[SGW] Nabespreking SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

Nabespreking SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 10:06

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is met iedereen!!!

Zelf ging het heel goed. Springen niet fijn rond, paard deed t top maar ik was na hindernis vier mijn beugel kwijt en heb m pas terug gevonden na hindernis negen. Dat springt echt niet lekker. Cross ging heel fijn! Zat wel een beetje tegen hindernis 8b op, maar die ging best prima. Voor het eerst gestart met yankee trens en paard trok goed aan maar ik had wel veel meer controle dan anders. Gaf een heel goed gevoel!! Was foutloos in 4 min 12. Hartslag van 68 dus helemaal blij. Uiteindelijk ook hoge stijlpunten en een tweede prijs! :D

Kom maar op met jullie verhalen!!

noortiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:42

Fotografen meldt jullie maar :D Ik heb gisteren gereden en was nummer 180, met de palomino :)

loez

Re: Nabespreking SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:18

Gefeliciteerd yesorno!!!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:49

Nr 164 hihi *-:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:00

Zo goed als de L-pony( 6e plek) liep zo goed ging ook de Z-pony tot..... :(
Eerste na de dressuur , nog altijd eerste na het springen een heerlijk rondje cross tot de voorlaatste hindernis de insprong het water in.
Pony doet nooit lastig op het water, en heel raar al ruim 3 galopsprongen van te voren sloeg ze af en was ze niet meer er naar toe te krijgen.
2 keer geprobeerd toen vrijwillig verlaten, verliespunten rijden is ook zo zinloos.
Pony was niet moe, had geen wondjes of wat dan ook, echt een raadsel waarom ze het niet wou

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:54

esje01 schreef:
Zo goed als de L-pony( 6e plek) liep zo goed ging ook de Z-pony tot..... :(
Eerste na de dressuur , nog altijd eerste na het springen een heerlijk rondje cross tot de voorlaatste hindernis de insprong het water in.
Pony doet nooit lastig op het water, en heel raar al ruim 3 galopsprongen van te voren sloeg ze af en was ze niet meer er naar toe te krijgen.
2 keer geprobeerd toen vrijwillig verlaten, verliespunten rijden is ook zo zinloos.
Pony was niet moe, had geen wondjes of wat dan ook, echt een raadsel waarom ze het niet wou

Vaak is de overgang van licht naar het donkere van de waterbak, met wat glinsteringen van het licht dat door de bomen komen op het water de boosdoener. Maar wil niet zeggen dat het bij jouw pony was. Vandaag er zat weer op de rem zien gaan in de hogere klassen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:30

Heerlijk gereden! Prachtige wedstrijd en ik heb echt genoten van de goed georganiseerde wedstrijddagen! Petje af voor alle harde werkers daar!

Nu heb ik weer onwijs veel zin in de volgende cross! Eerste twee winstpunten in de L zijn iig binnen!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:42

wat een slagveld in de M cross pony's.
mijn dag was verschrikelijk. ik had ingereden voor de dresuur. ik had de dag ervoor nog gekeken en moets om half 12 rijden. kom ik bij de ringmeester. blijkt het dat ik om half 10 had moeten starten. stond helemaal niets op internet. ook niet toen iemand anders op dat moment even op het internet keek. uiteindelijk mocht ik toch mog als allerlaatste starten. nou heeft hij dus een uur lopen stappen. dan gaat mijn dresuur dus slecht.... 181.
dan springen netjes foutloos.
dan de cross. goed op 1. wegering op 2. met veel moeite over 3 en 4. 5 deed hij weer goed. 6 weer 2 weigeringen. en daarna afegroet..... heel jammer maar ik zou hem er niet meer overheen krijgen.
al met al niet fijn gereden. jammer had bij nader inzien mijn verjaardag beter kunnen besteden... :(
er waren volgens de hindernis jurie maar 6 kinderen (van de 20. die in een keer goed over 6 heen kwamen).

over 2 weken opnieuw proberen bij oudkarpel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:57

Balen jumerenik!!! Evengoed gefeliciteerd met je verjaardag!!

