[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natalie1993

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:29

Jammer Schanouk :\...
Maar voor de rest wel super :D!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:30

Vandaag weer langs geweest :-) Flink wat bokkers gezien en gesproken :-).

Vond dat het springparcours in vergelijking met vorig jaar best aan de maat stond, de cross viel me zo met lopen alles mee. De bloemendinges op het heuveltje zag er nog het lastigste uit.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:39

Over de stijl gesproken, bij mij waren de 2 jury's het totaal niet eens. De ene gaf een 7, 5 en een 6. De ander 6, 6 en 5.

sjorsias, super fijn gevoel en gefeliciteerd met je 5de plaats!
whitje, redelijk tevreden!
WhiteWoman, ook trots!
asbadedas, super trots! En ach je leert met vallen en opstaan!
Canter, super trots!
hetismij, na een spannend parcourtje ook nog een fijne cross!
Corienn, ook een lekker gevoel!
Jetske_, gefeliciteerd met je 3de plaats!
Natalie1993, lekker gereden!
gr_roos, geen vrienden gemaakt als stijljury, ach dat hoort er soms ook bij!
Snoekiej, balen dat ze niet wilde :(:) Maar toch uiteindelijk rond gekomen!
Lisa, wat balen!!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:43

Zo ook weer thuis.
Dressuur ging; nouja geen commentaar. Toch nog 175 punten gekregen.

Kreeg helemaal de zenuwen van het cross parcour tijdens het lopen, zag toch wel wat moeilijke lijnen.
Vond het springparcour ook flink aan de maat. :o
Maar had nooit verwacht dat het zo goed zou gaan.
Springen foutloos en cross foutloos, iets terug genomen op het water, maar ze ging er eigenlijk na even kijken gelijk in.
Bij de afsprong het alternatief maar gepakt, vond het toch wel een heel eind, en heb dat nooit zo goed geoefent. En ging zo lekker, dan ga ik dat risico maar niet nemen dat ik straks met mijn neus in het zand lig.

Dus ben echt super tevreden, had ik nooit verwacht zo ineens helemaal foutloos.
Helaas was de stijljury het niet met me eens, maar dat hoeft ook niet, zolang ik maar lekker rond kan rijden, zonder al te veel fouten :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:49

Nou ik ben ook al weer een tijdje thuis :+ ,

dressuur ging best aardig, heb gewoon op safe een net proefje gereden, punten weet ik nog niet

Springen ging erg goed (alleen die losrijbak was echt niet te doen ), Bam was mooi voorwaarts en we reden netjes rond (in tegenstelling to sommige andere combinaties :wow: )
helaas 1 balkje

Cross gingen we een beetje te rustig van start, beetje terughoudend op 1 en 2 maar daarna lekker doorgereden, en toen de manden :+ ik was zo blij dat ik een mooi tempo had (in WW zat ik een minuut over de tijd :o ), ging hard over a en b, daarna flink op de rem gezet om niet tegen de boom aan te knallen, alleen jammer dat mijn paard gewoon in een keer stil stond en ik verder vloog := (boom gelukkig ontweken), ik had verder niks en twijfelde om gewoon gewoon weer op te stappen, maar toen werd er geroepen dat ik moest stoppen, Ik weet dat je officieel niet verder mag maar volgensmij doet bijna iedereen dat en je voelt je echt _-:( als je na 5 hindernissen al moet stoppen.

Ik was echt heel erg teleurgesteld, ik had me er heel erg op verheugd, echt ik kon wel janken |( , alles ging verder zo lekker, alleen ik heb helaas de 1ste wet van newton over het hoofd gezien :+

Dus asbadedas, ik weethoe je je voelde, maar ik vind het niet eerlijk hoe dat lijntje neer was gezet _-:( , gewoon een bocht van 90 graden in een dubbelsprong, moet ik mijn paard gaan dubbelvouwen ofzo :Y)

Ik ben ook gelijk naar huis gegaan, en weet mijn dressuurpunten nog niet, was gewoon ontzettend aan het balen en wilde echt naar huis toe ;(
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 20-09-09 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:58

ik vond (gister, B ponys) het parcour netjes staan, mooie hoogte.

