[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:09

Wat balen van je val zeg.. Volgende keer beter! Die schaafwonden zullen idd pijn hebben gedaan..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:11

Degene die vandaag met paard en al zo vervelend over de kop ging was Simmie -O-

Oh jee, Jolien, jij dus ook al! Wat vervelend zeg. Sterkte met je arm en kneuzingen.

Gefeliciteerd Vjenna!
Fijn Marloes!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:14

Gefeliciteerd Vjenna!

Pijnlijk Jolien!! Maar volgende keer beter he! Vond je moeder het niet eng dat ze je zag vallen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:15

Nou, ik heb een beetje gemengde gevoelens.
Dressuur ging netjes maar niet flitsend, ik moest ook al veel eerder starten. Had 191 punten. Met springen was Vorstin erg rustig, tot ik de val van Simmie had gezien. Daarna was Vorstin ineens druk. In het parcoursje gingen we weer veel te hard, resultaat 1 balkje. Daarna werd ik toch wel gespannen. Maar we gingen super van start! Vorstin ging wel hard, maar ik begon ook al heel vroeg voor de sprongen weer terug te nemen. Op 5 gelijk naar het alternatief gereden, en dat ging wel netjes. Afsprong keek ze even, maar ging daarna door. Water precies zo. Gewoon heel veel van tevoren terug gereden, en dan ging het goed! Uiteindelijk kwam ik foutloos over de finish! Helemaal gelukkig, helemaal super :):)

Vorstin naverzorgd en lekker naar huis gebracht. Kon ze lekker op het land genieten :)
Toen ik terug kwam hingen de voorlopige uitslagen er al. Ik was als 10e geeindigd, maar ik had een weigering aangerekend gekregen! Ben naar de rekenkamer gegaan, was blijkbaar op hindernis 5, de bulfin. De hindernisjury werd erbij geroepen, en er werd even overlegd. Ik wist zeker dat het een fout was, want ik was gewoon strak gelijk naar het alternatief gereden. Nou, niet dus :(
Ik had een weigering, omdat:
- Ik dicht langs de sprong reed
- Ik 'Neenee' zei (maar dat was omdat Vorstin aantrok op de andere kant van de palissade)
- Vorstin naar de sprong keek.
Kortom, echt slechte redenen. Ik reed recht door de poortjes van de B pony's, en heb niet op de heg afgereden. Ik trok haar ook nergens voor weg ofzo. Heb nog gevraagd of ze niet hadden gezien dat ik niet aan mijn rechterteugel trok, om haar naar de haag te sturen, maar nee dat hadden ze niet gezien "want ze keken naar het paard en niet naar de ruiter"
Wat ik ook zei, de jury's luisterden wel, maar niet echt. Het was "Dit hebben wij gezien. Punt."

Ik baalde natuurlijk als een stekker, heb je foutloos gereden, krijg je ineens onterecht een weigering aan je broek. Daar gaat een winstpunt!

Toen ging ik mijn stijlprotocol ophalen. Had ik 2x een 6- in plaats van minimaal een 6! Vorige keer had ik de hoogste stijlpunten van de B in Vrouwenpolder, nu ineens een onvoldoende! Had 2 zessen en een 5 bij allebei de jury's, met als commentaar: Verlicht zitten. Dat heb ik gedaan, maar ongeveer 20m voor de hindernis ging ik zitten om Vorstin terug te nemen. Dat was blijkbaar niet goed. Jammer, :(

Kortom, fijne cross gereden, maar achteraf echt een rotgevoel!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:18

Niks van aantrekken Snoek! Tis balen, maar het gebeurt iedereen wel eens. Beter een keer zo dan volgend jaar op het NK! Gewoon lekker genieten van je goede resultaat!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:20

He Snoekiej wat vervelend. Dus dat betekent helemaal geen punten?
Ik zag je gaan, het zag er goed uit. Ook die hindernis 5. Jury! :(

Ik was ook snel weg na mijn disqualificatie. Die deken komt dus wel een andere keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:21

Simmie :oo Beterschap dan! Hoe ist nu met je..?

