Ik en mijn e-pony (draver) zijn helemaal nieuw op het gebied van SGW. Aangezien Britt niet heel erg uitblinkt in dressuur (de basis is er, maar mede doordat ze draver is en ik niet over voldoende talent beschik om haar goed om te scholen, zullen we nooit heel ver komen) zijn we een beetje aan het springen geslagen. Op het moment zou ze makkelijk een B proefje kunnen springen en als ik thuis met haar train (3 x dressuur en 1 a 2 keer springen) dan merk ik echt dat ze alle vertrouwen in mij heeft.
Sinds kort is dan ook het idee in mij opgekomen om misschien SGW wedstrijden te gaan rijden. Ik heb hier op bokt (in de bokt wiki) en op allerlei SGW sites al veel gelezen over SGW en ben er dus ook achter dat het seizoen een beetje tegen zijn einde aan loopt. Nu zou ik mij van de winter graag willen voorbereiden en volgend jaar dan willen beginnen met af en toe een SGW wedstrijd te rijden.
De informatie die ik overal lees is erg overweldigend en ik zou graag willen vragen of jullie het een beetje op een rijtje kunnen zetten zodat het voor mij wat overzichtelijker wordt. Ik wil graag goed voorbereid te werk gaan en zou het ook heel erg leuk vinden om een aantal keer met iemand mee te gaan naar een wedstrijd om zo veel mogelijk te leren.
Mijn vraagjes:
- Zijn voor een B cross "gewone" beschermers voldoende? (peesjes + strijklappen + rubberen springschoenen)?
- Kan je een cross rijden met een veelzijdigheids zadel?
- Hoe kan ik specifiek voor de cross trainen?
- Wat heb ik nodig voor vóór en na de wedstrijd?
- Wat heb ik zelf allemaal nodig (kwa bescherming etc.)
Verder zou ik nog duizend en één dingen neer kunnen zetten maar dat kan ik ook allemaal wel vinden in de bokt wiki etc. Ik zou gewoon graag wat ervaringen willen weten van ervaren SGW'ers én mensen die net begonnen zijn (die mij dan vertellen hoe ze het aangepakt hebben).
Groetjes Pauline en Britt
P.s. Ik wil Britt (en mezelf) zo goed mogelijk beschermen en alles zo goed mogelijk voor elkaar hebben, maar ben helaas geen miljonair (beenbeschermers van €200,- kan ik mij niet veroorloven), als jullie vinden dat SGW (op laag niveau) zonder het uitgeven van dat soort bedragen niet mogelijk is, dan zal ik mij daar bij neerleggen, maar ik hoop dus op tips die me verder kunnen helpen.