[SGW] SGW Overpelt; wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Overpelt; wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 16:52

Ben heel benieuwd naar jullie verslagen, dus barst maar los!

Eventinggek

Re: SGW Overpelt; wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:52

Ben net terug. Kort verslag: mooie en gezellige dag gehad. En ja hoor; samen met Scum, Bitwise en Marieke weer op de prijsuitreiking moeten wachten Haha!

Cross ging heel netjes foutloos, springen ook en hierna stond ik al eerste. Dressuur ging ook wel lekker met als resultaat dat ik met 181 pt (onze oude proeven, 156 pt = 1 wp) ook de hoogste dr. score had. Pling Dus zo ben ik ook geïndigd. Helaas wisten we de uitslag al rond 4 uur en was de prijsuitreiking pas om half 7 Sigaar De eerste prijs was trouwens een poetskist, en Bitwise heeft zelfs een paar hele mooie babyblauwe bandages in ontvangst mogen nemen (onder luid gejuich van Scum Haha! ). Maar de rest mogen ze zelf vertellen. Marieke is geloof ik toch maar vertrokken voór de uitslag van t B bekend was, want dat hadden ze weer uitgesteld.... Dat was eigenlijk t enige mindere vandaag.

Het weer was natuurlijk super! Echt zomerweer, dus helaas wel ook best stoffig. Moet nou echt m'n jeepje weer ns gaan wassen.... maar eerst zelf douchen.

Iedereen die morgen gaat: succes en veel plezier! Go jij! Go jij! Cross voor t L zag er heel leuk uit Vingers aflikken Heb zelf trouwens ook lekker n paar andere sprongen meegepikt (in België mag dat wel nog Clown ), zoals t boompje na de afsprong bij 3, de 'B bocht' helemaal op t laatst van t B en de finish hindernis van t L Vork Ungaro heeft t echt weer heel netjes gedaan vandaag Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:06

Klinkt goed Suus. Gefeliciteerd met je poetskist. Haha!
Ben benieuwd naar de andere verhalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:55

Hier even heel kort.

Kaatje's wedstrijd-debuut. Het begon vanmorgen met de cross, die ze geheel tegen mijn verwachting in gewoon foutloos in een mooie tijd rond liep Lovers
Springparcours (met een recordhoogte van 60 cm?) ging ook foutloos.
Na de cross en het springen waren er in totaal 4 combinaties die allemaal 0 strafpunten hadden.

's Middags zou ze dan voor de eerste keer dressuur moeten lopen. Dit ging ook heel mooi (ze sprong zelfs meteen in de rechtergalop aan). Het werd beloond met 181 punten ( 69%) en een 3e plaats.

Uiteindelijk werd het dus een tweede plaats en ik ben gewoon ontzettend trots op Bitwise en Kaatje Pling

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:03

Hier ook nog een verhaaltje...

dressuur ging heel goed, netjes en geen fouten. Ik zag wat anderen rijden en die reden niet erg goed. Blijkbaar vond de jury van wel, want ik stond 6de, wel allemaal heel dicht bij elkaar.

Cross vóór het springen was wel erg wennen voor Wup. Hindernis 1 was een heel klein boompje en 2 gelijk een dikke breedtesprong, zodat ik zowat gelanceerd werd. Twee keer had ik een rotafstand omdat hij valk van tevoren in draf viel. De bodem was 's middags echt enorm mul en dat reed niet zo fijn. daarbij wilde ik ook niet te hard want de tijd stond heel ruim. Water ging wel goed, greppeltje en de rest ook. Gelukkig deed mijn horloge het wel, want ik was 1,5 minuut te snel. In Belgie geldt die regel van galopperen naar de finish na de laatste sprong niet, dus ben ik maar gaan stappen en vlak voor de finish nog een galopje.

