Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
avi5987 schreef:Ah de waterbak, er zijn er 2 in Westdorpe;
De hoofdwaterbak;
- Voor de B paarden is dit een sprong net voor het water waarbij je nog net droog landt
- Voor de L paarden eerst een inloop, dan loop je er weer uit en heb je een afsprong in het water (met een mini-boompje ervoor).
- Voor de M paarden idem als L paarden, echter, uitsprong door middel van een piano met als laatste opsprong ook een hag
De tweede waterbak (stond vorig jaar geen water in, erg droog terrein);
- B paarden ben ik niet zeker van, ik denk geen verplichte hindernis
- L paarden, insprong over betonnen buis waarbij je op het gras uitkomt
- M paarden, insprong over betonnen buis in het water, daarna heuvel op en nog een betonnen buis op de heuvel
Leuke waterbak vind ik zelf (met goede ondergrond)
Antonius schreef:Voorlopige starttijden staan op facebook, ik heb maar 2,5u tussen dressuur en springen.
Ligt alles daar wat dicht bij elkaar? Als ik de tijd eraf trek voor af te zadelen na dressuur en op te zadelen voor het springen, heb ik maar +/- 1u15 max 1u30 tijd om te verkennen, is dat haalbaar?
Is het een ingewikkelde cross qua parcours en onthouden of is het heel logisch?
Antonius schreef:Oh echt? In België is het meestal wedstrijd over 2 dagen, dressuur en jumping op zaterdag en cross op zondag...
En eigenlijk loop ik al mijn crossen ook standaard 2x, zelf diegene die ik al jaren rijd, dus voel me altijd wat onzeker als ik maar 1x snel snel kan verkennen...
Heb nu een mailtje gestuurd of er al op vrijdag kan verkend worden, op zaterdag helaas andere verplichtingen dus dan kan ik niet.
Antonius schreef:Heb ik ook al gedacht, moet even rekenen dan, moet om 10u dressuur rijden en het is een klein uurtje rijden met de vrachtwagen... Voor mij niet zo erg maar mijn halve trouwboek heeft veel positieve eigenschappen maar vroeg opstaan hoort daar niet bij
saarie schreef:Ik heb me helaas toch afgemeld. Paard is in de opbouw na een blessure en deze wedstrijd komt toch net iets te vroeg. Hij loopt super in de training maar we gaan woensdag van stal verhuizen en voor de wedstrijd moet hij toch 4 uur op de trailer. Vind dat net een te groot risico op dit moment. Helaas! Nu de focus op Eventing Lisse.