[SGW] 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:53

ja en degene na jou was onze Wendy.Nog bedankt voor het doorlaten :D

Afbeelding

Afbeelding

met dank voor de foto's aan Astrid

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:12

Aaah ok! Graag gedaan gelukkig zei die man dat ze eraan kwam, zodat we zo ver mogelijk aan de kant konden! (en gelukkig was mijn paard het er mee eens dat ie aan de kant moest stil staan hahah :D) Bedankt voor het meeliften nog hahaha :P Mijn paard wilde net een stapje in het water doen en iedereen aan de kant stond mee aan te moedigen (wat ik overigens wel erg leuk en aardig vond!!) en toen had mijn paard zoiets van uh als iedereen zo schreeuwd kan het nooit goed zijn :\ toen deed hij weer een stapje terug :P
Feliciteer Wendy dan nog maar met haar overwinning! heeft ze goed gedaan :)) En leuke foto's ook ;)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:28

Ik zat toen in de omroepwagen bij het springen en hoorde opeens heel veel applaus en daarna finishten er opeens 3 combinaties bijna tegelijkertijd :+

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:14

Eventinggek schreef:
Ik zat toen in de omroepwagen bij het springen en hoorde opeens heel veel applaus en daarna finishten er opeens 3 combinaties bijna tegelijkertijd :+

Hahaha moet een mooi gezicht zijn geweest dan :+
En dat applaus was geloof ik bij het water ja :P Was wel blij dat de derde er wel doorheen ging anders hadden we daar met zijn drieen bij het water kunnen gaan staan klungelen :Y)

Nogmaals mijn complimenten voor de organisatie trouwens. Ik heb geen idee hoe het er normaal bij SGW wedstrijden aan toe gaat, maar ik vond het heel goed georginiseerd hier :D

En nu ga ik lekker mijn bed opzoeken het was een vermoeide dag hihi! :P

HorsePicture

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:07

Scum

Re: 21 mei Helden/Panningen BB-eventing? wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 06:54

De fotograaf (die zich hierboven meldt :D) stond bij mijn hindernis.
PPD; er waren idd 2 combi's die echt abnormaal hard in kwamen gereden, met name eentje bij de kleine pony's. Wij dachten allemaal dat die vol op de hindernis zou knallen maar gelukkig zijn kleine pony's heel erg handig :)
Ik kan me jou niet specifiek herinneren.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 07:25

Het was een zeer geslaagde dag. Heb er geen spijt van gehad dat ik er zo ver voor gereden heb (120km). Ik ben wel van 7:30 tot 18:30 van huis geweest en 's avonds nog even terug naar stal om paard in de wei te zetten en auto leeg te ruimen.

Dressuur was leuk en even wennen. Jury was enthousiast en sprak me er ook op aan maar heb maar netjes opgebiecht wat we normaal rijden. 205 punten.
Bij het cross verkennen zag ik wel dat de hindernissen lager stonden dan ik verwacht had maar dat er wel genoeg leuke combinaties en echt sgw dingen in zaten.
Om mysterieuze redenen kwam ik veel te laat aan bij het springen waardoor combinatie 49 al in de ring was (ik was 51). Gelukkig was mijn zusje er nog mee aan het stappen geweest van te voren (in een geslaagde "paard, je moet echt gaan plassen" poging) Snel een drafje en een galopje, een keer stijltje en oxer en maar gaan proberen dan. Lekker rondje, foutloos parcours. (wat is daar nu zo moeilijk aan :+ , inside joke, als je weet dat ik al even aan het klunzen ben om mijn wp te halen om echt te mogen gaan crossen)
En dan de cross in. Eerste hindernis wat aarzelend en bij de 2e sloeg de onzekerheid bij paardlief echt even toe, vanaf een afstand begon hij al te kronkelen. Resultaat een weigering. Ook daarna richting het pad was het contact echt even weg, (iek iek iek, wat gaan we doen???) 3, 4, 5 met wat spanning in het lijf en bij 6 wederom een weigering. Wat staan worstelen en daarna viel het kwartje wel ineens. Verder leuk uitgereden en met een extra aanmoediging ook braaf het water in.
Zijn conditie is iig goed genoeg 54 rechtstreeks uit het springparcours en 56 uit de cross.

Ik vond het vooral erg leuk dat alle drie de onderdelen verreden werden. Dan krijg je toch meer het gevoel van hoe een echte cross werkt.

