[SGW] met pony tussen paarden springen/ crossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

met pony tussen paarden springen/ crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 12:47

ik vroeg me af of er hier ook mensen waren die met een kleine goed springende e-pony tussen de paarden springen of crossen? dressuur rijden hoor je wel vaker met een pony tussen de paarden, maar springen en crossen niet. Ik vroeg me dat dus af. Met een D pony mag je geloof ik niet springen tussen de paarden, dus vandaar dat ik voor kleine e pony de vraag stel. Het leek mij misschien over een jaar of twee wel een keertje leuk om te gaan doen, maar dan moet het voor mijn pony ook goed te behappen zijn. (mijn pony is nu grote d en hoop dat het een kleine e gaat worden) dus mijn vraag:

wie springt er met een kleine e pony tussen de paarden en is dat goed te doen?

gr hilde

Lappie_Lap

Re: met pony tussen paarden springen/ crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:14

Hey, ik rijd nu al een paar jaar met m'n E'tje (1.52m) tussen de paarden. Dressuur, springen en inmiddels ook een cross. Vind het goed te doen. De afstanden in het springen zijn soms wel een klein probleem, maar daar wordt op getraind Vork Heb tot nu toe helaas nog maar 1 cross kunnen rijden, ging prima!
Was bij de pony's B springen en had nog geen cross gereden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:19

Mijn zusje heeft met haar E-pony (waar ik nu endurance mee rijd) vanaf haar 18e bijna drie seizoenen bij de paarden gecrosst.

Bij de pony's waren ze L, bij de paarden begonnen ze weer in de B en ze zijn t/m L met 13 winstpunten gekomen. Altijd foutloos in de cross, op één keer na (op het NK kwamen ze zo hard de bocht door dat ze langs een hindernis schoten). Af en toe wel eens een balkje in het springparcours, maar de afstanden waren geen probleem. Ze zaten altijd bij de eerste 6 (op die ene keer na dan) en dat betekende ook bijna altijd in de prijzen.

Dus ja, hier alleen een heel positieve ervaring. Ja

Met een D-pony mag je trouwens wel springen tussen de paarden. Dat mag zelfs met een A-pony, al is dat over het algemeen niet heel handig. Knipoog

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:40

ik doe het niet maar ik ben wel van plan bij de paarden te gaan starten i.i.g. met 1 pony. Bij de cross zie je meerdere kleine paardjes en pony's lopen.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:11

Karin schreef:
Mijn zusje heeft met haar E-pony (waar ik nu endurance mee rijd) vanaf haar 18e bijna drie seizoenen bij de paarden gecrosst.

Bij de pony's waren ze L, bij de paarden begonnen ze weer in de B en ze zijn t/m L met 13 winstpunten gekomen. Altijd foutloos in de cross, op één keer na (op het NK kwamen ze zo hard de bocht door dat ze langs een hindernis schoten). Af en toe wel eens een balkje in het springparcours, maar de afstanden waren geen probleem. Ze zaten altijd bij de eerste 6 (op die ene keer na dan) en dat betekende ook bijna altijd in de prijzen.

Dus ja, hier alleen een heel positieve ervaring. Ja

Met een D-pony mag je trouwens wel springen tussen de paarden. Dat mag zelfs met een A-pony, al is dat over het algemeen niet heel handig. Knipoog

o ik dacht van niet , ik dacht dat je een e pony moest hebben om te springen tussen de paarden. dat zou helemaal mooi zijn als het met een d ook mag. ik heb nl geen idee of die van mij een e gaat worden of niet. hij is nu 1.46m en wordt 1 juni pas 3, dus we hebben ook nog even en ik hoop dat hij nog wat groeit, maar hij is redelijk in evenwicht al qua bouw en dat betekent vaak niet veel groei meer. (ik rijd overigens nog bijna niet hoor) maar ik vond het wel interresant om te weten voor misschien over een jaar of twee.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:16

De man waar ik eerder de pomy's trainde heeft een e-pony, was bij pony's z springen, bij de paarden zz springen en inmiddels bij de pony's weer z springen. Iemand bij mij op de club rijd met haar haflinger tussen de paarden b springen! Dat noem ik pas lef hebben!

enzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:20

ik heb het een poosje gedaan toen ik net 18 was. een epony van 154 en dat ging best goed tot de l. maar bij de ponys is een l parcours al een m parcours dus meer zat er niet in toen. in duitsland is er helemaal geen e rubriek maar is het maar tot 148cm schofthoogte een pony een d dus. daar springen ze er ook gewoon mee. noemen ze een damespaardje hier. de e maat in nederland is dus officieel een paard.

