[SGW] 2014 -Wie gaat er ook voor het eerst B starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

streep

2014 -Wie gaat er ook voor het eerst B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 19:25

Ik ben aangestoken door het cross virus. Ik ben nu ongeveer een jaar aan het trainen bij Alice en we hebben een aantal tripalons gereden. Volgend jaar gaan we voor het eerst B starten. We beginnen op 22 februari op Indoor Zeeland. Ik ben benieuwd wie er volgend jaar ook voor het eerst gaat starten zodat we ervaringen kunnen uitwisselen. En als er ervaren bokkers zijn die tips hebben hoor ik het graag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:42

Ik hoop volgend jaar onze dan vijfjarige in het B te starten.

Quinn

Re: 2014 -Wie gaat er ook voor het eerst B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:57

Ik hoop dan ook een 5 jarige in Westerbork te kunnen starten.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:36

Ik ga volgend jaar ook starten maar waar en wanneer............? Dat vind ik op dit moment nog lastig te bepalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:04

ik ga gewoon inschrijven voor Chaam. Fijne wedstrijd, goed te doen voor een jonkie IMO en mooi dichtbij.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:08

Eigenlijk niet helemaal voor het eerst, maar heb begin dit jaar 2 keer gestart en toen raakte ze geblesseerd.. Dus ik hoop dat 2014 wél een beetje ons jaar wordt.. Paard wordt in 2014 5 jaar.
Hoop dat ik de andere dan ook weer klaar heb en dat ie niet verkocht of weg is, die wordt dan 6 jaar en moet ook in de B :+

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:16

ik hoop ook weer te starten met een dan 7-jarige in het B maar ik doe geen voorspellingen meer. Enige zekerheid is dat het altijd anders loopt dan gepland en gehoopt :D

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:34

Lielle: Ik denk de hele tijd dat we daar nog niet klaar voor zijn maar we hebben natuurlijk ook nog bijna een half jaar voor Chaam ;)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 08:35

Wat leuk dat jullie ook allemaal gaan starten. Het is nog wel ver weg en ik hoop dat alle paarden blessure vrij blijven. Als ik het zo lees hebben jullie allemaal al ervaring met starten in de SGW.
Ik hoorde dat sommige wedstrijden beter/makkelijker gebouwd zijn om te beginnen dan andere. Nu wil ik gewoon alles kunnen springen en overal kunnen starten. Maar misschien hebben jullie een tip voor de eerste buitencross.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:40

Altos schreef:
Lielle: Ik denk de hele tijd dat we daar nog niet klaar voor zijn maar we hebben natuurlijk ook nog bijna een half jaar voor Chaam ;)

jij hebt al tig trainingen gereden, Ennue heeft al twee keer een hindernisje gesprongen :oo Met een half jaar moet dat toch prima kunnen?

streep, ik vind Chaam fijn. Zorg wel dat je op tijd (lees 1 januari!) inschrijft.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 08:50

bedankt voor de tip Lielle over Chaam. Ik ga klaarzitten op 1 januari om me in te schrijven :-).

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 08:53

Klopt Lielle, dat zou wel moeten lukken. Voor die tijd kunnen we nog genoeg oefenen ;)

Wel jammer dat er daarvoor niet nog wat (meer) oefencrossen zijn. Alleen Tuijtelaars toch? En de training op de Indoor SGW De Mortel natuurlijk. Er is wel BB op de Indoor SGW's (Utrecht en Zeeland) maar dat is misschien juist weer erg spannend voor een onervaren paard.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 09:02

Ik vond de hindernissen op indoor SGW zeeland juist wel overzichtelijk en ze hebben daar ook twee grote bak. Daarom heb ik me daar maar eens ingeschreven om te proberen.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:05

marjan19 schreef:
Eigenlijk niet helemaal voor het eerst, maar heb begin dit jaar 2 keer gestart en toen raakte ze geblesseerd.. Dus ik hoop dat 2014 wél een beetje ons jaar wordt.. Paard wordt in 2014 5 jaar.
Hoop dat ik de andere dan ook weer klaar heb en dat ie niet verkocht of weg is, die wordt dan 6 jaar en moet ook in de B :+

Zit ik in een SGW topic... Misschien iéts beter gaan kijken voordat ik reageer :+

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:20

effe onder voorbehoud, we zijn in Limburg ook weer aan het kijken voor een (indoor) oefencross maar nog niets definitiefs ...

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:30

streep schreef:
bedankt voor de tip Lielle over Chaam. Ik ga klaarzitten op 1 januari om me in te schrijven :-).

