[SGW] Vive la vie cup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Vive la vie cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:21

Ik vind t toch wel eens tijd worden, dus; topic over de vievalavie cup Bloos Wat vinden jullie er nou zo van? Ik las op www.eventingsport.com net dat Lissen én Neede toch niet meetellen omdat er geen Z verreden wordt (was me al eerder opgevallen....). Nou ben ik al superblij dat ik momenteel (per 19-8) 6e sta, maar zonder Neede is t dus weer een kans minder. Zouden jullie t misschien ook overwegen om naar Theux (België) te gaan om deze reden (Theux is wel voor mij ook maar 1½rijden ipv 2½ naar Neede Haha! ). Ik vind 10 wedstrijden die meetellen voor de cup eigenlijk wel erg veel. Ik krijg er nou dus maar precies 10 of met Theux dan misschien nét 11 bij elkaar. Als ze er nou bijvoorbeeld maar 8 hadden laten meetellen hadden denk ik meer mensen kans gemaakt. Eigenlijk komt het erop neer dat hoe meer wedstrijden je rijdt hoe meer kans je maakt, want ik geloof dat er wel meer mensen moeite hebben om die 10 wedstrijden bij elkaar te krijgen!
Het initiatief achter deze cup vind ik best wel goed! Wie kan er geen extra zakcent bij gebruiken? Het is natuurlijk wel extra motivatie, merk ik.... Maar men begint denk ik wel te merken dat de cup toch wel invloed heeft op de ruiters. Als je enige kans maakt rijdt je toch liever een wedstrijd die voor de VLV cup telt dan niet! Wat is jullie ervaring van vorig jaar? Toen zat ik nog in t B en heb er eigenlijk niet zo heel veel van meegekregen....
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-08-06 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo's in titel

Scum

Re: Vievalavie cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:03

Vorig jaar was het nog erger. Wie de meeste wedstrijden reed had ook meer kans op winnen. En dan maken ze er dit jaar de beste 10 van. Maak er dan de beste 5 van.

Wel leuk dat er iets extra's gedaan wordt voor de SGW ruiters. Maar eigenlijk vind ik dat ze de B ruiters ook mee moeten laten tellen. Die vallen bij het NK ook al buiten de boot.
En ik vind het ook niet zo goed dat een wedstrijd waar alleen Z en ZZ geredne wordt wel meetelt. Dat is dan weer niet eerlijk voor de lagere rubrieken.

Success in je race naar de top Suus. Je staat nu 6e.... Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:22

De waarschijnlijke gedachte achter het idee van de VIV-cup slaat de plank finaal mis is mijn mening.

Ze willen de sport hiermee in een positiever daglicht zetten en meer bekendheid aan de SGW sport geven. Maar die ideeën bereiken mi het doel niet, want het niet-sgw volk weet nu na 1,5 jaar VIV-cup nog niet meer dan 1,5 jaar geleden. Het is gewoon een extra "competitie" tussen de ruiters die SGW rijden. Op zich niets mis mee, maar dan moet het prijzengeld mi ook voor de sport gebruikt worden vind ik. Bijvoorbeeld extra spring-, dressuur- of crosslessen, nieuwe outfit voor jezelf of je paard oid.

Ook het aantal wedstrijden dat meetelt voor de VIV-cup moet aangepast worden naar 5 ofzo.
En ik denk dat je de VIV-cup in 2-en moet verdelen: 1 cup voor B en L ruiters en 1 cup voor M/Z ruiters. Ik denk dat iedereen dan gelijke kansen heeft op gelijke voet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:36

Ben ik het wel mee eens Simmie.
Ook wat scum zegt klopt imo ook.

Ik vind het raar dat er wedstrijden die geen Z hebben niet mee tellen, terwijl de Z /ZZ wedstrijden wel mee tellen.
Ik sta niet hoog in de lijst dus ik hoef me er niet druk om te maken Clown

Wedstrijden in het buitenland zijn voor mij ook bijna niet haalbaar en 10 crossen in een jaar vind ik heel wat.

