[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:40

mistid schreef:
Ik had Oudkarspel bedacht, alleen dan heb ik vrijdagavond al dressuur met Meno, zaterdag springen met Ultra en Kino en dan zondag cross met Yoeri, weet niet of ik de dag erna nog leef dan :+

meno was toch verkocht?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:40

AntheaV schreef:
Iedereen die fijn gereden heeft gefeliciteerd!

Ik heb de hele dag bij hindernis 3 gezeten. Was een simpele hindernis, er waren alleen bij de kleine pony's nog 2 weigeringen voor de rest iedereen er foutloos over :)

Hester: Waarom ben jij niet in de cross gestart dan?

woe volgens mij ging ik daar nogal eng overheen, mijn paard struikelde over zo'n boomstronk NET voor de sprong maar ging superbraaf door:-)
(kan ook hindernis 4 zijn geweest, weet het niet meer zeker)

mistid

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:44

Nou dat is een klein beetje lang verhaal, maar hij is eerst terug.

marie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:48

weet iemand mischien de uitslag van de E/B?
of weet zijn eigen plaats in deze categorie
wil graag een beetje weten als hoeveelste ik geeindigd ben
(geen geduld om op startlijsten.nl te wachten :P

Ik was nummer 136, 198 punten dressuur, foutloos springen, foutloos cross 38 sec over tijd

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:51

Hilde_ schreef:
Aan de ene kant zie je wel een hoop qua rijden bij de waterbak.. Sommige reden echt in volle galop aan op de waterbak, vooral bij de pony's, vielen er bijna af, en probeerden daarna met grof geweld hun pownie het water in te krijgen. :n

Ja is inderdaad wel zo, met grof geweld krijg je een paard/pony er niet in. Van nature vinden ze het eng omdat ze niet weten hoe diep zoiets is. Ze moeten er in gaan op vertrouwen van de ruiter. Mijn paard krijgt met grof geweld niet veel vetrouwen in mij ben ik bang...
Die heeft nog helemaal geen vertouwen daarin, ben dus druk aan het oefen met zijn stalmaatje Haffie! :D

Ik heb in het regelement trouwens niks kunnen, maar misschien ook niet goed genoeg gekeken!

@ Marie25: echt super resultaat! Je bent vast wel hoog geeindigd :D
maar ik ben bang dat je moet wachten totdat het op startlijsten komt!
Eventueel kan je miscchien nog bellen met het secretariaat...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:57

Nu dan ook mijn verslagje;

Dressuur wel aardig fijn gereden, iig beter gevoel dan vorige week Markelo, had 204 punten :oo Behoorlijk aan de hoge kant. Vervolgens de cross verkend en die zag er goed uit, echt goed te doen. Opgezadeld voor het springen en Fari had onwijs zin, kon er niet heel veel aan regelen, wel redelijk simpel foutloos. Op naar de DA, ze had 66 voor de cross.. Toen de cross in, 1 pakte ze heel fijn, maar bij 2 werd ze wat onzeker en dat bleef de hele cross en dan met name in het bochtenwerk. De hindernissen pakte ze allemaal goed aan, maar echt in de bochten voelde ze onzeker aan. Heb dus niet echt heel fijn gereden in de cross. Misschien was ik er zelf op gebrand om té goed te rijden. Bij de piano schoot ze nog even rechtdoor, het water ging ze super in, alweer veel beter en met vertrouwen dan Markelo... Jammer was alleen dat mijn voorganger ook nog bij het wateralternatief bezig was.. Ik heb er geen last van gehad, maar na de cross vroeg ze me of 'ik niet ff op had kunnen passen' :( Heb haar maar ff verteld dat de achterligger altijd voorrang heeft en dat zij dus op moest passen.. Uiteindelijk was ik foutloos en 12 of 13 sec. buiten de tijd. Uiteindelijke resultaat 2e *\o/* Wat ik wel heel erg jammer vond en voor mij de dag een beetje kapot maakte was dat de prijsuitreiking B-pa pas om 19.00u was :(

Verder heb ik heel veel tevreden verslagen gelezen, heel goed en op naar de volgende SGW :))

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:59

Gefeliciteerd. :D
Heb je dan achteraf nog wel gezien bij de prijsuitreiking. Duurde echt belachelijk lang indd. :\

Ook gefeliciteerd met je verjaardag. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:01

Je bent iig niet eerste, dat was Ivette Bron.
Verder weet ik het niet.

Gefeliciteerd Marloes! (+ met je verjaardag)
Ik zag je nog in de inspringbak, ook nog hoi proberen te zeggen alleen je was druk :)

Prijsuitreiking was wel heel laat :\

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:01

Dubbel gefeliciteerd! Ten eerste met je 2e plek en ten tweede met je verjaardag! *\o/* *\o/*

Maar je had inderdaad voorrang bij de waterbak, en de prijsuitrijking was inderdaad een beetje te laat... -O-

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:09

Mirthe; ik heb jou ook nog gezien, maar weet echt niet meer waar :o Tis vast de leeftijd :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:12

zo ook wij zijn weer terug van Drenthe (daar overnacht)

iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten :D

nou iedereen die zei dat het een (te) makkelijke cross was: NOT :D (althans, dit jaar)
in mijn ring zijn er 8!!! gediskwalificeerd in de cross

eerst gedressuurd, ging best redelijk, had in Markelo 191 en nu 178 (ben geen dressuurprikker maar 178 vond ik belachelijk) maar ik heb echt heeeeeeeel veel klachten over het jureren gehoord (ook bij de pony's), maar maakte niet uit, we kwamen voor de cross en was zelf (voor ons doen) wel tevreden over de proef.

Springen: lekker rondje, gewoon echt heel lekker gesprongen, rustig en alle afstanden goed. Was ik heel blij mee... Foutloos.