Springen stond errug laag, dus wel foutloos. toen was ik om 3 uur klaar en dus wel kans op een prijs....uitreiking om 17.00 uur....maar toen het op een gegeven moment 18.30 was ben ik toch maar gegaan, ik wilde wuppie thuis nog ff in de wei doen.
Er waren 6 prijzen, dus als het goed is heb ik wel prijs, maar misschien dat een oplettende bokker morgen even kan kijken hoe ik geeindigd ben.

Op de terugweg een stevige migraine, zodat mij lekkere ijsje er ook weer uit kwam Clown

Maar goed, wuppie deed goed zijn best en nu zijn we L+2. (mits er niks fout is gegaan bij de hindernisjury's, want dat gebeurde regelmatig....ze herstelden dat dan ook wel weer netjes, maar ik heb dus niet op de uitslag gewacht....)

Suus nogmaals gefeliciteerd!!!

En Scum en Bitwise mogen ook heel blij zijn!!! Haha! Echt goed!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:07

Die regel is er wel Marieke. Er waren een aantal combi's bij die daarom 4 strafpunten hadden gekregen. Wist ik ook niet, maar een aardige meneer heeft het mij verteld. Ws. hebben ze het bi jou dan niet gezien.

Suus en Marieke; gefeliciteerd!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:11

Nou in Belgie ging het ook wel goed zo te lezen Haha!
Gefeliciteerd allemaal!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:19

Oja, ik heb nog foto's. Alleen nu te moe om ze erop te zetten Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:32

Ojee, dan is het misschien maar goed dat ik niet heb gewacht, want dan zal ik ook wel 4 punten hebben... ik zag het alleen zoveel mensen doen....nou ja, weer wat geleerd Clown

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:34

Goed gedaan alle drie! Proficiat. Go jij! Go jij! En voor degene die morgen rijden: Veel succes!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:50

Mooie resultaten! En een superdebuut van Kaatje zeg OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 23:11

Voor degenen die morgen moeten nog wat tips:
*ga niet met je trailer naast het zandpad geparkeerd staan
*blijf in de buurt van het starthok. Ze roepen zomaar je naam om en beginnen dan te tellen 54321 als jij aan de andere kant van het terrein bent Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:07

Goed gedaan allemaal, gefeliciteerd Lachen!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:29

Goede resultaten behaald zeg!! Allemaal gefeliciteerd!

Scum schreef:
*blijf in de buurt van het starthok. Ze roepen zomaar je naam om en beginnen dan te tellen 54321 als jij aan de andere kant van het terrein bent Haha!

Nagelbijten / Gniffelen Vooral dat laatste is wel errug grappig!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:15

Suus, Marieke en Bitwise gefeliciteerd.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:55

Suus, Marieke en Bitwise (en Scum) gefeliciteerd, super allemaal! Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:24

Ik ben benieuwd naar de verslagen van de anderen!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:22

Citaat:
*blijf in de buurt van het starthok. Ze roepen zomaar je naam om en beginnen dan te tellen 54321 als jij aan de andere kant van het terrein bent

Het lijkt wel alsof je uit ervaring spreekt Haha! Clown Dat laatste is gebeurd bij de 2 ruiters voor mij, nr 123 is in een flinke galop door het starthok gereden. Ik dacht altijd dat een "vliegende start" niet toegestaan was. Heb ook enkele Belgen boos gemaakt toen ik iets te enthousiast het zandpad afreed op weg naar Lielle die ik klaar zag staan voor de cross. Duurde even voor de stofwolk weer was gaan liggen Haha!

Na lekker uitgeslapen te hebben tot 7u00 kwamen we om 9u30 (met verse broodjes) op het terrein aan. Na een lekker vers ontbijtje de cross gelopen en blij verrast dat er toch enkele leuke sprongen inzaten. Tijd stond ruim maar de grond was erg los en het werd al erg warm.

