[SGW] Nabespreking SGW Gorssel 14-15 september 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Nabespreking SGW Gorssel 14-15 september 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 12:18

Voor alle ervaringen, resultaten en verslagen. :)

Lielle

Re: Nabespreking SGW Gorssel 14-15 september 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:42

Goed gedressuurd, 201 en 3e. Een miscommunicatie met springen leverde een stop en 20 (!) tijdfouten op, en foutloos binnen de -zeer ruime- tijd gecrosst. Tijdfouten waren kostbaar, anders was ik 2e geweest. Maar dik tevreden. Bodem van springen was slecht, bodem van de cross had een paar slechte stukken, maar was verder goed te doen.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:38

Lielle; Volgens mij zat ik bij jou in de ring dan en heb ik nog met je gepraat. Was je nummer 92? In ieder geval jammer van het springen!

Bij mij ging de dressuur redelijk, ik vond hem wat gespannen. Maar dat is hem blijkbaar niet echt aan te zien, want we hadden nog 196. Springen ging rustig foutloos. En de cross ook foutloos en binnen de tijd! Hij ging echt lekker! Ik had daarmee nog een 3e prijs :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:43

Ik was idd, 92. Ook een schimmel in het rood :-)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:10

ook hier maar een verslagje.
zelfde ring als daphne en lielle zo te zien.
dressuur ging voor ons doen redelijk maarja punten zijn altijd laag 170.
springen zie ik altijd het meeste tegen op maar daar foutloos.
toen de cross en ol vertrok zo fijn en dat bleef de hele cross en resultaat foutloos en binnen de tijd (volgens mijn klokje) onderweg nog paar mensen hoi gezegt (normaal zie ik niemand staan)
dit gevoel heb ik lang niet meer gehad en hopelijk de volgende 2 crossen van dit seizoen ook zo.
Morgen nog met het andere paard.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:12

Gefeliciteerd prijswinnaars!
Wij hadden ons L debuut. Foutloos tot de laatste en daar helaas gevallen. Maar ontzettend genoten want mijn grote vriend deed het alsof het allemaal niks was en liep zo fijn! Heb genoten!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:48

Wow uitslagen staan er nu al op. :)

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:05

Jammer van het springen Lielle, in de cross zag het er super uit!

Mendy heb ik idd in de cross voorbij zien komen met een big smile :D

Nogmaals heel jammer Marijke, echt balen. Maar top dat de rest van de cross zo goed ging, dat geeft vertrouwen voor de volgende cross!

Daphne gefeliciteerd met je prijs!

Zelf ook heel tevreden. Voor het eerst weer L gestart (na 2,5 jaar) en ze pakte echt superfijn aan.
Dressuur was wat onstuimig :+ De jury vroeg na de proef al hoe hard ze in de cross ging..
Had 171 punten en daar kon ik me prima in vinden. Springen foutloos en de cross ook foutloos.
Nog wel erg enthousiast maar ze pakte echt heel fijn aan. Punten voor het M zijn ook binnen nu (maar we blijven voorlopig lekker L rijden).
Had besloten zonder horloge te rijden en dat leverde nog een paar tijdfouten op.
Dacht op het eind van de cross al wel dat ik wat te snel zou zijn maar wilde haar niet uit het ritme halen, prijs zou ik toch niet hebben.

En nog even een dikke knuffel voor Hester :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:16

Fijn Jits!!
Ojee, toch niks ernstigs gebeurd met Hester?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:21

@Jitske: Dan heb ik bij jouw proefje geschreven, hij ging wel een beetje onstuimig inderdaad :P ! We beginnen in arbeidsdraf hè zei de jury ook nog haha! Fijn dat je verder wel lekker hebt kunnen rijden :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:35

_Jitske_ schreef:
En nog even een dikke knuffel voor Hester :(:)

Dankje! Hier ben ik nog wel even ziek van! Hopelijk komt het wel allemaal goed. Voor dit seizoen zijn we wel klaar ben ik bang |(

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:40

Klinkt niet fijn Zephyr :(:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:41

Dat klinkt niet best zephyr, wat is er gebeurd?

