Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SGWuppie schreef:Gefeliciteerd Vjenna!
Pijnlijk Jolien!! Maar volgende keer beter he! Vond je moeder het niet eng dat ze je zag vallen?
Snoekiej schreef:Nou, ik heb een beetje gemengde gevoelens.
Dressuur ging netjes maar niet flitsend, ik moest ook al veel eerder starten. Had 191 punten. Met springen was Vorstin erg rustig, tot ik de val van Simmie had gezien. Daarna was Vorstin ineens druk. In het parcoursje gingen we weer veel te hard, resultaat 1 balkje. Daarna werd ik toch wel gespannen. Maar we gingen super van start! Vorstin ging wel hard, maar ik begon ook al heel vroeg voor de sprongen weer terug te nemen. Op 5 gelijk naar het alternatief gereden, en dat ging wel netjes. Afsprong keek ze even, maar ging daarna door. Water precies zo. Gewoon heel veel van tevoren terug gereden, en dan ging het goed! Uiteindelijk kwam ik foutloos over de finish! Helemaal gelukkig, helemaal super
Vorstin naverzorgd en lekker naar huis gebracht. Kon ze lekker op het land genieten
Toen ik terug kwam hingen de voorlopige uitslagen er al. Ik was als 10e geeindigd, maar ik had een weigering aangerekend gekregen! Ben naar de rekenkamer gegaan, was blijkbaar op hindernis 5, de bulfin. De hindernisjury werd erbij geroepen, en er werd even overlegd. Ik wist zeker dat het een fout was, want ik was gewoon strak gelijk naar het alternatief gereden. Nou, niet dus
Ik had een weigering, omdat:
- Ik dicht langs de sprong reed
- Ik 'Neenee' zei (maar dat was omdat Vorstin aantrok op de andere kant van de palissade)
- Vorstin naar de sprong keek.
Kortom, echt slechte redenen. Ik reed recht door de poortjes van de B pony's, en heb niet op de heg afgereden. Ik trok haar ook nergens voor weg ofzo. Heb nog gevraagd of ze niet hadden gezien dat ik niet aan mijn rechterteugel trok, om haar naar de haag te sturen, maar nee dat hadden ze niet gezien "want ze keken naar het paard en niet naar de ruiter"
Wat ik ook zei, de jury's luisterden wel, maar niet echt. Het was "Dit hebben wij gezien. Punt."
Ik baalde natuurlijk als een stekker, heb je foutloos gereden, krijg je ineens onterecht een weigering aan je broek. Daar gaat een winstpunt!
Toen ging ik mijn stijlprotocol ophalen. Had ik 2x een 6- in plaats van minimaal een 6! Vorige keer had ik de hoogste stijlpunten van de B in Vrouwenpolder, nu ineens een onvoldoende! Had 2 zessen en een 5 bij allebei de jury's, met als commentaar: Verlicht zitten. Dat heb ik gedaan, maar ongeveer 20m voor de hindernis ging ik zitten om Vorstin terug te nemen. Dat was blijkbaar niet goed. Jammer,
Kortom, fijne cross gereden, maar achteraf echt een rotgevoel!