[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 12:20

wat een leuk topic!

Ik ga ook absoluut voor de trakhener in Neede. Die zie ik mezelf nog niet doen! Maar zo is alles te overwinnen.

Ik had ook altijd angst voor picknickbanken. Zoals die aan het einde van de L cross in Markelo. Nu vliegen we erover heen alsof het niets is. Fijn gevoel om dingen te overwinnen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 13:12

Idd, erg leuk topic!

Ik sta elke keer dat we in Westerbork zijn kwijlend voor de, tsja wat is het precies?, trakhener iets. Die hindernis voor L paarden en M pony's, zit een gat met groen zijl tussen een soort van grondbalk en een stijl.
Ik mag hem steeds niet van mijn moeder, of die wil hem iig niet zien.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:18

Hé wat een leuk topic.

Net alles doorgelezen, wat een sprongen komen er voorbij zeg!

Ik moet zeggen dat die afsprong die ze in Vlietland gemaakt hebben toch wel erg heavy vindt. ong 1.70 :wow:

En in Chaam, met het lopen van de oefencross. Aan een soort voetgangerspaadje richting het hoofdterrein weer, daar was een heuvel met een skyjump en dan flink steil naar beneden, geen idee of die nog weleens in de cross wordt gebruikt, maar jeetje die was toch behoorlijk .. 'stevig'

Maar gelukkig zitten er in de B crossjes nog niet zulke vreselijke sprongen, we kunnen nog rustig oefenen :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:24

ik weet nog goed dat "dakJE" in minderhout...ik zei zo tegen rob, goh..die is wel aan de maat hè?...oh zegt rob..valt wel mee hoor, heb ik al zo vaak gedaan...
en dat zijn nou precies de knoppen die rob moet gebruiken om mij te laten springen...als jij die hebt gedaan wil ik die ook doen!!!
dakje heeft me 3 keer aanrijden gekost om nanea te overtuigen dat we omlaag moesten...maar wat een adrenalinerush!!!

de laatste rush was inderdaad dat boomPJE het water in bij ede!!!

maar ik moet eerlijk bekennen, dat ik momenteel zoveel vertrouwen in nanea heb dat ik haar nu geloof ik op alles zou afsturen, en me dan achteraf eens ga bedenken dat sommige hindernissen dan toch wel heeeeeel gaaaaaf en indrukwekkend waren...haha.

het wordt weer een ander verhaal met mijn jonge coopermonster die ik dit jaar wil gaan laten starten in het najaar...dan wordt het allemaal weer zeeeer indrukwekkend denk ik.

helaas heb ik nooit de mogelijkheid om in neede of hattem te kunnen rijden...maar die trakhener ziet er erg leuk uit!!!
voor het adrenaline junkie rush gevoel!!!!! 8-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:36

Die daken in belgië :oo

Meestal bij de cross verkennen heb ik wel één of twee hindernissen van 'o jee'. Meestal zijn dat picknick tafels. Als ik dan de cross aan het rijden ben, heb ik er geen erg in en gaat mijn paard er super fijn over heen.

De inspring bank in Hooge Mierde heb ik niet gesprongen, die vond ik echt niet fijn!

O ja, mijn paard is panisch van de 3cm stroompjes in Dijkgatbos. De eerste in waar de boom in het L over ligt en de tweede is net voor de wal. Die durf ik in stap aan te rijden met een beugelriem om zijn nek. Ik ben zelfs een keer wezen oefenen, maar hoe vaker ik er over heen ging, hoe hoger hij ging springen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:06

Jaaaaaren geleden. Ik denk wel 15 jaar misschien. Toen gingen we voor het eerst naar een B cross in Ysselsteyn. Zonder ooit een crosstraining te hebben gehad en we vonden dat het B er natuurlijk al heeel eng uit zag.
Maar heel nieuwsgierig gingen we naar de M hindernissen kijken en toen kwamen we een soort van piano met skyjump tegen. WHOW!!!!! Mooi dat mijn vriend dat nooit zou hoeven te springen zoiets engs!
De eerste de beste training die hij met zijn toen nog groene paard reed mocht hij daar meteen over. Ik stond er als groom bij en hield mijn hart vast.
Inmiddels heb ik het ding zelf ook al een paar keer gesprongen :D
En je verlegt je grenzen natuurlijk wel.

Nu is mijn nieuwe WHOW hindernis het dak in Minderhout. NO WAY dat ik daar ooit vanaf ga hoor!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:38

haha...hoe vaak ik vroeger niet heb geroepen...daar ga ik noooooit overheen...en ik ga noooooit in het L en al zeker niet in het M...frappant hoe je daar toch echt in mee groeit hè?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:07

Absoluut. Maar dat dak daar ga ik echt niet naartoe groeien hoor :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:25

dat hebben we allemaal geroepen, en daar komen we allemaal op terug. Komt vanzelf, en zeker met een paard met een groot hart.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:23

leuke vraag :)

Nickeltje: dat dak lijkt wel gewoon een volledig huis waar je vanaf moet springen :? :=

MelanieB: wat een trakhener :oo Het paard op het filmpje lijkt het wel vrij makkelijk te springen. Maar ik zou er ook niet naartoe durven rijden :o

Motje: die in-uit en de afsprong zijn ook wel serieuze sprongen..

