[SGW] stijlbeoordeling klasse B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

stijlbeoordeling klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:32

Ik snap even iets niet, dus ben benieuwd wat jullie er van weten.

Het gaat niet om mij zelf omdat ik er niet mee te maken heb.

Heb afgelopen weekend voor iemand van onze club de stijlbeoordelingspapieren mee genomen.
Hierop stond

5 en hoger voldoende
5 en lager onvoldoende.

Nu lees ik in de reglementen

6 en hoger voldoende
6 en lager onvoldoende.

Vindt dit wel erg raar.

Welke klopt nu?

jipje_niekje

Re: stijlbeoordeling klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:03

De laatste die klopt, maar er zijn nog veel SGW organisaties die de oude stijlformulieren hebben en daar staat het eerste nog op. Dus vandaar vaak de verwarring.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:05

Ehh...dus een 6 is een voldoende en onvoldoende tegelijk? Clown

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:06

Nee een 6 of hoger is voldoende.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:11

Ja dat begrijp ik Knipoog , maar in de TS post staat dat zo Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:04

Ja zo staat het er.
Staat er wel een beetje raar dat klopt.

Dus een 6 klopt wel, en die formulieren dus niet. raar dat ze die formulieren dan nog gebruiken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:20

Ja zeker raar én nog eens heel verwarrend voor sommige mensen.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:26

Wordt er nooit van te voren bekend gemaakt bij welke hindernissen de jury's staan en wordt er altijd bij 2 hindernissen gekeken en daar het gemiddelde van genomen?
wijkt een beetje af van dit topic, maar hoort er indirect wel bij en aangezien ik me dit afvraag...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:29

Nee, vantevoren is/wordt het niet bekend (gemaakt). IN principe moet er op het protocol vermeld staan waar de hindernisjury stond. Maar ook dat wordt heel vaak verzuimd...
De stijljury's moeten het liefst op een plek staan waarvandaan meerdere hindernissen bekeken kunnen worden.

ulrieke
Woonplaats: een klein dorpje vlak aan de Maas in 't Brabandse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:34

Jep meestal staan er twee jury's in de cross en wordt er gemiddeld. Ze proberen de jury meestal zo neer te zetten dat een jury meerdere hindernissen kan zien.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:38

In Etten leur stond er 1 bij hindernis 1,2 en 3 en een andere was alleen de cijfers ingevuld dus geen idee waar die stonden. Achteraf hoorde ik dat ze waarschijnlijk bij het witte landhek stonden. Ik dacht nog dat is balen want na het landhek moedigde ik hem wat aan harder te gaan door paar (bemoedigende) tikjes op zijn kont... maar ze vonden het niet erg want had 7,8,7 als cijfers. Misschien ook wel goed dat ze niet bekend maken waar ze staan want dan ga je er rekening mee houden en doe je (ik) misschien onbewust zo voorzichtig dat je een fout maakt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 07:33

broertje schreef:
In Etten leur stond er 1 bij hindernis 1,2 en 3 en een andere was alleen de cijfers ingevuld dus geen idee waar die stonden. Achteraf hoorde ik dat ze waarschijnlijk bij het witte landhek stonden. Ik dacht nog dat is balen want na het landhek moedigde ik hem wat aan harder te gaan door paar (bemoedigende) tikjes op zijn kont... maar ze vonden het niet erg want had 7,8,7 als cijfers. Misschien ook wel goed dat ze niet bekend maken waar ze staan want dan ga je er rekening mee houden en doe je (ik) misschien onbewust zo voorzichtig dat je een fout maakt.

De eerste jury had er echt heel fijn op geschreven wie hij was en welke hindernissen hij bekeken had. De tweede helemaal niks.
Ik ben dus naar het secretariaat gegaan om te vragen waar hij stond. Ze vonden het maar een domme vraag. Want wat maakte het nou uit wat voor punten je had?????? Hamer

*zucht*

Na lang aandringen hebben ze hem opgebeld en hij/zij stond bij de veekraal (10ABC). Kijk, als je dan je punten ziet en het commentaar kun je je er tenminste iets bij voorstellen.
Beide jury's hadden overigens goed commentaar op de staatjes staan, zelfs nog bij een 7 OK dan!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:33

6 en hoger klopt. Ze hebben de stijlrapportage vorig jaar strenger gemaakt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:43