Shanouk; balen dan zeg.. maar je hebt toch fijn gereden? :)
Ik had je trouwens zien staan, toen ik van de hoefsmid naar de DA rende :P

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:23

Ik ben ook weer lekker thuis.

Ik hoorde van de val van Simmie. Schrok er wel van. Ik hoop dat alles goed met haar gaat.

Heleen: Ik vroeg me al af waar je was! Ik zag al op de lijst dat je was uitgesloten en vroeg me al af wat er aan de hand was. Je had voor de dressuur geloof ik 193. Raar zeg, zeker omdat Olivier dit nooit doet.
Merel had ook 1 stop op 9. Ze was daar ook heel kijkerig. Daarna sprong ze wel gewoon.

Vjenna: Nu weet ik pas wie je bent eigenlijk :o . Ik hoorde van mijn vriend dat jullie wat problemen hadden bij het inspringen. Ik gaf nog een brul naar jou (misschien een beetje onaardig), omdat je net voor de stijl heen draaide toen ik hem ging springen. Achteraf hoorde ik van mijn vriend dat die mevrouw in het blauw inclusief man in het rood (whaha) erg lastig waren bij het springen. Mijn vriend heeft ook nog een beetje onenigheid gehad met die man in het rood, omdat dat stel voor zichzelf aan het beginnen waren daar in de inspringring. Fijn dat je zo top gereden had! Jouw paardje heeft een hoop knieactie zeg. Erg gaaf om te zien. Gefeliciteerd met je eerste plek.

Ik heb vandaag ook een heerlijke dag gehad. Dressuur 188 punten. Lekker gereden wel. Had wat hoger gemogen.
Springen ging lekker tot en met hindernis 8. Daar had ik een balk op. Hindernis 9 een stop, daarna sprong ze braaf erover heen, maar tikte de laatste van de dubbel eraf. Ik vond het parcours best flink staan voor mijn gevoel. Weet niet of dat aan mij lag, maar meestal staat het wat lager. Ik was niet ontevreden, want het gevoel was fijn.
De cross ging heel erg goed. Ik maakte me een beetje zorgen om de Bulfin, maar dit was totaal geen probleem. Met een ruime sprong erover heen. SUPER lekker gereden en de cross foutloos uitgereden. Binnen de tijd en dit keer maar een heel klein beetje te snel :D , geen strafpunten in ieder geval (nog steeds zonder horloge, waar het nu wel tijd voor gaat worden).
We zijn uiteindelijk in de middenmoot beland, zonde van de springfouten.

Ik heb nog een aantal bokkers gezien en het was heel gezellig met Corien :) .

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:27

Balen Snoekiej. Ik heb je heel even zien losrijden. Kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens erbij hebt.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:28

SGWuppie schreef:
Gefeliciteerd Vjenna!

Pijnlijk Jolien!! Maar volgende keer beter he! Vond je moeder het niet eng dat ze je zag vallen?

Haha mijn moeder? Nee hoor, dies heel nuchter. En ze heeft BHV gehad (heeft ze laten verlopen.....) Maar das pas net een paar maanden. Maar ze begonnen gelijk te roepen met spoed EHBO naar hindernis 18 dus ik gelijk met half adem ik hoef geen EHBO er is nix aan de hand. Maja ik mocht ook niet opstaan, ook niet toen de EHBO er was.. Arts wilde me helemaal nakijken (die hadden ze OOK nog opgeroepen...) Maar mijn moeder komt gewoon naar me toe en begint tegen me te praten, dat ik rustig moet doen, en ff troostend een hand op mn schouder enzo. (Ik denk meestal niet aan mezelf :P Eerst denk ik oliebol daar gaat mn cross ent ging zo goed! Dan zou Sam wat hebben? Maar daar waren ze al mee aan het stappen en was nix aan de hand en toen had ik zo iets van damn ik heb geen lucht en mn arm doet VET pijn :P)

Maar zodra mn moeder merkt dat er nix aan de hand is gaat ze naar het paard toe, maar daar was mn vader nu al mee aan het stappen. En nouja, ik ben ook niet zo'n panieker :P (gelukkig!)