Vanaf 1 februari kan er ingeschreven worden via de website van SGW Alphen-Chaam. We zijn bezig met een inschrijfsysteem. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:42

top!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:31

Ja! Hier nog iemand die 2014 ook officieel wil starten!
Heb een paar keer tripalons gereden (+cross trainingen gevolgd) en hebben de smaak te pakken om ook officieel te gaan starten! :D 2014 is dus de bedoeling.
Je moet toch eerst een wp in het springen gehaald hebben wil je officieel B sgw starten toch? Ik heb voor nu dus een aantal springwedstrijden gepland staan om die punt(en) binnen te gaan halen.
En EvelienH thanks vast voor de tip! Altijd handig om zoiets te weten!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 10:04

Hai Vincy leuk dan zit je een beetje op hetzelfde nivo als ik. Ik moet ook nog een B winstpunt springen halen. maar dat moet gewoon gebeuren voor 22 feb. Alleen bij mij is het zo stom in mijn hoofd. BB spring ik met twee hoeven in onze neus maar als ik dan denk ik ga voor B dan durf ik met niet in te schrijven.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:50

Oh leuk idd dan ongeveer hetzelfde niveau! Ja anders kun je eerst BB springen en daarna een B parcours erachteraan, misschien scheelt dat wat, dan heb je het parcours in ieder geval al eens gesprongen.
Ik zeg het wel maar moet het zelf natuurlijk ook nog maar ff doen haha!
Ik ga volgende week proberen te springen :D

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:21

Hallo! Ik meld mij ook maar eens keer! :) Na diverse trainingen en paar x oefencrossen, zou ik afgelopen weekend mijn eerste SGW starten in Vasse! Eindelijk! Had er super veel zin in! *\o/* Maar helaas was mijn paard ziek :( Baaalen! Nu wordt het dus toch volgend jaar. Ik start nog wel de oefencross in Broekelo 12 okt!

En Streep, dat van die winstpunt halen in B ken ik precies. Heb er ook heeeeel lang over gedaan! Rondje BB ging wel.. maar B..? Kreeg ik de kriebels! Maar uiteindelijk toch doorgezet en vorige maand mijn eerste B springen gereden, en gelijk een winstpunt gehaald :D Eerst rondje BB gereden en daarna gelijk rondje B er achteraan! Dat is het makkelijkst.

Dus nu mag ik officieel starten SGW! Iemand tips wat een mooie eerste cross is om te starten?

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:08

Jeej wat goed Mare73! Knap gedaan! Eigenlijk wel grappig, wel B sgw starten en bij B springen krijgen we de kriebels, hihi :') Maar heel herkenbaar! :=
Heb jij ook een bonte btw? :D
Jammer dat je cross niet door kon gaan!! Lijkt me echt heel erg balen idd.. Maar goed op naar 2014! :j Ik ga ook nog naar Broekelo as zondag!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:14

Er is voor Alphen Chaam ook altijd een oefencross o.l.v. Jan van Beek in Zundert. Kan je tegen die tijd op zijn site terugvinden.

Mijn dochter is dit jaar gestart en die hoopt in 2014 in de L mee te gaan rijden. Ze heeft haar eerste cross er nu opzitten en zaterdag gaat ze in Merksplas de tweede rijden.

Alphen-Chaam wil ze ook heel graag mee doen. Lekker dichtbij voor ons.

Mare73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:24

Ja heel apart! :) sommigen snappen me niet.. Waarom durf je nu geen B te starten, en picknicktafels of iets dergelijks maakt je niets uit?? Dat is toch veel moeilijker! :n tja... Gewoon...zit tussen de oren! Ik vind het ook erg moeilijk om die lijntjes in het parcours goed en gecontroleerd te rijden.. En dan die hoogte he!;)
Nadat ik mijn eerste rondje B heb gedaan, vond ik het wel leuker! Dus heb nu ook meer concoursen opgegeven, eerst bb en dan gelijk b! :) nu kilometers maken he..

Ik heb ook een bonte! Chocolate Cookie, genaamd. Ik zag jij ook:) zooo leuk! Alleen het schoonhouden is wat minder..

Ik start samen met een stalgenoot zondag de 13e bedoel ik, ipv zaterdag! Dan ben ik in boekelo.. Om te kijken dan;) alvast succes!

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:28

Ik hoop volgend jaar 1 wedstrijd te doen met mn 4 jarige, gewoon voor de ervaring/oefening :P