Het was dus een goede ervaring en heb nu alweer zin in de volgende keer dat ik weer mag.

Complimenten aan de organisatie en op naar volgend jaar. +:)+

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:52

Ah polo de jouwe klinkt een beetje hetzelfde als de mijne, die had bij de eerste ook zoiets van uhh moet ik hierover? nou ok dan! En bij 2 idd ook op een afstand albeginnen weg te rennen en moeilijk doen wat resulteerde in een weigering en bij die bocht om had hij helemaal zoiets van ja wat gaan we nu weer doen? hoort dit? (was ook echt zijn aller eerste cross :+) ik had alleen op 5 weer een weigering ipv 6 :+ (en water :j)

Oh Scum volgens mij was het niet een hele kleine pony wel een c of d misschien? Maar jij was dus degene die dat zei? Want dan heb ik jou wel gezien haha! :D (Ik houd trouwens een grijze cap op, misschien dat dat je nog wat zegt, maar snap het wel er komen zoveel paarden en ruiters langs gecrosst in een goede snelheid hihi ze flitsten allemaal voorbij ! :)) )

Weet iemand trouwens toevallig bij welke hindernissen punten werden gegeven? Ben ik wel benieuwd naar

Ga nu even de foto's kijken, ben benieuwd van mijn klunzige acties :P

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:59

Ik weet van 1 stijljury dat die bij 11 en 12 gekeken heeft.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:40

PPD-tje: ik dacht in eerste instantie eigenlijk: Dit meen je niet, altijd alles springen dan dan voor zo'n schijt sprongetje in de ankers gaan? Later voelde ik wel dat hij het echt spannend vond.

Ik heb niet meer gewacht op mijn stijlpunten. Had ze graag geweten maar het was nog een aardig ritje naar huis, zeker als je zelf de chauffeur bent.
Misschien komen ze nog op i-net?

Scum: vrat ik de hindernis genoeg op? ;)

Van mij mogen ze die rugnummers trouwens bij alle takken van sport invoeren. Echt ideaal dat je van een 0,5 km afstand al kunt zien wie er nu in de ring zit.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:01

pol013, Toen ik naar de dressuur ring ging ben ik langs hindernis 2 gereden. Toen kwam hij al heftig omhoog (dat doet hij normaal nooit eigenlijk) Dus toen heb ik hem stiekem even laten snuffelen en dat ging uiteindelijk met trillende beentjes wel goed. Maar toen ik erop af reed dacht hij waarschijnlijk aaargh nee! niet die hindernis! en ging hij mooi de andere kant op (zo sterk als hij kan zijn :P) Toen nog maar even ervoor gezet en weer laten snuffelen (wederom met trillende beentjes) En toen sprong hij hem! :D (maarja ik heb sowieso al een schijt beest, dus niet heel erg verrassend, alhoewel ik die hindernis minder had verwacht dan de greppel en die spring meneer wel ineens :z )

Volgens mij hebben er toch wel redelijk wat op 2 gestopt van wat ik zo heb mee gekregen.
Heb ook iemand op 1 uitgebeld zien worden paard wilde er echt niet overheen... dan baal je ook!

Scum: ik had inderdaag hindernis 12 wel verwacht, want ik had 1 keer een 7 vooraanrijden enzo en dat was toch echt een van de weinige hindernissen waar ik het voor elkaar kreeg om een beetje fatsoenlijk aan te rijden (aangezien ik die afsprong best aan de maat vond met die balk erbovenop moest en zou hij langzamer gaan hahah! :+ )

Had trouwens parcour gelopen in het begin toen het op AB ponymaat stond. Ben toen later nog een keer geweest toen de CDE pony's aan de beurt waren. Toen stond alles toch wel een stukje hoger viel me op, vooral de afsprong. Ik was wel blij dat ik die nog gezien heb in ons formaat. Wist wel dat hij iets hoger zou worden maar had denk ik toch raar staan te kijken als ik hem dan ineens zo had gezien :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:04

Dat langsrijden is ook even bij mij opgekomen maar bedacht me dat ik dat straks in een echte cross ook niet mag en heb me dus maar ingehouden. Wilde het toch wel zo echt mogelijk houden.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:14