Scum schreef:
De eerste jury had er echt heel fijn op geschreven wie hij was en welke hindernissen hij bekeken had. De tweede helemaal niks.
Ik ben dus naar het secretariaat gegaan om te vragen waar hij stond. Ze vonden het maar een domme vraag. Want wat maakte het nou uit wat voor punten je had?????? Hamer

*zucht*

Na lang aandringen hebben ze hem opgebeld en hij/zij stond bij de veekraal (10ABC). Kijk, als je dan je punten ziet en het commentaar kun je je er tenminste iets bij voorstellen.
Beide jury's hadden overigens goed commentaar op de staatjes staan, zelfs nog bij een 7 OK dan!

ik stond toen naast je en ze vond het volgens mij meer een domme vraag omdat je punten zo hoog waren, en als je toch voldoende had waarom zou je dan willen weten waar ze stonden want je hoefde toch niks te veranderen, want het was toch goed... zoiets begreep ik

Maar dat was nog wel stom want je weet dan niet waar je het goed deed want, ik tenminste rijd nooit elke hindernis exact hetzelfde...

en volgens mij heb je inderdaad pas bij een 6 voldoende voor stijl..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:48

Dat was ook iets was ze zei. Maar ze zei: je gaat toch ook niet na een dressuurproef aan de jury vragen waarom je die punten krijgt?
Wat natuurlijk geen vergelijking is. Want daar staat het punt bij het onderdeel, en dan weet je waar het voor is.

Nu stond er ergens: paard recht voor de hindernis zetten. En pas toen ik wist dat dat bij de veekraal was snapte ik ook het commentaar.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 10:36

Bij mij hebben ze ook nooit opgeschreven waar ze stonden toen ik B reed.

Maar vindt het raar dat ze die formulieren gebruiken. Zoals deze man ook die was helemaal blij met een wp. Maarja nu dus niet hij had een 5,5 ( rijd niet echt netjes maar wel diervriendelijk).

Ze kunnen beter andere formulieren gaan gebruiken die wel kloppen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:37

En ook standaard erop zetten

Naam jury:................
Stond bij hindernis: .....................

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:40

ach, die stijlbeoordeling geloof ik wel. Hecht er weinig waarde aan.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 10:42

Ja het maakte mij niet uit, Heb toen elke keer een voldoende gekregen.

Maar het is zo l*llig, voor mensen die op het randtje zitten en dat het dan verkeerd op papier staat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:43

dat ben ik helemaal met je eens. Daar mag wel wat beter over gecommuniceerd worden.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:47

Lielle schreef:
ach, die stijlbeoordeling geloof ik wel. Hecht er weinig waarde aan.

Dat was ook wat mijn groom van zondag zei. Ik had bij die veekraal 7,8,7 en bij die andere jury had ik 8,8,5 en bij die 5 stond, zit niet bevestigd, stoort zelfs....
maar hoe kan ik nou 2 achten rijden en dan onderaan een 5, vind het verschil zo groot. Snap ook wel dat het een apart punt is, maar als ik mijn paard dan zo stoor kan ik die andere punten toch ook niet netjes (8 waardig) rijden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:51

Dat is idd raar.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:54

Nou ik voelde me nogal banketstaaf. Dacht echt 'stoort zelfs' toch niet echt een fijne opmerking om te horen van mensen die er verstand van hebben. Maar goed ik ben foutloos rond gekomen dus neem het maar met een korreltje zout, ik ga gewoon aan een nog stabielere houding en zit werken Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:55

Verwarring is er idd over die stijlformulieren.. Vooral mensen die net beginnen met crossen en nog de oude formulieren hebben.

Ik vind het wel altijd zo netjes al ze er iig bij zetten waar ze stonden. Zo kan ik het voor mezelf even terug halen en kijken of ik het er mee eens ben. Ook al hecht ik er weinig waarde aan, toch ben ik blij dat ik een goed cijfer krijg. De afgelopen keren had ik altijd een 7,5 of hoger en dat vind ik toch wel erg fijn Ja
Wel vind ik het apart dat ik formulieren zie met een 5 voor een onderdeel, zonder commentaar!

Wat doen ze met het cijfer 5,95? Casirask hier op bokt had dat cijfer in Markelo.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:56

dat is geen zes, dus IMO onvoldoende. Maar hoe de KNHS erover denkt Verward