[SGW] SGW IJsselsteijn: verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW IJsselsteijn: verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 11:37

Voor al uw wedstrijdperikelen.

SGWuppie

Re: SGW IJsselsteijn: verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:01

Wuppie ging in dressuur al beter, was nu wat meer ontspannen. Ik had van te voren alleen maar in verlichte zit het terrein rond gegaloppeerd en pas een paar minten voordat we erin gingen op maat gepakt. 198 punten, 4de plek.

Springen ging goed, hij begint er lol in te krijgen, dus liep wat harden dan de vorige keer. Foutloos en binnen de tijd.

Cross gingen 1 en 2 goed, op 3 kwam hij heel erg terug en sprong toen uit stap, hoorde dat ze daar een weigering rekenden, maar dat was eigenlijk niet terecht. Rest ging weer goed (moet nog wel de hele weg tegen hem praten een aanmoedigen Haha! ) tot het water. Vorige keren heb ik hem steeds laten kijken en braaf braaf, maar nu heb ik hem een paar flinke tikken gegeven.....dat werkte alleen ook niet, hij kwam niet meer echt van z'n plek af. Gekke is dat hij normaal gesproken super gevoelig is, maar dan sluit ie zich dus af.

Gelukkig was er reddende engel Margo, die hem heel eventjes bij het hoofdstel pakte en toen liep ie gelijk achter haar aan! Ben er toen nog een keer doorheen gedraafd en toen ging het wel. Hij is echt nog bang, want als er iemand voorop gaat wil ie meteen mee Ach gut Ach gut

Rest ging weer goed, sommige dingen uit draf, dan wil hij toch nog even kijken. Was een beetje teleurgesteld aan het einde dat het water weer niet gelukt was, maar Rob heeft me even opgebeurd door Wup tegen andere mensen te omschrijven als een "wereldpaard" .....ach ja, met de tijd zal het wel komen, vond het ook wel weer lief dat ie zo achter Mago aanging! (thanx margo!!!)

Jorrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:16

Dressuur ging wel maar ik was niet helemaal tevreden, maar tog een 3e plaats
Springen was ze weer heel druk maar gelukkig maakte ze geen fout zoals ze de vorige keer wel deed.
en de cross ging egt super foutloos en ruim binnen de tijd, alleen tijdens de cross slingerde ze nog wel veel en schrok ze van een heel aantal dingen, maar ze is ook pas 4 Ach gut
ik was in de einduitslag 2e dus ik ben egt super tevreden Haha! Haha! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:46

Ik had het gehoord Marieke. Wij stonden bij de finisch op jou te wachten en Rob stond vlak bij ons met zo'n foon ding Haha!. Daardoor hoorden we al omroepen dat je pech had op 3 en op het water. Van je dressuur heb ik alleen heel oppervlakkig iets gezien, en dat zag er prima uit.

Gefeliciteerd Jorrn! Heel knap van een vierjarige Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:43

Ben super blij!!!!
Dressuur ging een beetje tam, had 189 punten en een 5e plaats.
Springen ging (voor de eerste keer ooit) helemaal foutloos en ik had daar ook echt een heel lekker gevoel over.
Cross stond ze voor het startblok al te stuiteren omdat ze al lang had willen vertrekken en ze vertrok dus ook met een noodvaart...
Helemaal foutloos, overal lekker overheen, waterbak op gemak genomen. Hindernis 17 ging eigenlijk erg slordig, maar we waren dus foutloos over de finish en ook nog eens binnen de juiste tijd...

We zijn EERSTE!!!!!

Ben dus erg blij...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:01

Nickeltje; super! gefeliciteerd!

Jorn; ook weer super! ook jij gefeliciteerd!

