[SGW] angst in een cross

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

angst in een cross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 21:34

Wellicht superafgezaagd voor jullie hier, maar ik ga het toch maar gewoon vragen.
Zijn jullie nou nooit eens bang in een cross? Het zijn toch allemaal vaste hindernissen, en sja...het risico ligt toch best hoog lijkt me.

Ik ben niemand aan het veroordelen ofzo hoor, als ik de foto's zie in de topics her en der is het helemaal duidelijk dat de paarden het super vinden. Ooit heb ik ook nog bij een cross (vrouwenpolder) bij een hindernis gezeten en toen kreeg ik na het 2e paard wel vertrouwen dat niet ieder paard op iedere hindernis minstens 2 benen breekt als je snapt wat ik bedoel...

Nou ja, schiet maar, wie wil er iets vertellen over hoe hij/zij de cross beleeft?

_Jitske_

Re: angst in een cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:43

zo'n afgezaagde vraag is het niet hoor
bang ben ik nooit in de cross, soms heb ik wel eens bij het crossverkennen van, ooh, bij deze hindernis moet ik toch wel ff heel goed opletten en goed op aanrijden..
maarja, ik rijd dan ook 'pas' L-pony's en dat is natuurlijk nog niet zo heel erg hoog..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:48

he, wat leuk dat je in Vrouwenpolder was. Veel van ons hebben daar meegedaan Ik crosste in knalrood, L paarden.

Antwoord op je vraag: nee, ik ben niet bang. Zodra ik dat word, stop ik ook. Ik ben wel eens onder de indruk van een sprong maar dan rijd ik idd net wat secuurder aan. Bovendien heb ik alle vertrouwen in mijn paard en in mijn instructeur, Pablo (en Raimaer) omdat hij/zij de kwaliteiten hebben om me te redden als ik iets stoms doe en Rob omdat hij me niets laat doen dat we niet aankunnen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:08

Nee ik ben ook niet bang.
Heb wel is hindernissen waar ik tegen op zie. Maar als ik ze spring is dat met volle overtuiging!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:15

Ik ben ook niet bang tijdens een cross. Ik ben juist heel rustig en geconcentreerd en ga er echt voor.
Net als de anderen hierboven al zeggen: tijdens het lopen van de cross denk ik bij sommige hindernissen wel eens "pfoe, da's een dikke", maar in de cross zelf als ik dan aan kom rijden op zo'n hindernis lijkt het meestal een stuk lager dan tijdens het lopen.
Als ik tijdens de cross bang ga worden kap ik er mee.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:16

ik ben ook nooit bang. bij het verkennen is er meestal wel een hindernis die je moeilijker vin dan een andere maar eenmaal aan het crossen,let ik er eigenlijk niet meer op. en anders rijd ik er geconcentreerd naartoe en het lukt wel
en het is zoals Lielle zegt,als ik bang wordt dan stop ik ook. of als ik het bij het verkennen helemaal niet zie zitten dan start ik gewoon niet (maar dat is nog nooit gebeurd)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 13:12

Bang ben ik niet. Tijdens het lopen wel eens onder de induk. Ik ken altijd mijn alternatieven goed voor het geval het iets minder lekker loopt.

Ik heb wel een paard dat behoorlijk safe is en als ik er op zit lijken de hindernissen lager
Mijn pony kon zo vreselijk gek doen voor ie het starthok in ging, dat ik me wel eens af vroeg waar ik het voor deed en of het nog wel hobby was , maar ook met hem ben ik nooit bang geweest.

Ik krijg wel altijd een adrenaline shot als ik in het starthok sta.
En wat de rest ook zegt, als ik bang wordt houd het op. Het moet wel hobby blijven.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 15:16

Echt bang ben ik niet, wel soms een hindernis die een beetje eng is, maar echt bang niet. Komt net zo als bij Lielle, door instructeur en mn pony.

Rob zal ons idd nooit iets laten doen wat we niet aankunnen, en ik vertrouw volledig op hem. Romeo zal mij nooit in de steek laten, ook hem vertrouw ik helemaal

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:07

Ik ben nooit bang. Ik kijk wel is op tegen een aantal hindernissen, maar die hindernissen blijken achteraf altijd harstikke mee te vallen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:19

ik ben ook nooit bang. Net zoals de anderen ook al zeiden lijken sommige hindernissen met lopen wel heel "eng" maar als je ze springt zijn dat juist vaaak de fijnste hindernissen (vind ik tenminste) bovendien is mijn pony ook heel voorzichtig en zij vind het heel erg leuk dus dat geeft ook wel vertrouwen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 19:49

Ik crosste dan wel op B niveau maar bang was ik eigenlijk nooit. Ik heb meer angsten met springen dan met crossen
Als ik cross ging lopen had ik bij sommige wel zo iets van: "Oh noo wat nu?" maar toen ik eenmaal van start ging in de cross was alles verdwenen en sprong ik gewoon alles