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:05

Zo vandaag 2e wedstrijd L gehad.
Paard liep in de dressuur voor mijn gevoel super. Hij luisterde goed en liep niet te drammen. Ik had 186 punten gekregen... vrijwel alleen maar 6'en beetje laag voor mijn gevoel maar goed misschien zag het er anders uit. Even goed tevreden want ik heb wel een fijne proef kunnen rijden.
Met het springen een balkje op hindernis 3a, hij liep iets te veel door en ik nam hem iets te weinig terug, helaas, gelukkig 3b nog optijd kunnen corrigeren en de rest gewoon lekker door kunnen rijden.
Met Etten-Leur in mijn achterhoofd (bijna weigering op hindernis 1, weigering op 2 en bijna weigering op het water) de cross in gegaan dit keer toch maar een zweepje erbij gepakt voor de zekerheid om hem gewoon even wat extra te ondersteunen. Nou heb heeerlijk rond kunnen rijden. Op 17a sprong hij niet hoog genoeg en kwam hij flink hard tegen de boom aan; springschoen is daar gesneuveld, altijd beter dan mijn paard zijn hoef/been gewond! En toen op b maar een tikje gegeven omdat ik voelde dat hij twijfelde. Verder eigenlijk nergens problemen gehad en met een tijd van 5.01 gefinished!
Super trots op mijn paardje! Twee winstpunten binnen! 11e plaats! Ik zeg; op naar de volgende :)

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:38

Ik kom me ook even melden was er zaterdag in de B met twee paarden! jonge paard wou helaas niet water in andere paard 4de geworden in de B :) !

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:38

Ben ook benieuwd naar foto`s zag wel veel fotograven!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:39

Voor mijn man ook tweede keer L. Dressuur op zich netjes, zeker als je bedenkt dat hij zowat in piaffe het inrijterrein op kwam. Hij had de springring al gezien :)) . Met losrijden dus veel spanning. Ook de proef zag er gehaast uit, maar toch 185 punten. Springen pakte hij wel fijn aan, foutloos parcours. Helaas een weigering in de cross op de boomstam voor het water, omdat hij na de wijnvaten niet goed aanreed en hem teveel liet lopen. Toch een nette 13e plek en zijn eerste winstpunt in de L.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:43

Proficiat allemaal :) goed gedaan ! :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:45

Hier B gestart en ook uiteindelijk tevreden! Lage punten in de dressuur :( Maar 194, ja maar..
Foutloos gesprongen en ook gecrossed. Wel wat snel! Moet de stopwatch nog beter begrijpen

In de cross wel helaas weinig controle, 5kes gekregen en helemaal terecht. Want ik moest een partijtje trekken. Besloten om een ander bitje te doen. Denk een dubbel gebroken Yankee.

Bij het inspring cross terrein, ging hij me toch een partijtje tekeer. Het is echt niet leuk meer. Hij weet wat gaat komen. En ik moet hard werken met blijven zittten. Uiteindelijk maar wat laten galopperen en 3 min voor mijn start vriendlief hem vast laten houden om wat te stappen. En naar de start te gaan. Daar rond gestapt en toen we nog 5 sec hadden, had vriendlief ons naar het starthok geleid waar ik uiteindelijk zelf doorheen ging en zo weg kon galopperen.
Hij was gelukkig rustig toen hij hem vast had. Dus voor de komende keren mag hij hem leker vast houden. In de hoop dat hij gaat leren kalm te zijn.

