[SGW] SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 17:25

In dit topic "moeten" Knipoog alle verslagen komen van de Vlietland-gangers.
Mijnes komt later. Ben net thuis en ga eerst even eten, douchen en spullen opruimen en zo. Knipoog

Lielle

Re: SGW Vlietland: Wedstrijdverslagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:49

maar ik ben erg nieuwsgierig Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:03

nou, ik zal dan maar beginnen. Ik ben zwaar teleurgesteld...

Dressuur was erg braafjes maar geen grote fouten. Toch nog ongeveer 5de met 191!
Springen foutloos, niet de schoonheidsprijs maar Os wilde wel.
Cross begon super. Os galoppeerde heel fijn en we vlogen door het terrein. Dikke hindernissen als picknicktafel en punt en blok gingen erg makkelijk. Ook de wallen flink door kunnen rijden.

Tot de witte passage de route voor het water....
Os kwam, zag, en stopte.
Ik boos, de tweede keer gingen we met veel pijn en moeite dan toch. Terwijl het echt laag stond, het was echt een zeikweigering. Daarna bij de waterinsprong nog een stop, ik was hem echt even kwijt. Daarna wel zo het water in en uit. Op weg naar de laatste hindernissen nog een paar klappen mee gegeven, ik was echt kwaad!!
Na de finish heb ik mijn zus Os uit laten stappen, kon ik zelf even afkoelen. Dit was zo niet nodig, hij liep zo fantastisch! Ik was met 2 stops nog 8 sec. binnen tijd, hij had echt lekker doorgereden. Tijd stond ook niet krap hoor, maar toch.

Ben wel een beetje Huilen , had graag goed gereden op eigen wedstrijd. Maar ja, nu ben ik wel weer afgekoeld en weet ik dat de rest wel super ging, maar toch.....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:22

Is dat zo slecht dan, of ben je pas tevreden als je foutloos bent? Klinkt mij alsof je toch, afgezien van dat ene stukje, fijn bent gegaan? Ik zou ervoor tekenen morgen Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:25

Talida schreef:
Is dat zo slecht dan, of ben je pas tevreden als je foutloos bent? Klinkt mij alsof je toch, afgezien van dat ene stukje, fijn bent gegaan? Ik zou ervoor tekenen morgen Knipoog

Jawel, maar als je al zo lang aan het trainen bent en op je "eigen" wedstrijd, dan wil je wel heel graag een keer foutloos. Maar het is nu ook wel een beetje gezakt hoor, ik heb het grootste deel van de cross heel fijn gereden, amar juist omdat ie zo fijn ging en op de laagste sprongen slaat ie af omdat ie kijkerig is. Daar baal ik toch wel van!

Soms wil je gewoon graag een keer echt goed rijden Knipoog

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:33

miss_jumpy schreef:
nou, ik zal dan maar beginnen. Ik ben zwaar teleurgesteld...

Dressuur was erg braafjes maar geen grote fouten. Toch nog ongeveer 5de met 191!
Springen foutloos, niet de schoonheidsprijs maar Os wilde wel.
Cross begon super. Os galoppeerde heel fijn en we vlogen door het terrein. Dikke hindernissen als picknicktafel en punt en blok gingen erg makkelijk. Ook de wallen flink door kunnen rijden.

Tot de witte passage de route voor het water....
Os kwam, zag, en stopte.
Ik boos, de tweede keer gingen we met veel pijn en moeite dan toch. Terwijl het echt laag stond, het was echt een zeikweigering. Daarna bij de waterinsprong nog een stop, ik was hem echt even kwijt. Daarna wel zo het water in en uit. Op weg naar de laatste hindernissen nog een paar klappen mee gegeven, ik was echt kwaad!!
Na de finish heb ik mijn zus Os uit laten stappen, kon ik zelf even afkoelen. Dit was zo niet nodig, hij liep zo fantastisch! Ik was met 2 stops nog 8 sec. binnen tijd, hij had echt lekker doorgereden. Tijd stond ook niet krap hoor, maar toch.

