Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb tot nu toe helaas nog maar 1 cross kunnen rijden, ging prima!

Karin schreef:Mijn zusje heeft met haar E-pony (waar ik nu endurance mee rijd) vanaf haar 18e bijna drie seizoenen bij de paarden gecrosst.
Bij de pony's waren ze L, bij de paarden begonnen ze weer in de B en ze zijn t/m L met 13 winstpunten gekomen. Altijd foutloos in de cross, op één keer na (op het NK kwamen ze zo hard de bocht door dat ze langs een hindernis schoten). Af en toe wel eens een balkje in het springparcours, maar de afstanden waren geen probleem. Ze zaten altijd bij de eerste 6 (op die ene keer na dan) en dat betekende ook bijna altijd in de prijzen.
Dus ja, hier alleen een heel positieve ervaring.
Met een D-pony mag je trouwens wel springen tussen de paarden. Dat mag zelfs met een A-pony, al is dat over het algemeen niet heel handig.

Kimberley84 schreef:De man waar ik eerder de pomy's trainde heeft een e-pony, was bij pony's z springen, bij de paarden zz springen en inmiddels bij de pony's weer z springen. Iemand bij mij op de club rijd met haar haflinger tussen de paarden b springen! Dat noem ik pas lef hebben!

jipje_niekje schreef:Ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden en doe alleen springen en crossen. Heb tot nu toe nog geen problemen ontdekt hierdoor. (behalve mijn dressuurprobleem met haar, maar dat ligt niet aan de grootte)![]()
Ik vind het ook wel makkelijk een kleintje, draait wat makkelijker als mijn andere paard van 1.80! Het is naar mijn idee dus goed te doen hoor
Karin schreef:Met een D-pony mag je trouwens wel springen tussen de paarden. Dat mag zelfs met een A-pony, al is dat over het algemeen niet heel handig.

ilsepilse schreef:Je mag wel met een E-pony tussen de paarden starten, als hij/zij dat goed kan waarom niet? Maar als je E-pony 1.52m is dan is het gewoon een E-pony hoor en daar mag je gewoon mee bij de paarden starten, kleine E-pony, of grote E-pony maakt nixx uit!
hildetc schreef:nee, maakt ook niets uit schijnt. denk alleen niet dat mijn pony de 1.52m gaat halen. Hij is nu 1.46m en wordt in juni 3. Hij zal dus nog wel iets groeien, maar hoeveel weet ik niet. Ik hoop dat het een kleine e gaat worden, dan zou hij nog 3 cm moeten groeien geloof ik, want dan zou hij 1.49 m zijn en vanaf 1.84,1 is het een e pony geloof ik.
je bedoelde zeker 148,1 

??