[SGW] SGW Etten-Leur, 5 & 13 april - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:38

floor01 schreef:
Ik denk dat Amber zich wel bedenkt als ze ze in het echt ziet :D.
Ik ben er in Etten ook weer bij, Madelene helpen en aanmoedigen natuurlijk!

Ik had het fout: Als je goed kijkt naar de routes, zit hij er pas in vanaf het M paarden. (daar ga je over dat gele stukje heen in plaats van erlangs)...

Gelukkig maar, het is ook echt niet mijn favoriet :o

Lielle

Re: SGW Etten-Leur, 5 & 13 april - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:00

welke bedoel je nu? Die greppel of de bosuitsprong? Die laatste zit echt niet in het B, dat zou ook wel te gek zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:02

Lielle, ik bedoelde die greppel, ofwel hindernis 5: De vallei.

De bosuitsprong zit wel in het L of ook niet?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:06

Oke, dan snap ik het. Ik dacht me ook al te herinneren dat die niet hoefde/mocht in het B , maar dat wist ik niet zeker meer.
Bosuitsprong zit soms wel soms niet erin in het L.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:09

Dat dacht ik al lielle!

Had net mijn vriend de foto met de achterkant van de bosuitsprong gemaild. Hij vond het echt doodeng :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:14

mo_van_dijk schreef:
Dat dacht ik al lielle!

Had net mijn vriend de foto met de achterkant van de bosuitsprong gemaild. Hij vond het echt doodeng :D

toch is het een waanzinnig gave hindernis om te springen, als je aanrijdt ziet het er wel anders uit. Je moet alleen wel terug zitten in de landing :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:16

Ja inderdaad!!!

Vorig jaar bij de trainingen van Michiel en Rom had je ook zo'n soort hindernis in Lelystad. Mijn paard springt overal huizenhoog overheen en zo ook de hindernis waar je de diepte insprong. Hij landde vierkant op de grond. De tweede keer snapte hij wel dat hij naar beneden moest springen in plaats van omhoog!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:21

Denk dat die vallei ook best spannend is in de B paarden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:37

Onderwerp: SGW Etten-Leur, Verslagen

Lielle schreef:
Klopt. De sloot was een verplichte doorgang, dus je kon er geen weigering krijgen, maar je moest er wel overheen.

dit schreef ik vorig jaar, en gaat dus over het M! Er is zelfs iemand in het M daar uitgesloten, omdat ze niet door de verplichte doorgang kwam (verderop op de pagina).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:42

Oh, dan lukt het vast wel. heb vorig jaar niet in EL gereden, dus ik dacht dat het nieuw was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:43

:? Vorig jaar zat die greppel dus niet in het B, alleen in het M (VD) en Z.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:47

Ik dacht dat ik em wel op de route voor de B had zien staan....maakt ook niet uit, greppels springen ze wel.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 11:50

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe de cross er dit jaar uit ziet. Ben vorig jaar niet geweest en heb er altijd alleen maar B gereden.
Ik laat me verassen :D ben alleen nog niet zo heel blij met die bosuitsprong zoals de avator van Simmie :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:50

als je de route vergelijkt met die van het Z zie je dat die anders is.

Sussie85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:00

Klopt Kim was ook uitgesloten op de sloot. Mistery wilde daar gewoon echt niet bij in de buurt komen. Ze hebben de sloot zo te zien wel aangepast dit jaar. Maar nu geen verplichte doorgang maar een hindernis. Ziet er nu in ieder geval wel wat vriendelijker uit.

Ik ben in E-L om bij mijn zusje te supporteren en te groomen! En natuurlijk alle andere bekenden aan te moedigen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:12

SGWuppie schreef:
Ik dacht dat ik em wel op de route voor de B had zien staan....maakt ook niet uit, greppels springen ze wel.

Jaa daar zag ik hem ook op staan :j

Fjordy is op greppels wel safe normaal, Ik onderschat hem niet hoor Lielle :D Maar vaak is Fjordy in dat soort dingen erg koel in koppie.
Maar goed.. eerst afwachten, wie weet denkt hij dan anders haha.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:19

ik heb de foto nog een keer goed bekeken, hij is wel behoorlijk veranderd tov vorig jaar, net zoals sussie hierboven al zegt. Minder steile kanten iig, je ging toen echt heel erg steil omlaag.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:36

Vorig jaar moest je in de B pony's links langs de greppel rijden, gewoon over een pad. Dat was dan een verplichte doorgang. Ik geloof ook nooit dat het een hindernis voor de B zou worden, maar dat is het dus ook niet. Amber_, volgens mij onderschat jij de halve cross :P Al zijn ze nog zo safe op een greppel, dit is niet zomaar een greppel. Hij ligt half in het bos, je gaat eerst een stuk naar beneden. Ben blij dat ik hem niet hoef te springen. In een training lijkt het me leuk om te proberen, maar niet voor het echie als ik het allemaal zelf moet doen zonder instructeur die je raadt kan geven.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:31

Snoekiej schreef:
Vorig jaar moest je in de B pony's links langs de greppel rijden, gewoon over een pad. Dat was dan een verplichte doorgang. Ik geloof ook nooit dat het een hindernis voor de B zou worden, maar dat is het dus ook niet. Amber_, volgens mij onderschat jij de halve cross :P Al zijn ze nog zo safe op een greppel, dit is niet zomaar een greppel. Hij ligt half in het bos, je gaat eerst een stuk naar beneden. Ben blij dat ik hem niet hoef te springen. In een training lijkt het me leuk om te proberen, maar niet voor het echie als ik het allemaal zelf moet doen zonder instructeur die je raadt kan geven.

hooii...
ik ga voor het eerst ook in nederland gaan crossen.
Ik heb natuurlijk al heel wat SGW's in België gereden maar nu gaan we ''internationaal'' ( *kuch Kuch* )
ik was van plan om in etten-leur te starten , en ben al ingeschreven maar ik zie nu dat het volzet is. ;(
hoe lang is de wachtlijst ?

als het niet lukt voor EL dan wordt het Hooge Mierde (16 mei alweer)
want castenray is te ver (200km)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:38

Snoekiej schreef:

Tja of ik vind het gewoon leuk om uitdagingen aan te gaan ;).
Liever dat ik het wil proberen dan dat ik overal ga twijfelen

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:14

ja je moet juist niet gaan twijfelen, denk wel dat het goed gaat hoor Amber, vind dat je genoeg van zulke soort hindernissen hebt geoefend in lunteren enzo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:21

twijfelen is zeker niet nodig, maar enige realiteitszin kan ook geen kwaad. En wat ik uit Lunteren ken, is niet vergelijkbaar met de greppel die vorig jaar in EL zat, of met de bosuitsprong. Ik wil absoluut niet zeggen dat je het niet zou lukken Amber, maar vergis je niet in het oordelen op basis van foto's.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:26

ik denk dat je als er met cross verkennen pas een oordeel over kan geven.

en idd zoals lielle zegt is een beetje realiteits zin wat betreft greppels wel op zijn plaats , zeker die in el ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:35

Dat bedoelde ik ook, maar kreeg het niet zo goed verwoord :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:38

Maar ik heb ook geen 1x gezegd dat het ons zou lukken toch ?
Ik heb gezegd dat ik het graag zou willen proberen :D!

Vind beetje vervelend zo, want ik bedoel er voor de rest niks mee.. alleen dat het mij erg leuk lijkt ?
En dan lees ik dat ik het gelijk onderschat O:) ? (Snoekjie)