmiddelen moeten kunnen rijden!
In het springen idem dito, sporen aan de hielen die tijdens de sprong in de buik van het paard verdwijnen ;(
Als je écht sportief bent dan gooi je je sporen in de la en rijd je de klasse B zónder die dingen :+

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:24

leonieswenny schreef:
Ik Bokker nessie, Juventus, Maritboogie, Mistid, daandriaan en nog 10 tal bokkers die ik niet zo bij naam ken! maarr wel op de foto heb :)

Hier hetzelfde :j Leonie en ik liepen met 2 camera's over het terrein heen.

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:12

Iemand kwam wel naast me rijden en vroeg of ik van bokt was :))
Ik heb verder niemand herkend ;o, maar lette ook niet zo heel goed op eigenlijk.

Had gewoon zoveel zin in de cross :))

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:14

Weet iemand waar ik de uitslagen kan zien? De site doet het nog steeds niet.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:22

alle pagina's even gelezen, daar was ik wel even zoet mee!
Las postieve en minder positieve verslagen, maar het kan helaas niet bij iedereen goed gaan :(:)

Nu mijn verslagje, reed in ring 3 (nr59)
Dressuur: met inrijden heel fijn, in de ring heel veel spanning! Kon gewoon niet normaal rond rijden, alles was spannend! Had nog 176 punten dus ik klaag niet ;)
Springen: ze sprong heel fijn! ze sprong alsof er 1.20 stond! Helaas vond ze hindernis 3 eng, waarom weet ik eigenlijk niet. Ze liep er de eerste keer langs. Kan gebeuren, reed weer aan ging ze echt op de rem! Heb ik haar even laten kijken en toen in draf erover heen. totaal had 12 strafpunten (2xw en 4 tijd)
cross: toen ik op het terrein kwam was het er enorm druk, waren nog 12 te gaan! Wiso even laten stappen zodat de spanning er wat af zou gaan. Ging daarna draven maakte er een enorme rodeo van! Ze was echt niet te houden zo vrolijk :D
Was ze eindelijk aan de beurt vond ze het toch wat te spannend, ze durfde niet naar het starthok. Was ze erin, durfde ze er niet uit. Waren we eruit kwam je direct een eng bord tegen met "Welkom in Markelo". Hindernis 1 was ook erg spannend maar vertelde dat de paashaas haar niks zou doen en toen deed ze hem wel heel braaf! Op hindernis 2 en 3 was ze ook erg terughoudend maar hindernis 4 en 5 deed ze vol vertrouwen!
Bij hindernis 6 schrok ze zich dood omdat er net iemand achterlangs liep toen we gingen aanrijden, gelukkig kon ik haar wel door drukken. De afdaling vond ze maar niks. Kon geen ritme houden en was dus een weigering op 7. De motorcross bulten heeft haar toen echt gesloopt. Ze deed het wel maar alleen maar ik stap. Ze had echt vreselijk veel moeite om zichzelf omhoog te hijsen! Bij de volgende sprongen kon ik echt geen ritme meer houden waardoor ik op het smalletje ook een weigering had. Het huisje was na een afdaling dus reed ik de afdaling in stap en eerst naar links zodat ik kon aanrijden op een "vlakke" bodem. Helaas kreeg ik geen ritme en dus ook een weigering. De bult voor het water vond ze zo steil dat ze uitgleed en bijna viel! gelukkig ging naar beneden prima en liep ze zo het water in :D :D :D :D
verder waren de hindernissen weer op vlakke grond en dat deed ze prima. Helaas was ze zo gesloopt door de bulten dat ik nog een langsloper had. Vroeg ik aan de hindernisrechter of ze wist of ik er ook moest, moch ik gewoon door rijden! Vond ik een beetje raar! Heb toen alleen die sprong dan maar gedaan en ben er toen uitgegaan. Was wel heel tevreden over haar, het water hebben we overwonnen en bulten komen in de rest van het seizoen niet meer voor! We gaan voor een foutloze cross dit seizoen en ik heb er alle vertouwen in!
Was wel leuk dat ze normaal geen zin heeft om te dravan na de cross bij de da, nu hoefde niemand haar aan te jagen ze rende gewoon fijn met me mee! zo moe was ze dus ook nog niet ;)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:35

bvw: ik heb jou zien rodeoen op het losrijterrein bij de cross. Man wat ging ie los :D Was inderdaad wel mega druk daar, ik kwam eraan en nummer 51 moest nog van start gaan... Sta je dan met nummer 65 op je rug :+ gelukkig is meneer altijd de rust zelve, wat ie halverwege een beetje overgaf op paard van Jitske :+

Ik heb het overigens de hele dag droog gehouden :j ik stapte met Jitske terug, was bij de trailer en toen begon het een beetje te sputteren :j

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:59

Ik heb dressuur helemaal droog kunnen rijden.
Met springen regende het wel iets, maar zodra ik het parcour in moest stopte het alweer.
Cross ook zonder regen volgens mij, en toen ik bij de trailer kwam begon hte ook weer :P.

Terwijl hier bij ons thuis de bak blank staat, het heeft hier geonweert enal ;o

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:01

Wordt afzien voor de deelnemers van maandag. Vanacht en gisteravond heeft het heel veel geregend, hoop dat het nog een beetje berijdbaar is, maar vrees het ergste..

Mijn bak staat ook blank.. Maar goed, dat staat ie ook als het miezert :+

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:04

Roxxiejj schreef:
Wordt afzien voor de deelnemers van maandag. Vanacht en gisteravond heeft het heel veel geregend, hoop dat het nog een beetje berijdbaar is, maar vrees het ergste..

Mijn bak staat ook blank.. Maar goed, dat staat ie ook als het miezert :+

Mijn bak staat nog niet blank.. Maar tot nu toe vandaag nog geen regen en met dit windje droogt het hopelijk ook nog iets..

xCarolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:25

Bij ons regent het al de hele ochtend.
Soms even droog.

Vreselijk