Ja heb je inderdaad wel gelijk in :P Maar ik reed zo richting dressuur veld. En wilde er ook niet langs maar hij begon zo raar te doen dat ik er toch ff langs gewandeld ben. Wilde in de cross mijn nek ook niet breken haha :P (viel er alsnog trouwens bijna naast met zijn rare moves :D )
Vind het wel knap dat je je ingehouden hebt hoor! :7

Zit net de foto's te bekijken van de piano. Echt grappig je ziet me gewoon denken aangezien ze zo snel achter elkaar zijn.
Eerst geconcentreerd springen en dan aaaargh we gaan neerkomen en toen phoeh dat ging goed en dan als laatste weer smile! :P (aan die foto te zien hoef je niemand te vertellen dat ik die hindernis spannender vond dan mijn paard, want die huppeld rustig met de oortjes naar voren eroverheen :+ )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:41

Voor mijn ego had ik het eigenlijk ook wel moeten doen. Stond 1e na de dressuur en had een foutloos parcours... :+

Mijn hoofd op die piano is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dat van mijn paard daarentegen. :))

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 10:52

Oohh doe je goed dan! eerste na dressuur en foutloos springen.
Ochja je hebt het nu ook super gedaan toch, 2 weigeringen valt wel te overleven niet (zo niet dan volgende keer ook stiekem en langs een hindenis wandelen :+)

Zag net dat ze bij de leliaard er ook op staan!

Ik sta op een aantal dresuur fotos (met een errug bedrukt gezicht :P)
En een foto van de tonnen! Mijn paard kijkt echt met zo'n schuin oog naar beneden. Tjaah je moet het natuurlijk wel zien aankomen als de tonnen gaan aanvallen! 8-)

Heb overigens ook iemand bij de banden in het gras zien zitten met een camera, maar deze foto's kan ik helaas nergens terug vinden :\

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:11

Nou vooruit, dan maar hier mijn uitgebreide verslag van onze mislukking.

wekker 's morgens 05.30 uur.
Naar stal, verrek! pony ontsnapt, staat in verkeerde weiland met alle draden nog in tact!, tuurlijk.
Zelf getest op stroom, dat stond er dus niet echt op, dus Pony (draadje omhoog gehouden) weer onder draad door getrokken.
Vertrek, so far so good.
Parcours verkennen, super, meneer legt alles keurig uit! En in mijn ogen leuke cross met hindernissen die Sjol allemaal zou moeten
springen. (behalve die schuine met witte berkeboompjes, daar heeft ze zo wie zo wat tegen).

Ik beweerde altijd al dat als Sjol hengstig is je er geen eens een B proef mee kunt rijden! Gisteren bewezen!
(Is dan totaal niet aan je been te krijgen en niet aan het been is niet voorwaarts en aan de voorkant kun je dan ook niets.)

Toen kwam het springparcours voor het clubkampioenschap, braaf paard, foutloos in het tempo van een gediplomeerde slak.
(nog wel binnen de tijd, tja hengstig, dan gaat het allemaal niet zo hard.)

Vervolgens uren rust, voor het springparcours van de cross.
Alwaar we vervolgens niet eens meer over hindernis 1 zijn gekomen. (zucht)
Zoals fjorden leuk kunnen zijn, heb je ook wel eens de plak je fjord achter het behang plak dag, dat was het gisteren denk ik.
Als madam namelijk hengstig en wel besluit iets niet te doen, dan is het ook klaar! finito, basta, the end, ga maar fietsen,
kwam ik gisteren weer achter. (wist dat bij de dressuur al)

Bleek dat je toch mocht crossen (was het gaan navragen) ook al kwam je het springparcours (van de cross) niet rond.
Dus ben gaan crossen.
Dat werd ongeveer hetzelfde drama... of zoiets....
Aangezien we toch aan alle kanten al gediskwalificeerd waren bij hindernis 1, de pony versie gesprongen. :D
Hindernis 2 de tonnetjes, leek mij zeer vriendelijk goed te doen hindernis, nou dat vond Sjol van niet.
Uiteindelijk toch over de tonnetjes.
Met een vreemde bocht het bos in, zandhoopjes waren eng! (toedeloe! belachelijk, dit is mijn altijd buitenrij pony
die endurance rijdt en doorgaans overal langs gaat, hoezo, ik wordt in het ootje genomen :? )
In het bos het stuikjes hindernisje, dacht nog, nou die weigert ze misschien wel, zoiets heeft ze nog nooit gezien.
die springt ze dan gewoon, wel maf erover in plaats van erdoor, maar braaf paard.
Dan de hindernis de wei in. gewoon boompje met takken, heeft ze al 100x gezien zoiets, nee hoor, verekt ze.
Uiteindelijk bij poging zoveel achter andere ruiter aangeplakt, en hopla eindelijk! erover.
Banden die ze ook al 100 x gezien heeft ,maar heb ik overgeslagen.