Hartslag was 60 voor de cross en 68 na de cross dus ook goed.

Toen naar de cross (was wel heel leuk, een halfbroertje van Prins gezien, ook nakomeling van Juventus) hij was voor mij
(nr 131), ik starte dus als 132.
Hij trappelde al in het starthok en huppa naar 1 (iets met een slingertje uit het starthok weg en toen de wei op naar 1, ging prima, toen naar 2 (ja heel dom rijden naar 2, vond ook de B hindernis lastiger dan de L haha) en toen op het stuk van 3 en 4 (weet niet precies of het voor 3 of 4 was) struikelde hij over die rot boomstronken, was ff eng net voor de sprong maar hij sprong braaaaaaaaaaaaaf door, superpaard :D, toen de piano 5 en 6 op-af, effe sturen pffffff maar ging prima, ook naar beneden gaat echt steeds beter gelukkig, 7/8 pallisade (ja er waren veel hindernissen waar je goed stuurwerk moest hebben
:-) ging goed, toen de hei op naar de bezemhindernis en stenen die hij eigenlijk super sprong (was wat hoger) en die ging het fijnste, toen triple naar beneden en hele moeilijke gebroken lijn (stijl 7-6-7), vond hem niet superfijn gaan ook al kwamen we rustig in, daarna houtstapel, ging goed, hindernis vor het water ging goed en het water, was erg blij dat ie er toch best mooi in ging ondanks zijn waterangst, BEN TROTS OP JE PRINS
:-) had daar stijl 7-8-7 (klopt trouwens wel dat ze stijljury's bij voorkeur niet bij het water hebben, heb het ook gelezen), toen heksenoog en voederplaats en finish :-) :-)

Beetje tijdsoverschrijding maar dat is bijzaak. Lekker gecrosst.
Uiteindelijk met 178, foutloos springen en foutloos crossen nog helemaal opgeklommen van een 20e plaats naar een 5e plaats en prijs :-). Gelukkig niet uren voor niks gewacht :-) maar het was nog even gezellig tijdens het wachten met Marloes, Martine , Irene en Gert Jan hahaha.

fotootje:

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:16

Ja je bent ook al zo oud :(:)

Gefeliciteerd Natascha!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:17

super gedaan Juventus!
Echt knap dat je van de 20ste plek naar de 5e bent gegaan!

MiRthe: leuk filpmje, ik had hem al opgezocht op youtube :P

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:22

oh bvw, had jij maar 177 punten????
tssssssssss,.. snap er niks van.

leuk filmpje, ging toch supernetjes het water in?
dit was ook voor het eerst dat ik in een galopje erin ging normaal gaat ie altijd in draf en galoppeert dan weer aan. Hij vindt het water altijd nog eng, maar gaat gelukkig tot nu toe nog wel door :-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:25

Juventus schreef:
oh bvw, had jij maar 177 punten????
tssssssssss,.. snap er niks van.

Ja ik had niet meer dan 177 punten, ik durf me niet eens meer bij mijn instructrise te vertonen...!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:28

Dankje :) .
Ik vond hem er ook wel netjes ingaan :D .
Alleen Annika had gezegd dat je nooit in galop de waterbak door mocht (van haar :P ), omdat er een evt gat kan zitten wat ze niet kunnen zien, maar hij galoppeerde zelf weer aan.
Had vrijdag mijn zusje al wel door het water laten lopen kijken of er nergens een gat zat, toch handig zo'n zusje :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:29

Mirthe!
Daarvoor heb je geen zusjes :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:31

Moet ik er zelf door lopen dan :oo :P ?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:34

ja ik heb ook geen zusjes die dat voor mij kunnen doen, alleen een schoonzusje die ik trouwens wel zo gek zou kunnen krijgen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:35

Tsja de jongste moet er zijn he...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:38

of je gaat er gewoon van uit dat de organisatie al door de waterbak is gelopen op zoek naar gaten :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:59

Vond het inderdaad erg raar gaan bij de waterbak. Ik heb de L pony's en een paar B paarden daar gezien. 3/4 ging gewoon aan de linkerkant van het eilandje langs (van de L pony's). De hindernisjury had niet eens door dat ze het fout deden en rekende alles goed. Tot dat iemand naar de hindernis jury ging om te vragen hoe het zat. Toen werd de crossbouwer en vederatie vertegewoordiger erbij gehaald. Toen hebben ze besloten ze gewoon goed te laten keuren aangezien de hindernis jury niet meer wist wie nou wel en wie nou niet goed gepasseerd waren. Vanaf de B paarden hebben ze toen maar rood lint gespannen aan de linkerkant van het eilandje.

Toch wel een beetje slecht dat zoveel fout reden daarvoor :=. Het stond toch echt duidelijk 2 vlaggen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:02

En het stond op het bordje...
Zelfs op 2 bordjes
Citaat:
Let op! Na waterinloop rechts verplichte doorgang

Volgens mij ook nog op het papiertje.
Achteraf hadden ze leuk op de foto gewoon moeten vragen, die heeft alle watercombi's bij de L pony's op de foto. Ik telde er 7 die goed waren, 1 die het alternatief nam en de rest was fout, dus links van het eilandje... (vanuit de inloop gezien)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:05

Ik had wel moeite om het witte bordje te vinden, maar hij was er inderdaad en ze hebben het ook duidelijk vermeld dat daar een verplichte doorgang was!

Hoeveelste was je dan geworden Mirthe? Of had dat voor jou weinig uitgemaakt?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:08

Iig 4e, ik ken ze niet bij naam, weet wel dat degene die 2e was geworden er ook door is gekomen.
Er is nog geen uitslagenlijst, dus ik weet het niet.