[SGW] SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 13:43

Weer terug van terreinrit Lisse Lachen.

Ik hoop dat ik wat foto's heb, dat terrein is een stuk minder fotogeniek dan de Vlietlanden Scheve mond.

Verder ging alles ok. Losrijden was Kev prima Lachen. Eerste sprong aarzelen, tweede sprong stond hij 30 meter voor de sprong al stil *LOL*. Daar heb ik het alternatief genomen.

Derde sprong was een hindernisje op een helling naar beneden, omdat hij bij twee zo zat te trutten heb ik daar ook het alternatief genomen. Water ook alternatief.
Verder alles gewoon lekker gesprongen Lachen. Kev moet met dit soort dingen er wel een beetje in komen. Dit terrein werkte ook niet zo mee. Vlietlanden is erg open dus dan kan hij alles zien, nu kwamen we regelmatig om de hoek wandelaars/hondjes/kinderwagens tegen dus dan ging gelijk de rem er weer op Haha!.

Hij is trouwens nog wel bij enkele andere sprongen ook 30 meter voor de sprong stil gaan staan Nagelbijten / Gniffelen Haha!. Maar goed, als hij er dan voor stond was het gewoon normaal leuk springen Lachen. Rare noodsprongen heb ik niet meer gehad Lachen.

Met uitstappen begon het een beetje te regenen en toen wij weg reden werd het echt pestweer. Timing was dus ook ok Lachen.

Leuke ochtend zo OK dan!

O ja, voorkeuring: hartslag 33 ( Bloos! ), nakeuring 42 ( weer: Bloos!). Kom je daar met een zeiknat, onder het schuim staand paard bij de keuring *LOL*. Als hij dit over twee weken bij Endurance Katwijk ook zo doet OK dan! .

co2

Re: SGW Lisse: Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:29

Het ging bij mij vandaag echt super!
Ik reed mee bij de terreinrit pony's op het paard Eternal Flame.
We hebben alle hindernissen gewoon gesprongen en alles zonder weigeringen!

We zaten zelfs super goed kwa ideale tijd, totdat er opeens een pony midden op het pad liep! Erg balen, want daardoor moest ik volop in de remmem en dat kost natuurlijk tijd.
Resultaat, 8 seconden over de ideale tijd! Wel balen anders hadden we zeker binnen de tijd gebleven en had het ons geen strafpunten gekost.

Maar toch nog goed voor een 4e prijs met beker Lachen
Ik ben helemaal trots op Flame, die ouwe opa doet alles toch mooi maar even Haha! En natuurlijk veel lol gehad en dat is het belangrijkst!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 15:30

4e prijs, gefeliciteerd OK dan!

Hoe oud is jouw pony dan?

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:35

Flame wordt alweer 20 jaar Sigaar

Ik moet zeggen dat Flame bij het water even op de remmen ging, maar na wat aanmoedigen ging hij er zo in met gevolg dat ik netjes de twee hindernissen nog kon nemen die erna waren. We hadden nog nooit samen een waterbak gereden, dus het was even afwachten hoe hij zou reageren. Maar dat ging prima dus!

Hindernis 3 & 4 vond ik ook wel pittig gisteren met het bekijken. Maar ook deze ging perfect, ik begeleidde Flame netjes eraf en meneer hield daarna keurig in waardoor ik genoeg tijd had om de teugels weer wat korter te nemen voor de opsprong en de scherpe bocht naar links Haha!
Er zaten trouwens best flinke bochten in dit jaar... Omdat we ook nog eens tijdens de hoosbui moesten rijden waren de bochten naar en ná hindenis 12 best lastig want door de bladeren had Flame even geen grip meer. Maar gelukkig herstelde hij zich snel.