Wat jammer van je val Evie. :(:)
Gefeliciteerd met je foutloze rondje Ingrid.
Wat balen Lisa :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:00

Het parcours stond misschien ietsje hoger dan vorig jaar, maar ik vond het nog steeds erg laag staan. Het L parcours had makkelijk voor de B door kunnen gaan.

Heel erg balen Evie :(:) Jij had toch dat paard met die zwarte vlek op de kont? Dan heb ik je nog gezien met dressuur!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:06

Snoekiej schreef:
Het parcours stond misschien ietsje hoger dan vorig jaar, maar ik vond het nog steeds erg laag staan. Het L parcours had makkelijk voor de B door kunnen gaan.

Ik vond het springparcour zelf wel flink aan de maat, vergeleken met de voorgaande crossen, had hem liever iets lager gehad.
Maar daar kan je van mening in verschillen. Ben ieder geval wel lekker rond gesprongen zonder fouten, dus had blijkbaar niks om me zorgen over te maken :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:11

Ja ik had het paard met de zwarte vlek ( ik heb dan wel een bruin paard maar hij is wel uniek en herkenbaar dankzij die vlek ;) )

Volgens mij hebik jou ook nog gezien bij het springen, zag er goed uit

Ik vond het springparcours eigenlijk heel erg laag maar dat zal wel aan mij liggen :Y) het was pas mijn 2de cross
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 20-09-09 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:12

Ik vond (in de BB pony's) de hindernissen erg laag. Zowel springparcours als de meeste in de cross.
Nou springt mijn pony alles erg makkelijk en ze is een grote E, maar toch :j.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:13

Ik ben ook alweer een terug. Heb veel bokkers gesproken.
Snoekiej stond jij naast mij met de trailer? Ik herken je nu pas aan de foto's eigenlijk. Lekker dom, maar we waren allebei nogal druk.

Dressuur ging heerlijk. Helaas maar 180 punten.
Springen had ik 2 balkjes en dat was echt mijn eigen schuld. Merel voelde goed aan, maar door mijn eerste balk raakte ik volledig de kluts kwijt. Daardoor ging ik teveel regelen en had ik nog een balk.

Cross ging heerlijk. Foutloos. Uiteindelijk 8e plek behaald.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:14

Fijn dat de meeste goed hebben gereden.

Roos Was jij die gene die op dat klapstoeltje wou gaan zitten bij de hindernissen met wat te drinken, want daar hoorde ik in mijn cross zaterdag wat vaags over?

Mijn verslag eindelijk maar eens.
Ben over mij eerste cross el aardig tevreden, hij heeft hard zijn best gedaan.
Het was wel wat hoor mijn eerste cross en meteen starten als aller eerste van de B Paarden op zaterdag.
Dressuur was drama meneer zat met losrijden alles bij elkaar te schreeuwen en gedroeg zich als of hij een hengst was,
En met de proef, was hij ook meer met zichzelf bezig maar toch vielen de punten mee 176.
Springen was ik wel tevreden over alle balken zij blijven liggen, maar 1 weigering bij de zwart blauwe sprong maar daarna er netjes over heen, hier door wel tijd strafpunten.
Maar ik mocht de cross rijden, cross ging super alles netjes gesprongen bij de bloemenhaag zelfs half over het boompje in het midden heen (want mijn paard dacht dat dat ook de bedoeling was), alleen het water wou hij echt niet in, dus toch maar helaas er langs gegaan.
Maar verder onwijs tevreden :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:16

heeft iemand nog de dressuurpunten van mij gezien (... met Bandido, ergens onderaan bij de gedisqualificeerden :+ ), ik ben wel benieuwd na die lage score in WW
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-09-23 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:19

Netjes hoor Anne & Claire!

De uitslagen zullen nog wel online komen, Evie.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:23

weet ik maar ik ben nu toch eigenlijk wel heel benieuwd, heb er echt spijt van dat ik gelijk ben weggegaan :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:24

Merel_Claire schreef:
Ik ben ook alweer een terug. Heb veel bokkers gesproken.
Snoekiej stond jij naast mij met de trailer? Ik herken je nu pas aan de foto's eigenlijk. Lekker dom, maar we waren allebei nogal druk.

