[SGW] SGW Wieringerwerf - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: SGW Wieringerwerf - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:40

Aha netjes, ze start zelf niet lisse begreep ik van lotte?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:42

Uhm.. Ja juist wel, op zondag :j.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 19:56

Merel_Claire schreef:
Oooh volgens mij heb ik nog een blunder gemaakt met het horloge kom ik net achter. Het was vandaag de eerste keer dat ik ermee reed. Volgens mij heb ik per ongeluk een verkeerde tijd erin gezet. Ach, maakt ook niet uit. Voor de volgende keer weet ik hoe het werkt, hihi.

Lekker bezig :+ Het was toch goed gegaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:02

Oh oke ik dacht dat lotte i.d.p ging ;)

Hahaha tis niet zo heel moeilijk dat horloge :) is ook wel handig voor interval training :D

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:03

@ motje11: na een val mag je niet meer door rijden waar je ook valt in het bos! nieuwe regeling sinds 1 april 2009 echt balen want anders was ik dus noordhollands kampioen geworden.

super resultaten van de meesten!!! Antal super joh!
Ilse nogmaals gefeliciteerd!

ik mocht vandaag alleen starten als ik vanochtend kon lopen... en natuurlijk kon ik lopen haha (naja moeizaam).
bij aankomst eerst naar de ehbo gegaan omdat me voet weer moest ingepakt worden enzo.
me hele enkel was dik geworden:S oude rijschoen met veters en rits aan gedaan rits kon niet meer dicht haha.
hebben we me schoen met tape dichtgemaakt, chaps omgedaan naja ik hoefde alleen te springen en te crosse.
inrijden voor springen ging al niet had echt kei veel pijn:S maar toch me parcour ingegaan uiteindelijk met tranen over me gezicht parcour foutloos gesprongen.
toen had ik het al echt niet meer paar asprine's en een pijnstiller nog geslikt voor dat ik de cross in moest.
naja toch maar aanstart gegaan bij hindernis drie kon ik nie meer had echt zo veel pijn heb de hele cross lopen janke van de pijn maar ben toch door gereden heb alle hindernissen in draf gesprongen omdat ik er niet meer kon aandrijven van de pijn. (was ook eerste cross voor dit paardje enzo).
uiteindelijk bij waterbak wou ik alternatief doen omdat ik gewoon echt niet meer kon..
en toen was eind in zicht en me hoofd stond er echt niet meer bij ben ik hindernis 14 vergeten te springen.. heel dom want had hele cross foutloos.
naja ik heb de cross uit gereden en daarna meteen weer naar ehbo om me voet te koelen enzo.
naja toch nog veel pijn en zag er niet echt goed uit werden we door gestuurd naar huisartsenpost.
wij aangekomen bij die huisartens gedoetje worden we door gestuurd naar ziekenhuis omdat dokter het toch niet vertrouwde en niet goed uizag dus moesten er foto's worden gemaakt wij door gereden naar ziekenhuis nu blijken me enkelbanden zijn ingescheurd..
lochies dat het pijn deed:P

nu moet ik drie dagen met me been omhoog zitten en mag bijna nie lopen:S echt bale dus.

maar ben echt super tevreden over hoe de crossen zijn gegaan want het ging gewoon echt lekker en vooral zaterdag dat was gewoon zonde maar heb super gereden en heb de finish gehaald:D

had met me dressuur vrijdag toch nog 197 terwijl het niet echt heel goed ging ofzo:P

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:08

Nicole_ros schreef:
@ motje11: na een val mag je niet meer door rijden waar je ook valt in het bos! nieuwe regeling sinds 1 april 2009 echt balen want anders was ik dus noordhollands kampioen geworden.

... en niet alleen in de cross: elke val in ieder onderdeel van de wedstrijd is fataal, dus je mag ook niet van je paard gescheiden worden in de dressuurring :Y) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:11

Zo dat is wel knap van je!!! succes met je voet nicole

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:19

Ik ben ook weer een poos thuis!

Dressuur ging best lekker, alleen vielen de punten erg tegen, 179? Stond hierna gedeeld 9e. Reed in dezelfde baan als Rosalie, die ook al zo baalde, het sloeg echt nergens op. Springen ging ook erg fijn, foutloos. :D
Vond de bodem bij het crossen erg zwaar. Had op nr 3, de picknickbank een erg grote afstand := Uk redde zichzelf gelukkig wel aardig. Ging een x links ipv rechts O:) maar dat was snel gecorrigeerd. Uiteindelijk foutloos over de finish! Had 4 tijdfouten.

Was uiteindelijk 4e. :D Weet iemand trouwens waar de stijljurys zaten?

Heb niet zoveel bokkers gezien, maar weet van de meeste ook niet zo goed hoe ze eruit zien O:)

Shanouk wat balen zeg! Het ging zo goed de laatste tijd

Ik hoorde het Nicole_ros dat je die was vergeten, dat was toch de hindernis voor de waterbak, de 2e?

