[SGW] Stijljury's: wat doen / willen / moeten we ermee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:43

Nou, er wordt sinds de OS toch behoorlijk met de naam Tim Lips gestrooid (en terecht). Want daar is de KNHS dan wel trots op.
Verder zie ik ook steeds vaker aandacht in de P&S voor eventing, dat vind ik heel positief.

En verder moeten er daar toch mensen zijn die zich met reglementen bezig houden. Hoe hebben ze anders de aanpassing voor het reglement van dit jaar bedacht? Ik neem aan dat ze daarvoor toch ook wel contact zullen hebben met ervaren eventers (misschien de pa van Tim, of Alice?).

Er moet dus toch iemand verstopt zitten daar die zich met SGW bezig houdt. Alleen zit die misschien verstopt onder een bureau ergens :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:48

Onder het bureau? Wat is hij /zij dan daar aan het doen ~~}>

Ik denk dat als we weten wie 'het' aanspreekpunt is over SGW bij de KNHS we al een stuk verder zouden zijn. Zoals bij veel organisaties mag je maar hopen dat je de goede persoon aan de telefoon krijgt.

Quinn

Re: Stijljury's: wat doen / willen / moeten we ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:50

ik weet dat als je in het buitenland wilt starten dat je dan ene tepperink? moet hebben. Misschien is hij een optie. Op zich een ingezonden brief sturen naar P&S is ook geen slecht plan denk ik. Of ze het plaatsen is een 2e

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:12

Ik heb voor het NK met de KNHS gebeld ivm het wel of niet mogen starten op het NK na terugplaatsing en ik kreeg uiteindelijk GN zelf aan de lijn. Volgens mij is hij, "de grote baas", het aanspreekpunt van de KNHS iz SGW := Moet je dus ook niet teveel van verwachten want hij heeft natuurlijk zat andere werkzaamheden die meer aandacht vragen dan een Word-file aan te passen :D

Ben het wel eens dat er naar buiten al aardig goed aan de naamsbekenheid van de sport gewerkt wordt maar naar de SGW-ruiters toe kan het beter. Een brief met aandachtspunten is nooit verkeerd maar dan wel op een constructieve manier opgesteld.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:17

Vroeger was er een discipline commissie Eventing en een topsport commissie, dit is samengegaan en nu is er als ik het goed het en eventing commissie, wie daar in zitten weet ik helaas niet.... Ik weet wel dat zij de regelementen aanpassen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:55

In zo'n commissie zou een afvaardiging moeten zitten van de SGW/eventing ruiters, veterinair, topsporter, jury en KNHS.

Dit was het in 2005:
1. Voorzitter : Gerhard Schoonhagen, Enschede
2. Topsportvertegenwoordiger : Roeli Bril, Warnsveld
3. Afgevaardigde belangenvereniging 1 : Adriaan Smeulders, Someren
4. Parcoursbouwer : Wim Denneboom, Bathmen
5. Wedstrijdorganisator : Wim Grens, Gouda
6. TA/jurylid : Piet Aarts, Tilburg
7. Afgevaardigde belangenvereniging 2 : Merel Schurink, Voorthuizen

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:00

Diegene die het stuk over oefencross geschreven heeft ken ik goed, ik zal tegen haar zeggen dat nergens over ging!Het was ook meer om mensen enthousiast te maken voor het crossen. En er heeft al eerder een artikel over SGW ingestaan als ik het me goed kan herinneren, waarin ook Alice Naber een toelichting heeft gegeven.

Verder zou ik het goed vinden dat er meer mensen binnen de KNHS op de hoogte zouden zijn van het reilen en zeilen in de eventingsport. En dat er meer eenduidigheid komt aangaande de stijljurering. Mensen bijvoorbeeld een cursus laten volgen om stijljury te mogen zijn. En de formulieren aanpassen zou ook een goede zijn. Ik vind het belangrijk om te weten bij welke hindernissen ze zitten en wat voor commentaar ze hebben. Ik kan leven met een onvoldoende, maar wil ik wel goed uitgelegd hebben waarom.

Aan de andere kant vind ik ook dat we op moeten passen dat we niet overdrijven. Er zitten zeker mensen tussen die jakkeren en oneerlijk zijn tegenover hun paard, maar aan de andere kant zie ik veel meer mensen die netjes rijden en ook bereid zijn crosstraining te volgen. En ook in de dressuur en springen heb je mensen die absoluut oneerlijk zijn tegen hun paard en niet vriendelijk rijden. Ik merk niet op dat het in de cross nou zoveel erger is. Er is de laatste jaren veel meer het bewustzijn gekomen dat een cross niet gauw over een paar sprongen jakkeren is, maar dat je er ook controle voor nodig hebt!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 15:19

Het zou heel mooi zijn als er op het kantoor van de knhs een vast aanspreekpunt zou komen voor de sgw. En dan iemand die uit ervaring weet hoe het reilt en zeilt bij een sgw, zowel als organisatie, en als deelnemer.

maar ja..............

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 16:45

Die is er wel. Bij de Endurance is dat Jessica Venhorst. En volgens mij is zij het ook voor SGW/Eventing.