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:48

Zelf niet meegereden vandaag maar wel even opa flame Tong uitsteken en coco aangemoedigd! Vierde plek, erg netjes, al zijn dat soort onvoorziene omstandigheden in het bos wel jammer. Anders was deze combi zeer waarschijnlijk op de eerste plek geindigd. Want verder reden ze een keurige foutloze rit!
Nou, ben dik tevreden, paardje en ruiter hebben het super gedaan, zeker (no offence) wat ik heb gezien bij andere combinaties, hoop weigeringen dit jaar en veel diskwalificaties!
Ik heb genoten en Flame en coco kunnen ook dit jaar weer trots zijn!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:03

Ik vond dat mijn haffie ook keurig OK dan! haar best heeft gedaan, was onze eerste cross samen Lovers

Wel wat weigeringen omdat ze sommige hindernissen Wow! eng vond (is ook niet zo erg gek voor de eerste onofficeele wedstrijd), maar de meeste gingen goed.
Heb er zelfs nog 1 gesprongen waarvan ik gisteren zei dat ik hem niet zou doen, maar toen ik erop af reed merkte ik al dat zei er wel over heen wou.

Kreeg nadat ik gefinished had wel een compliment dat ze zo goed sprong en zo goed ging, vond ik wel leuk om te horen Clown

Maar ik heb echt genoten, en ga als ik weer is zin heb zeker weer een oefencross/ terreinrit rijden met mijn haffie.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:06

Maar er was dus wel een deel waar je langs de waterbak kon, wat ik ook later samen met een ander paard genomen had omdat ze echt niet wouden Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 16:08

Klopt, dat alternatieve pad heb ik ook genomen Lachen

Kev wilde ook niet door de waterbak, degene die achter me kwam ook niet, dus toen stonden we daar stil.
Toen nam ik het alternatief en sprong die van haar alsnog in het water Scheve mond
Achteraf gezien jammer, die van mij was er best achteraan gegaan als hij een "voorpaard" had gehad.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:12

Ja dat is zeker jammer, bij ons kwam ook vlak daarna nog een paard en die ging er netje doorheen.
Is vaak zo dat als het ene paard erdoor gaat dat het andere ook gaat.
Maar ze stonden bij ons zo te kijken van ja je gaat er maar lekker zelf in ons te eng Lachen

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:32

pff ik ben ook geweest, was de 1e x, heb er 1 gesprongen..maarja toch 1. had er ook niks van ver wacht..Lachen
ben bij dat ze er in ieder geval 1 heeft gedaan..
hoop alleen dat de meiden voor, en na me ook op bokt zitten, want die wil ik bedanken!
de geen voor me was 84, die heeft me moed in gepraat ( zij was met een haf) en nummer 86, zij zei dat ik achter haar aan mocht zodat me pony misschien zou springen ( heeft ze niet gedaan, maar vond t toch heel aardig van dr Lachen
xxx

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:39

Volgens mij ben jij dat meisje (nr 85?) die ik halverwege tegen kwam op het pad waardoor ik vol in mijn remmen moest! Clown Klopt het dat je in het roze was op een bruine pony? Ik was in het blauw gestreept.
Ik heb inderdaad anageboden om gewoon achter mij aan te komen, jammer dat je pony bleef hangen bij de eerst volgende hindernis. Ik had gehoopt dat je pony er lekker achteraan zou springen. Ach gut

Ik hoorde achteraf dat er inderdaad een alternatief was bij de waterbak! Ik wist het pas nadat ik de cross had gereden, ik kon hem zelf namelijk niet ontdekken Blond Maar goed dat deze er was, want het schijnt dat er steeds al behoorlijke opstoppingen waren bij het water. Wel fijn als mensen er dan langs kunnen. Lachen

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:44

oh dat is zeker toevallog Lachen
ja pepper ging ook NIET door de waterbak..Tong uitsteken
was èrrug blij met t alternatief..Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 16:44

Toch nog 1 gesprongen Daniekjuh Lachen. Dat is een mooie ervaring voor de eerste keer Lachen.

