[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Wedstrijdverslagen SGW Ysselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:40

jenga_8 schreef:
Ik heb ook heel veel mensen gebeld in de auto... moet mijn tijd toch een beetje verdoen die 2 uur in de auto... na een uur was mijn telefoon op No Cheer

Ik ken het gevoel Clown ROFL Zo heeft Vlietland me ook al de nodige belminuten gekost Haha!

Nogmaals gefeliciteerd trouwens, netjes hoor! OK dan! Was best een pittige M cross! Ja

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:05

Kan met recht zeggen dat ik iedereen langs heb zien komen dit weekend Haha! Ik was nl één van die gekken die er het héle weekend waren als hindernisjury. Moet idd wat voor je hobby overhebben Haha!
Zaterdag was erg koud maar gisteren was het erg luxe met de auto vlakbij de hindernis Bloos Toch was ik wel gaar na 364 combinaties Tong uitsteken

Heb met iedereen al uitgebreid gepraat gisteren maar nog een paar dingetjes die opvielen Haha!

Lex heeft Oro leren traplopen Tong uitsteken Oro en Lex kwamen hard aangalopperen op hindernis 3, de wei-insprong, Oro zag dat het een afsprong was en trapte op de rem. Lex hield hem voorwaarts maar toch wilde Oro nog even kijken of er geen lief klein konijntje aan de andere kant van de hindernis zat. Hij stapte nog 2 balkjes hoger om goed te kunnen kijken en toen de kust veilig was, sprong hij toch het weiland in. Alleen zat Lex toen niet meer op te letten en bleef hij een beetje achter de beweging Tong uitsteken

Suzan ging mooi strak over de M-schans het weiland in, niet te zien dat het al een half jaar geleden was.

Koekie was erg goed bezig Ja zowel op 2 als 3

Pashja was gisteren misschien een van de minst ervaren Z-paarden die meeliep maar het was de énige die de haag veegde. Suus kwam zonder twijfel aanrijden, Pashja taxeerde de hindernis en nam niet eens de moeite om omhoog te komen, hij zette strak voorwaarts af en ging vlak over de achterste boom en met zelfs z'n buik door de haag.

Sabine had hier niet de meest safe sprong maar Michelle (Schager) had hier de meest tricky sprong van allemaal (Edith's Power deed hetzelfde) Peter loerde al meters van tevoren in het gat en hield in, Michelle schreeuwde en dreef hem voorwaarts maar hij probeerde te stoppen. Op het allerlaatste moment besliste hij dat hij niet kón stoppen en zette nog af in een soort van wanhoopssprong. Hij raakte met de achterbenen de balk waartegen de haag aanstond maar landde toch eerst met de achterbenen Verward Was een flinke klap maar Michelle bleef zitten en kon verder.

Ben het trouwens wel eens met Marieke's commentaar op EHBO'ers. Na zo'n val zou je de ruiter zelfs moeten dwingen om te blijven liggen, door de adrenaline van de cross en de val, voel je niet direct wat er kapot is en inwendig voel je vaak zelfs niets terwijl het wel fout kan zijn.
Ik begreep dat er zelfs wat wrevel was omdat wij als hindernisposters opriepen of de cross stilgelegd moest worden maar als er zoiets bij je hindernis gebeurt, ben je alleen maar bezig met die gevallen ruiter en niet met de ruiter die er 2 minuten later aankomt.
Cross stilleggen is natuurlijk iets wat je zoveel mogelijk moet voorkomen maar mi beter een keer te vaak dan 1x te weinig. En helaas moet je tijdens een cross vertrouwen op de meldingen via de portofoon en kan je niet alles meteen controleren.
Verder alle lof voor de organisatie hoor, Sabine, Gerrit was binnen enkele minuten onderweg met een EHBO'er op de quad en zo'n val hoop je niet mee te maken en het geeft altijd stress.