Ben wel een beetje Huilen , had graag goed gereden op eigen wedstrijd. Maar ja, nu ben ik wel weer afgekoeld en weet ik dat de rest wel super ging, maar toch.....

Nou MJ, ik doe het je niet na! OK dan! Ik ben blij als hij 2 hindernissen van de 18 WEL springt! Go jij! Go jij!
Knap gedaan hoor!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:36

Hi, ik heb veel combinaties gezien en voor dat witte hek (eerste van dubbel) stopte veel paarden, dus het was echt geen zeik weigering (denk ik). Heb je nog tips? Ik rij morgen in de oefencross en had die witte dus op lijstje van lastig (niet onderschatten) gezet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:40

Jullie zijn lief!

Ik heb ook al wat eigen fot'o's!

springen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hm, iets meer in het MIDDEN kan ook geen kwaad Clown
Afbeelding

Afbeelding

cross
hindernis 1:
Afbeelding

hindernis 2:
Afbeelding

haaientand:
Afbeelding

DE passage de route.....
Afbeelding

Sprongetje voor water:
Afbeelding

Water uit:
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:42

Kowloon schreef:
Hi, ik heb veel combinaties gezien en voor dat witte hek (eerste van dubbel) stopte veel paarden, dus het was echt geen zeik weigering (denk ik). Heb je nog tips? Ik rij morgen in de oefencross en had die witte dus op lijstje van lastig (niet onderschatten) gezet.

Dat is wel zo, maar de paarden van vandaag liepen minimaal L en dan moeten ze ook wel een keer door springen als ze het eng vinden. Ik ben in ieder geval wel even boos geworden...

Je moet bij de heuvels heel goed je been anhouden want dat is ook een kijkerige plek en daar remmen paarden ook vaak wel flink op af!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:45

Ik heb lang bij het water gestaan (wegens tas inpassen pas na 4 uur ) en heb echt heel veel mensen zien weigeren op de eerste witte hindernis. Daarna het water ook gelijk, je hebt heel weinig tijd om weer in je ritme te komen :/ Toch zonde dat je er geen beter gevoel aan over gehouden heb.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:52

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:55

kowloon, dat zijn mooie foto's!
Ben beneiuwd naar de rest.
Ik keek even op je site, en zag daar die balonnen in barneveld, mijn ouders zijn daar ook wezen kijken. Geinig Haha!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:55

Citaat:
Dat is wel zo, maar de paarden van vandaag liepen minimaal L en dan moeten ze ook wel een keer door springen als ze het eng vinden. Ik ben in ieder geval wel even boos geworden...

Je moet bij de heuvels heel goed je been anhouden want dat is ook een kijkerige plek en daar remmen paarden ook vaak wel flink op af!

Bedankt, ik ga er rekening mee houden.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je baalt, maar ook in de hogere klasses zelfde verhaal....hij lijkt zo simpel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:57

Kowloon schreef:
Citaat:

Bedankt, ik ga er rekening mee houden.
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je baalt, maar ook in de hogere klasses zelfde verhaal....hij lijkt zo simpel.

Je hebt wel gelijk. Echt onderschat had ik hem niet want na parcours lopen zei ik al, de twee hindernissen voor het water zullen wel lastig worden Clown

Welk nummer heb je morgen?

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:00

Ik heb gister al deel van t parcour bekeken, zag er gaaf uit!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:01

Adawi schreef:
Ik heb gister al deel van t parcour bekeken, zag er gaaf uit!

Ho foutje, je postte net dat de foto's er waren ofzo Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:07

Vandaag met de muis in Vlietland gereden. Alle omstandigheden waren goed (bodem, weet etc).
Gister de cross al verkend omdat ik daar vandaag te weinig tijd voor had en om de cross voor de dressuur nog te lopen zag ik niet zo zitten. Vandaag nog wel bij een paar hindernissen wezen kijken om nu de exacte aanrijdroute nog eens goed in me op te nemen.