Wat zonde zeg Hester! je stond er zo goed voor. :(:) Wel fijn dat het verder zo goed ging.

Heb je nog van afstand gezien Heleen. :D En zag je over de finish komen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:23

Ik heb, tijdens mijn rit, Jan Bakker iig bij de opsprong gezien (7a,b,c) maar ik weet niet of hij daar al die tijd heeft gestaan. Ik sprak hem nl vanochtend en hij wilde juist verschillende plekken in de cross gaan jureren. Dus een aantal combi's bij bepaalde hindernis(sen) en dan weer ergens anders in de cross.
De andere stijljury is mij niet opgevallen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:23

Zo ook weer thuis.
Lekker vroeg opgestaan, maar alsnog te laat :o , dus beetje haasten voor de dressuur.
Ging vast inschrijven zou pa wel even prie uit de trailer halen.
Stond bij het secetariaat kwam hij opeens aangerend.
Prie was achteruit die trailer gevlogen(ze wilde zo graag :+ ) en had daarbij het puntje van zijn pink meegenomen.
Ik zal maar niet in details treden, maar dat werd een ritje ziekenhuis
Ik had een vriendin bij me en een fotograaf, dus kon gewoon verder.

Dressuur ging zoals gewoonlijk echt totaal niet.
Alles was leuk en ze was onwijs druk, elke keer als ik maar iets druk nam op mijn teugels ging dat hele hoofd de lucht in.
Snap er niks van want dressuurwedstrijden op vreemd terrein doet ze wel normaal.

Kan ook geen uren losrijden, want ze moet nog een hele dag, en die energie heeft ze nog nodig.
Ben dus maar als een soort blinde kip door die dressuurring gesjeest, want wist echt even niet meer wat ik er nu mee moest.
Jury zag gelukkig ook dat ik hulpeloos was, en dat mijn paard gewoon teveel zin had, en de omgeving te interessant was.
Het was dus goed genoeg.
Punten heb ik geen idee van, maar zal wel niet zo hoog zijn als ik Melanie haar punten zo hoor, want die had, van wat ik er van heb gezien een hele nette proef.

Springparcour zag ik erg tegenop, nadat ze vorige week in aerdenhout echt de staak erin gezet heeft, en ik niet verder kwam dan de eerste paar sprongetjes.
Ze voelde gelukkig tijdens het inspringen wel erg fijn, alleen te soft aangereden op de dubbel dus over de eerste kreeg ik haar nog wel met een krabbeltje heen maar de 2e ging haar echt te ver :+

2e keer aangereden ging wel goed, voor de rest lekker rond en bij de laatste hindernis verstapte ze zich, en weet niet of dat kwam omdat ze haar springschoen verloor, maar ieder geval dat werd hem niet :+
2e keer wel goed. En nog een keer mijn eigen lijn gekruist, omdat ik druk bezig was om te blijven zitten inplaats van op te letten :+

Cross ging goed, alleen verkeerde afslag genomen, dus even midden door het bos geglipt :+ , En het slootje na dat stijltje was zo eng en vies. Daar moest ze niks van hebben :+ Bij elke bruggetje ging ze vol in de rem dus lekker rustig aangedaan.
Bij de spoorbomen ging het mis, 2 weigeringen, nog even met die man staan praten.
Ach je moet toch wat :+ 3e keer ging ze gelukkig met een flinke aanmoediging wel.

En bij het water het boompje nog een weigering, daarna gelijk maar het alternatief genomen.
Ging ze nog even stil staan voor de laatste hindernis, maar dat werd me echt teveel, dus ben even flink boos geworden, toen ging ze er vanuit stilstand toch gelijk weer overheen.

Dus ik ben eigenlijk wel erg tevreden, ze was erg braaf, en van die paar foutjes leer je nu eenmaal weer.
Niet alles kan gelijk goed gaan :D . En ben al blij dat ik niet in dat smerige water ben gevallen, getver, had al bijna medelijden met prie dat ze er door moest :+

Verder besloot mijn vader na een lange dag ook nog de trailer in het water te rijden bij het inparkeren.
Dus die kon hij nog net optijd vast pakken anders had hij gaan zwemmen :D
Lekker met zijn hand in het verband en een paar hechtingen :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:27

Dan heb ik jouw vader zien lopen met zijn hand omhoog en vinger in het verband.

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:32

Hilde_ ja dat was idd bij die tweede van waterbak ja. echt heel dom maarja het hele weekend zat gewoon al tegen.
al was ik gewoon niet tegen een stomme boom aangereden was ik kampioen geweest in het M:P zelfs als ik 2 weigeringen in me cross had haha:P maarja this zo kan der niks meer aan doen.
en heb gewoon echt super fijn gereden zaterdag en vandaag ben ik vooral super blij dat het paard zn goed karakter heeft dat iej wel voor me over die hindernissen ging terwijl ik niks kon en verrekte van de pijn.

