[SGW] SGW Markelo - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

starremans

Re: SGW Markelo - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:13

nou hier een verslagje van mij, gister bij de L paarden gereden, dressuur inrijden ging top, lekker ontspannen, toen de proef in, vond het een rot baan, vooral e-k-a stuk helemaal omgeploegd.
bij slangen volte dacht mevrouw omhoog te gaan ipv naar voren, even belonen en weer verder, een 3 voor de oefening en -2 voor uit de baan....voor de rest wel braaf verder gereden, totaal 184 punten in ring 1.
toen het springen, 1x het kruisje gesprongen en toen de ring in...ze wet gewoon wat er na het springen komt en ging als een debiel de andere kant op rennen toen de bel ging..mannetje met zen jas te wapperen omdat hij dacht dat viet door het publiek zou stormen :) maargoed eenmaal in een voorwaarste gaalop ging het weer goed :) foutloos rondje.
cross ging ook goed..foutloos, alleen hij ging zooooooo hard !!! springen doet ze wel..maar remmen...volgens mij kent ze dat nog niet......op naar oudkarspel :)

ow vraagje, is er bij beukers M ? en hoeveel wp moet je halen voor het NK in vlietlanden ? heb nu 10 wp in de L alle B en L crossen tot nu toe foutloos...dus zit te twijfelen..
heb hierna alleen oudkarspel nog...

groeten daphne en vigoureux, start nr 46 L paarden

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:17

Toch een mooi resultaat starremans!
Maar misschien verstandig om eerst de rem te installeren alvorens M te starten?
Of er M is bij beukers staat wel in het VP en hier op SGW staat wel een topic met de reglementen voor het NK.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:41

Heej Daphne!! Vietje weer helemaal de oude?? Niks last gehad na vorige week maandag??? Nog gefeliciteerd met je foutloze rondjes :)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:42

:D :D

[SGW-ITP] Fari's Debuut@Markelo

Kylyco; proficiat met je 1e prijs +:)+
Starremans; misschien idd eerst ff je rem installeren :)
Roos; fijn dat je zo tevreden bent :)
Laatst bijgewerkt door malloesje op 06-04-09 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 08:44

Leuke foto's Marloes, ik zal ook even reageren in je topic.

Mistid: ik ben inderdaad degene op dat filmpje.

Ik ga ook nog even een foto topic maken, zodra mn vriend de foto's ook heeft gestuurd. Heb ook nog een filmpje die mijn zusje heeft gemaakt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:25

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:34

Kylyco ik wist niet dat je een bokker was ;) Ik ben nummer 102 en we stapten samen van de finish teug naar de trailers.

Ik had gisteren een fijne dressuurproef gereden na twee keer losrijden om Violin lekker relaxed te houden. Daarmee stond ik derde. Niet zo lekker gesprongen, ze was veel te sterk. 2 balkjes in de dubbel. Met de cross foutloos maar wel buiten de tijd. Ik vond het niet echt een relaxte cross om te rijden, vooral door al het bochtenwerk. Uiteindelijk had ik nog een tweede plaats :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:46

Simmie schreef:
Mjoor schreef:
Achteraf zijden mensen nog tegen mij dat ik een protest in kon dienen tegen de val, omdat er nog geen sprake was van de hindernis aanrijden.

Ook al had je protest ingediend, dan had het toch niet geholpen.
Volgens de nieuwe regelementen lig je er gewoon uit na een val van de ruiter/amazone. Waar of in welke hoedanigheid je gevallen bent maakt dus niet uit. Al val je er af tijdens je dressuurproef. Een val is definitief uitsluiting.

dat is niet waar Sim:

Citaat:
Artikel 319 - Uitslagberekening cross-country
1. Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van de hinderniscontroleur,
volgens onderstaande tabel bestraft.

/knip

Vallen in alle klassen:
Val van het paard uitsluiting
Val van ruiter uitsluiting

2. Van een val is sprake wanneer deze plaats vindt tussen de elementen van een meervoudige hindernis en wanneer de val het directe gevolg is van een poging tot of het nemen van een genummerde hindernis of een element hiervan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:51

Dit is ook veranderd in het regelement?
Ben ik blij dat ik er in Markelo niet ben afgevallen, ook al had ik van de ene stijljury een 4 voor mijn balans.... :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:52

Wel dat een val van de ruiter uitsluiting is, niet de definitie van een val.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:53

Prijswinnaars gefeliciteerd.
Ik ben zaterdag met mijn zusje in Markelo geweest. Volgensmij heb ik een aantal bokkers in de cross voorbij zien scheuren... ;)
Bij ons ging het erg goed, goede dressuurproef (met matige punten), foutloos gesprongen en foutloze cross gaf een 1e prijs voor mijn zusje.

