[SGW] SGW Barchem - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: SGW Barchem - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:32

Ik zal ze er vanavond opzetten.

Als Urose gestart is met het HH dekje uit je profiel heb ik ook nog foto's van jou Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:37

Nou ik ben er ook weer. Was voor zowel mij en mijn paard onze tweede cross ooit. Tijdens het lopen op zaterdag had ik het idee dat ik misschien wat overmoedig was geworden door mij voor Barchem op te geven. Ik had namelijk al gehoord dat het geen makkie zou zijn, maar toch gestart...

Dressuur: Blijft voor ons een groot struikelblok. Ben er ook erg zenuwachtig voor en dat werkt door op mijn paard. Die gaat zich vastzetten en hij liep dan ook de gehele proef tegen de hand. Dat stond er dus tig keer op net als paard is kijkerig. Nou zag hij wel het 1 en ander, maar ik vond het nog erg meevallen. Hij kan hem namelijk ook zo in eens peren als hij iets eng vind. Krijg er dan ook niet meer langs. Dat deed hij gelukkig niet. Was dus gewoon tevreden. Punten vielen mij later ook nog erg mee had er 177. Gezien het commentaar had ik dus veel lager verwacht.

Springen: Stomme stuurfout op 6 waardoor hij er langs piepte, verder geen balken maar wel 10 voor tijd. Kon er wel mee leven. Reed toch voor de ervaring en niet voor de prijzen.

Op naar de DA. Daar had hij een hartslag van 66 en liep goed. Ondanks dat de DA niet keek Afbeelding Op het moment dat ik terug kwam draven was hij namelijk al met een ander paard bezig.

Cross: Hij ging fijn weg uit het starthok en we kwamen fijn over 1. Op hindernis 3 heb ik er even wat druk op gezet, omdat ik hem zelf nogal massief vond. Vos vond het geen probleem en vloog erover heen. Op 4 het alternatief. Kostte mij nog moeite om hem rond de bult te krijgen. Hij vond het daar erg spannend en we sprongen het alternaties dus ook bijna vanuit stilstand (volgende keer misschien toch er maar gewoon rechtover) Hindernis 5 rechtdoor genomen en hij sprong hem geweldig! Op 7 a,b hielp hij mij om vervolgens op 8 te gaan staan. Afbeelding Hij liep er fijn heen, echter op het laatst kwam hij ermee aan het kijken en stond hij met z'n snufferd tussen de pompoenen... Opnieuw aangereden en toen was het goed. De kikkerpoel kwam hij met de kikker aan het kijken. Vos vond het maar een erg raar ding. Opsprong 13 reed ik achteraf knullig aan, waardoor Vos zijn blik na de grote opsprong ging. Was druk aan het corrigeren waardoor hij er gewoon rechts langs schoot. Netjes een volte gereden en toen sprong hij hem goed. Ging alleen erg onbenullig waardoor ik zonder beugels over 13B ging. Vos is dan wel weer zo braaf dat hij gewoon zelf het gat dicht loopt en afgaat. De rest ging ook super en ben heel door de finsch gekomen. Hartslag na de cross was wederom 66 en bij het horen van zijn leeftijd kreeg nog meer complimenten dat hij er heel goed uitzag.

Uiteindelijk ben ik net onder de middenmoot beland en ben daar heel blij mee. Vond dat er door sommigen erg slecht werd gereden en ze zich misschien wat verkeken hadden op de moeilijkheidsgraad. Ik ben in ieder geval erg blij en helemaal om.

SGW is geweldig!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:41

Gaaf egnie dat het goed ging Lachen
Heb je nog op de foto staan trouwens, ben geen topfotograaf dus je hoeft niet de allermooiste foto's te verwachten hahah! maar ik zet ze er zo even op Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:50

@AnkeVivaldi
Leuk ben gek op foto's, waar heb je mij erop gezet dan?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:54

Richting de houtstapel met dakje, in het houtstapel met dakje en na het houtstapel met dakje hahah Tong uitsteken

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:05

Welk nummer was jij egnie? Ik heb jou er ook opstaan Anke! Ik maak ws straks ofzo even een topic was wel apart eerst hele tijd wachten en dan komt er ineens een hele kudde die allemaal netjes in een rijtje de cross uitrijden Knipoog
Laatst bijgewerkt door Muriel op 19-10-08 17:16, in het totaal 3 keer bewerkt

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:07

Oh gaaf muriel Haha!! haha ja echt wel, 4 achter elkaar ineens Tong uitsteken

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:14

AnkeVivaldi schreef:
Oh gaaf muriel Haha!! haha ja echt wel, 4 achter elkaar ineens Tong uitsteken

Ik was met Martine kijken en zag jullie.. Vond het wel wat onverantwoord Bloos Lijkt me ook niet fijn voor degene die voorop reed..

Vond verder het nivo van de ponies ook niet echt goed Veel zweepgebruik, gejaag en weinig belonen. Heb me eerlijk gezegd wel een beetje geergerd.. Bloos

Alle kampioenen trouwens gefeliciteerd, en de overige prijswinnaars natuurlijk ook Go jij! Go jij! Ik vond het een behoorlijk pittige cross trouwens..

