[SGW] SGW Markelo, 3 en 5 April - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:32

Heeey!

Ik kon het niet laten mij na een jaar afwezig te zijn geweest weer op te geven voor de M!!!! Heb er zin in!
Na de oefencross in Biddinghuizen heb ik er het volste vertrouwen in!
Zijn zeker nog geen foto's van de M-cross?

tientjeh

Re: SGW Markelo, 3 en 5 April - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:37

jenga-8, ik zag je op de startlijst staan, vlak na mij! ik zal binnenkort eens kijken wat ze er al hebben staan.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:14

ipv water kun je hem ook een paar appels geven (vocht) doe ik bij de mijne ook vaak, die plast ook thuis pas,.. of stukjes appel in wat water leggen, werkte wel bij de mijne :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:59

Nee, dat raakt de mijne dan weer niet aan. Is gelukkig niet een hele dag, dus dat scheelt weer wat voor um :)

Vind het altijd zo sneu als ik dan een halve liter water weg tik en paard kijkt me aan van :Y) :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:00

Die van mij drinkt ook nergens anders water. Wel op stal, maar als we een hele dag van huis zijn met de trailer, drinkt hij geen druppel en plast hij ook niet. Ik heb alles al geprobeerd, maar niets wil hij hebben. Als ze echt dorst hebben, dan drinken ze echt wel, denk ik dan altijd maar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:50

Die van mij idem Tientjeh. Ze knabbelt wel aan het hooi wat in de trailer in het net hangt, maar ze wil niets eten en ook niet drinken. Zelfs niet als we de hele dag weg zijn. En als we dan thuis zijn drinkt ze vaak ook niet meteen. Als ze echt dorst heeft drinken ze wel. Gewoon altijd blijven aanbieden. Doe ik ook altijd terwijl ze het 9 van de 10 keer niet hoeft.
Plassen doet ze godzijdank wel gewoon.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:21

Mijne plast ook gewoon tijdens de proef :+
Zo issie dan ook wel weer.

En bij de broekelo cross stond ie 2 minuten te plassen en dat ging allemaal van mijn starttijd af, stond al in het starthok namelijk :')

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:27

hahaha dat meen je niet :D

mijne staat op weg naar huis echt mega te drentelen in de trailer heel sneu en dan thuis rent ie zowat naar de stal en zucht dan eens flink en gaat dan eindelijk plassen,..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 21:43

wat grappig dat ze allemaal zo verschillend zijn, als het op spanning aankomt :)
mijne heb ik eerlijk gezegd echt nog bijna nooit zien plassen! echt heel gek.
ze drinkt ook liever niet op wedstrijd, eten daarin tegen doet ze wel erg graag op concour! ;)
maar goede tips ik ga het eens proberen want het is wel belangrijk dat ze vocht binnen krijgen op zn lange dag!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:45

Fjordy plast gelukkig wel gewoon :j.
Merk het ook aan hem als hij moet haha..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:48

Ik merk het gelukkig ook snel genoeg als mijne moet. Meneer had ook opeens een energiestoot toen ie in het starthok moest plassen :+

Hoelang is de cross eigenlijk? Weet iemand het al ongeveer? (B)

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:07

staat op startlijsten mag: Max. 2000 m. bij B paarden
denk dus dat het wel hierbij in de buurt ligt!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:09

Oh dat wist ik ook wel :+
DOM

Tis laat he :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:11

hahaha ja en de dag na het weekend! :P

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:20

Ik meld mij ook hier, ik ga op 3 april voor de B, mijn eerste sgw. Vorig jaar wat crosstrainingen gedaan en dat ging wel goed. Verder zie ik het daar wel, vond de hindernissen er erg netjes en eerlijk ten opzichte van de paarden eruit zien.

Even over het drinken en plassen. Mijn paard is ooit bijna door de achterstang van de trailer gekomen omdat hij de spiegeling van het water in de emmer zo eng vond. Hij krijgt water met appelsap en dat drinkt hij, of fruit(tegenwoordig dus buiten de trailer). Verder heb ik de tip gekregen om bruine suiker(3 eetlepels) met zout( 2 theelepels) een dag van te voren te geven, weet niet of het werkt, maar dat zorgt dat het paard van te voren meer gaat drinken en ook water vasthoud, voor als hij niet wil drinken en toch veel vocht verliest. Ik ga het wel proberen. Verder stond mijn paard laatst uitgebreid bij een prijsuitreiking te plassen, vlak achter een hindernis, de volgende klasse hadden een gladde plek.

Mij lijken die bulten wel gaaf, zien wel hoe het gaat, maar inderdaad het paard ontlasten met omhoog en goed begeleiden naar beneden. Mijn paard is al goed op conditie, die is er al bijna klaar voor.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:58

Uk die plast ook direct als we thuiskomen. Brokjes interesseert hem dan niets, eerst plassen! best wel lastig, maar je doet er gewoon niets meer aan. ik blijf net als Simmie, gewoon aanbieden en af en toe ´ spoelt´hij iets zijn mond. Maar meer ook niet.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:03

Hebben jullie trouwens nog leuke kleuren waarin jullie starten? Ik denk dat ik in creme/bruin ga :j
Witte/creme rijbroek was verplicht toch?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:14

Paard van mij wil ook niet echt drinken ookal zijn we de hele dag weg maar een appel of wortel wil hij meestal wel maar na de cross helemaal niks dat duurt dan even voordat hij wat aan neemt.

Ik start ook dit jaar weer in wit-scapa Stone blue
volgens mij is witte broek niet verplicht hoor!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:17

Witte rijbroek is niet verplicht in de cross hoor. Ik start altijd in het blauw: donkerblauwe broek met lichtblauwe Kingsland-polo.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:18

Wit is verplicht met dressuren :)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:25

En aangezien ik daarna geen zin meer heb om een andere broek aan te trekken, start ik ook met een witte broek in de cross.
Maar dat is inderdaad niet verplicht.
Springen mag in cross uitrusting.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:34

Ruud_O schreef:
En aangezien ik daarna geen zin meer heb om een andere broek aan te trekken, start ik ook met een witte broek in de cross.
Maar dat is inderdaad niet verplicht.
Springen mag in cross uitrusting.

Hahaha ik hou wit ook altijd aan :P
Maar hij is dan ook niet echt wit meer O:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:35

Daarom cross ik nooit met witte broek. Heb altijd een zand/donkergele broek aan met een blauw of roze shirt en blauw roze bp en blauw roze silk :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:38

Tip om er toch voor te zorgen dat de paarden wel drinken op wedstrijd. Ga thuis al oefenen met water geven uit een emmer, dan is dat iig al vertrouwd voor ze. Neem watervan huis mee, water op een andere plek kan namelijk een andere smaak hebben. Appelsap of bv wat ranja door het water mengen wil idd ook vaak wel helpen. Wanneer ze echt niet willen drinken kan je ze ook nat hooi geven, zo krijgt je paard toch het benodigde vocht binnen.
Met plassen is het precies hetzelfde, zorg er iig voor dat je veel bodembedekker in je trailer hebt. hel liefst stro, hier plassen paarden het gemakkelijkst op. Wanneer ze het echt niet in de wagen doen kan je ook met je paard gaan wandelen, sommige paarden plassen gemakkelijker op gras, zelf heb ik er eentje die alleen op zand wil plassen. Dus gewoon heel veel blijven proberen!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:55

Mijne krijgen al drinken uit emmers, dus dat kennen ze wel. Maar meneer wil gewoon niet drinken, denk gewoon uit spanning of zo.

Ga in ieder geval even een paar jerrycans meenemen. Ook voor afkoeling :)