*ze is wel bezorgd hoor! Haha klinkt van niet zoals ik t vertel :P*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:29

Ik schrok ook onwijs van Simmie's val. Zag ze echt over de kop gaan, wat eng :\

Gefeliciteerd Teegee! Fijn hoor, foutloos :D
Jammer van je langsloper Bento, maar op de afsprong-put uit-punt ging je echt heel strak!
Onwijs jammer dat je werd uitgesloten VP! Maar gelukkig heb je je doel bereikt!
Hartstikke gefeliciteerd Renske! Echt heel knap!
Jammer van je val Nelis! Hij zag er rot uit :(:)
Wat onwijs balen Miriam :(:)
Gefeliciteerd SlashisLief!
Getver Heleen, wat ontzettend balen!!!! Kon je al niet meer vinden voor je deken :(:)
Lekker Wuppie! Heerlijk gereden dus!
Jammer van je stops Marloes!
Rot van je val Jolien! Het zag er ook eng uit vanaf de achterkant!
Super Merel :D Welk nummer had je dan, want ik heb ook nog ff met Corien zitten kletsen met losspringen! Was nummer 31!

Geen punten idd Heleen. Echt balen, want mijn goede gevoel is ook een beetje weg. Het ging heel lekker, maar dit is toch een beetje een vlek op zo'n mooie dag!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:33

Ik was nummer 21. Ik was volgens mij al klaar met springen en liep naar de VA.

Het goede gevoel komt vanzelf wel weer! Lekker laten waaien en volgende keer weer beter.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:34

Ja, dat is inderdaad jammer dan.

Claire, je ging lekker, jammer van het springen. (maar jij mocht tenminste nog crossen...)

Nelis en Miriam, jammer dat het bij jullie ook niet goed ging.
Over het algemeen dus best veel tegen vallende resultaten.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:34

Snoekiej schreef:
Nou, ik heb een beetje gemengde gevoelens.
Dressuur ging netjes maar niet flitsend, ik moest ook al veel eerder starten. Had 191 punten. Met springen was Vorstin erg rustig, tot ik de val van Simmie had gezien. Daarna was Vorstin ineens druk. In het parcoursje gingen we weer veel te hard, resultaat 1 balkje. Daarna werd ik toch wel gespannen. Maar we gingen super van start! Vorstin ging wel hard, maar ik begon ook al heel vroeg voor de sprongen weer terug te nemen. Op 5 gelijk naar het alternatief gereden, en dat ging wel netjes. Afsprong keek ze even, maar ging daarna door. Water precies zo. Gewoon heel veel van tevoren terug gereden, en dan ging het goed! Uiteindelijk kwam ik foutloos over de finish! Helemaal gelukkig, helemaal super :):)

Vorstin naverzorgd en lekker naar huis gebracht. Kon ze lekker op het land genieten :)
Toen ik terug kwam hingen de voorlopige uitslagen er al. Ik was als 10e geeindigd, maar ik had een weigering aangerekend gekregen! Ben naar de rekenkamer gegaan, was blijkbaar op hindernis 5, de bulfin. De hindernisjury werd erbij geroepen, en er werd even overlegd. Ik wist zeker dat het een fout was, want ik was gewoon strak gelijk naar het alternatief gereden. Nou, niet dus :(
Ik had een weigering, omdat:
- Ik dicht langs de sprong reed
- Ik 'Neenee' zei (maar dat was omdat Vorstin aantrok op de andere kant van de palissade)
- Vorstin naar de sprong keek.
Kortom, echt slechte redenen. Ik reed recht door de poortjes van de B pony's, en heb niet op de heg afgereden. Ik trok haar ook nergens voor weg ofzo. Heb nog gevraagd of ze niet hadden gezien dat ik niet aan mijn rechterteugel trok, om haar naar de haag te sturen, maar nee dat hadden ze niet gezien "want ze keken naar het paard en niet naar de ruiter"
Wat ik ook zei, de jury's luisterden wel, maar niet echt. Het was "Dit hebben wij gezien. Punt."