Nog een pluim, alle posters kregen frikadellen en kroketten en die waren meer dan welkom in deze temperaturen OK dan!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:18

Leuk verslag Ibonn!! Bij de combi met de 'tricky sprong' houd ik veel vaker mijn hart vast Scheve mond

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:24

Met het wachten op de uitslag gisteren kwamen één voor één de posters letterlijk binnendruppelen! Verkleumd met natgeregende jassen, beslagen brillen en druipende paraplu's.
Ik had het als ruiter al koud! Heb groot respect voor deze doorzetters!!!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:43

Ik vond het weekend ook zeer geslaagd. Heb zaterdags in de cross gezeten. Op hindernis 10 (kromme eik) en laterna op hindernis 13 (houtwal). Ik had op een gegeven moment 6 lagen kleding aan en nog had ik het koud! Maar wel mooie sprongen gezien. Vera_pino nog even snel gemeet omdat ik haar herkende van bokt! Zondag ben ik vanaf half 4 even geweest. Wat was het een zeikweer.. Maar ik vond dat de grond het nog goed gehouden heeft! Op een paar plekken dat het flink los en modderig lag, maar verder zag het er goed uit!
Ook was ik er zaterdag idd erg blij mee dat ze rondkwamen met kroketten en frikandellen. Heerlijk iets warms tussendoor! Verder complimenten voor Sabine en Gerrit en de rest van iedereen die er alles aan gedaan hebben om de cross zo goed mogelijk er bij te laten liggen! Super hoor Lachen Echt een superorganisatie! Ik kijk alweer uit naar volgend jaar!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:02

Gefeliciteerd Jenga! Mooie prestatie. Ysselsteyn is een échte M-cross!

Florence1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:22

Iemand enig idee waar we foto's kunnen vinden?! Bloos

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:24

Iemand van de vereniging heeft met de fotograaf gepraat. Hij vertelde dat hij uit Utrecht kwam. Verder weet ik het ook niet.
Sandra Nieuwendijk van de hoefslag was er wel dus misschien dat de fotograaf daar ook van was??

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:06

ik vond het ook echt een leuke cross.
In de L was Sjappo foutloos. In Neede lagen we er op de watersprong al uit en ik vond deze cross echt wel moeilijker dus helemaal super! Tessa was 1e keer M en die kreeg twee stops. eentje op het tweede smalletje na het gat en de twee op het derde element van de driesprong (het huisje) de punt na de wal had ik de alternatieve in-uit genomen...
Ben wel erg tevreden over mn paardjes!

Sabine goed gereden! gefeliciteerd... Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:29

gefeliciteerd merel

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:26

mooi gedaan van de shof merel !!!!! Op het naar het NK...

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:11

Ibonn: Thanx voor het compliment! Ik verbaasde me bij elke sprong weer hoe fijn hij ging! Ik zat echt te genieten en heb er ruim de tijd voor genomen om er zo lang mogelijk over te doen Tong uitsteken

Jenga: jij hebt me nog ingehaald op het pad vóór het varkenskot. Ik riep, kom maar hoor (had alle tijd voor mijn rondje genomen, geen haast dus haha) Jij vroeg nog of alles ok was met mij. Ik ben blij dat ons onderonsje jouw overwinning niet in de weg heeft gestaan Vork
In ieder geval van harte gefeliciteerd! Super gedaan!

Sfranken: weet jij toevallig of er nog een hindernislijst gepubliceerd wordt? Ik ben namelijk benieuwd waar ik een weigering zou hebben gehad, aangezien alles superstrak is gegaan Bloos

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:03

sfranken schreef:
Iemand van de vereniging heeft met de fotograaf gepraat. Hij vertelde dat hij uit Utrecht kwam. Verder weet ik het ook niet.
Sandra Nieuwendijk van de hoefslag was er wel dus misschien dat de fotograaf daar ook van was??

voor de belangstellenden; zaterdag zijn er foto's gemaakt door Foto4U zag ik toevalllig, misschien is die zondag ook geweest maar staat nog niet op de site.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:43

Merel gefeliciteerd! Wat goed zeg!! OK dan!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:42

hey Bento!

Ons onderonsje heeft misschien juist geholpen! ik zag je voor het varkenskot al, toen bij het weilandje met de insprong en de strobalen en de trakhener eruit, had schoffie jullie in het vizier en die ging er een pasje harder door lopen. Daarna was er ruimte genoeg om in te halen... voor de dikke heg nog...