Vind het wel positief dat er wat voor de sport gedaan wordt.
Simmie schreef:
De waarschijnlijke gedachte achter het idee van de VIV-cup slaat de plank finaal mis is mijn mening.

Ze willen de sport hiermee in een positiever daglicht zetten en meer bekendheid aan de SGW sport geven. Maar die ideeën bereiken mi het doel niet, want het niet-sgw volk weet nu na 1,5 jaar VIV-cup nog niet meer dan 1,5 jaar geleden. Het is gewoon een extra "competitie" tussen de ruiters die SGW rijden.

Er is ook best wel weinig aandacht aan besteed in de P&S. Staat braaf in welke wedstrijden er mee tellen en de eerste 5,maar een groter stukje zou leuker zijn en misschien wat meer bekendheid geven.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:57

misschien dat ze bang zijn als ze maar 5 wedstrijden mee laten tellen dat de top 10 dan allemaal 100 punten heeft. Dit zou je op zich kunnen voorkomen door inderdaad een aparte competitie tussen B/L en M/Z.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:07

Dat idee van Sim om de BL MZ op te splitsen vind ik wel goed.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:07

volkomen mee ees Simmie. Daarnaast vind ik dat je overbelasting in de hand werkt door de beste 10 resultaten te laten tellen, en vind ik het bovendien absurd dat de Open rubrieken in Belgie wel tellen voor de VlV terwijl ze in feite een HC start zijn omdat de wp'en niet meetellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:08

En daar ben ik het ook roerend mee eens.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:09

Het zijn inderdaad wel wat veel wedstrijden, maar ik vind het een leuk initiatief. Aangezien het prijzengeld niet heel hoog is gaat het toch meer om de ranking dan om de prijzen. Ik zelf heb dit jaar niet echt meegereden; heb zowiezo al 3 of 4 wedstrijden gemist vanwege blessures (bovendien scoor ik ook gewoon nog niet hoog genoeg). Maar voor mensen zoals L0ve en Eventinggek is het hartstikke leuk, ale ruiters in Nederland doen mee, dus als je zo hoog staat, zegt dat echt wel wat!

En als je in Belgie nog punten kunt halen en in Neede niet en Belgie is ook nog eens dichterbij, dan wist ik het wel!!

edit: stel dat je maar 5 wedstrijden laat meetellen, ben je dan niet bang dat mensen alles rijden totdat ze bij wijze van spreke 5 keer gewonnen hebben?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:17

Misschien kunnen ze dan zeggen dat ze er bv 10 mogen rijden voor de vlv en daar de beste 5 uitpikken.
Alle andere wedstrijden tellen dan niet mee. Weet alleen niet of het haalbaar is Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:34

Of de eerste 5 resultaten laten tellen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:04

Ik ben eens op een kalendervergadering van de knhs geweest en daar was een presentatie over de vivelavie. Daar werd echt gevraagd om ideeen want ze waren zelf ook nog aan het zoeken naar de juiste formule. Dus als je goede ideeen voor het volgende seizoen hebt moet je ze zeker mailen, ik heb het idee dat dat gewaardeerd wordt!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:18

dat heb ik gedaan afgelopen voorjaar, zal het topic eens zoeken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:21

oh, en kreeg je daar reactie op?
Op die vergadering in december 2005 vroegejn ze echt om ideeen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:26

Ja, volgens mij staat dat ook in het topic.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:27

g0otje

Re: Vive la vie cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:09

ik ben er totaal niet op tegen om de eerste 5 mee te laten tellen Knipoog
Maar even serieus. Ik denk id dat het een beter idee is dat er bijvoorbeeld 8 gereden mogen doen en dat de beste 5 +NK resultaten meetellen.
Want als je er 10 neemt en de beste vijf tellen mee dan krijg je het probleem dat veel mensen dezelfde puntentotaal behalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:24

dan zou je het NK als doorslaggevend kunnen laten tellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 08:32

Maar dan kunnen de B ruiters nog steeds niet meedoen, want die mogen geen NK rijden.