Ik baalde natuurlijk als een stekker, heb je foutloos gereden, krijg je ineens onterecht een weigering aan je broek. Daar gaat een winstpunt!

Toen ging ik mijn stijlprotocol ophalen. Had ik 2x een 6- in plaats van minimaal een 6! Vorige keer had ik de hoogste stijlpunten van de B in Vrouwenpolder, nu ineens een onvoldoende! Had 2 zessen en een 5 bij allebei de jury's, met als commentaar: Verlicht zitten. Dat heb ik gedaan, maar ongeveer 20m voor de hindernis ging ik zitten om Vorstin terug te nemen. Dat was blijkbaar niet goed. Jammer, :(

Kortom, fijne cross gereden, maar achteraf echt een rotgevoel!

Lekker voor je eigen gevoel gaan meis! Jij hebt lekker gereden en jullie hebben t super gedaan!

Was in Dijkgatbos ook afgelopen jaar. Om het alternatief te rijden moest je m stiltrekken en omkeren en dan alternatief springen, je kon dus niet anders dan 'aanrijden' op de gewone hindernis. Was iemand die paard echt duidelijk een slinger maakte, stiltrok en gas gaf naar t alternatief, haar hadden ze ook een weigering gegeven. Is voor mij een leermoment geweest.. ALTIJD als je een alternatief gaat rijden als je aankomt rijden ALTERNATIEF!! roepen, dan kunnen ze je niets maken.

& een kennis van me had ook iets raars gister in Vlietland. Ze had een hindernis gesprongen, maar helemaal aan de zijkant (langs de vlag) en ze wist zelf niet zo goed of ze nou goed er overheen was of naast de vlag. Dus zij vroeg was ie goed of moet ie overnieuw? Niemand zei iets dus ze ging er vanuit dat ie goed was en reed verder. Cross uitgereden en kreeg ze achteraf te horen dat ze nadat ze weg was hadden besloten dat ze m niet goed gesprongen had :S Dat vond ik echt ZO banketstaaf. Zo iets moet je op het moment zelf beslissen en niet 5 minuten later! Maar hierdoor is ze dus wel gediskwalificeerd...

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:38

ja merel dat was ik idd haha maar snapte jou ook wel alleen die mensen waren zo irritant riep al elke keer oxer maar gingen gewoon niet weg :( maar alles ging voor de rest super dus was al weer super blij :D jammer van jou spring parcours maar er waren echt heel veel paarden aan het kijken of hadden balken of stopte :S en was simmie nr 14 weet iemand dat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:45

Ik heb echt zooooooooo ontzettend lekker gereden! Mehn, wat een geweldig paard had ik bij me :+: Ik dacht niet dat ik zo fijn zou kunnen rijden aangezien ik een niet al te beste voorbereiding heb gehad. Het voelde voor mij weer een beetje als een crossdebuut na 1,5 jaar.

Met losrijden voor de dressuur voelde hij eigenlijk al heel fijn aan. En de proef ging ook fijn. Ik had 194 pt en dat was iets van 3e ofzo.
Losspringen was een beetje bagger. Het was veel te druk in de losspringring. En daardoor kon je niet goed aanrijden. Parcours ging echt geweldig. Hij had er zin in maar was niet drammerig. Sprong fijn omhoog en liet zich super sturen :+: Foutloos rondje. En zo'n fijn gevoel heb ik nog zelden gehad in een parcours.