Zigoteau: en dan stond ik de eerste keer al te twijfelen om een afsprongetje van 80cm te nemen :o

Vorig jaar met de crosstrainingen had ik eerst erg veel schrik voor de trakhener. Was eigenlijk maar 80cm en vanuit het bos weer naar het veld waar de andere paarden waren, dus mijn paard twijfelde niet eens :+
Moest bij mijn eerste echte afsprong toch wel even slikken, maar dat lukte ook wel.

Bij de eerste cross die ik reed, had ik echt schrik van de derde hindernis. Die was echt héél hoog tegenover de rest en dan nog breed ook. Ik heb hem niet eens durven aanrijden :o Was gelukkig al uitgesloten daarvoor, maar aangezien het klasse Aspiranten was, mocht ik verder rijden :+

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:12

Leuk topic!!

Met mijn paard heb ik voor alles wat beetje apart is al wel kriebels, aangezien ze nog eens stopt :o
Op greppels / trakheners / op en af sprongen is ze tot nu toe heel safe geweest altijd. Dus met Kim zal ik meer buikpijn krijgen van een kijkerige hindernis dan van een dak in Minderhout. Daar hebben we al eens langs gestaan, en als Rob zegt da ik die kan, spring ik gewoon naar beneden * zie mn onderschrift ;) *

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:46

Alles wat hoog is kijk ik tegenop :o. Mijn pony'tje is maar 1.35! In Ede (het enige terrein waar ik ben wezen crossen) stonden ook hindernissen waar ik met open mond naar heb staan kijken.

Jetske_ schreef:
Ik moet zeggen dat die afsprong die ze in Vlietland gemaakt hebben toch wel erg heavy vindt. ong 1.70 :wow:

Heeft iemand een foto'tje? 1.70 is nog groter dan ik ben :7

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:52

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:54

Marije, ik weet 100% zeker dat er in de oefencross/B geen afsprong van 1.70 zit, dat mag nl niet. Wsl i shet hooguit de meest linker afsprong op de 1e foto.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 22:59

haha mijn paard zou wel mooi naar links uitwijken en het bergje naar beneden lopen ipv 1m70 naar beneden te springen :+

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:09

Lielle schreef:
Marije, ik weet 100% zeker dat er in de oefencross/B geen afsprong van 1.70 zit, dat mag nl niet. Wsl i shet hooguit de meest linker afsprong op de 1e foto.

Ik had m'n hart in m'n keel :o.
Al vond ik het op de foto's wel meevallen (zelfs het hoge gedeelte zou Amber wellicht nog springen. Waarschijnlijk denkt het beest pas dat het een flinke afsprong was als die al op de grond staat ;))

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 08:34

Je komt met de B-pony's of de oefencross niet in de búúúrt van deze afsprong; deze zit in een lus voor de L-paarden en hoger.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 10:35

Oh, wat een leuk topic! En wat ben ik blij dat ik niet cross :D .

Ik vind die punt in Barchem in de hoek van die bult, die hiervoor genoemd is, ook altijd wel indrukwekkend.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 11:57

Ik vond greppels en trakheners nooit zo grappig om te springen. Misschien komt dat ook wel omdat Hercules die ook niet zo denderend vond en me al eens in een greppel heeft geparkeerd...
Op en afsprongen en piano's vind ik net geweldig om te rijden :D. (al zou ik ook niet aan het dakJE moeten denken..)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:49

In Hattem zit ook zo'n lekkere Trakehner (of in ieder geval een hindernis over een greppel). Als je na de wei na de waterbak het bos weer in gaat.

Dit was hem in 2005 bij het NK L-pony's als ik het me goed herinner:
Afbeelding

Vorig jaar verdween er nog een paard in/onder. Brrrr.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 12:50

Ik spring liever deze hindernis dan de trakener in Neede.
Maarja, ^^ is B paarden, Neede is M paarden :+

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:08

Ik schreef
Paul_H schreef:
Je komt met de B-pony's of de oefencross niet in de búúúrt van deze afsprong; deze zit in een lus voor de L-paarden en hoger.

... maar ga twijfelen. Je komt hier waarschijnlijk wel maar natuurlijk krijgt iedere klasse de afsprong die die verdient 8-) .

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 14:50

Daar komen we wel langs hoor!
Het is dezelfde route als vorig jaar, toen moesten we door de greppel, wat dus nu deze afsprong(en) is/zijn. }>

Ik gok op dat leuke, lage hobbeltje aan de zijkant voor ons :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 15:10

Lelieaardje, dat is idd (zoals ie nu is) ook een spannende hindernis, zeker omdat het beekje heel erg diep is en het water daar stroomt. Inmiddels is het idd geen triple-bar achtige hindernis meer (waardoor de greppel met beek minder op valt), maar een heuse, echte trakhener met 1 enkele dikke boom boven de beek.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:04

omg! wat een verschrikkelijke hindernissen, haha!
dat zou ik echt nooooit durven.
vind dit eerlijk gezegd al super eng :P

Afbeelding

ik heb die afsprong ook gezien bij de vlietlanden, echt heel hoog.
ze zijn aardig bezig met graven van nieuwe hindernissen :) leuk!