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:40

Tsja, ik ben wel eens bang geweest, maar ik heb altijd vertrouwen gehad in Oeste en ons als combinatie. Misschien tegenstrijdig, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Des te meer ik het nu doe, des te minder mijn angst.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:17

Ik ben nooit bang geweest in een cross, echt nooit. Ik rij gewoon terreinritten nog hoor..
Ik vind inderdaad springen enger omdat dat vaak hoger is dan in een cross. Ik heb dan ook echt een superpony om het van te leren !!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:22

Ik ben nog nooit bang geweest tijdens het crossen, maar met cross lopen vind ik het soms nog wel spannend. Gelukkig lijkt alles veel lager en makkelijker als je eenmaal aan het rijden bent.
Kylan is echt een super leerpony, met hem hoef je ook niet bang te zijn. Hij heeft misschien niet echt zijn talent liggen in de SGW, maar hij vindt het prachtig en wil het voor me doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:49

Ehm, ik heb met lopen weleens gehad dat ik bang was een bepaalde bocht niet te kunnen halen. tijdens de cross vloog ik daar ook idd het bos in. Bang was ik toen niet, alleen druk met bomen te ontwijken....

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:18

Ben nooit bang in een cross, dat voelt je paard en daar krijg je ook juist ongelukken van.
Tuurlijk heb ik ook weleens vooraal ** niveau dat ik denk waow wat een moeilijke hindernis.
Dan rij ik er goed op af en komt het meestal goed.
Vaak gaan de moeilijkste hindernissen nog het best in de cross..Heb ik tenminste vaak..
Nee als ik bang ga worden, dan ga ik er mee stoppen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:27

ja, dat zou ik ook bij hindernissen op **niveau hebben...

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:46

Miss mits je groeit er echt in.. Toen ik net op dit niveau reed dacht ik echt was het maar al geweest en nu krijg je een kick als je weer mag op dat niveau. Nu geniet ik er ook echt van....
Ben eens benieuwd hoe het nu is als ik boekelo ga lopen. Ben er al lang niet meer geweest, de laatste keer vind ik het nog echt indrukwekkend!!!En had ik zoiets dat weet ik ook niet..

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:47

Missmuts ken jij trouwens Margo Timmermans niet zij zit in Brabant ergens met een stal.
Heeft ook heel veel Lustiano's ook voor de verkoop enzo.
Heeft ook een site dacht margotimmermans.nl..
Mijn vriendin heeft daar op stal gezeten en die zij ook dat het kei gave beesten waren om te rijden en mee te werken.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:23

Ik kan eigenlijk precies hetzelfde antwoorden als de meesten hier; af en toe met het lopen van de cross zit er een hindernis waarbij je denkt van shiiiiit, hoe ga ik hier over? Maar als je eenmaal de cross rijdt ben je erover voordat je het eigenlijk in de gaten hebt.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:47

patsmu schreef:
Miss mits je groeit er echt in.. Toen ik net op dit niveau reed dacht ik echt was het maar al geweest en nu krijg je een kick als je weer mag op dat niveau. Nu geniet ik er ook echt van....
Ben eens benieuwd hoe het nu is als ik boekelo ga lopen. Ben er al lang niet meer geweest, de laatste keer vind ik het nog echt indrukwekkend!!!En had ik zoiets dat weet ik ook niet..

Dat geloof ik ook wel. Als je mij twee jaar geleden gezegd zou hebben dat ik nu L cross, dan had ik het ook niet geloofd.

Ja, ik ken haar wel. Ben er drie weken geleden nog op trainingsweekend geweest. Ze geeft fijn les. Jammer dat ze (voor mij) zo ver weg zit.
Kei-gave beesten zijn het zeker!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:59

Ik heb meestal met het verkennen nogal wat zenuwen.. Vind sommige hindernissen maar niks dan.. Eenmaal in de cross vind ik niks meer eng en spring alle hindernissen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:07

Ik ben wel bang dat mijn pony gigantisch weigert en ik er hard afvlieg (gebeurt dan ook regelmatig) maar niet bang dat mijn pony iets oploopt iod.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 18:58

Ik ben niet bang.. mn eerste cross was ik wel heel zenuwachtig maar zelfs dat heb ik niet meer..
Ik zie soms wel tegen bepaalde hindernissen op.. (hoeft niet want die gaan meestal het beste )

en natuurlijk kan er wel wat gebeuren.. maar zelfs met dressuur rijden of langs de weg en springenkan er iets gebeuren.. en veel mensen zeggen dat als er met dressuur enzo allemaal veel minder erg is (als er iets gebeurt) maar dat is heus niet zo ..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:01

Ik ben niet bang.

Ik vertrouw op het paard en dat is wederzijds
En samen groei je naar een hoger niveau (als alles goed gaat )