Zo moet je voor en na de cross naar de dierenarts, maar wanneer moet dat, wat wordt er allemaal gedaan en hoe lang duurt dat?
Voor de cross loop je natuurlijk ook de route, van de oefencrossen ben ik gewend dat de hindernissen per niveau verhoogt worden of dat er gewoon een lage en hoge hindernis naast elkaar staan. Maar bij officiële crossen zijn er verschillende routes en soms splitst de route opeens drie kanten op. Bij het lopen zie je natuurlijk wel welke hindernis je moet nemen en welke route, maar raak je tijdens de cross op de hoge snelheid niet snel in de war? Dat lijkt me soms behoorlijk lastig. Staan er dan bordjes met een speciale kleur bij de hindernis van jou klasse en pijlen met die kleur waar jouw route langs gaat?
Ook zag ik dat je in de b bij verschillende wedstrijden met of zonder dressuur mag, je kunt dus ook als je geen dressuur doet wel winstpunten behalen, ik zag dat dan de score voor de dressuur gewoon voor iedereen gelijk was?
Hoeveel tijd zit er normaal gesproken tussen alle onderdelen, moet je dressuur echt in je normale dressuuroutfit rijden en je daarna omkleden of doe je dat ook al in je spring/cross outfit? En verwissel je nog iets aan je outfit/harnachement tussen het springen en de cross (ik dacht dat daar maar vijftien minuten tussen zaten)?
Wat moet je allemaal meenemen naar zo'n dag. Voor mijn paard heb ik een veelzijdigheid en springzadel, cross- en spring beschermers, borsttuig, hoofdstel, singel, oornetje en dekje (die kleuren mogen toch zelf gekozen worden?). Voor mijzelf heb ik gewoon een dressuuroutfit en springoutfit, voor de cross moet je nog een rugnummer, horloge(?), shirt met lange mouwen, bodyprotector en een cap zonder klep met capcover of mag het ook je gewone cap zijn? Voor de rest moeten er natuurlijk nog emmers en paspoort enzovoort mee, maar wat allemaal precies?
Ik ben ook wel benieuwd waar de mensen uit het noorden trainen en waar ze af en toe een les volgen.
Als laatste zou ik nog graag willen weten welke wedstrijden leuk zijn om mee te beginnen, de wedstrijden die in aanmerking komen zijn: Maarsbergen, Amstelveen, Markelo, Westerbork en Renswoude.
Ik bedank jullie alvast voor de moeite van het lezen van mijn iets te lang geworden verhaal

Bestaat er trouwens ook een topic speciaal voor eventers uit het noorden over welke wedstrijden iedereen gaat rijden enzo, of gewoon in het algemeen van alle eventers van bokt?
.