Hoop wel dat ik nog een fotootje kan scoren ergens...

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:49

Zaterdag zijn de foto's gemaakt door www.foto4u.nl
De foto's staan al op de site.

Verder is er een klein verslagje van de zaterdag gemaakt door L1 tv (Limburgse tv zender). Is terug te kijken via www.l1.nl onder het kopje sport.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:55

van zondag nog niks te vinden... het was ook niet echt fotogeniek weer...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:30

niet bepaald Clown helaas Huilen

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:44

goede resultaten hier, gefeliciteerd allemaal!

nickeltje jammer dat het zo vroeg al fout is gegaan, nu ben je net aan het begin van de cross er al uit! en geen leuke afsluiter van dit jaar.
Ik had het vorig jaar ook een dip, en heb zelf dispensatie aangevraagd.
Ik werd toen in de L opgenomen met 7 winstpunten.
Maar als je aan je max verliespunten zit moet je terug en begin je bij 0.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 18:08

vera_pino schreef:
goede resultaten hier, gefeliciteerd allemaal!

nickeltje jammer dat het zo vroeg al fout is gegaan, nu ben je net aan het begin van de cross er al uit! en geen leuke afsluiter van dit jaar.
Ik had het vorig jaar ook een dip, en heb zelf dispensatie aangevraagd.
Ik werd toen in de L opgenomen met 7 winstpunten.
Maar als je aan je max verliespunten zit moet je terug en begin je bij 0.

Zit nu op -4... Maar ik vraag dus dispensatie aan.
Tja ach, ik hoop het seizoen gewoon af te sluiten met een paar lekker lopende trainingen, dan ben ik ook tevreden...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:51

Verstandig besluit Nick. Het starten in het M komt heus wel weer. Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:08

zijn er niet nog meer foto's gemaakt want ben ook gefotografeerd door iemand bij oxer met autobanden en die foto's kan ik niet terug vinden

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:58

Groot gelijk Marije. Je moet - vind ik - vooral veel plezier hebben en houden en dat is niet zonder meer het zelfde als op het hoogst mogelijke niveau rijden. Groeten Paul

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:25

Inderdaad... moet eerst ook maar eens zien of ik volgend jaar uberhaubt aan starten toe ga komen, dus ik hou het inderdaad vooral leuk zowel voor mezelf als ook voor Nickje.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:10

oke...dan ook mijn verslagje...

lekker losgereden, terwijl ik met diverse bekenden tussendoor gekletst heb...is toch wel fijn als je lang moet draven om warm te worden...veel tijd.
heerlijke proef gereden..stond 1.
daarna gezellig met moeder en michelle schagen parcour gelopen. in de tent met veel bekenden gekletst.
springen was voor mij persoonlijk een vreselijk parcour...heel veel rechtsom en snel achter mekaar...mijn paardje springt niet om naar rechts, dus is overkruist springen niet echt geweldig.
Het was dan ook een van mijn minst elegante parcourtjes, met nog maar 1 balk af...dus dat viel nog mee.
cross...lekker van start...toen reageerde nanea iets te enthousiast over de piano en kwam ik te dicht onder de punt...helaas een langsloper...alternatief genomen.
Meteen beslist om het tempo te verlagen..want in de prijzen zat ik nu toch niet meer.
Heerlijk trainingsrondje dus gereden, in de bochten gedraafd..lekker alles gesprongen en met 1 minuut buiten de tijd binnen gekomen.
Volgens mij was mijn merrie zelf nog het meest verbaasd over het tempo...want op momenten dat ik niet deed opletten, deed ze zelf versnellen..haha..gekke meid.
Goed...heerlijke wedstrijd, jammer van de langsloper...kan gebeuren...

Verder iedereen die goed gereden heeft...proficiat!!!
Suzan-merel-sabine en alle anderen...echt goed hoor!!!

Voor de minder bedeelden onder ons..."komt goed schatje"...

sgwupie...ik heb je foto-topic ook beetje gelezen...je moet maar zo bedenken..
een mening is als een kont...iedereen heeft er een!!
je gaat enorm goed...ik mag hopen dat mijn guppie volgend jaar al eens de helft kan doen wat die van jou kan!!