Ik zal dat eens navragen, heb gelukkig de nodige KNHS contacten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 18:14

dat zou mooi zijn, als er een echte "sgw-vraagbaak" op de admnistratie van de knhs zou zitten!!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:50

Contactpersoon SGW/Eventing bij de KNHS is idd Jessica Venhorst. Zij valt weer onder Gert.

Voor mensen die haar willen benaderen, heb ik telnr en email adres.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:08

Dan denk ik dat wij die laatst aan de telefoon hadden. Had een mailtje gestuurd over hoe het wel niet was gegaan in Westerbork met het gedoe om de waterbak. Na 3 weken werden we opgebeld om nogmaals de uitleg en heeft ze ons van alles uitgelegd. Als we er tegen in waren gegaan hadden we gelijk gekregen.
Vroeg ook nog of we verder nog vragen hadden, en dat we altijd even konden bellen als we met een vraag oid over SGW zaten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:02

Nou, misschien moet zij dan de link van dit topic krijgen zodat ze kan zorgen dat er verbetering komt in het systeem van de stijlpunten.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:06

Ik heb het naar haar doorgezet. Weet alleen niet of Jessica een Bokt account heeft.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:36

Ze kan het in ieder geval lezen (zolang de computerbeveiliging van de KNHS bokken op 't werk niet onmogelijk maakt ...).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:18

Ik ben het helemaal eens met scum en g0otje (zie pagina 1 en 2)

ik vind stijlbeoordeling ook alleen zinvol als er commentaar bij staat.
Ik kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is, ook is er (zoals altijd) onderling veel verschil.
Ik heb namelijk ook een paard dat op en afsprongen liever uit draf doet. Soms krijg ik als commentaar dan "ritme houden" en een 5 als cijfer. Andere jury's waarderen dit en geven een 7.
Maar als er commentaar bij staat snap je tenminste waarom je een bepaald cijfer hebt gekregen!

En het is inderdaad ook wel fijn als erbij staat waar een jury heeft gezeten. Heb wel eens zoveel verschil gehad tussen de cijfers dat de organisatie dacht dat er iets verkeerd was gegaan. Stond ook niet bij waar ze zaten dus kon ik er ook nog net niks mee...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:30

Even een samenvatting van de reactie van de KNHS:

KNHS schreef:
Veel punten m.b.t. Stijlbeoordeling zijn hier zeker bekend. Er wordt gewerkt aan een opleiding/ bijscholing stijljuryleden en ook aan veel andere punten mbt instroom in de sport. De stijljuryledenlijst bestaat, al is het een oude lijst. Na de bijscholing/ opleiding wordt de registratie opgeschoond en dat zal een stuk schelen.
We hebben bovengemiddeld veel Eventers op kantoor maar helaas niet als eerste aanspreekpunt. Met Gert nog eens praten over promotie richting het veld. Er gebeurt hier veel, ook voor Eventing, maar lang niet alles is zichtbaar voor de ruiters en bokt- lezers en -schrijvers.

Oh en ze kan mee lezen ;-)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:33

Fijn om te lezen dat ze ermee bezig zijn Ruud!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:35

Fijn dat de knhs in ieder geval "oog en oor" heeft voor verbeterpunten bij de eventing.
Als we dan zelf op een nette manier af en toe iets aandragen, dan moet het op een gegeven moment beter gaan..... (hoop ik)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:39

texelse schreef:
Fijn dat de knhs in ieder geval "oog en oor" heeft voor verbeterpunten bij de eventing.
Als we dan zelf op een nette manier af en toe iets aandragen, dan moet het op een gegeven moment beter gaan..... (hoop ik)

Lijkt me ook, degene van de KNHS die ik ken staan overal voor open (bijna overal voor dan).
Bespreken kun je alles en zeker als dit wordt aangevuld met concrete voorstellen.

Ik kan de dialoog wel op gang houden als dat moet. Is wel leuk om mensen op een andere manier dan op een paard te leren kennen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:44

Dat is zeker wel een leuk idee!

We hebben de afgelopen weken toch wel leuke, gezellige discussie's gehad hier in het forum! Viel me even op

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

Ruudjw schreef:
Ik kan de dialoog wel op gang houden als dat moet. Is wel leuk om mensen op een andere manier dan op een paard te leren kennen.

Ik denk dat dat sowieso erg goed is. Juist ook omdat er genoeg gebeurt wat wij NIET zien (zoals ze zelf ook aangeeft). Daarbij zijn er zaken die imo meer voorrang verdienen dan andere. En sommige zaken zijn relatief simpel te realiseren, andere niet.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:02

het is denk ik ook wel vreselijk moeilijk om alles goed te regelen, ben blij dat ik dat niet hoeft te doen!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:21

Maar meedenken met z'n allen is zeker een goed idee!!

Hopelijk is een van de eerste dingen die nu gaan gebeuren (neemt ± 30 sec.) het veranderen van de 5,5 in een 6 op de stijlcoupon.....

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:03

texelse schreef:
Maar meedenken met z'n allen is zeker een goed idee!!

Hopelijk is een van de eerste dingen die nu gaan gebeuren (neemt ± 30 sec.) het veranderen van de 5,5 in een 6 op de stijlcoupon.....

:x ik weet dat de KNHS ook "goede" formulieren heeft; die waren er op het moment dat de nieuwe normen bekend waren ...