Dresuur liep voor geen meter, Plato houdt niet van dit warme weer en probeerde onder het werk uit te komen door iedere keer aan te galopperen als ik wou aandrijven in draf. Resultaat een slome proef met totaal geen oprichting en impuls van niets. Zelf Ruud vond dat hij diep liep, dus dat zegt wel wat Haha! Blijkbaar was ik een van de weinigen die wel de hoeken uitreed want ik bleek gedeeld 2e te staan samen met Merel Blom.

Na een korte stop bij de trailer weer naar de cross. Was bloedzenuwachtig, bijna misselijk maar eens vertrokken ging alles goed. Overal goed rond, geen probleem maar nadat we het hele mulle zandpad bij het spoor gehad hadden, begon hij flink te fluiten en zwaarder adem te halen en toen heb ik niet verder aangedrongen. Was intussen 11u45 en al flink heet, zware grond en pas hersteld van z'n verkoudheid. 12 sec te laat binnen maar alle vertrouwen weer terug. Zoveel vertrouwen dat ik zonder ook maar een hapering het springparcours gereden heb. Geen enkele noodsprong of slechte afstand. Zou ik eindelijk eens hoge stijlpunten gekregen hebben Haha!

Bleek bij de uitslag dat ik door mijn tijdfouten een 2e plaats verspeeld had, uiteindelijk 6e geworden. Dat was nog net prijs maar na een kein uurtje wachten toch maar even gevraagd hoe het zat met de prijsuitreiking en toen hoorde ik dat het tussen 17u en 18u zou worden. Ik kreeg ook nog ongevraagd het verhaal van de uitslag van gisteren te horen en toen hebben we maar besloten dat ik dat vliegending of die borstel niet echt nodig had en zijn we om 15u30 vertrokkken.

Alle andere prijswinnaars en dat waren veel KNHS'ers: gefeliciteerd. Vooral voor de baby-crosspaardjes die dit weekend hun debuut gemaakt hebben !!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:24

Fijn dat je toch fijn gereden hebt Ibonn! Super voor je zelfvertrouwen natuurlijk Ja volgende keer wacht ik ook niet meer op de uitslag denk ik... in onze ring kreeg de 6e prijs een zakje met invlechtelastiekjes Koe ik denk dat als je daar bijna 2 uur op moet wachten je toch ook wel baalt Clown

Als t goed is stuurt Pleun ons een dezer dag ook de uitslagen dus dan kunnen we op ons gemak alle uitslagen bekijken Knipoog Marieke: wij hebben geen uitslagen meer gezien van t B

Ik had trouwens ook een vliegende start Bloos! Lex en ik waren heel relaxed aan t stappen toen we dus ook iemand zo door de startbox zagen vliegen, en wij hadden zoiets van: da's balen. We zeiden nog van dat ik wel nog n minuut of 5 had. En wat denk je:"Suzanne Bouten, 5,4,3,2,1" Sigaar dus ik direct in galop naar de startbox Gestoord gelukkig is Ungaro echt n heel braaf paardje en liep ie weer zo de startbox in, net als in EL.... volgende keer wil ik toch echt n gewone start met hem hoor!

Klinkt ernaar dat iedereen toch wel lekker gereden heeft! Was ook heerlijk weer, maar eigenlijk toch wel té warm.... ben blij dat wij zaterdag gereden hebben.

Scum: foto's Vingers aflikken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:30

Ingrid; super meid! En goed dat je niet harder gereden hebt na zo'n verkoudheid Knipoog

Suus; je had een vliegende start, maar je hebt nog niet vertelt van je vliegende finish Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:34

Allemaal proficiat met jullie prijzen! Klinkt als een geslaagd weekendje Haha!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:46

Nou, ook nog mijn verslagje, maar samengevat was ik tevreden over de paarden en niet over mezelf.