Toen de cross in. Hij ging op zijn achterbenen in het starthokje en ik werd me toch gelanceerd toen hij vertrok :D
1, 2 en 3 gingen heel lekker. Daarna een lekker lang galopstukje waarbij Oro eigenlijk veel harder wilde dan hij van mij mocht. Maar omdat hij pas weer onder het zadel is heb ik hem een beetje begeleid daarin. Wilde hem niet al in het begin stuk rijden.

Oxer ging super (naja, dat was dus geen oxer meer). Bij de bulfin had ik van tevoren besloten om alternatief te doen. Hele gave hindernis, maar vandaag wilde ik gewoon even makkelijk rijden. Omdat ik van tevoren al had bedacht dat die hindernis problemen zou geven voor de hinderniscontroleurs (hoe ga je zien of een combi alternatief gaat rijden of er echt op aan rijdt....) heb ik van tevoren heel duidelijk geroepen "alternatief"! Dus rechts erlangs en mooi over het alternatief.
Alleen heb ik daarna het bordje van de B pony's omver gereden :+ :o :D De hinderniscontroleurs moesten erom lachen en zeiden dat het niks gaf.

Lekker verder en Oro wilde alleen maar harder. Hekje (bijna ingegraven :D) en daarna de afsprong met uitsprong. Ik moest mijn best doen om hem terug te krijgen. Heerlijk met 3 galopsprongen voorwaarts door het gat. Brandstapel, kromme boom.
En hoppa, hij vloog er weer vandoor. Waterinsprong was hij heel gretig op. Mexicaanse hoed heb ik schuin gesprongen om tijd te sparen.

En toen waren we al op de terugweg! Tripplehaag heel fijn.
Richting de boomhaag (zonder haag) merkte ik dat hij opeens langzamer ging lopen. Ik heb hem niet gepushed omdat ik wel wist dat zijn conditie nog niet zo goed kon zijn. Hij landde overkruist maar ik kreeg hem niet terug in draf naar de hooibalen toe omdat hij toch nog heel enthousiast was. Daar zat net de stijljury en dus had ik allemaal zessen.
Na de hooiruif nog even op mijn klok gekeken (sjonge, ik begin het te leren om met die klok om te gaan :P ) en toen zag ik dat ik krap in de tijd zat.

Dus toch geprobeerd om gas te geven en dat wilde Oro graag. Hij vloog gretig over de wal en ik kon ook nog extra gas geven naar de krans. En ik was zoooooooo blij *\o/* Paard helemaal plat geknuffeld.
Ik heb echt nog nooit zo'n fijne cross gereden.

Bij de DA bleek zijn conditie met 66 heel erg mee te vallen. En nu baal ik dat er voorlopig geen crossen meer zijn -O-
Ik was uiteindelijk nog 2e.

//edit; ik heb een beetje overdreven zie ik. Ik heb 1 jaar niet gecrosst :o

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:45

Vjenna: Klopt er waren heel veel springfouten in het parcours. Viel mij ook al op.
Het was ook wel 1 grote chaos met inspringen. Gelukkig dat jouw parcours goed ging ondanks het rotte inspringen.

Super goed Scum. Gefeliciteerd met je 2e plek!

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:02

Vjenna gefeliciteerd!Goed gedaan zeg!Na de dressuur stond ik nog ook nog tweede in die ring, maar heb het verprutst met het springen!
En ook felicitaties voor Renske!Wat goed zeg!!Echt petje af!Wij hebben ooit Turbo gekocht van jullie haha.