Het viel me op dat veel pony's in de B wel helemaal 'op' waren als ze door de finish kwamen. Een cross met zoveel heuvels is natuurlijk ook niet niets... Gelukkig kwam Jamaica met een hartslag van 60 uit de cross... :P

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:54

Sjaan dat viel mij ook erg op. Vond dat sommige ruitertjes ook wel erg onbenullig hard gingen, mn bij de bulten.. En bij sommigen was de houding ook echt meer dan beroerd :o Beugels te lang, geen verlichte zit etc..
De M-pony's gister vond ik dan wel weer echt goed en simpel :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:58

Mijn paard vond de bulten eigenlijk helemaal niet lastig
Ik liet hem gewoon in zijn eigen tempo lopen en dat was bij hem galop.
Mijn zit was ook vreselijk (gemiddeld cijfer 5) maar mijn paard deed ook vreselijk. Ik heb ook echt niet lekker gereden maar hopelijk in westerbork beter! :D

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:16

renskek schreef:
Kylyco ik wist niet dat je een bokker was ;) Ik ben nummer 102 en we stapten samen van de finish teug naar de trailers.

Ik had gisteren een fijne dressuurproef gereden na twee keer losrijden om Violin lekker relaxed te houden. Daarmee stond ik derde. Niet zo lekker gesprongen, ze was veel te sterk. 2 balkjes in de dubbel. Met de cross foutloos maar wel buiten de tijd. Ik vond het niet echt een relaxte cross om te rijden, vooral door al het bochtenwerk. Uiteindelijk had ik nog een tweede plaats :)

Haha wat stom zeg. Was wel gezellig gesprek tijdens de terug tocht ;) . En de resultaten die je noemde van de nummer 2 klopte. Dus was helemaal happy toen ik het officieel zag.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:17

Hier ook nog een tevreden iemand!!

Gisteren in de L gereden. Dressuur liep redelijk, wat fijne stukken in de proef en een paar kleine foutjes. 175 punten kan ik me niet helemaal in vinden, maar ja, das dressuur.
Losspringen ging lekker en in het parcours was het oppassen. Toet was overal bang voor. Dus toen maar aanvallend gaan rijden.
Hindernis 1 verdiende absoluut geen schoonheidsprijs, maar toen ging het gaspedaal open! (en de rem deed het even wat minder.. :o )
De laatste hindernis was even een rek en strek oefening (maar 1 galopsprong te vroeg af op een oxer! :+ ).
Al met al binnen de tijd en alle balken laten liggen. :D
In de cross luisterde madam erg goed! Hindernis 5 (afsprong) even goed opletten omdat dit nog niet helemaal bevestigd is, maar die ging goed. Lijntje 6 -7 ging top! Water had ze wat aanmoediging nodig, maar liep ze zo door. Omdat ze brutaal aanvoelde het puntje genomen bij de volgende hindernis... YES.. die ging gaaf. Hindernis 14 (de andere afsprong) heeft ze wel even staan kijken, maar uiteindelijk liet ze zich goed zakken. Hindernis 15 -16 de hagen mooi in een lijn genomen. Rest ging ook super.

Later bleek dat ze mij een weigering hebben aangerekend op hindernis 14. Volgens mij heeft Toet geen pas achteruit gedaan, maar ze heeft wel even staan kijken, dus discutabel. Ben er niet achteraan gegaan. Ik ben en blijf tevreden en ik weet dat we aan de afsprongen moeten werken, dus dat komt wel goed. Ben super tevreden met het puntje en de hagen hoe ze die aanpakte en ook de afsprong bij 5 deed ze super... ;) Op naar Castenray!

Voor de prijswinnaars en mensen met fijne ritten gefeliciteerd, anderen... volgende keer beter! :(:)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:21

Cynthia; fijn dat ie zo goed aanvoelde, ik heb je bij de kleine afsprong richting smalletje gezien. Ik vond dat je heul erg achterover zat voor zo'n klein ding :o Wel gaaf dat PUntje goed ging :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:24

Lielle schreef:
Simmie schreef:
Mjoor schreef:
Achteraf zijden mensen nog tegen mij dat ik een protest in kon dienen tegen de val, omdat er nog geen sprake was van de hindernis aanrijden.