Dressuur ging gewoon op z’n Djinny’s, fijne stukjes maar het overgrote deel hittepetitterig. Overigens liep ze met losrijden wel heel fijn en ontspannen.

Ik zag wel een beetje op tegen het springparcours (dat overigens de meest ongelooflijke wendingen had die je je maar kunt voorstellen), niet de hoogte dus, want dat viel wel mee, maar gewoon omdat ik weet hoe djin kan zijn in het springparcours voor de cross. Daarbij kwam ook nog dat mijn laatste springles niet helemaal lekker verliep.
Maar wat schetste mijn verbazing; ik kwam gewoon rond met maar 1 balkje (trok mijn hand op waardoor ze de rug wegdrukte en met een achterbeentje de balk mee tikte). Wel nog 1 strafseconde wegens tijdsoverschrijding. Moest de muis af en toe echt even ho-wen anders waren we door de hindernissen heen gegaan ipv er over heen. Bloos

Toen de cross. Op 1 geen lekkere sprong, beetje groot en ik bleef in mijn lijf iets achter (en dat voelt niet fijn). 2 ging wel weer goed. Toen kwamen de 2 greppels. Muis zag ze pas op het laatste moment omdat ze alleen maar de turbomotor aan had en niet zo goed op aan het letten was. Even het “wekkertje” aan Djin laten horen op de 1e greppel Knipoog . Toen keek ze en dacht ws “oeps” want de 2e greppel ging vlekkeloos. Daarna de 2 oxers die overigens erg fijn gingen en toen richting 6, dé trakhener! Ik reed ‘m iets schuin aan en precies in het midden. Het was een sprong uit het boekje en ik kreeg spontaan een hard applaus van het publiek! Dat had ik nog nooit meegemaakt en het was best leuk. Weinig M-combinaties hebben die trakhener gesprongen hoorde ik later. Haag, picknicktafel, keuzepunt, spoorwegovergang, smalletjes (hé bitje en scum!! Haha! ) haaietanden etc gingen allemaal van een lije dakkie. Op 14, de vernieuwde heuvels met skyjump deed ik stom. Boos!
Het ging allemaal zo lekker dat ik relaxed (te relaxed dus) aan het rijden was. Gevolg; stopje op de skyjump van eerste heuvel. Hoe kon ik nou zo stom zijn! Dit is me al eens gebeurd op de heuvel in Barchem en ik deed het nu gewoon wéér!!
Afijn, opnieuw aangereden, na djin even een aai door de manen te hebben gegeven, en toen ging het goed. Triple, kromme boom, kaasplank, houten wal weer prima. Toen de bocht om, lang stuk gras richting de bol haag en steeple haag op 2 galopsprongen er achter. Hier maakte ik een rijfout (zag ik later op video terug). Ik dacht eerst dat het een miscommunicatie was tussen muis en mij omdat ik iets terug wilde en djin naar voren (wat achteraf gezien dus ook had gemoeten), maar op de video zie ik dat ik me daar dus vergis in de afstand. Anyway, weer een aai door de manen, opnieuw aanrijden en smoothly gingen we over de bol en de steeplehaag. Rest van de cross met een fijn gevoel uitgereden. Ondanks mijn missers ben ik toch erg tevreden en zeker over het springparcours!

Na de verzorging van Djin hebben we nog even wat gedronken en gegeten. Daarna nog even bij het springen wezen kijken omdat MissJ en Bento bijna aan de beurt waren (missJ, je had een heel banketstaaf balkje op 8 b! Die viel pas nadat je al geland was en al een galopsprong verder was. Bento wat was miel effe stout vlak voor je de ring in moest!).

