[SGW] Crossbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerelV

Crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:18

Hallo,

Omdat ik komend jaar toch wat meer wil gaan crossen ben ik op zoek naar goede crossbeschermers. Ik hoor op zich goede verhalen over Dalmar, maar daarnaast hoor ik ook dat ze regelmatig niet goed passen en dat de maat lastig kan zijn. Wanneer passen Dalmar's nou wel goed en wanneer niet (bij welk type paard ofzo)? Ik heb de benen van mijn paard opgemeten en dat betekent dat hij voor L zou moeten hebben van Dalmar, maar achter zit hij er precies tussenin (M of L), dus weet ik het ook niet meer...

Verder hoor ik niets dan goeds over Styles, maar die zijn momenteel toch nog wel boven budget, daar ik alleen nog maar lessen volg en dus nog niks officieels gepland heb.

Dus hebben jullie tips over de aanschaf? Voordeel van dalmar is dat er nu bij agradi 25% korting is en ze dus per paar (voor of achter) nog maar 58 euro kosten, maar als de kans redelijk groot is dat ze (vooral achter) niet passen is dat nog te veel geld natuurlijk.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:39

Ik volg mee, ik zou ook nieuwe moeten hebben voor dit seizoen.
Ik heb nu Style Boots, intussen al een jaar of 8 schat ik, waarvan de voorbeschermers nog steeds het 1e paar is, enkel de achterbeschermers heb ik 1 kapot gehad, dus nieuw paar aangeschaft.

Ben er op zich heel tevreden van, maar wil toch ook graag even ervaringen van andere merken horen.

Ik zou ook koelgetten moeten hebben voor mijn ander paard. Als iemand hier goede merken in weet?

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:42

Ik heb ook Style Boots, nu een jaar of 2/3
Er zitten in twee klittenbanden een klein scheurtje, verder nog helemaal goed.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 15:03

Hoe is de maatvoering van Styles? Is full ook echt gewoon full, ben bang dat de met name achter te lang zijn (heb alleen ervaring met de simpele strijklappen zeg maar).

En iemand ervaring met PE aircooled? ik snap dat ze niet zo goed zijn als Styles, maar zijn deze ook prima om mee te crossen? En ook weer, hoe is de maat van deze beschermers?

wildebras72

Re: Crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:54

Ik zou ze toch even in het echt gaan passen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:57

ik heb sinds vorig jaar de dalmars, zowel voor en achter als de springschoenen. Bij mijn paard ( kwpn) passen ze perfect. Ik heb wel van te voren goed gemeten. Volgens mij staat er op paardendrogist.nl een maattabel. Even een meetlint pakken, meten, en je weet zeker dat ze goed zijn!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:01

CSO (dacht ik) schijnt ook fijn te zijn

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:32

Ik gebruik de styles voor zowel mijn merrie van 1m60 als mijn ruin van 1m74. Vooraan zitten die voor beide goed, achteraan zijn ze bij de merrie op het grootst en voor de ruin net gepast, maar het lukt. Als die dalmars echt zo precies moeten gepast worden, wordt het moeilijk voor mij, ik gaan geen 2 sets kopen. Ik heb overigens maat L.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:46

ik heb de dalmar ook van agradi ben er zelf niet heel erg tevreden over had ze net en ging gewoon een parcours springen met normale hindernissen en de eerste was al kapot dat is forse beschadiging aan de voorkant. helaas maar verder zijn ze wel goed ze laten de warmte goed weggaan enzo

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:57

Bij een klein paard <165 kun je voor achter beter cob nemen (zeiden ze bij de winkel), voor wel gewoon full.
Bij mijn paard (ongeveer 167) past voor en achter full wel, maar heeft geen ruimte over ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:17

may123 schreef:
ik heb de dalmar ook van agradi ben er zelf niet heel erg tevreden over had ze net en ging gewoon een parcours springen met normale hindernissen en de eerste was al kapot dat is forse beschadiging aan de voorkant. helaas maar verder zijn ze wel goed ze laten de warmte goed weggaan enzo

Ben je er achteraan gegaan?! Dat hoort echt niet!! Klinkt als een productie fout!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:22