Vervolgens 2 boompjes op elkaar in het bos, voor de coffin. Nou no way, grommmmmm. 2 boompjes, nou vraag ik je?
Dat is toch geen rare hindernis of zo???
coffin, normaal galopeert ze daar gewoon over, kansloos, ze verrekte het gewoon, zucht...
Dus uiteindelijk erlangs over bielzen, omdat iemand dat riep dat ik dat maar moest doen.

Andere bielzen oke, geen probleem, witte berkenboompjes bewust langs gereden.
Bos uit.
Groene ding in de wei, springt ze dan weer gewoon.
kerstboom ding, weer niet. 2e poging wel, met hulp van in oranje jasje gehulde hindernis rechter.

Bos in, 2 boompjes, boem is ho, zucht.

piano, doet ze dan weer wel _O- , ik eieren voor mijn geld gekozen bij de afsprong en ommetje gemaakt
via niet bestaand alternatief, namelijk afsprong zonder biels. (zelf maar bedacht, was het weigeren beetje zat)

bos uit, over de pony hindernis.

Waterbak kwam wel terug op de berg, wat niet raar is, want van mij moet ze tot nu toe bovenop berg altijd terug,
omdat je in endurance niet weet wat er aan de andere kant van die berg zit (hoe steil of zo) en toen zag ze natuurlijk
ook het water, maar braaf over het boompje, richting water gedraaft, in stap erin en weer aangedraafd.

Laatste hindernis sprong ze weer.

Zucht, hengstige in het springparcours op hun karakter getrapte fjorden.
Ach al met al super leuke dag gehad. Springparcours was ik al bang voor. Cross vond ik zonde, stonden allemaal hele
leuke faire hindernissen die ze prima kan springen en waar ze soortgelijke al van gezien heeft.

Nakeuring, hf 66 /min vind ik voor fjord best aardig. en met aan 1 voorvoet geen enkele stift meer erin, toch rad! :+

Ging bij mij misschien niet volgens plan, aan de andere kant, ik heb een hele leuke dag gehad!
En hij was super georganiseerd.

Zag 1 paard dat achter niet meer rad was langskomen lopen, hoop dat die snel opknapt, weet niet wat daarmee gebeurt was.
Maar dat is pas echt sneu.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:26

Haha klinkt ook als een zware maar leuke (beetje frustrerende) dag hoor ;)
Nu je het zegt heb mijn paard gewoon met stiften laten draven op het harde, volgende keer er maar even uitdraaien :+
Maarre hoe weet iedereen de ademhaling en hartslag van zijn paard? :P Ik heb geen idee alleen dat het goed genoeg was (dus geen herkeuring nodig gelukkig) haha :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 12:43

PPD_tje schreef:
Haha klinkt ook als een zware maar leuke (beetje frustrerende) dag hoor ;)
Nu je het zegt heb mijn paard gewoon met stiften laten draven op het harde, volgende keer er maar even uitdraaien :+
Maarre hoe weet iedereen de ademhaling en hartslag van zijn paard? :P Ik heb geen idee alleen dat het goed genoeg was (dus geen herkeuring nodig gelukkig) haha :D

Ik had met dusdanig veel moeite de stiften er 's morgens in gekregen (stiftgaten waren niet goed geboord),
dat ik niet van plan was om die voor het einde van de dag er weer uit te halen, dus voorkeuring ook met gedaan.
Dus pony tussendoor ook niet op de trailer geweest, maar aan een touwtje staan grazen.

hartslag enzo gewoon gevraagd, maar dat komt omdat ik nieuwsgierig was rij namelijk ook endurance, dus intressant
om in alle omstandigheden te weten. (begin was bij de mijne 36 en na cross 66 /min, was ik dus mee in mijn nopjes)
De enigste foto die ik van mijn pony heb die dag, niet lachen! lijkt hier net een ezeltje!
Ik ben gek op die lollige floppy oren!
Afbeelding
Dit is aan het einde van de dag, met weer afgesponsde Sjol, stond er zo dwaas bij, vroeg om een foto.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:12