Ook al had je protest ingediend, dan had het toch niet geholpen.
Volgens de nieuwe regelementen lig je er gewoon uit na een val van de ruiter/amazone. Waar of in welke hoedanigheid je gevallen bent maakt dus niet uit. Al val je er af tijdens je dressuurproef. Een val is definitief uitsluiting.

dat is niet waar Sim:

Citaat:
Artikel 319 - Uitslagberekening cross-country
1. Fouten op een hindernis in de cross-country worden, ter beoordeling van de hinderniscontroleur,
volgens onderstaande tabel bestraft.

/knip

Vallen in alle klassen:
Val van het paard uitsluiting
Val van ruiter uitsluiting

2. Van een val is sprake wanneer deze plaats vindt tussen de elementen van een meervoudige hindernis en wanneer de val het directe gevolg is van een poging tot of het nemen van een genummerde hindernis of een element hiervan.

Nou, het staat wel op de site van Etten_leur, onder het kopje "Deelnemersinfo" vermeld. Daar staat in het kort wat de nieuwe regelementswijzigingen zijn en daar staat ook "Een val van de ruiter betekent uitsluiting, dit geldt voor alle onderdelen van de wedstrijd".

Klopt dat dat niet of is het misschien nog niet aangepast in het regelement op de site van de KNHS.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:24

Aan je verslagje te lezen ging de cross echt lekker, en het gevoel was goed en dat is het belangrijkste!
Succes alvast in Castenray

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:25

Super van je cross Cin, jammer dat ze een weigering gerekend hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:30

val is uitsluiting, dat klopt. Maar volgens het reglement is een al in de cross alleen een val als het gebeurt bij het (proberen te ) springen van een hindernis, en dit zou dus geen val zijn geweest.

Cin, top! Met jou ook alles goed vandaag?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:32

Als je er ook in de middle of nowhere afvalt valt dat ook niet te controleren

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:35

Lielle schreef:
val is uitsluiting, dat klopt. Maar volgens het reglement is een al in de cross alleen een val als het gebeurt bij het (proberen te ) springen van een hindernis, en dit zou dus geen val zijn geweest.

Beetje krom dan. Eerst zeggen ze " val is uitsluiting en geldt voor alle onderdelen" maar vervolgens mag je in de cross wel vallen en als het niet ten gevolge van het springen van een hindernis gebeurt mag je dus gewoon verder rijden. Op zijn minst raar te noemen.
Neem aan dat het veiligheidsoverwegingen zijn waarom die regel is ingesteld omdat de ruiter bij een val toch een blessure op kan lopen die in eerste instantie niet merkbaar is en van invloed kan zijn op het beoordelings- en reactievermogen van de ruiter. Hierdoor zou je dus ongelukken kunnen krijgen.

Stel, je paard bokt tijdens je dressuurproef en je valt er dus af, mag je niet meer springen en crossen omdat je dus wegens die val bent uitgesloten.
In de cross val je, om wat voor reden dan ook (paard struikelt op een galopstuk oid) en dan mag je doorrijden? Lekker tegenstrijdig. |o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:35

bvw schreef:

Wel aan de vieze plek op je broek. :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:47

Simmie schreef:
Beetje krom dan. Eerst zeggen ze " val is uitsluiting en geldt voor alle onderdelen" maar vervolgens mag je in de cross wel vallen en als het niet ten gevolge van het springen van een hindernis gebeurt mag je dus gewoon verder rijden. Op zijn minst raar te noemen.
Neem aan dat het veiligheidsoverwegingen zijn waarom die regel is ingesteld omdat de ruiter bij een val toch een blessure op kan lopen die in eerste instantie niet merkbaar is en van invloed kan zijn op het beoordelings- en reactievermogen van de ruiter. Hierdoor zou je dus ongelukken kunnen krijgen.

Stel, je paard bokt tijdens je dressuurproef en je valt er dus af, mag je niet meer springen en crossen omdat je dus wegens die val bent uitgesloten.
In de cross val je, om wat voor reden dan ook (paard struikelt op een galopstuk oid) en dan mag je doorrijden? Lekker tegenstrijdig. |o

dat ben ik helemaal met je eens, en de FEI is ook bezig om die regeling (val "on the flat" is ook uitsluiting) te veranderen, maar nu is het niet zo.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 10:52

Simmie schreef:
bvw schreef:

Wel aan de vieze plek op je broek. :D

Mijn broek is altijd vies :P

Maar ik vind de regels ook wel krom
Als je met een springwedstrijd van je paard valt mag je niet nog een hindernis springen in verband met eventueel letsel.
Maar je mag in de inspring ring wél weer springen!