Helaas wilde hubbie graag naar huis, dus heb ik jammer genoeg verder geen bokkers kunnen zien/aanmoedigen in de cross. Ook de uitslag van mijn rubriek weet ik niet, maar dat lees ik maandag wel op de site.

Ben nog wel even benieuwd: Bento, hoe ging hindernis 5 in de cross en heb je ‘m links of rechts gepakt? Tong uitsteken
MissJ, jammer van die flauwe weigeringen van Os! Ach gut

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:08

Ja ik snap het ook niet Verward

Ik had het beide neergezet,
maar alsnog;

Wie er mee gedaan heeft, foto's kun je zien op;
www.leukopdefoto.nl

*Ze staan er nu nog niet op,komen zo spoedig mogelijk.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:14

Echt leuk dat je zo fijn gereden heb Sim!

Dit is na 8b, balk ligt hier toch nog stevig zou ik denken??
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:19

Ja, dat zag ik net op je foto's. Ik zei ook dat het een hele l u l l i g e balk was en dattie pas viel na je landing en galopsprong daarna. Hij plopte er echt heel l u l l i g af. Ik was ook verbaasd. Eén van je fans (een wat vollere dame) stond naast me en die hoorde me volgens mij wel "och" oid roepen.
Maar echt hoor, die balk lag er af..........

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:19

Ik heb morgen nummer 148, maar geen hoge verwachtingen. Het is de eerste keer dat we zo iets doen. Hekuras heeft een paar jaar geleden gekoersd en kan op lange stukken gras behoorlijk pittig worden. Ik hoop gewoon beheersd rond te kunnen komen. Ben trouwens benieuwd hoe de "door" sprongen gaan. Zoiets hebben we nooit gedaan, maar ik denk veel paarden niet en ze lijken het zonder problemen te springen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:19

Die onderste is George Kluinhaar.

Mijn verslagje van vandaag.
Dressuur ging heel ontspannen, misschien wel te Clown , maar evengoed nog 192 pt.
Springen ging ook heel relaxed, mijn paard zag alleen een paard stunten bij de coffin. Hier was ze zo op aan het letten dat we in hindernis 3 parkeerde. Aangezien ik wel rekende op een sprong en veel te vroeg naar voor ging hing ik op haar nek. Kreeg ook nog wat tijdfouten,maar volgens mijn cross instructeur was ze super aan het springen en dat is ook wat waard.

Cross rustig aan begonnen, wilde niet voluit rijden, omdat ze volgende week ook nog moet. Kreeg met mijn terugrij acties een paar rotsprongen Bloos en toen het tempo iets opgeschroefd. Vanaf hindernis 7 heel fijn gereden, hoewel het puntje eigenlijk ook heel simpel ging. Na het water flink gas terug genomen en ik kwam 19 sec te vroeg binnen.
Ben heel tevreden over mijn paard en iets minder over mezelf Knipoog maar toch zie ik volgende week met vertrouwen tegemoet.

Simmie, ik heb je alleen zien starten,maar klinkt als een geslaagd dagje

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:22

Kowloon, waren dat de eerste mensen die je gefotografeerd hebt?
De bovenste is nl nr 100 en ik was 98

Doorspring sprongen merken ze meestal niet echt op, of er moet een klein gat zijn waar je door moet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 20:23

Waarom heb je dan niets gezegd GvdT? Heb jou niet gezien.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:23

Simmie schreef:
Ja, dat zag ik net op je foto's. Ik zei ook dat het een hele l u l l i g e balk was en dattie pas viel na je landing en galopsprong daarna. Hij plopte er echt heel l u l l i g af. Ik was ook verbaasd. Eén van je fans (een wat vollere dame) stond naast me en die hoorde me volgens mij wel "och" oid roepen.
Maar echt hoor, die balk lag er af..........

Joh! Volgens mij heeft de jury dat dan ook niet gezien? Ik heb later niet meer echt op de uitslaglijst gekeken. nou ja, maakt ook niet uit, wel stom dat ie zoveel later nog viel Clown