Dressuur ging heerlijk. Helaas maar 180 punten.
Springen had ik 2 balkjes en dat was echt mijn eigen schuld. Merel voelde goed aan, maar door mijn eerste balk raakte ik volledig de kluts kwijt. Daardoor ging ik teveel regelen en had ik nog een balk.

Cross ging heerlijk. Foutloos. Uiteindelijk 8e plek behaald.

Gefeliciteerd :D
Wij stonden bij de ingang van de begraafplaats, bij die bocht!

Jammer van het water Zamero, maar verder netjes voor de eerste keer :D

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:30

Volgens mij stonden wij dan naast jullie.

Jammer dat Vorstin niet zo wilde, maar gaat vanzelf goedkomen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:33

Springparcours zag er in elk geval prima uit Shanouk :-)

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:41

Dacht dat ik vanmorgen al een verslagje had getypt maar zeker weer iets niet goed gedaan.
Zaterdag met beide kids naar Lisse gegaan, lekker vroeg weg dus we stonden vooraan bij het terrein. Laris ging met Pride best lekker in de dressuur 184 pnt (L pony's) niet heel hoog maar voldoende. Daarna met Robin en Mystery naar het springen voor de klasse BB. Het springparcours was laag dus ook voor Mystery geen probleem en ook gelukkig geen problemen bij de keuring. Wij hoefden bij beide pony's niets af te halen dus snel klaar voor de cross. Mystery ging als een speer door de cross met alleen een stop op sprong B van de manden waar Robin de hogere sprong naar links wilde nemen maar de pony wilde rechtdoor en werd op het water nog even opgehouden door een volwassen?? ponyruiter die toen hij een gaatje zag om er langs te gaan achter hem aan kon het water door. Uiteindelijk een 2e plek voor ons kleintje!! Laris moest pas 's middags springen met Pride en na de laatste parcoursen waar ze niet door de dubbels wilde was het een verademing dat ze hier zonder problemen een foutloos parcours sprong en ook de cross ging super. De pony is een kleine C en ze zag wat op tegen hindernis 9 de bloemenhaag en twijfelde hoe ze hem zou nemen maar toen ze er was ging ze rechtdoor op de haag af en kwam zonder enig probleem er over heen. Ook de rest van de cross ging prima met als resultaat een 3e plaats. De pony's waren zeer relaxed zaterdag en we vinden het crossen in het bos altijd erg leuk dus een zeer geslaagde dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:42

Wel alles even gelezen maar niet alles onthouden wel over die laarzen waren van die Suede laarzen niet veilig voor paardrijden daarbij inderdaad fout bit, de springring in willen met een dressuurzweep. Ja veel blijken de basis regels niet te kennen of lezen.
Parcours vondt ik niet echt hoog of aan de maat maar in de les spring ik ook een flink stuk hoger dus dan vindt je het niet gauw hoog meer.
@Lisa balen van je weigeringen op de strobalen
@Shanouk ik leef met je mee heb ook zo,n paard en zulke acties mee gemaakt lees zo maar verder.
Alle andere pechvogels jammer maar volgende keer beter.

