Lucky mocht ik in de klasse L voor het Nederlands Kampioenschap starten.
Vrijdagochtend begon de dressuur al, en dat werd dus een dagje schoolziek zijn... (heb ik geen problemen mee hoor....

Lucky was een stuk rustiger als in Barchem, het gaat vooruit! Dat was ook zeker aan de punten te zien, ik stond na de dresuur 36e van de 54, en met de punten 146 en 153.
Na de dressuur gelijk maar even de cross gelopen, het deze viel me eigenlijk mee nadat ik vorig jaar voor de Z pony's me werkelijk een hoedje schrok van de crosshindernissen..

Na het cross lopen was ik er alleen nog niet helemaal overuit was ik op combinatiesprong 7 (smalle sprong - sloot) ging doen, aangezien de sloot best breed was. De rest moest zeker over de snelste route gaan lukken!
Vrijdagavond heb ik bedacht dat ik toch persee rechtdoor wilde op de sloot, aangezien ik volgend jaar toch het M in wil!
Zaterdagochtend weer vroeg m'n nest uit voor het springen en de cross met Lucky!
Het springen ging al stukken beter als in Barchem, wel 3 balkjes, maar ik wilde zo af en toe net iets te veel regelen...

De cross ging bijzonder goed, ik had Lucky dit keer in de cross gereden op een dubbelgebroken pessoabitje met 1 ring en een hoge neusriem met daaromheen een neusbontje, dat werkte perfect!
Lucky trok mooi op de hindernissen aan, maar toch kon ik haar goed baas.
Ik had in de cross 1 hele stomme weigering op de paddestoel voor het water.. mijn eigen stomme fout, ik reed Lucky niet genoeg door...
Verder waren we mooi foutloos, wel wat buiten de tijd, maar ik had op het mosterdland ook rustig aangedaan ivm de peesjes van Lucky! Die wilde ik toch graag heel houden.

Hindernis 7 ging héél goed, vandaag kwam zelfs de hindernisrechter van hindernis 7 gister nog naar me toe om me te zeggen dat ik piek fijn over 7 ging!

Uiteindelijk waren we 39e van de 54.
Ik heb geen nood- of twijfelsprongen gehad met Lucky, dus dat wordt komend voorjaar nog 1 L crossje en dan lekker de M in!
Cheval was vandaag aan de beurt, ook in de L, voor hem was het de 2e keer L. De route was helaas anders dan de L voor het kampioenschap. Veel makkelijker.
Cheval ging erg lekker met de dressuur, soms iet wat sterk in de stap, maar vooral de galop ging perfect. De punten vielen me wat tegen, met 154 punten stond ik net iets boven het midden.
In de springring liep Cheval erg fijn! Mooi rustig, helaas hadden we wel 4 balken, maar Cheval kon er echt niks aan doen...

Met de keuring had Cheval wel een hartslag van 46... haha. wat een koele kikker is het ook!
De cross ging lekker, alles sprong hij netjes, ik vond het eerlijk gezegd wel aan de lage kant staan zeg.... de L van zaterdag stond veel meer aan de maat, en dat sprong ook veel lekkerder!
Uiteindelijk kwam ik foutloos over de finish ik was 10 seconden te vroeg binnen, precies goed dus! En nu had hij en hartslag van 54....

Uiteindelijk zijn we op de 13e plaats geeindigd van de 26. Als ik nou die stomme balken niet had gehad met het springen was ik 2e geweest....

Ik ben trots op mijn paardjes!