[SGW] min. leeftijd crosstraining ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

min. leeftijd crosstraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:31

hoi,

ik wil graag in de "toekomst" een keertje gaan cross trainen met mijn 4 jarige. Eigenlijk wouw ik dit einde zomervakantie doen. Maar nu begin in te twijfelen of hij niet te jong is ? en dan heb ik het natuurlijk niet over de echt zwaaren hindernissen. Maar de makkelijkere aan gezien het voor mij ook nieuw is. dus wat vinden jullie zou ik voor 1 keer met mijn 4 jarige (4 sinds mei) aan het einde van de zomer vakantie een training kunnen doen? of vinden jullie een jaartje wachten ?

xx nina

Anoniem

Re: min. leeftijd crosstraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:48

niemand ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:19

humpff 57 vieuws en niemand kan even zijn mening geven of ie dit te jong vind... (btw ik weet dat ik niet mijn topic omhoog mag schoppenn.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:26

Ik zelf zou nog een jaartje wachten. En eerst wat meer spring ervaring laten krijgen.

Aan de andere kant: een training is er om te oefenen. En je doet dat wel onder begeleiding. Dus ik zie er geen probleem in als je dat nu al zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:28

oke dankje wel voor je reactie Lachen dat was ook wat ik dacht want opzich spring ik nu af en toe al wel een laag hekje in het bos. en dat pakt hij goed aan.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:46

Tja zeg gewoon tegen de trainer dat je paard weinig ervaring heeft. Dan kan hij daar rekening mee houden. Spring je thuis wel gewone hindernissen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:47

kan prima hoor Lachen zeker als er een goede instructeur bij is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:50

ponyparadijs schreef:
Tja zeg gewoon tegen de trainer dat je paard weinig ervaring heeft. Dan kan hij daar rekening mee houden. Spring je thuis wel gewone hindernissen?

ja af en toe ong. 1 keer per 3 weken. En een goede instructeur wil ik zeker.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:32

Gewoon proberen. Zeker met een goede instructeur kan je paard een hoop leren. En die houden wel rekening met het feit dat je paard jong is en weinig ervaring heeft!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:15

oke Lachen welke instructeurs raden jullie aan en af ? in omg. brabant

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:47

Daar kan je het beste Lielle een Pb over sturen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:48

oke zal ik doen !

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:52

Lielle ligt op dit moment in het ziekenhuis, dus die zal niet zo snel reageren.

In die regio heb je wel een aantal trainers. Hier op bokt gaan veel mensen naar Hernen (bij Nijmegen) om te trainen bij Rob Janssen. Verder zou je eens kunnen kijken op www.sgw-eventing.nl en dan onder trainingen.

En het trainen met een jong paard kan echt wel hoor. Maar houdt er inderdaad rekening mee dat 'ie nog jong is. Maar een beetje spelen met de hindernissen (en het water!) kan echt geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:53

Crosskip schreef:
Lielle ligt op dit moment in het ziekenhuis, dus die zal niet zo snel reageren.

In die regio heb je wel een aantal trainers. Hier op bokt gaan veel mensen naar Hernen (bij Nijmegen) om te trainen bij Rob Janssen. Verder zou je eens kunnen kijken op http://www.sgw-eventing.nl en dan onder trainingen.

En het trainen met een jong paard kan echt wel hoor. Maar houdt er inderdaad rekening mee dat 'ie nog jong is. Maar een beetje spelen met de hindernissen (en het water!) kan echt geen kwaad.

van rob janssen had ik gehoord en gelezen. verder heb ik de site ook al goed bekenen. en met mijn paard rekening houden doe ik zeker.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:52

Kan prima met een vierjarige. Die van ons heeft haar eerste cross ook gelopen toen ze 4 was.
Wel zorgen dat je er een goede trainer bij hebt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:32

Als het even kan ook met een groepje trainen (iig nog een ervaren paard erbij), ook als het niet hoog is. Het is bij die jonge dieren heel prettig om gebruik te maken van het kudde instinct. Als ie iets niet durft even achter een ander aan. Krijgen ze een groot hart van en leren ze meer van dan alleen modderen en alles wat daarbij komt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:39

ik wouw samen met een vriendin gaan. Die heeft een oudere pony (12 dacht ik) heeft ook wedstrijden gelopen (sgw) dus die heeft genoeg ervaring

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:56

Vooral bij water kan dat prettig zijn. Verstandige beslissing hoor om met zijn 2 te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:03

water kent mijn pony al. hier is een ven heel dicht in de buurt en daar rijden we ook regelmatig door heen. en ook (bij warm weer) zwemmen dus bang is hij er niet van

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:06

Anoniem schreef:
water kent mijn pony al. hier is een ven heel dicht in de buurt en daar rijden we ook regelmatig door heen. en ook (bij warm weer) zwemmen dus bang is hij er niet van

Er zijn zat paarden die zo de zee inlopen en staan op een vreemde waterbak. De waterbak van thuis is altijd veel anders en minder eng dan de waterbak ergens anders Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:10

idd daar heb je gelijk in xD

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:41

Kan inderdaad gerust hoor Lachen
Ik heb een ruin die in juli pas 4 wordt, en ik wil dan ook eens een cross training met hem doen.
Kan geen kwaad, zolang het maar niet te moeilijk wordt. Spelenderwijs opbouwen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:49

bij mijn crossles liep er ook wel eens een 4-jarig paardje mee.. maakte soms wel rare sprongen maar deed het goed! ik denk dat het best kan, al kunnen ze natuurlijk soms onverwachte dingen doen. maarja, dat heeft de 8-jarige van mij ook gedaan Scheve mond dus aan de leeftijd zal het niet liggen. ik zal het gewoon eens proberen als ik jou was! Knipoog
succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:35

oke ! fijn dat jullie er vertrouwen in hebben dat een 4 jarige het zou moeten kunnen Lachen

Stekkerdoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:54

Rustig aan opbouwen en altijd met begeleiding.