Na een erg druk weekend met vrijdag les en zaterdag racen op Zandvoort (dat verslag komt ook nog) was ik zondag om half zeven in Overpelt om de cross te lopen. Ik vergat nog halverwege 1 hindernis, die wat verstopt lag, dus daarvoor kon ik nog een keer terug. Mijn moeder, die de paarden kwam brengen, kon het ook al niet vinden, dus echt een lekkere start was het niet. Vos daarentegen dressuurde wel fijn, dat was iig een opsteker. Daarna even staan bijkomen, omgezadeld voor de cross en al vlug van start. Dat ging best aardig, tot ik op hindernis 3, (2 * afsprong van 50 cm), netjes opving naar draf en hij gewoon stopte Lips are sealed Nog proberen door te duwen maar dat ging niet, dus omgedraaid en opnieuw aangereden en toen lukte het wel. Op het water dus ook wat meer doorgeduwd, dat ging wel goed. Op de punt ging hij wat vroeg, we haalden de achterkant net Bloos! Stuk langs het spoor (haag, afsprong, steiltje) ging goed, de haag verderop en de trakehner combi ook, alleen hadden we wat moeite met de bocht aan het eind Bloos! Maar verder toch foutloos rond en op 7.06 binnen (7.14 was optimaal).
Paard afgesponsd en weer gaan springen, dat leek nergens op, en met maar 2 balken mocht ik niet mopperen.

Meteen weer op Pablo om te gaan dressuren, nadat ik er al bijna af lag met los rijden (tja, mijn moeder stond aan de kant te kijken en dat is natuurlijk eng Lips are sealed ) was ook de proef bepaald geen succes. Weer omgezadeld, een paar sprongetjes gedaan en van start. Eigenlijk nergens een fout gehad (behalve weer op die punt) maar wel overal halve afstanden en geen goed gevoel aan het eind. De bodem was inmiddels ook wel extreem zwaar, het leek de Drunense duinen wel. Ik was desondanks toch binnen op 7.10 terwijl ik Pablo gewoon zijn eigen tempo heb laten lopen, mijn stopwatch deed het toch niet Bloos!

Ook even wat gekoeld, en daarna nog foutloos gesprongen (wat een waardeloos parcours trouwens Lips are sealed ) maar ook geen fijn gevoel. Uiteindelijk was ik geloof ik laatste en 2 nalaatste, dus geen geweldige dag.

Achteraf denk ik dat ik mezelf wat heb overschat. Ik ging al moe weg thuis gisteren, en met die warmte is het alleen maar erger geworden. Dus ik ben trots op de paarden die me zo braaf door de cross hebben gesleurd, en ik heb zelf een wijze les geleerd. Voortaan niet meer zoveel willen doen in 2,5 dag.

Ingrid, Bitwise, Marieke en Suus, nogmaals proficiat!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:49

En dan zal het warme weer ook niet fijn voor je zijn geweest Lielle Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:10

Goed gedaan Ibonn, fijn dat het vertrouwen weer terug is!

Balen Lielle, dat afsprongetje stelde idd niet veel voor, gek dat ie daar op stopt, maar nog gekker dat je hem niet kunt doordrukken...nou, foutje kan gebeuren! dat met die halve afstanden herken ik, ik klapte ook 1 keer flink tegen een hindernis aan, terwijl Wuppie echt wel voorzichtig is en ik had ook niet een heel fijn gevoel aan het eind, terwijl ik toch foutloos was. Doordat het springen niet voor de cross was, had Wup ook moeite in het ritme te komen en vloog ik er al bijna af op hindernis 2 Bloos

Ik had zelf best veel last van de warmte, terwijl ik dat normaal eigenlijk niet heb. Zal wel aan mijn conditie liggen, dus vanaf vandaag ga ik proberen 3 keer in de week hard te lopen. zal wel nachtwerk worden, maar ik wil als het warm is nog wel fatsoenlijk op mijn paard kunnen zitten Bloos

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:33

Lielle, je mag zeker trots zijn op je paarden. Meteen weer wat geleerd en zal het ook niet komen dat het zo uit het niets wel erg warm was. Vorige week was het net 15 graden.

Ibonn goed gereden.