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:34

Simmie schreef:
Ik heb, tijdens mijn rit, Jan Bakker iig bij de opsprong gezien (7a,b,c) maar ik weet niet of hij daar al die tijd heeft gestaan. Ik sprak hem nl vanochtend en hij wilde juist verschillende plekken in de cross gaan jureren. Dus een aantal combi's bij bepaalde hindernis(sen) en dan weer ergens anders in de cross.
De andere stijljury is mij niet opgevallen.

ik had uhm idd ook gezien bij de piano.
mijn stijlpunten waren denk ik super laag hahaha

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:37

Overigens heb ik vandaag als kijker een leuke dag gehad, veel mensen en Bokkers gezien en soms ook nog gesproken ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:38

2x weigeren én je eigen lijn kruisen, is dat dan geen diskwalificatie?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:43

sas1965 schreef:

Nee 3 x weigeringen is diskwalificatie, volgens mij is het kruisen van je eigen lijn hetzelfde als een balk.
Dat vertelde de jury mij toen ik werd aangesproken, want ik had vanochtend weer eens in alle haast mijn spoortjes verkeerd omgedaan :Z
Dus dat wilde ze even melden, voor als ik het zelf niet door had, wat alweer het geval was :+
Word echt een gewoonte van mij, moet echt eens wakker worden :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:45

Mogen verslagen van grooms ook? O:)
Gister groom geweest bij Reeskees en vandaag bij Lappie_Lap... beide top gereden, dus Wieringerwerf 2009 was heel geslaagd.
Volgend jaar zelluf rijden. :Y)
MelanieB schreef:
Ingrid, Simmie, Floor, Madeleine, Snoekiej, Ginny, Jetske, die met die gave appaloosa, Scum, Marieke, Hesterv en vast nog wel mensen :P
Mij ook. :P Ik liep naast Ingrid. :D Maar als wannabee-SGW-er zullen de meeste mij wel niet kennen. :D

Hilde en Ukkie moesten vlak voor Ingrid, Heleen van een afstandje gezien, Bitwise zag ik nog lopen met Online, Ladyisabelle gezien... oh ja, Saden ook nog! :D

Superfjordy!
Afbeelding
De rest is hier te bekijken... http://picasaweb.google.nl/mattyfeenstr ... gwerf2009#

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:47

Haha :+

Nog super bedankt voor Voorlezen !

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:51

Graag gedaan. ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:54

De dressuur:
Voor de dressuur heb ik maar heel kort losgereden, waardoor de proef niet zo lekker ging als ik wilde, paard ging ook nog bijna op zijn bek in de overgang naar draf (knollenveld :( ) maar daar kon ik ook niks aan doen
Niet een geweldige proef maar toch nog netjes rondgereden dacht ik zo.
Resultaat; :wow: :oo 8)7 168 punten, dat had ik echt niet verwacht, gisteren nog voor het eerst M1 gestart en gelijk een winstpunt gehaald en nu zo'n score voor een B-proef _O- (ik schaam me echt diep voor deze score :o )
Ik reed in ring 3 btw

Het springen:
Relaxt en foutloos rondje gereden, alleen omdat het zo laag was maakte Bandido af en toe wat rare huppeltjes (meneer voelt zich te goed voor alles wat onder een meter zit 8)7 )

De cross:
Ik ging alleen maar het bos in en Bandido ging al uit zijn dak omdat er een paar mensen aan het lospringen, gevolg: stuiterbal in de piaffe, travers en galop op de plaats, hij probeerde zelfs nog omhoog te komen, maar dat wist ik wel even de kop in te drukken ~~}>
(Ah nee hoor, hij is gewoon een beetje claustrofobisch en heb hem even gerustgesteld :(:) :Y) )

Uiteindelijk het parcours in gegaan zonder verder los te springen omdat hij zo gespannen was, even een twijfelmomentje voor hindernis 1 maar daarna liep hij super verder, hij vloog echt over de hindernissen, na de coffin ging hij een beetje te hard en heb hem toen even afgeremd, sprong weer lekker verder, alleen het zaagselblok trok hij zo ontzettend op aan dat ik het niet aandurfde om hem over de houtopslag te laten gaan, dus heb daar even een volte ingedraaid.
Daarna sprongetjes en de waterbak, deed hij echt super en zonder aarzelen sprong hij erin :D , daarna door naar de laatste hindernis (vraag me niet waarom, maar dat vond ik zo'n ontzettend eng ding :wow: ), dus er gewoon heel hard op af gereden en natuurlijk was mijn paard totaal niet onder de indruk van dat ding :Y) .
Uiteindelijk bleek dat ik een minuut :o over de tijd heen was gegaan, terwijl ik juist het idee had dat mijn paard af en toe te hard ging en heb hem zelf in zitten houden 8)7 (sorry paard jij had gelijk :(:) )

Uiteindelijk geen hoge klassering behaald, met al die tijdfouten en dressuurstrafpunten, maar dat mocht de pret niet drukken,
ik ben namelijk super trots op mijn brave paardje *\o/* , het was onze allereerste cross en heb er echt een superfijn gevoel aan over gehouden :D .