Ook voor alle andere die fijn gereden hebben felicitaties!
Zoals gezegd stond ik na dressuur gedeeld tweede met 196 punten. Vervolgens naar het springen gegaan. Daar heb ik nogal wat mensen gezien met weigeringen en zelfs uitsluiting. Volgens mij heb ik jou ook gezien Heleen. Wat balen zeg, omdat hij verder erg fijn sprong. Nou ja een hoop zenuwen verder was ik aan de beurt. Tot 9 twee balken. Op 9a een weigering, opnieuw aangereden en een balk op 9b. Totaal 19 strafpunten (inclusief tijd). Erg balen, heb wel eens een balkje of twee, maar zoveel strafpunten nee. Vervolgens op naar de cross. Had niks meer te verliezen, winstpunten zaten er na het springen toch niet meer in. Cross ging echt heerlijk. De eerste ging wat aarzelend. Maar daarna zonder twijfel verder!Ook de Bulfin genomen. Dit ging zonder problemen en erg fijn. Heb daar ook iemand op zien vallen, met een donker paard. Dat ging echt akelig zeg!Hopelijk heeft ze er weinig aan overgehouden!!En ik ben ook nog eens dicht bij de optimale tijd gefinisht, dat was eerder nog wel eens lastig. Kortom dik tevreden. Balen van het springen, maar ja!Ik heb in ieder geval mogen crossen en dat ging heerlijk.

Wel had ik ook maar 5,66 voor stijl!Ik had vijf zessen en een vier, omdat ik niet in verlichte zit gezeten had. Ben het hele parcours nagegaan om te kunnen bedenken of ik ergens niet mee gezeten had, maar nee kan het zo niet bedenken. Alleen bij de laatste misschien wat. Weet iemand bij welke hindernissen ze stonden?

Kan het me goed voorstellen van je rotgevoel Snoekiej. Maar gewoon in gedachte houden dat je harstikke fijn gecrosst hebt. Daar gaat het toch uiteindelijk om? Maar snap wel dat je baalt. Had ik ook nadat ik mijn stijlpunten zag. Maar het was al niet meer zo zuur, omdat ik met springen al zoveel strafpunten verzameld had.

En Scum, ook proficiat als jullie er zo'n tijd uit geweest zijn. Wat is het toch gaaf he dat crossen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:05

Gefelicteerd Scum. Leuk verslag!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:22

Het gaat wel met mij, behoorlijk pijn en een gedeukt ego.
Belangrijkste is het dat het met Sim goed gaat. Toen ik weer op mocht staan ben ik meteen met haar naar de DA gegaan.
Ik ga morgen direct kijken of er een osteopaat ofzo heel snel tijd heeft om Sims nogmaals te checken.
Ze heeft maar 1 heel klein petieterig schaafwondje, verder niets. Thuis galoppeerde ze direct als een speer naar haar vriendinnetjes in de wei.

Degenen die goed gereden hebben, gefeliciteerd voor de anderen :(:)
Mariek, even speciaal voor jou nog: Super van Koek!
Heb je springparcours gezien en stukjes van je cross.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:24

Gelukkig maar dat het zo is afgelopen met jullie.
Kan me voorstellen dat je zelf ook erg geschrokken bent.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:36

Hee Sim! Heb je helemaal niet gezien, en je val ook niet gelukkig. Maar als ik het zo lees, moet het behoorlijk heftig zijn geweest, heel naar. Goed dat het zo is afgelopen en slim om Sims ff helemaal te laten checken! Doe maar rustig aan zo net voor je grote dag :(:) :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:38

Tja, dinsdag. Hopelijk heb ik dan wat minder pijn en zit mijn tand weer vast. Ben al aan de arnica pillen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:47

Sterkte..

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:48

Lees hier allemaal wisselende verslagen.
@Simmie, beterschap met je tand en je ego :(:) gelukkig dat het naar omstandigheden meevalt. Gaat dinsdag helemaal goedkomen: arnica doet wonderen :D
@Renske, gefeliciteerd!! Een topprestatie zeg! +:)+
Verder natuurlijk ook de felicitaties aan iedereen die goed en fijn hebben gereden.
en voor iedereen waar het niet helemaal lukte :(:)