Dan nu mijn verslagje.
Dressuur ring 1 wat een drama, kuilen, greppels en opspattende graszoden, een echt sgw terrein zei de toezichthouder zeer grappig! Afijn ben tussen de hekjes gebleven geen rare staakacties en redelijk kunnen rijden, geen idee wat me punten waren, vergeten te kijken.
Springen: met een hoop poespas weer de ring ingeleid door vriendlief, van Cees, de ringmeester mocht ik nog even rustig rond proberen te stappen (zei hij terwijl mijn paard stond te stijgeren en bokken en probeerde terug naar de uitgang te gaan) helaas gaf de jury meteen de bel dus probeerde ik in het zicht van de jury te komen om te groeten en kreeg ik mijn paard na nog een paar bokken en steigers toch richting sprong 1, ze was niet echt voorwaarts dus ik gaf haar een tik mee waardoor ik best een mega sprong kreeg vervolgens iets te hard naar sprong 2 en toen teveel vast gehouden dus stopte ze, een volte gedraaid linksom probeerde ze weer naar de uitgang te gaan, toen werd ik boos en gaf haar een flinke tik en een megaschop met mijn sporen, vervolgens vlogen we de rest van het parcours door en ook DE sprong vlogen we keihard overheen, ik was door, 4 strafpunten voor de weigering en nog binnen de tijd en eindelijk zonder problemen over de blauwzwarte!
Ook in het bos weer staakacties en weer even flink been en een tik en toen een stuk richting finish gegaloppeerd en weer terug naar de start. Ze ging braaf in de startbox staan ging vlot naar voren weg en vloog toen opeens naar links na weer een stijger het pad op gekregen en zo waren we toch nog vlot bij sprong 1, geen probleem, sprong 2 zoals verwacht ruim van te voren in de ankers en niet meer naar de sprong toe te draaien stijgeren en keihard achteruit tot ze het bankje ernaast om ver liep toen schoot ze weg en wist ik haar wonderwel naar de hindernis toe te draaien en sprong ze eroverheen, ik weet niet hoeveel weigeringen ik aangerekend gekregen heb maar noteerde er voor mezelf 1, rest ging lekker iets terug op de manden waardoor ik zeer rustig over a en b ging mooi linksom naar C kon galoperen(ik vond de landing van de linkse B te zacht om het te proberen) de bloemensprong totaal geen probleem, afsprong iets te hard maar mooi vloeiend, schrok ze nog even van sprong 10 van de L dus een reuze sprong naar links gemaakt maar gelukkig bleef ik haar onder controle houden en mooi door kunen galoperen, in de bocht naar het water nog even een tikje gegeven om haar attent te houden maar de bocht door schrok ze zich rot en wou rechts het bos in schieten ging met haar hakken in het zand toen ik haar recht hield, na een kort gevecht en posters die snel naar achteren gingen omdat ze dachten dat ze bang was van hun gele vestjes ofzo, toch weer voorwaarts in een sukkeldrafje naar het water en jahoor weer vastbesloten om niet het water in te gaan stoppen en razensnel omdraaien en steigeren dus maar weer in ons achteruit het water in ging niet helemaal recht dus ze stoote haar achterbenen aan het zijschot draaide snel om en ontdekte dat ze midden in de waterbak stond, ze trilde ervan, dus even rustig halt gehouden haar beloond en toen weer aangezet en de rest lekker af gereden, ondanks de 2 staakacties gaf mijn horloge iets van 7 minuut nog iets aan maar dat is allemaal niet belangrijk ik was toch wel trots op mijn angsthaasje dat ze alles heeft gesprongen en ook door het water is gekomen en vooral blij dat ik nu wel heb kunnen crossen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:49

Toch mooi dat je door het springen bent gekomen en dat je alles gesprongen hebt!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:50

Wat ik niet helemaal begrijp is dat mensen het hebben over de linkse B bij de manden, ik dacht dat alleen de L dat mocht? (blauwe b bij die hindernis), als ik dat had geweten was ik waarschijnlijk gewoon op mijn paard blijven zitten :+ die lijn was veel makkelijker en de hoogte kon mijn paard echt wel hebben, vond het al zo gemeen dat alleen de l die mocht en de b zo'n onmogelijke lijn kreeg waarbij je 90 graden moet draaien in 1 galopsprong :Y)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:52

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:53

Je mocht beide nemen Evie :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:53

Jeetje Sas, wat een verhaal :oo

Wel lekker dat je de cross bent doorgekomen :-)

Evie_Bandido, hij was zo afgevlagd dat je in de BB en de B kon kiezen tussen rechtuit en een soort halve volte. Het bordje voor de L stond daar waarschijnlijk omdat de L die halve volte moest maken en niet mocht kiezen. Als je de cross loopt ook altijd kijken hoe de vlaggen staan :-)