[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

g0otje

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:08

Sjolvir schreef:
Een van de aanmoedigers, aan het eind van de cross.
hondje van de hindernis rechter, sprong na de wilgen.

Buckie Haha!
Laatst bijgewerkt door gomir op 20-10-08 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote verwijderd

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:13

Sjolvir schreef:
g0otje schreef:
Ik was weer 1 van de stijljurys en stond bij de b paarden op het veld bij de molenwiek. Ik heb volgens mij haast geen onvoldoendes kwijt gekund. Overigens waren beide jurys op de hoogte van het feit dat onder de 6 onvoldoende is!
De andere jury stond op het veld bij de laatste sprongen.
Bij de b ponys en oefencross hebben we gewisseld.
Bij de oefencross ben ikzelf niet heel streng geweest. Bij de b ponys ergerde ik me vooral aan het feit dat de pony door de cross wordt gejaagd en dan net voor de laatste hindernis voltes gaan draaien! Dit is niet de juiste manier om een cross te rijden.

Sjolvir: Dat was voor je doorzettingsvermogen en de lol die je er in had Knipoog

Paardrijden, doe je toch ook voor de lol? En omdat het leuk is?
Ik in ieder geval wel!
(en oh ja, bij tijd en wijle zijn we ook stinkend fanatiek, maar kennen ook onze grenzen)

Het thema was dit jaar dan ook: 'Genieten daar gaat het om!!!' Pling
En ik denk dat er veel deelnemers, toeschouwers en vrijwilligers hebben genoten afgelopen weekend!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:13

benedicte5 schreef:
Heeft toevallig iemand foto's gemaakt bij de B pony's...
Mijn dochter[gele outfit] reed eerst met een palomino[C pony]nr.95,en met haar andere pony koffievos[D pony]nr.132...Hebben zelf geen foto's van de cross...

Alvast bedankt

Zie mijn onderschrift! Sjolvir haar site, topic over princenhage met links naar foto's.
paps met zijn toestel en ik met de mijne foto's van B pony's op zondag.

Let op, in de foto albums staan de foto;s niet meer op volgorde, is met het laden
iets mis gegaan, alles staat dus doorelkaar!
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 20-10-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:14

Ik zal ook even mijn verslag doen hier.
Dressuur ging wel erg vlot, toen ik erop stapte ging de ruiter voor me de ring al in, het was 15 min, ingelopen. Dat was dus erg snel losrijden, niet leuk voor een paard was al 3,5 uur op de trailer staat.
Gelukkig was het dressuurterrein prima.
Springen ging heel goed, foutloos en een fijn rondje.
De cross vond ik best indrukwekkend, maar dat ging echt super, mijn paard sprong alles heel makkelijk en we konden een mooi hoog tempo pakken.
Tot aan de waterbak, daar ging de rem erop. Het duurde heel erg lang voor we daar eindelijk doorheen waren, vervolgens sprongen we de cross weer heel goed verder.
Ik ben blij dat de cross zo fijn ging, maar baal extra van dat waterprobleem van ons. In Lisse was het al hetzelfde verhaal...
De stijlcijfers in de cross waren weer heel verschillend. Van 1 jury 3x een 7 met daarbij mooi gereden. Van de andere jury een 6 en 2x 5, die vond me te veel staan in de beugels.
Vorige crossen had ik steeds het commentaar dat ik meer moet blijven staan Clown

Dan even een antwoord voor Snoekiej:
Ik heb je zien springen, dat zag er goed uit, Vorstin liet wel boven een aantal sprongen haar achterbenen wat hangen. Maar, goed gedaan.
Daarna kwam ik je in de cross tegen, ik bleef staan kijken met mijn fototoestel in de aanslag, voor als je terug zou komen achter de bosjes met trakhener en afsprong vandaan en de molenwiek en hekje zou springen.
Maar het duurde lang, voordat je kwam. Eerst kwam die rode pony voorbij en ineens zag ik jou van de afsprong af komen. Het ging aarzelend, maar het lukte wél! De weigeringen heb ik niet kunnen zien.
Daarna zag ik je draven, praten met de mensen en daarna in mijn richting stappen. Dat je Vorstin geslagen en geforceerd zou hebben, is mij niet opgevallen. Ik was stomverbaasd dat je niet verder mocht rijden. En ik vond het verschrikkelijk l*llig voor je!
Maar misschien dat ze inderdaad haar achterbenen wat lelijk gestoten had en de jury dat gezien had.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:16

Fijn dat je lekker gereden hebt Vivre!
Gefeliciteerd Loes! Had het al zien staan op de uitslagenlijst Haha!!