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:17

Heeft er toevallig nog iemand mijn zusje op de foto gezet? (nummer 142 met een donkerbruine pony in het rood met groen/blauwachtig)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:22

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:33

zo, ook weer thuis uit Barchem, lang dagje

maar zeer geslaagd Haha! ,
dressuur ging aardig, 182, springen foutloos, en cross foutloos
en 6x een 8 voor stijl best heel blij mee,.. want meestal zijn ze niet zo geverig met de crossen.
ook nog erg leuk commentaar gehad achteraf van de hindernisjury die ik nog even sprak na de prijsuitreiking. Ook weleens leuk Haha!

uiteindelijk 2e geworden
joepie,...

nu helemaal moe thuis,..
kijken wat er aan eten nog is,.. hmmmmmmzzzzzzzz

had gisteren vrij veel kleren gekocht in Bocholt ahum,.. dus geld komt zeer goed van pas (60 euries) hahahaha, bijnaaaaaaaaa winterjas weer terugverdiend hihi, alhoewel, 20 euro inschrijfgeld erafhalen, 2x retourtje Barchem met mega-omleidingen Clown

Het was een hele leuke dag met prima weer !!!!

Eens kijken of iemand nog fotootjes van ons heeft, nummer 80, zwart paard, rood dekje, witte rijbroek Lachen

iedereen gefeliciteerd met wp en evt prijzen.

Oh ja Ruudje nog gezien (oh nee, hij mij eigenlijk Bloos Haha! hahhaha)
En Fjordy!!!!! Die een heel goed springparcours reed!!!!!
Superfjordje!

En BV/Dienke: nog heeeeeeeeeel erg bedankt voor het voorlezen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:35

Juventus: gefeliciteerd!

Ik heb je wel gezien, mijn zusje had nummer 68. maar helaas geen foto's van je gemaakt.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:41

Nou gister jammer genoeg vroeg terug.

Had een tegenstander voor regio Utrecht Z-pony

Mijn dressuur ging eindelijk voor me gevoel eindelijk weer eens echt goed Haha!
Me punten 117 en 125 en was echt niet ontevreden over!
Met die punten ging ik wel aan de leiding Haha!

Springen ging echt super. Was de enigste foutloose in mijn klasse bij het springen.
Mijn tegenstander had iets van 25 strafpunten dus ik liep al aardig uit.

Cross: Het begon goed. Op drie wou ik de moeilijkste lijn nemen. Hij snapte niet wat ik wou. Dus schoot er langs. 1e weigering en echt mijn schuld.
Daarna heerlijk gereden. Tot bij de route passage(als die sprong zo heet). Daar stopte hij al raar. Kon niet echt een verklaring vinden maar goed opnieuw aangereden en hup zonder enige moete er over heen. Maar toen begon hij niet lekker te lopen. Hij twijfelde zelf op die dikke boomstam. Ben ik echt niet gewend van hem. Daarna sprong voor het water weer een stop. Ben daarna naar beneden gereden om hem het ff te laten zien. Daarna weer aangereden en toen stopte hij omdat ik hem in de weg zat. Dus ben toen gstopt. (had ook vier weigeringen.) Maar vond dat hij zich zelf niet was de laaste paar sprongen. Nog wel even naar de dierenarts die heeft alleen even de hartslag gemeten.

Nou wil ik vanochtend gaan longeren loopt hij toch niet helemaal rad. Dus ik ben bang dat hij izich toch ergens verstapt heeft in het parcours. Zou wel heel veel verklaren.

Had eigenlijk de cross alleen maar uikt hoeven rijden en ik was kampieon geworden. Maar goed niks aan te doen. Baal er gewoon van dat hij niet helemaal goed loopt. Dus ff paar dagen lekker rust en alleen op de wei en dan weer ff kijken. We zullen zien.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:51

Jammer chartje ! Boos!
en gefeliciteerd Juventus!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:02

Dat is wel heel erg balen Chartje, hopen dat hij niks heeft!

Veel goede verslagen gelezen! Ik vond de cross ook best pittig, maar Koekie heeft veel geleerd vandaag Clown

Dressuur ging lekker, 201 punten.

In het parcours had ik geen fijn ritme en hoewel ik met Koek in 95% van de gevallen gewoon de afstand zie, zag ik die op hindernis 2 gewoon niet. Ik dacht op groot te gaan en Koek maakte er een krabbel bij waardoor ik achter zijn oren kwam te zitten en nog maar nét kon terugkrabbelen Bloos Daarna was hij het vertrouwen even kwijt en probeerde hij overal een krabbel bij te maken en kwam er nog een paar mindere sprongen. Uiteindelijk met 1 balk de ring uitgekomen, maar ik had geen fijn gevoel.