Marieke; jammer van de waterbak, maar wuppie wordt vast nog wel erg stoer binnenkort Knipoog altijd handig, van die helpende bokkers Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:17

@Nickeltje: Goed gedaan Marije; gefeliciteerd! Wij hebben de prijsuitreiking niet meer afgewacht, omdat het paard van Rosanne nog een veulen heeft. Na de dressuur stond ze 10 en ze had 6 tijdfouten, dus hadden we niet meer op een prijs gerekend. Kijk ik net in de uitslagen; staat er ineens een weigering Boos! Die had ze echt niet, net nog even alle hindernissen de revue laten passeren; echt geen weigering, overal vloeiend overheen! Ik heb nog wel een e-mail gestuurd om te vragen hoe dat kan en welke hindernis, maar er is vast een fout gemaakt dat kan niet anders. Het kost Rosanne wel de 5e prijs en een winstpunt. Pfff ze baalt er echt van!
Anneroos had fijn gereden, dressuur 5e, foutloos springen en in de cross reed ze hindernis 13 voorbij, dat kostte een weigering en met ook nog 16 tijdfouten geen hoge klassering. Toch wel tevreden, het was haar tweede cross. Ze wil de volgende wedstrijd (Hattem) veel harder gaan rijden en geen hindernissen meer voorbij rijden Haha!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:02

super gereden marije!!!
Mariek en jorn ook trouwens hoor!
Jammer marieke dat je niet helemaal tevreden was, maar zn hoeveelste cross is het nou eigenlijk?? als ie de rest toch super heeft gedaan dan is het toch goed!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:10

Goedzo Nickeltje. Wij hebben jou gezien. Je reed op dat pad richting de gastank en je was tegen je paard aan het vertellen dat die gastank er nu aankwam Knipoog. Gefeliciteerd hoor!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:26

Haha Nickeltje way to go! Dat is de beste manier om hem voor te bereiden op een gastank! Gewoon zeggen dat hij eraan komt! Gefeliciteerd met je prijs!
De anderen ook allemaal goed gereden! En Marieke, als je maar het idee hebt dat hij er wat van geleerd heeft is het toch goed! Ja Voortaan moet Margo maar op en vlotje in de waterbak! Dé oplossing!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:28

@Scum: Hihihi ze wou eigenlijk eerder die hindernis die daar links van stond springen vandaar dat ik het aan het uitleggen was voor haar.
Ik merk de laatste paar crossen dat ze beter op mijn hulpen reageert als ik tegen haar praat... Ze kan dan ook ineens remmen...

xXLidewijXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:30

Wij zijn vandaag ook naar SGW Ysselsteyn geweest. Ik heb bij de L-pony's gereden. Dressuur ging wel, als Star op samengestelde wedstrijd is, weet ze al meteen wat er gaat gebeuren na de dressuur en is dan meestal ook wat afgeleid met dressuur Schijnheilig
Springen foutloos en de cross ging super, ook foutloos. Uiteindelijk ben ik 9e geworden, toch nog best veel plaatsen gestegen na mijn matige dressuur! Ik ben heel tevreden over vandaag!
Mijn zus was trouwens 2e geworden bij de B-pony's.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:43

Jorrn: gefeliciteerd, echt goed hoor met zo'n jonge pony Cool

nickeltje: super gedaan, gefeliciteerd. Go jij! Go jij!

marieke: jammer dat je een beetje teleurgesteld was maar zo te horen aan Rob zijn reactie gaat het wel helemaal goed komen Ja Hij is iig weer een hele ervaring rijker

Lidewij: gefeliciteerd met je foutloze cross en met je zusje

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:44

Iedereen super gefeliciteerd Haha!!
En Marieke, volgende keer beter he Ach gut!