edit: Onwijs jammer van je waterbak Heleen Ach gut Het was ook wel een gekke waterbak vond ik, meer een diepe modderplas. Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het springparcours vond ik niet zo erg. Normaal gesproken zijn we wel foutloos, maar ik heb al heel lang maar heel weinig gesprongen, en al helemaal geen parcoursen meer gereden. Mijn vader was echt geschokt dat ik 3 balken had, wat in ieder geval wel het resultaat heeft dat ik eindelijk (een paar keer) op springles mag bij Jeroen Heijmans! Meevallertje. Fijn om te horen hoe het er vanaf de zijlijn heeft uitgezien. De afsprong ging inderdaad aarzelend, waarschijnlijk omdat we vanuit stilstand gingen. We hebben nog nooit problemen daarop gehad, dus ik hoop dat we niet ineens een afsprongangst aan het ontwikkelen zijn Vork Gelukkig is het je niet opgevallen dat ik Vorstin forceerde, dan zal het wel zijn meegevallen. Naderhand schaamde ik me enorm dat ik Vorstin een paar tikken heb gegeven. Ik dacht dat de mensen bij de hindernis vonden dat ik haar afranselde, dus dat ik er daarom uit moest. Ook vanwege de opmerking "Nou is het genoeg". Waarschijnlijk vonden ze dan dat ik het lang genoeg geprobeerd had. Wel ontzettend balen dat ik niet nog 1 hindernis mocht springen ofzo. (Al mag dat volgens de regels natuurlijk zowiezo niet, dus gelijk hadden ze). Ik baalde na de cross echt ontzettend dat Vorstin me zo in de steek liet.
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-10-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:21

Dressuur ging wel erg vlot, toen ik erop stapte ging de ruiter voor me de ring al in, het was 15 min, ingelopen. Dat was dus erg snel losrijden, niet leuk voor een paard was al 3,5 uur op de trailer staat.
Je mocht gewoon je tijd op de startlijst aanhouden hoor, dus je had niet meteen al de ring in gehoeven, je had die 15 min nog mogen gebruiken..... Tenminste zo hebben wij de juryleden ginstrueerd: ruiters starten op de aangegeven tijd, of eerder in overleg met jury, maar te laat of geen rugnr betekent niet meer starten. Ik weet natuurlijk niet zeker of ze zich daar allemaal aan gehouden hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:23

Heleenxx, was leuk om je in levende lijve te zien!
Jammer van die waterbakken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:25

De ring waar ik in startte werkte inderdaad zo Lachen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:25

Ik had mijn rugnummer en was op tijd. Ik werd geroepen dat ik moest starten door omstanders. Ik heb de jury er niet over gesproken.
Maakt verder niet uit.

Ja leuk Sjolvir. Ik heb daar zo lang bij die waterbak gestaan met mijn fototoestel in de aanslag! En je kwam maar niet!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:32

heleenxx schreef:
Ik had mijn rugnummer en was op tijd. Ik werd geroepen dat ik moest starten door omstanders. Ik heb de jury er niet over gesproken.
Maakt verder niet uit.

Ja leuk Sjolvir. Ik heb daar zo lang bij die waterbak gestaan met mijn fototoestel in de aanslag! En je kwam maar niet!

Tja, dat krijg je ervan als je gezellig samen met je fjord de bosgrond gaat zoenen nadat je pony over hindernis 4 struikelde.
Dan moet je even de boel bij elkaar rapen. En ontdoen van bosgrond.
Wat denk je dat mijn pa dacht, die ergens bij de wilgen stond met zijn fototoestel? Haha!
Die had ook al zoiets van, waar blijft ze nou???(En die vond het toch al vreselijk dat ik zo lomp was om te willen crossen)

Heb onderweg ook nog diverse ruiters voorgelaten, omdat wij toch niet zo snoeihard gingen.
Eindtijd geloof minuut of 13 Cool plom ti dom.

Toevallig nog iemand anders foto's van de fjord? in de oefen cross?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:35

Leuke foto's Sjolvir! Kon mezelf er ook nog een aantal keer op ontdekken. Jammer dat het bij jou niet helemaal als gepland ging, hoop dat je niet al te veel last van spierpijn hebt.
Weet niet of je nog weet wie ik ben, ik sprak je aan tijdens het losspringen, ik was in het oranje en vond dat jouw springschoenen toch echt bij mijn outfit hoorden, haha!

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:36

Bedankt sjolvir ,mooie foto's hebben jullie gemaakt!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:37

@martinev: Ja, weet ik nog!! Ik had trouwens ook in het oranje kunnen gaan Tong uitsteken
Maar dan had ik geen oornetje. En ik wou ook eens iets blijs aan! Mag met dressuur niet!

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:07

Heleenxx
Ga er voor het gemak maar van uit dat jij vind dat de eerste jury het goed gezien heeft.