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:31

Kimberley84 schreef:
De man waar ik eerder de pomy's trainde heeft een e-pony, was bij pony's z springen, bij de paarden zz springen en inmiddels bij de pony's weer z springen. Iemand bij mij op de club rijd met haar haflinger tussen de paarden b springen! Dat noem ik pas lef hebben!

en hoe groot is die haf? mag je met een grote d ook bij de paarden springen dan? of mag het alleen als het een e pony is. ik kan het nl niet in de regelementen terugvinden van de knhs.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:40

Het is idd niet te vinden in de reglementen, wat betekent dat je met een pony van iedere willekeurige schofthoogte bij de paarden mag springen. Lachen

In de tijd dat mijn zusje met haar pony bij de paarden reed, was er een meisje dat met een NRPS D-pony bij de paarden startte. Het mag dus, de reglementen zijn er in de tussentijd niet op aangepast.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:07

Ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden en doe alleen springen en crossen. Heb tot nu toe nog geen problemen ontdekt hierdoor. (behalve mijn dressuurprobleem met haar, maar dat ligt niet aan de grootte) Tong uitsteken
Ik vind het ook wel makkelijk een kleintje, draait wat makkelijker als mijn andere paard van 1.80! Het is naar mijn idee dus goed te doen hoor

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 13:41

jipje_niekje schreef:
Ik rijd ook met mijn pony tussen de paarden en doe alleen springen en crossen. Heb tot nu toe nog geen problemen ontdekt hierdoor. (behalve mijn dressuurprobleem met haar, maar dat ligt niet aan de grootte) Tong uitsteken
Ik vind het ook wel makkelijk een kleintje, draait wat makkelijker als mijn andere paard van 1.80! Het is naar mijn idee dus goed te doen hoor

hoe groot is jouw pony?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:04

Je mag wel met een E-pony tussen de paarden starten, als hij/zij dat goed kan waarom niet? Maar als je E-pony 1.52m is dan is het gewoon een E-pony hoor en daar mag je gewoon mee bij de paarden starten, kleine E-pony, of grote E-pony maakt nixx uit!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:07

Karin schreef:

Dan kun je onder de hindernissen door Haha!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 16:59

ilsepilse schreef:
Je mag wel met een E-pony tussen de paarden starten, als hij/zij dat goed kan waarom niet? Maar als je E-pony 1.52m is dan is het gewoon een E-pony hoor en daar mag je gewoon mee bij de paarden starten, kleine E-pony, of grote E-pony maakt nixx uit!

nee, maakt ook niets uit schijnt. denk alleen niet dat mijn pony de 1.52m gaat halen. Hij is nu 1.46m en wordt in juni 3. Hij zal dus nog wel iets groeien, maar hoeveel weet ik niet. Ik hoop dat het een kleine e gaat worden, dan zou hij nog 3 cm moeten groeien geloof ik, want dan zou hij 1.49 m zijn en vanaf 1.84,1 is het een e pony geloof ik.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:59

hildetc schreef:
nee, maakt ook niets uit schijnt. denk alleen niet dat mijn pony de 1.52m gaat halen. Hij is nu 1.46m en wordt in juni 3. Hij zal dus nog wel iets groeien, maar hoeveel weet ik niet. Ik hoop dat het een kleine e gaat worden, dan zou hij nog 3 cm moeten groeien geloof ik, want dan zou hij 1.49 m zijn en vanaf 1.84,1 is het een e pony geloof ik.

wow dan heb ik nog hele kleine pony's 1.54,5 Haha! je bedoelde zeker 148,1

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 12:05

ja dat bedoelde ik ja, sorry foutje

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:39

hildetc: mijn pony heb ik vroeger ook bij de pony's in laten meten. Ze staat op papier dus voor 156.9cm. Maar als je haar nameet zal ze een kleine 160cm zijn.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:53

Voor in het springparcours maakt het niks uit wat betreft afstanden, E-pony's of paarden hebben de zelfde afstanden. Alleen de hoogte is anders!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:48

ik heb ook pony's bij de paarden gereden. nu rij ik een klein paardje van nog geen 1.60 bij de paarden en dat gaat ook goed

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 18:59

maar zou een kleine e pony het ook redden, want de pony's of paarden die jullie noemen zijn toch wel een stukje groter dan 1.49m............ (en ik mag nog maar hopen dat elten zo groot gaat worden)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:06

Zou je op den duur gewoon moeten proberen wanneer Elten er klaar voor is.. Ga je een beetje oefenen met afstanden.. etc etc.. Btw: Hilde? Hoe heette dat meisje wie Ramona heeft gekocht (haar boktnaam???)

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 19:08

hey dienke, t zijn twee zusjes ze heten op bokt quincy123, maar zou misschien naam nog veranderen. t gaat super met moon geloof ik. heb pas nog een mailtje gestuurd, maar nog niets terug gehad. wil eigenlijk binnenkort een keertje gaan kijken hoe het gaat. De vorige keer dat ik een mailtje kreeg ging het nog super met haar, maar was ze geloof ik wel wat bokkerig. Ik heb ze wel het nummer van de osteopaat erbij gegeven, maar weet niet of ze hier nog naartoe zijn gegaan. Ze staat op een mooie nettte stal, waar ze ook in de winter lekker naar buiten kan met andere paarden in kleine koppels. Volgens mij heb ik echt een goed huis voor haar kunnen vinden.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:17

Klinkt erg fijn Hilde.. Als je nog een keer foto's van haar ontvangt. Wil je ze mij ook laten zien Haha! ??

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:53

Quote van Eventingsport.com:

Dit weekend bleek Clayton Fredericks de beste in Kentucky. Meest opvallend was de prestatie van Karen O'Conner die 3e werd met de pony Theodore O'Conner (stokmaat 1.46!) Karin Donckers werd mooi 5e met Gazelle de la Brasserie. Werner Geven trok zich na de dressuur terug met zijn nieuwe troef Klimax.

Je hebt nog een mooie carriere voor de boeg! Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:01

Ja, mooi voorbeeld!
Eerst stond er trouwens 1.42, dat hebben ze nu toch veranderd!