Dat bleef in het begin van de cross helaas. Hij deinsde terug voor hindernis 1, terwijl hij daar de vorige crossen helemaal geen moeite mee had. 3 stops telde ik, dus ik ben doorgereden. Op 3, dat was een flinke hooiruif die dicht was aan de bovenkant ging hij van veraf al staan. Even omheen gestapt en beloond, maar hij durfde er niet bij in de buurt te komen. Uiteindelijk nam hij hem toch met een reuzesprong. Hoewel ik dat vooraf niet van plan was heb ik bij 5 toen het alternatief genomen om even weer at vertrouwen op te bouwen. Na 5 kreeg hij de smaak weer te pakken en ging de rest eigenlijk heel goed, smalletje en ook de opsprong met het bankje erachter. Bij het 2de water schoot hij een beetje ver door, maar hij ging er twee keer netjes in en ook braaf over de brug.

Kortom, uitgesloten en even een klein dipje, maar gelukkig kon ik het in de cross oplossen en kwamen we beiden met een goed gevoel over de finish.

Probleem is dat hij eigenlijk iedere week een parcours moet springen om ritme te krijgen en te houden, maar ik vind hem echt nog te jong en te slap om naast een cross of een crosstraining die week ook nog eens te gaan springen. Ik moet ook gewoon blij zijn dat hij als 4 jarige al 3 crossen heft uitgelopen!!

Overigens had ik op stijlcoupon een 5 met de opmerking: "De cross moet in galop Clown maar je draaft zeker omdat er wat gebeurd is, jammer, maar wel een hele leuke combinatie" Das toch leuk Haha!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:07

Heey SGWuppie! Ik geloof dat ik achter jou reed, toen je weg reed! Ik heb je een stukje gezien bij de waterbak, dat zal er wel leuk uit!
Fijn dat ie weer veel geleerd heeft!!

Ik was foutloos in de cross, echt super fijn gelopen! Weet alleen de uitslag niet, duurde erg lang. . .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:08

Nou, mariek, ik vind het knap dat je met Koek in Barchem bent gestart. Het is nou eenmaal niet de makkelijkste cross en zeker niet voor een jong en onervaren paard.
Gelukkig, zoals je zelf ook al zegt, heb je in de cross je dingen op kunnen lossen dus feit is dat Koek zeker een ervaring rijker is wat alleen maar positief op zijn ontwikkeling kan zijn! Respect!

Juventus, gefeliciteerd met je 2e prijs. Knap gedaan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:09

Juventus: gefeliciteerd!
Chartje: Wat jammer, volgende keer beter...
SGWuppie: Ik heb je gezien bij de hooiruif, en heb foto's van je rond 4 Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:12

Knap gedaan wup, ik heb er echt respect voor hoe je zo'n jong sensibel paard met zoveel beleid aan het opleiden bent, daar kunnen veel mensen wat van leren!

Chartje, vervelend. Hopelijk valt het mee.

Knap gedaan Juventus Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:14

Hee Sjuul! Zag jou vette car inderdaad achter me, maar je was ineens verdwenen! Gek dat ik je de hele dag niet heb gezien, mooi dat je fijn hebt gereden, knappe Waikiki!!

Ben benieuwd Martine, dat hooiding vond hij wel heel eng Ach gut

Dank Sim, deze crossen doet ie toch maar voor spek en bonen mee, ik hoop halverwege volgend jaar eens voor de prijzen te kunnen rijden. Tis gewoon een heel ander paard dan Gin, die is zo nuchter. Maar Koek komt er ook wel, gelukkig is ie jong begonnen Clown Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:14

Ik heb alweer een aantal prijswinnaars en mensen met een tevreden gevoel voorbij zien komen. Goed hoor!

En zoals Lielle al zegt, knap gedaan SGWuppie met zo'n jong paard.

Mijn zusje (Dyon) reed vandaag haar 2e cross met Jamaica en dat ging erg goed!
Ze was foutloos in de cross en had een 6e prijs. Nu alleen nog even werken aan het tempo in de cross.. Ze was een halve minuut buiten de tijd, zonder enig alternatief te hebben genomen.. Knipoog

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:21

dankjullie Haha!

Marieke was jij als 1 van de laatste (of de laatste?) in de B?
Ik zag je mooi de brug over komen en de laatste sprong heel netjes (uit draf Knipoog ) nemen,.. zag dat je tevreden was!
Leuk hoor!!!!

Wat maakt het uit dat je draaft? Ach gut en zeker jij met je jonge paard.
Je hebt hem wel mooi uitgereden!

Ik draaf nog steeds af en toe als ik iets moeilijk vind of denk dat ie anders te hard gaat (bij 15 voor het water naar beneden bv,.. was een naar bochtje zo het water in)

Zag dat zelfs in de M nog mensen doen.

Ze gaven idd leuk commentaar,.. had ook al leuke dingen op mn lijstje.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 18:25

Juventus; gefeliciteerd he!! Vorig jaar was je ook tweede of niet?

@ Marieke; jammer dat het vandaag niet helemaal wou. Maar volgende keer beter, Koek blijft leuk en komt er vanzelf wel Ja

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:26

Ik was de laatste in de B inderdaad en ik werd ingehaald door een L pony Bloos

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:31

Martine__ schreef:
Ik zal ze er vanavond opzetten.

Als Urose gestart is met het HH dekje uit je profiel heb ik ook nog foto's van jou Knipoog

Jep, dat ben ik Ja