Ik heb ook de dalmar eventers, zowel voor als achter. Passen prima bij mijn Groningse met stevig beenwerk als bij een KWPN met wat dunner beenwerk. Kwaliteit is prima en benen worden er echt niet warm onder. Ik heb ze al een paar keer gewoon in de machine gewassen, ondanks dat de fabrikant zegt dat dat niet mag, maar ze worden er niet slechter van.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:59

madelein schreef:
may123 schreef:

Ben je er achteraan gegaan?! Dat hoort echt niet!! Klinkt als een productie fout!

ja ben er achteraan gegaan ze zeggen dat ze hun werk hebben gedaan en dus niks mis mee helaas

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:15

is ie zo hard tegen de hindernis aan geklapt dan? Mag toch niet zo zijn dat het met een keer aantikken al klaar is?!

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:48

nee ook niet eens! wel keer een balk er af maar verder echt niks!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:06

Ik heb nog een paar Style crossbeschermers voor de achterbenen te koop. Maat L, weinig gebruikt, zien er nog erg goed uit. Kleur zwart.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:41

may123 schreef:
nee ook niet eens! wel keer een balk er af maar verder echt niks!

o dat vind ik echt heel slecht. Ik zou het niet pikken!!

blondy_m83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:48

reeskees, wat is je vraagprijs?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:52

Ik heb ook de dalmar eventers voor mijn paard van 21 die nog volop in training is. Wil vooral met deze beschermers zijn benen beschermen zeker nu we gewoon zeer frequent springen.

Ik heb ze ook bij Agradi gekocht tijdje terug, en ik kon kiezen uit medium of large. Eerst de large gekocht, maar deze waren net iets te lang, daardoor drukte ze in zijn knie holte met buigen van het been. Toen geruild naar medium en die passen perfect! Ze zitten echt goed, en benen zijn volledig beschermd. Benen zijn niet warm na gebruik van deze peeskappen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:03

madelein schreef:
may123 schreef:

Ik vraag me af of het een productiefout is... Ik heb een aantal jaar geleden namelijk veeeeel meer betaald voor Dalmars en ik kan me dan ook haast niet voorstellen dat dit dezelfde kwaliteit is voor die prijs waarvoor ze u bij Agradi worden aangeboden.

Verder heb ik veel plezier van mijn Dalmars gehad, maar ondanks dat ze goed leken te passen, heb ik druk-/schuurplekken gekregen na een seizoen veel crossen. Ik ben om die reden dus over gegaan op styles. Niks dan lof over deze beschermers. Doen hun werk, zitten mooi, draaien niet, dus in een woord TOP! En ja, wel wat duurder, maar ze gaan echt lang mee als je geen echte brokken maakt. Als je wel echte brokken maakt, weet je dat je ze niet voor niets om had en ben ik blij dat alleen mijn beschermers kapot zijn en niet de benen van mijn paard!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:09

Vergeet de dalmars!!! Mijn paard heeft nu na 2x met een week ertussen gebruiken, drukplekken op de pees van een van de achterbenen... Daarnaast op z'n voorbeen ook een schuurplek. Wat een k*t dingen zijn dit...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:15

Geen dalmars dus maar heeft de Style Boot wel een goede ventilatie?
Ik zoek ook goede crossbeschermers maar wel ene die goed ventileren.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:18

Ik reed ook altijd met Styles. Houden lang vol en benen waren nooit echt warm.
Wel oppassen met vaak wassen. Mijn gingen jaarlijks 15 keer in de was en die zijn nu echt op na iets meer dan een jaar...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:20

Mijn dochter wilde Dalmars hebben en ik heb toen Styles gekocht. Eigenwijze moeder ;)

Ze zitten perfect, zowel bij het paard van 1.65 als bij het paard van 1.73m. Benen worden er niet warm onder en ze blijven netjes zitten. Ze zijn misschien visueel minder aantrekkelijk dan de Dalmars maar absoluut fijn voor het paard.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:22

Hoe bedoel je 'op'? Ik heb de mijne nu al 8 jaar gok ik, die gaan jaarlijks ruim 10-15 keer in de was en die zijn nog steeds ok. 1 velcro was wat gescheurd, maar heeft mijn moeder kunnen naaien.

Ik had eigenlijk op iets anders willen overschakelen omdat de Styles zo stug zijn in het aandoen, maar ik lees hier niet zo positieve ervaringen met de Dalmars, dus die zou ik al laten afvallen dan.