[SGW] Wie rijdt er naast SGW ook reguliere wedstrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Wie rijdt er naast SGW ook reguliere wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 12:48

Zo ja? Wat doe je dan erbij: dressuur, springen, nog iets anders?

Of rij jij echt alleen maar Samengesteld?

Scum=nieuwsgierig Haha!

floor01

Re: Wie rijdt er naast SGW ook reguliere wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:50

Als het dit jaar allemaal meezit gaat er nog een meid op een paard van Madelene wedstrijden rijden. Ik kan dan met haar mee op wedstrijd en ga dan springen. Ik zie er niet echt de lol in om met Hercules nog te gaan dressuren op wedstrijden. Ik verwacht dat dit ongeveer een keer in de maand/ 2 maanden gaat gebeuren! Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:52

Ik dressuur er een beetje bij..... Clown

Heb ook M gesprongen. Ben daar 2 a 3 jaar geleden mee gestopt vanwege een kleine vertrouwenscrisis. Nu weer begonnen en zondag is mijn eerste rondje B HC weer. Maar eerlijk gezegd is dat meer om te oefenen voor het springen voor de cross... Bloos

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:53

Jack start ik ook in de dressuur en het springen. springen doen we eigenlijk niet echt vaak, hij is af en toe een beetje slordig.

Met Fred ga ik straks ook samengesteld rijden, daarnaast ook de dressuur en springen. Haar wil ik juist wel meer in het springen gaat starten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:15

ik rijd naast reguliere wedstrijden ook sgw Knipoog
Vroeger met yentil reed ik voornamelijk sgw en daarnaast af en toe wat dressuur en springwedstrijden maar met Kameel is het de bedoeling dat ie vooral gaat springen en dan wat sgw voor de afwisseling

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:01

ik spring en ga binnekort ook dresuren als luuk beter is Ja

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:03

Ik rij soms springwedstrijden, maar gewoon in de B. Dressuurwedstrijden doe ik noet aan Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:04

Als ik straks weer een echt SGW paard (sjonge paard wil maar niet snel wat ouder worden.. Knipoog )heb wil ik er wat dressuur- en springwesdtrijden naast rijden.
Niet te veel, gewoon af en toe als het even rustig is met de crossen om het niveau een beetje op pijl te houden (en ook omdat ik het leuk vindt).
Verder ben ik strak van plan om na de laaste cross van het jaar (meestal begin november) de paarden een dikke maand vakantie te geven. En daarna weer rustig in het indoorseizoen wat dressuur- en springwedstrijden rijden.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:48

Pasjha heb ik deze winter 4 selecties + nog 1x 2 proeven L2 dressuur gestart en 3x L springen. Ga denk ik aankomend buitenseizoen M1 met hem starten, zie wel hoe ver ik met hem kom maar hij kan best aardig lopen als ie mee wil werken Bloos L springen blijft voorlopig nog wel effe Haha! heb bijna altijd een balk, eerder meer dan minder Koe . Voor M crossen hoef je nou ook echt niet M te gaan springen.
Aangezien ik dit jaar me echt wil gaan concentreren op de SGW, ga ik maar minimaal 'normale' wedstrijden starten deze zomer. Waarschijnlijk 3 selecties en 1x 2 proeven wedstrijd.

Ungaro start ik B dressuur & B springen (vorig jaar juli eerste wedstrijd met hem gereden). Afgelopen winter 5x dr. gestart en 4x springen. Deze zomer ga ik met hem waarschijnlijk L1 starten. B springen blijft nog effe tot alles 100% gaat Bloos Met hem wil ik ook voornamelijk gaan crossen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:20

Ik heb eigenlijk weinig tijd om ander wedstrijden te rijden. Ik laat mijn paard niet een wedstrijd en een training in 1 weekend lopen. Kan iemand belachelijk vinden, maar ik doe het niet Clown

Mijn paarden hebben altijd december en 1/2 januari vrij. Dan weer rustig opbouwen. De crosstrainingen beginnen al weer in maart en die zijn de weekenden dat er geen sgw's zijn. Meestal zit ik tot 1/2 juli vol met wedstrijden en trainen.
Ik geloof dat ik dit jaar alleen in juni wat zou kunnen rijden. Ik rijd dus heel weinig naast de crossen. Dit jaar 1 keer gedressuurd en nog geen 1 keer gesprongen. Wil eigenlijk wel een keer B hc starten voor EL, laatste springwedstrijd was eind november.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:08