Goed gedaan Lidewij!! En Marylene natuurlijk ook Haha!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:04

nina62 schreef:
@Nickeltje: Goed gedaan Marije; gefeliciteerd! Wij hebben de prijsuitreiking niet meer afgewacht, omdat het paard van Rosanne nog een veulen heeft. Na de dressuur stond ze 10 en ze had 6 tijdfouten, dus hadden we niet meer op een prijs gerekend. Kijk ik net in de uitslagen; staat er ineens een weigering Boos! Die had ze echt niet, net nog even alle hindernissen de revue laten passeren; echt geen weigering, overal vloeiend overheen! Ik heb nog wel een e-mail gestuurd om te vragen hoe dat kan en welke hindernis, maar er is vast een fout gemaakt dat kan niet anders. Het kost Rosanne wel de 5e prijs en een winstpunt. Pfff ze baalt er echt van!
Anneroos had fijn gereden, dressuur 5e, foutloos springen en in de cross reed ze hindernis 13 voorbij, dat kostte een weigering en met ook nog 16 tijdfouten geen hoge klassering. Toch wel tevreden, het was haar tweede cross. Ze wil de volgende wedstrijd (Hattem) veel harder gaan rijden en geen hindernissen meer voorbij rijden Haha!

Wat jammer dat jullie zo snel weg moesten en daardoor geen protest aan hebben kunnen tekenen tegen die aangerekende weigering...
Veel succes in Hattem. Mijn volgende is Princenhage en dan als laatste Bathmen... Maar eerst volgende week nog een training en ik rij op 14 oktober met mijn zusje en haar pony samen de tripalon in Laren.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:39

Nickeltje, gefeliciteerd!!! Hoorde je vreugdekreet na het springparcours Knipoog

Jornn, ook gefeliciteerd, jouw pony is echt een knapperd, zou niet zeggen dat ie pas 4 is! Vingers aflikken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:34

Ikke is ook weer wakker!

Vanmorgen vroeg vertrokken richting Ysselsteyn en dat was maar goed ook! Ze hadden de A58 afgesloten en we moesten enorm omrijden! Voor de dressuur cross verkennen ging daardoor niet meer, maar dat kon later ook nog.

Dressuur ging lekker! Blijf het moeilijk vinden om een B proef te rijden maar Ollie deed goed zijn best. De galop had iets minder verzameld gemogen, maar ik was tevreden. De jury ook, ik stond eerste! (204 pnt)

Springen ging deze keer veel fijner dan in Gorssel. Ollie was niet meer zo bang in de ring, hij leek het zelfs leuk te gaan vinden! Foutloos en binnen de tijd. Haha!

Toen de cross. Ik vond hindernis 3 een beetje op een rotplek liggen, op zo'n slingerpaadje tussen de bomen zodat je moeilijk aan kon rijden. Gelukkig ging het goed. Op vier keek Ollie even, daarom niet zo'n mooie insprong, maar verder wel goed. 5 was een erg laag bankje, daar knalden we vrij hard tegenaan.... gelukkig niets aan over gehouden. Margo nog horen roepen bij het water, echt leuk!!! Het liep verder heel lekker, resultaat: foutloos en binnen de tijd. En dus.. gewonnen!! Go jij! Go jij!

Heel veel bokkers gezien. Margo bij het water, Suus bij 1 (die gaat morgen het L winnen!!!!!), Nickeltje stond naast ons met de trailer. Al een halve dag gezellig aan het kletsen en er dan ineens achter komen dat je allebei op bokt zit. (Samen toch maar even mooi het B gewonnen!) Nog gefeliciteerd Marije! Marieke gemeet, en natuurlijk Floor, niet te missen bij de keuring! Ben ik nog iemand vergeten? Ik vond het een supergezellige dag!

Iedereen die morgen gaat rijden, heel veel succes!!!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 00:07

haha een grote bokt familie daar in ijsselsteijn Haha!
De sgway of life mutsen hebben het netjes gedaan! Super hoor Ollie! Nou morgen nog een paar boktwinnaars in de M paarden, L paarden M ponys (hebben we ook een bokker in de Z paarden)

iedereen alvast veel succes morgen! Wij zijn er rond kwart over 12 Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:40