Uiteindelijk 5e geworden :D helaas mijn titel niet kunnen behouden.. Maar toch heel erg tevreden!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:46

194 punten voor de dressuur is toch heel erg netjes? Ik vind dat geen slechte punten hoor.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:48

Nee klopt, maar ik start met hem M2. En gezien ik vorig jaar 220 punten gereden had, was dit erg teleurstellend ;)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:49

Wie kent start nr 204? Van der veer? Flinke klapper gemaakt in het M op de trakhener! Hoop dat ze in orde is! Ze is wel ter observatie naar het ziekenhuis gebracht! Paard liep ook wat kreupel! Hindernis 4 was volgens horen zeggen al niet lekker gegaan! Hoop dat het meevalt!!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:53

loez schreef:
Wie kent start nr 204? Van der veer? Flinke klapper gemaakt in het M op de trakhener! Hoop dat ze in orde is! Ze is wel ter observatie naar het ziekenhuis gebracht! Paard liep ook wat kreupel! Hindernis 4 was volgens horen zeggen al niet lekker gegaan! Hoop dat het meevalt!!

Even voor je haar info opgezocht ;). Was helaas net weg.
Naam: Femke van der Veen
Paard: Diomedes

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:55

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Altijd vervelend als er ongelukken gebeuren! Hopelijk valt het mee!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:57

Ronacino schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Altijd vervelend als er ongelukken gebeuren! Hopelijk valt het mee!

Was er rond 1 uur ook al tegen de grond gegaan tussen hindernis 1 en 2 in. Die is op de brancard (hoe je het schrijven mag) geladen. Ook een 1tje in de waterbak onderwater gegaan. Dus was wel bingo vandaag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:10

Begreep dat degene die er tussen 1 en 2 afviel bij de L paarden flauw was gevallen?

Idd 220 en 194 is wel een verschil. Ik vond vandaag dat er wel terecht gepunt was, iig bij mijn man in de ring.

HuleneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:48

Ook van mij een verslagje. Voor mij was het de eerste keer L. Dressuur ging prima, constant en zonder fouten. Resultaat : plaats 1 met 214 punten. Springen ging ook heel fijn, sprongen foutloos. Toen de cross. Vond er wat flinke sprongen tussen staan maar goed, motto was 1 voor 1 springen ;) Pride ging super van start en pakte alles fijn aan. De afsprong op de bult keek hij een beetje, maar sprong hem goed vanuit draf. Daarna door naar het water. Op hindernis A keek hij en sloeg af. Zelf zat ik ook te slapen volgens mij, want als ik hem een tik met de zweep had gegeven, had hij de sprong zo genomen volgens mij. Maar goed, 1 weigering dus. De B-sprong pakte hij wel vloeiend, daar was ik het meest blij mee want begin dit jaar kreeg ik hem nog niet altijd in 1x in het water (bij een inloop). Maar baalde wel flink en vooral van mezelf!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:51

Hulene: daar had mijn man ook een stop :j fijn dat hij wel goed door het water ging.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:53

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Dan ook mijn verslag van vandaag:
Dressuur netjes, voor ons doen. Paard en ik hebben sinds Maarsbergen niet meer tussen de bordjes gereden, ook niet met oefenen. Een kleine storing in de middenstap, maar verder een goede proef. Jury vond het halsstrekken te weinig, dat mag ik heb niks anders gedaan dan anders en normaal altijd een 7 of 8, daar maak ik me dus ook maar niet druk om. Had 208 punten dus erg netjes. Paard ging al snurkend naar het dressuurterrein.
Springen redelijk, wel foutloos maar niet netjes. Hij sprong een beetje houterig, misschien toch te weinig losgesprongen, maar dat was een test omdat hij steeds heter wordt door het losspringen.
Toen de cross, meneer wist precies wat er ging gebeuren en liep een potje druk te doen. Van tevoren al aan de groom gevraagd in de buurt van de start te blijven, maar het was niet nodig. Ook in de cross bleef hij een beetje houterig, maar hij pakte alles zomaar aan en ik moest op het eind nog even flink terug rijden anders was ik weer eens te snel binnen, terwijl ik eigenlijk alleen op het veld echt doorgereden heb. Uiteindelijk een mooie 3e plaats in het L.