Ik rijd ook nog gewone dressuur- en springwedstrijden, maar voornamelijk voor de oefening. Tijdens het SGW-seizoen rijd ik een paar spring- dressuurwedstrijden en na het SGW seizoen krijgt ze eerst even "wedstrijdvrij" en zo halverwege/eind december ga ik weer wat dressuur- en springwedstrijden rijden. Ik vind het leuk als het goed gaat in die reguliere wedstrijden maar het is niet een doel van mij om daar zo hoog mogelijk in te komen. Met SGW ligt dat weer anders omdat dat de sport is waar ik "voor ga". Daar wil ik wel zo hoog mogelijk zien te komen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:11

ik rijd ook dressuur en springen erbij
dressuur in het m1, en spring in het L
blijft dit er ook gewoon bij doen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:08

Met Plato ben ik pas beginnen te crossen toen die Z1-dressuur en B-springen was. Tijdens het SGW-seizoen ga ik met hem weinig tot niet naar gewone CH's omdat de crosskalender vol genoeg is. Dit jaar maak ik een uitzondering voor onze eigen westrijd op 29/4, mijn ouders komen dan kijken en mijn pap vind het leuk om mij dan Z te zien rijden Haha!
De afgelopen 2 seizoenen heb ik hem na de NK rustig afgebouwd en 1,5 maand op de wei gezet. Dit vind hij erg lekker en zo had ik ook meer tijd voor de andere paardjes.

Met de friese merrie ga ik af en toe naar een dressuurwedstrijdje wanneer ik een weekend niet ga crossen.
Op het einde van deze zomer start ik waarschijnlijk ook de 4-jarige merrie in het L1, helaas meerdere paarden in het Z gestart dus moet meteen in het L1 starten.

Op zich is mijn kalender druk genoeg met crossen maar ik heb de winstpunten nodig om te promoveren, dus moet ik toch af en toe met de jonge paarden van huis.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:22

Ik dressuur en spring ernaast met Pablo en Raimaer, beide lopen M (1 resp 2) dressuur en L resp M springen. Maar het moet echt gebeuren in januari/februari, verder heb ik er vrijwel geen tijd voor. Ik mag wel versneld promoveren met dressuur, dus dat scheelt weer.

Laquinta start ik alleen met crossen, zo heel af en toe een verdwaalde gewone wedstrijd.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 01:36

Citaat:
Ik mag wel versneld promoveren met dressuur, dus dat scheelt weer.

Hoezo ????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 07:23

ALs je meerdere keren Z dressuur bent geweest mag je doorpromoveren t/m het Z1 (of Z2) zonder steeds 10 winstpunten per klasse te halen. Ik snapte jouw laatste opmerking ook al niet.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 07:54

Ik dressuur en spring ook Ja
M1 dressuur, & B springen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:14

Lielle schreef:
Ik dressuur en spring ernaast met Pablo en Raimaer, beide lopen M (2 resp 1) dressuur en M resp L springen. Maar het moet echt gebeuren in januari/februari, verder heb ik er vrijwel geen tijd voor. Ik mag wel versneld promoveren met dressuur, dus dat scheelt weer.

Laquinta start ik alleen met crossen, zo heel af en toe een verdwaalde gewone wedstrijd.

verkeerd om gezet

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:18

Ik rijd juist veel reguliere wedstrijden (M2 drs en B springen) en pik af en toe gewoon een crossje mee Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:28

Met Loempia ben ik nu B springen en L1 dressuur. (ik rijd ook meer reguliere wedstrijden dan SGW. Maar ik vind SGW wel leuker. Ik doe nu eerst dressuur en springen, paard kent nog niet heel veel.En dan komen de crossen Lachen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:44

Citaat:
ALs je meerdere keren Z dressuur bent geweest mag je doorpromoveren t/m het Z1 (of Z2) zonder steeds 10 winstpunten per klasse te halen. Ik snapte jouw laatste opmerking ook al niet.

Heb net het oude en nieuwe reglement uitgespit en kan nergens een verwijzig vinden naar versnelde promotie. Ik kan me herinneren er ooit iets over gelezen te hebben maar vind er nu niets meer over terug. Zou het kunnen dat dit niet meer mogelijk is?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:45

nee hoor, mag nog steeds. Zal even zoeken voor je.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:50

reglement per 1/4/2007
Artikel 125 - Klassenindeling en nieuw gevormde combinaties
c. Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1
was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in
de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1
starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van
paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse
worden gestart.
d. Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z2
was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de
klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2
starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van
paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse
worden gestart.

f. In alle gevallen is de eenmaal gemaakte keuze bindend, met dien verstande dat ruiters die op grond van de reglementen in een hogere klasse uit hadden mogen komen, versneld kunnen promoveren naar die klasse.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:55

dus in mijn geval (2 * Z1): met een ongeklasseerd paard mag ik L1 starten en versneld promoveren t/m het Z1.

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:55

Ik mag ook versneld promoveren!