Dan kun je het beter doen zoals nu de ex aequo regeling is. Als er idd 3 op de eerste plaats eindigen tel je het prijzengeld op van de eerste 3 plaatsen gedeeld door 4.

Een minimum van 5 vind ik prima. Geen maximum.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 08:37

Ik geloof dat we er allemaal zo'n beetje hetzelfde erover denken Ja . Bij te weinig wedstrijden die meetellen loopt men idd het risico dat de top allemaal iedere keer 20 pt haalt. Dus dan zou je misschien wel zo 2 of 3 ex equo 1 krijgen!

Verder is het verhaal met ruiters die Z/ZZ starten idd een beetje moeilijker. Bij lang niet alle wedstrijden wordt ook Z verreden. Alhoewel Ysselsteyn denk ik dit jaar een goed voorbeeld is van wat voor invloed deze cup kan hebben; ze hebben dus de klasse Z toch toegevoegd. Een echt positief gevolg van deze cup vind ik! Over de klasseverdeling BL-MZ weet ik t nog niet zo... Dan kun je weer niet zonder gevolgen overstappen van t L naar t M. Maar, dan krijg je natuurlijk wel dat ruiters t L langer uitrijden wat eigenlijk ook wel weer positief zou zijn voor t niveau in t M. Toch? Van de andere kant zou t voor t M en t Z en ZZ wel weer beter zijn...

Dat het NK zwaarder zou meetellen vind ik eigenlijk wel weer goed, daar starten dan alleen combinaties die al gepresteerd hebben. Die kunnen dan eigenlijk extra punten halen.

Trouwens; misschien zouden we iemand van Vive La Vie op deze topic allert kunnen maken Bloos

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:19

Ik ben heel blij dat er iemand het initiatief heeft genomen (en het geld er in wil stoppen) om ook voor de SGW ruiters iets extra's te doen. Ik vind het eerlijk gezegd ook erg jammer dat er meteen weer allerlei nadelen naar boven komen. We kunnen ook met z'n alle heel blij zijn dat dit gedaan wordt. Natuurlijk zijn er nog verbeterpunten maar dat is te verwachten als iets helemaal nieuw is opgezet. En zoals miss jumpy al schreef, vorig jaar hebben ze op allerlei manieren gevraagd om reacties en tips voor het nieuwe jaar. Ze staan dus zeker open voor verbetering.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:21

toch is dit niet helemala nieuw opgezet. Een paar terug was er ook al een dergelijke ranking, links staan in het eerste topic dat ik hierboven aanhaal.

verder ben ik het wel met je eens, maar ik denk ook dat de competitie zijn doel voorbij schiet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:57

Eventinggek schreef:
Verder is het verhaal met ruiters die Z/ZZ starten idd een beetje moeilijker. Bij lang niet alle wedstrijden wordt ook Z verreden.

Maar die wedstrijden tellen dan niet mee voor de vlv Knipoog

Ik zeg ook niet dat ik er niet blij mee ben. Ik weet idd dat er een oproep is geweest om het te verbetern.
Ik denk alleen dat het in theorie anders uitpakt als in de praktijk. Wsl nog een paar jaar experimenteren en de ideale formule is gevonden

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 13:24

GvdT schreef:
Eventinggek schreef:
Verder is het verhaal met ruiters die Z/ZZ starten idd een beetje moeilijker. Bij lang niet alle wedstrijden wordt ook Z verreden.

Maar die wedstrijden tellen dan niet mee voor de vlv Knipoog

Ik zeg ook niet dat ik er niet blij mee ben. Ik weet idd dat er een oproep is geweest om het te verbetern.
Ik denk alleen dat het in theorie anders uitpakt als in de praktijk. Wsl nog een paar jaar experimenteren en de ideale formule is gevonden

Ja klopt helemaal. Maar ik bedoelde t eigenlijk meer voor de ZZ, dat zij maar een paar wedstrijden hebben die meetellen en dat daarom bijv. Varsseveld meetelt voor de cup.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:27

maar ZZ combinaties mogen gewoon Z starten op wedstrijden waar geen ZZ wordt verreden.