Bij het lopen had ik het alternatief ook niet gevonden, maar toen wij daar stonden te draaien voor de waterbak werden we door het publiek gewezen op het alternatief Lachen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:47

leuke verslagen weer mensen Lachen
wel beetje jammer van de regen vanmorgen, maar niks aan te doen.
@ Anne, was mn bodyprotector niet te groot voor je? Wel super dat je zo lekker gereden hebt en nu gewoon meer ervaring op gaan doen! Lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:48

@ Daniekjuh:
Ik was trouwens nummer 88, nummer 86 was voor mij vertrokken. Wel typisch want nummer 86 is een goede vriendin van mij en die is jou niet tegen gekomen in het parcours zei ze..
Jammer dat je pony niet achter mij aan ging bij de hindernis. Ik had gehoopt dat hij ook zou springen want volgens mij zag je het niet helemaal meer zitten in het bos Ach gut Is het verder nog wel gelukt?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:50

Nee hij paste super, heel erg bedankt voor het lenen OK dan!
Ik hoorde van je moeder dat je er met je 16e mee gereden hebt, gebruik je hem nu niet meer dan Knipoog

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:51

Kyralovertje schreef:
Volgens mij ben jij dat meisje (nr 85?) die ik halverwege tegen kwam op het pad waardoor ik vol in mijn remmen moest! Clown Klopt het dat je in het roze was op een bruine pony? Ik was in het blauw gestreept.
Ik heb inderdaad anageboden om gewoon achter mij aan te komen, jammer dat je pony bleef hangen bij de eerst volgende hindernis. Ik had gehoopt dat je pony er lekker achteraan zou springen. Ach gut

Ik hoorde achteraf dat er inderdaad een alternatief was bij de waterbak! Ik wist het pas nadat ik de cross had gereden, ik kon hem zelf namelijk niet ontdekken Blond Maar goed dat deze er was, want het schijnt dat er steeds al behoorlijke opstoppingen waren bij het water. Wel fijn als mensen er dan langs kunnen. Lachen

ja dat was ik.. Bloos
sorry, maar k kon me pony echt nergens anders parkeren, dus k had dr maar tegen de boom geparkeerd, maar k vond t echt heel lief van je dat k achter je aan mocht Lovers ze ging ook echt bijna, maar op het laatst moment wou ze toch maar niet..Tong uitsteken
xxx

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:53

Zamero schreef:
Nee hij paste super, heel erg bedankt voor het lenen OK dan!
Ik hoorde van je moeder dat je er met je 16e mee gereden hebt, gebruik je hem nu niet meer dan Knipoog

nee.... met ilon ging ik nog wel regelmatig oefen/indoor crossen en met die concorde van mn ma ook. maar sinds die er niet meer is spring ik eigenlijk al niet meer, laat staan crossen...
tot mn spijt soms, moet ik zeggen Knipoog

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 16:56

Kyralovertje schreef:
@ Daniekjuh:
Ik was trouwens nummer 88, nummer 86 was voor mij vertrokken

jij was het ook, maar heb niet op het nummer gelet, maar ging er van uit dat na mij nummer 86 kwam.. Bloos
xx

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:02

Nummer 86 is tussen jou en mij vertrokken, daarom vindt ik het ook zo vreemd dat jullie elkaar niet zijn tegen gekomen Nagelbijten / Gniffelen
(nr 87 was er niet)

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:07

Wat ik wel fijn vond is dat sommige mensen erg aardig waren Haha! om andere mensen er doorheen te lozen (zoals ik hier dus al lees).

Wij hadden ook pas toen er een opstopping was dat er gezegd werd door de toeschouwers dat je langs de waterbak kon, waar die van mij en die van die ander ook later niet verder durfde (want jah er lag een enge slang, voor toevoer van het water Whoosh! )
Maar toen zijn we geholpen door iemand die daar schreef bij de hindernis echt super Ja

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:09

Ben ook weer terug uit lisse, heb de terreinrit paarden gedaan (nr 62) met m' n vierjarige.
ben echt heel blij en tevreden Haha! had 1x een weigering op de 1e (hij snapte nog niet wat we gingen doen) en verder alles zonder problemen gesprongen. we hebben lekker rustig aan gedaan en overal rechtdoor.en was nog 9e

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 17:52

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:35

haha mooie foto's apple, ik kom als het door gaat morgen Knipoog

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:37

Hele leuke foto's hoor.
Komt me ook erg bekend voor Tong uitsteken