Ben trouwens wel benieuwd waar de stijljury's zaten, en wanneer de uitslag op internet komt (ik weet mijn stijlpunten niet :+ )
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 23-08-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:55

Hebben er toevallig ook mensen Foto's gemaakt van Dorien Spijkers ?
Ze reed B sgw . met een bruin groot paard. naam Iris

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 20:57

Wij zijn ook weer terug.

Veel bekenden gezien. En Maddy, wat heb je een leuk paard zeg. Heel lief hoofdje en respect voor hoe hij het deed hoor! +:)+

Mijn verslagje.
Cross vanmorgen eerst verkend. Die was niet moeilijk, maar de bodem was wel heel erg zwaar.
Daarna dressuur gereden. Ging redelijk, maar het was geen wereldproef. Ik zat in de ring naast de waterbak, en in de linkergalop zag Oro een crossruiter voorbij komen. Dus oortjes omhoog en tegen de hand. Wel wat leuke stukken in middendraf en middenstap.
Goed voor 190 punten en ik stond iets van 5e (ring 3). Punten waren wel terecht.

Snel omgekleed en de cross nog een keer gefietst. De bodem was nu echt heel slecht geworden, omgeploegd.
Springen ging echt heerlijk! Hij voelde zo fijn aan en ik heb ervan genoten. Foutloos.

Het losspringen voor de cross ging niet zo fijn. Hij had volgens mij niet door dat we nu een cross gingen doen. In het starthokje stond hij heel relaxed te kijken, terwijl hij daar normaal staat te flippen. Pas toen de starter 54321 begon te tellen stond hij gelukkig toch te stuiteren. 1 en 2 beetje vervelende afstand maar daarna ging het wel lekker.
Ik vond de cross zwaar om te rijden. Oro had ook moeite met de bodem en dat ging bij mij ook in de benen zitten. Ik heb hem dus zijn eigen tempo laten lopen en niet doorgeduwd. In de scherpe wendingen ook even terug gezet in draf. Dan maar te laat binnen, maar ik wil zijn peesjes graag sparen.
Stijljury's zaten bij 567, en de andere bij 11 en 12. Ik had 3 achten en 3 zevens.
Cross verder lekker uitgereden maar wel 23 sec. buiten de tijd. Uiteindelijk nog 3e geworden en natuurlijk heel trots op Oro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:04

Ingridje16 schreef:
sas1965 schreef:

Nee 3 x weigeringen is diskwalificatie, volgens mij is het kruisen van je eigen lijn hetzelfde als een balk.
Dat vertelde de jury mij toen ik werd aangesproken, want ik had vanochtend weer eens in alle haast mijn spoortjes verkeerd omgedaan :Z
Dus dat wilde ze even melden, voor als ik het zelf niet door had, wat alweer het geval was :+
Word echt een gewoonte van mij, moet echt eens wakker worden :D

Nou dat wist ik ook niet, zo leer je nog eens wat!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:05

En dat klopt dus niet. Kruisen van je eigen lijn is een weigering (check de reglementen maar ;)
Dan heb je een jury getroffen die soepel voor je is geweest.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:16

Scum schreef:
En dat klopt dus niet. Kruisen van je eigen lijn is een weigering (check de reglementen maar ;)
Dan heb je een jury getroffen die soepel voor je is geweest.

Nouja ze heeft het mij uitgelegd als wat ik al eerder zij, want met 2 weigeringen wist ik even niet hoe ik aan 12 excl tijdfouten kwam.
Toen toen zij ze dat ik door mijn eigen lijn was gereden, maar ze zij dat dat verder niks uit maakte, en dat alleen weigeringen gelden voor uitsluiting.
Ik wist het ook niet, maar was bij de dubbel half uit het zadel gevlogen en prie bleef maar rennen, dus ben maar snel op de volte gegaan om maar even mijn evenwicht te vinden. Besefte later was dat ik dan mijn eigen lijn zou kruisen, maar met al die wijzigingen snap ik er ook weinig meer van eerlijk gezegd. :+.
Ben nu wel benieuwd eigenlijk :+, vrijdag tijdens de springles maar even vragen, hij had het laatst nog helemaal uitgelegd, maar het is niet blijven hangen blijkbaar :o