Ik heb er ook naar gevraagd. Ik besteed iets meer werk dan gemiddeld aan de conditie van mijn paard. Ik heb hem graag in een dus danige conditie dat hij het werk echt goed aan kan en hij wordt snel te dik. Dan is galop training 2 vliegen in 1 klap)

Dat keuren met stiften op het harde in was ik niet zo van gecharmeerd. Heb nog wel gevraagd of ze dat echt meenden.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:18

Hmm dan zal ik het de volgende keer ook maar gewoon vragen. Was namelijk ook wel erg benieuwd! Ik heb de laatste weken wat meer aan zijn conditie getraind en wil binnekort inderdaad ook galoptrainingen gaan doen. Ik vind het namelijk ook belangrijk dat hij het allemaal "gemakkelijk" aankan. Maar dit was ook nog meer een testje of het iets voor mij en mijn paard was :j

Wat een schattige foto trouwens Sjolvir. Volgens mij heeft je pony het daar wel echt gehad, tenminste zo kijkt ie :P

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:26

Hier een toeschouwer. Ik vond het heel gaaf om te zien allemaal, heb de cross gelopen en vond het voor een oefencross helemaal niet flauw gebouwd. Even bij de waterbak gestaan, daar wel veel aarzelingen gezien, even een heel stoer moment toen Wendy kwam doordenderen en de twee twijfelaars meenam.
Ben nog moed aan het verzamelen om te gaan crossen maar ik denk dat de zwaartekracht in combinatie met mijn grote schoenen niet meewerkt.... :o Wil wel weer wat trainingen gaan doen, erg leuke sport!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:38

PPD-tje & TJolieken: Doen!!! Het is zo gaaf!
Ben ook een angsthaas maar met een goede voorbereiding is het echt genieten. Dagen later (wat zeg ik? weken!) denk ik nog terug aan die ene sprong/ combinatie. Gewoon beginnen met een training en zien waar je komt.
Ik haal uit zo'n oefen cross zelfs meer voldoening dan uit het rijden van een z-dressuur proef.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 21:46

Ja ik probeer ook wat trainingen mee te doen, paard is kreupel geweest maar zal binnenkort wel weer lukken. We zijn echter geen crosscombinatie, paard gaat nergens klakkeloos overheen moet het eerst even gezien hebben. Zal dus ook wel aan mijn angst liggen. Wedstrijden durf ik niet aan maar de trainingen kan ik echt van genieten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 21:50

Net menles gehad in buitenbak met vlokken, was aan Sjol niet te merken, dat ze zich gisteren heeft moeten uitsloven.
Kleine grint garnaaltje was zelfs iets te fanatiek (met onder het werk uitkomen, tja, en dan wordt je dus nog harder aan het werk gezet. )

En ook ik geniet zelfs meer van een mislukte oefen cross, dan een Z proef. En een training is al helemaal leuk, kan ze iedereen aanraden. Crossen is ons feestje.

he! foto's gevonden van mijn bolletje! op http://www.horsepicture.nl
Aan dat bolletje d'r koppie te zien heeft ze nog steeds lol, ook al was het een vreemde rit.

Het bewijs dat we wel een springparcours hebben gereden die dag, alleen was dat niet die van de cross... }>
http://www.horsepicture.nl/fotos/57/dsc_5313.jpg

ergens op de piano
http://www.horsepicture.nl/fotos/58/dsc_5646.jpg

na de piano
http://www.horsepicture.nl/fotos/58/dsc_5654.jpg

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:18

Hallo allemaal, ik had dit topic helemaal gemist. Lekker slim :+ .
Ik ben inderdaad wezen fotograferen, maar ik moest daarnaast ook groomen bij mijn pony (reed bij de paarden), dus ik heb absoluut niet iedereen te grazen kunnen nemen met de camera. Sorry!

Maar ik heb wel een super leuke dag gehad en vond het een leuke cross! Goed gedaan organisatie!
Het zou hartstikke leuk zijn als het volgend jaar een officiele cross is (ook al blijft het toch 115 km weg, maar het voelt dichtbij).

Ik zal m'n foto's van Giga in het foto-topic zetten.