Wat ik veel gezien heb is dat er bij de B paarden en de pony's veel combinaties rondrijden met te lange beugels. waardoor het misschien een verlichte zit lijkt, maar je gehele gewicht op de beugels rust.
omschrijving verlichte zit:
De verlichte zit is de houding die een ruiter aanneemt bij het springen. Deze houding zorgt ervoor dat het paard zo min mogelijk last heeft van de ruiter tijdens de sprong en is ontwikkeld door de Italiaan Frederico Caprilli. Om het rijden in de verlichte zit makkelijker te maken moeten de beugels korter worden gemaakt dan bij de dressuur het geval is. en in de cross zelf nog iets korter als bij het springen. De ruiter gaat ietwat staan in de beugels, klemt de knieën tegen het zadel en brengt zijn bovenlichaam iets naar voren. (en dat natuurlijk de gehele cross)

Tevens een veel gemaakte fout is dat het paard/pony niet werdt opgevangen voor de sprong. ter voorbereiding op de sprong.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:09

Als ik nu mn eigen foto's terug zie, dan mag daar ook duidelijk meer verlichte zit op Haha!

Ik zit er dan echter wel mee dat ik het lastiger vind om dan gang te maken. Nu kan ik mn been er veel beter aan houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:11

@cjb, Imo hoort je gewicht in de verlichte zit vooral op je beugels; klemmen met je knieen zorgt voor een klepperend onderbeen, knieen liggen gewoon tegen het zadel aan. Verder ben ik het wel met je eens dat er idd met veel te lange beugels wordt gereden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:16

Nou,
Ik krijg meestal te horen dat ik meer moet blijven staan, nu kreeg ik als commentaar dat ik meer moest blijven zitten. Dat is wel wat tegengesteld.
Maar meestal is de jurering in de cross bij mij zo verschillend. Ik heb meestal een 7 van de ene en een 5 van de andere, welke jury ook. Kennelijk heb ik een erg discutabele rijstijl Haha! . Ik heb trouwens gemiddeld altijd nog boven een 6 gezeten.
Het is natuurlijk ook altijd een verschil tussen de plaatsen van de jury en de sprongen. Ik weet dat ik gisteren ook aan het einde slordiger reed bij de makkelijker sprongen, dan bij de sprongen 5-8, waar je echt goed moest sturen.
Ik heb bij het crossen mijn beugelriemen 8 gaten korter dan bij dressuur.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:17

lielle;
De omschrijving heb ik snel bij elkaar gegoogeld. het klemmen doe je inderdaad meer met je onderbenen dan het je knieen.

Als je dan ong 10 meter voor de hindernis je paard opvangt en gaat zitten, kun je genoeg druk en ondersteuning geven op de sprong.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:30

ik ben helemaal niet zo van het klemmen, maar verder denk ik dat we niet zoveel verschillen.

mijn opmerking over gewicht in je beugels was nav deze zin:
Citaat:
Wat ik veel gezien heb is dat er bij de B paarden en de pony's veel combinaties rondrijden met te lange beugels. waardoor het misschien een verlichte zit lijkt, maar je gehele gewicht op de beugels rust.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:28

Grappig dat de beugel lengte nu aan wordt gehaald. Ik zat gister mijn foto's te bekijken en was me al aan het afvragen of ze niet korter moesten. Beugel-korter-maken-goeroe-rob heeft er alleen tijdens de laatste training niets van gezegd. Toch de volgende keer maar weer een gaatje (of 2) korter proberen.

Klemmen? Nee dank u.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:34

Ik heb thuis een spirngboek waarin staat dat je niet met je knienen moet klemmen omdat je dan een scharnierpunt creërt en makkelijk kunt kiepen. Ach ik kiep al zonder dat ik met mn knieen klem Clown
Ik was helemaal trots op mn kort zitten als ik dat zo vergeleek met anderen (weliswaar niet bij P'hage), alleen voor zo opstijgen word ik te oud Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:08

Jan, had tegen mij gezegd, korter.
Dat deed ik braaf, maar de conclusie was, doe maar weer langer.
Aangezien dat op mijn dressuur zadel (ahum!) dus niet gaat,
dan steken je knieen voor de kniewrongen uit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:08

Talida schreef:
Ik heb thuis een spirngboek waarin staat dat je niet met je knienen moet klemmen omdat je dan een scharnierpunt creërt en makkelijk kunt kiepen. Ach ik kiep al zonder dat ik met mn knieen klem Clown
Ik was helemaal trots op mn kort zitten als ik dat zo vergeleek met anderen (weliswaar niet bij P'hage), alleen voor zo opstijgen word ik te oud Haha!

krukje Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:19

he wat je zegt ben je zelf! Haha!
opstapkrukje staat al klaar, moet alleen reservewiel nog op de trailer laten plaatsen zodat er ruimte in de zadelkamer voor komt...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:06

Deze kruk heeft gewoon een klein paard Bloos .
Dan heeft ze geen extra kruk (je) meer nodig.

Maar, ehh, krukje is toch niet voor ons gemak?
Is toch om het paard te ontlasten, vind dat een hele
goede reden om een krukje te gebruiken. Haha!