Wollie, nog een keer gefeliciteerd! Mooie schimmel heb je! Ik heb wel wat met schimmels Knipoog

ik vond het naderhand zo zielig voor wuppie dat ik hem geslagen had, maar je voelt je zo machteloos, gelukkig gaan we volgende week naar Maarsbergen, hoop dat ie steeds wat meer vertrouwen krijgt. Heb thuis maar lekker slobber voor hem gemaakt en volgens mijheeft ie het me toen vergeven, kwam heel lief met zijn hoofdje tegen mij aanstaan Lovers

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:33

Jammer dat het in het water zo tegen viel Marieke. Maar het komt goed.
Met Nickje zwem ik al jaren in de rivier en in de zee, maar het heeft me een heel seizoen gekost voordat ze de waterbak op een sgw in durfde... Wat we nu doen: vlak voordat ik het startblok in ga gooit mn vader een emmer water over haar benen en tegen haar borst. Nu is ze al nat. Misschien is het inmiddels bijgeloog maar sinds we dat doen gaat ze zo het water in...

Ollie jij ook gefeliciteerd met je eerste prijs!!! Was erg gezellig gister! Tot in Maarsbergen maar?

Iedereen verder bedankt voor alle felicitaties!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:38

@ nickeltje, goed gereden, maar dat komt natuurlijk omdat je in het paars rijdt!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:43

Nickeltje schreef:
Wat jammer dat jullie zo snel weg moesten en daardoor geen protest aan hebben kunnen tekenen tegen die aangerekende weigering...
Veel succes in Hattem. Mijn volgende is Princenhage en dan als laatste Bathmen... Maar eerst volgende week nog een training en ik rij op 14 oktober met mijn zusje en haar pony samen de tripalon in Laren.

We hebben nog gemaild en de wedstrijdsecretaresse zou het voorleggen aan de rekenkamer. Ik hoop dat ze die weigering alsnog ongedaan maken. Aan de andere kant, die winstpunt komt er heus wel want Toetje (Tiesto Lady) kijkt nergens naar en springt altijd alles. Jij ook veel succes. Wat voor training doe je?

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:23

goeiemorgen !

ben gister voor het eerst naar een sgw wedstrijd geweest, ysselsteyn.. dressuur ging wel goed, niet hoe het moest zijn, maar had 198 pnt. paardje was de hele week ziek geweest dus hebben niet kunnen rijden.. Huilen . maar stond gedeeld 4e. ( B sgw ). toen springen... ook foutloos, lag wel aan de lage kant. en het spannendste van de hele dag ... de cross. had maar twee keer geoefend, en verder nog nooit iets gedaan aan crossen.. het ging allemaal wel, bij hindernis 3 liep het niet zo goed.. stond niet erg fijn.
hindernis 4 kwam niet erg goed uit dus lagen we bijna samen op de grond, gelukkig herstelde remy zich perfect ... en tsja..... de waterbak. laten we zeggen we kwamen hem foutloos in, maar erg moeilijk uit... toen lag ik er bijna vanaf ..
remy sprong al op het droge voor ik het wist, beetje te veel naar rechts, en toen meteen naar links het bergje op ! daar kon ik weer in het zadel gaan zitten ( want ik landde ervoor ) en gingen we vrolijk verder. wat resulteerde in een foutlose cross, net buiten de tijd.

in het geheel waren we derde, een super resultaat voor iets wat we nog nooit gedaan hadden.
mooie cross, erg moeilijk met al die scherpe bochten, gezellige mensen !

super georganiseerd ! pluimpje voor ysselsteyn !! OK dan!

groetjes, wendy en remy

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:35

@ Nina: Wij trainen bij Rob Janssen. Volgede week is er een training van hem in Maarsbergen. Lekker dichtbij dus...
Tot in princenhage?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:37

@ Jiske: Toen ik Nickje kocht als tweejarige hebben we haar al bestempeld met: jij krijgt alles in paars wat er paars kan zijn, halster, deken shabrak etc...
Mijn moeder heeft nu dus ook voor een paarse cross outfit gezorgd.... Vind het zelf wel erg vrolijk.