Om 4 uur de wekker, half 5 naar stal. Ik heb fijn gereden, om half 10 dressuur, was als 2e in de ring, helaas wel al glibberen en glijden bij het losrijden.. 183 punten, naar mijn idee wat laag, en totaal geen commentaar op protocol. Erg jammer. Stond 17e na de dressuur.
Daarna de cross verkend, zag er goed en simpel uit. Parcours gelopen en had wel m'n twijfels over de bodem daar en van het losspringen. Uiteindelijk foutloos gesprongen, maar het los springen was drama al om 12 uur het terrein.. De cross ook foutloos, tijd stond erg ruim was 22 seconde te snel, en niet overdreven hard gereden.. Cross was wel erg goed te doen. Uiteindelijk als 8e geeindigd van de 30 starts, voor de 2e keer L dik tevreden.

http://www.youtube.com/watch?v=-dgmYtugKJw&feature=youtube_gdata

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:23

Ik heb heerlijk gereden. Dressuur ging zo zo en dat resulteerde in 197. . Springen heeft sue van bokt met doorheen gepraat en we zijn rond gekomen met maar 1 balk, toen was mijn dag al helemaal goed. Daarna de cross in en ze liep heel fijn en foutloos rond. Nu op weg naar huis om Ferrose op het land te zetten dus als iemand wil kijken wat mijn stijlpunten waren ik was nummer 226

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:30

Hier ok een fijne dag. 200 punten in de dressuur (nog nooit zo hoog gereden)
Springen 2 balkjes en 1 weigering in de cross. Maar hij heeft niks apart gedaan
Ook zou ik wel graag stijlpunten willen weten. Nr 217

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 11:41

Hier ook fijn gereden, 193 dressuur, springen heel fijn en simpel 0. De cross ging hij super..nergens twijfel ook niet op de L hindernis...maar we reden B. Jeee wat stom, kwam er ook pas na afloop achter dus heb de cross gewoon uitgereden..ik heb het gewoon echt niet gehoord...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:54

Haha Joki :D :D :D top gereden hoor!
Lol Percy.... Haha. Toch fijn gereden gelukkig!
Itsme: mooie dressuurpunten zeg! En gister ook fijn gereden!
Netjes Bonny!
Zephyr klinkt niet goed. :(
Jitske ook fijn gecrosst!
Lielle jammer van het springen maar cross en dressuur top! Gefeliciteerd!
Ooh Marijke echt jammer dat die laatste boom ook nog moest. Hihi. Rest ging gelukkig top!
Daphne gefeliciteerd!

Hier fijne crossdagen gehad. Gister met twee in het L, was met beide heel blij over hoe het ging. Met allebei een 5e plek.

Jonkie ging vandaag fijn! Met deze bodem was het erg ploegen voor hem maar hij deed het erg fijn. Springen en cross heel simpel. Helaas zag de da er iets aan en wou hij hem niet goedkeuren. Heb er zelf niets aan gezien dus vroeg wat er dan was. Kreeg kortaf een antwoord dat hij hem dan moest uitverdoven en op de volte moest beoordelen. Heb het hierbij gelaten en er staat nu gelukkig een gezond paard in de wei. :D

Paard draaft ook wat typisch en begrijp best dat je er wat gek naar kijkt. Maar gezien de reactie van de da en een paard wat zeker niet onregelmatig liep is het toch jammer.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:39

jammer sue.
maar wel fijn dat alles goed ging en een gezond paard in de wei staat

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:43

Hier ook genoten! Dressuur was aardig omgeploegd dus ik moest hard werken, daarna springen en reed bijna hindernis 6 voorbij. Heel stom! Daarna was hij best een boefje in de cross maar pakte alles fijn mee. Tot de laatste tank. Ik weet nog steeds niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen maar we belanden op de tank en ruiter ernaast. Gelukkig beide nog heel. Jammer had foutloos kunnen zijn maar we gaan steeds beter dus geloof dar we het seizoen wel goed afsluiten!

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:52

Ca liet vandaag weer zien wat een topper het is. 194 dressuur en foutloos gesprongen. Helaas domme ik na hindermis 1 van de cross hele verkeerde kant op gereden dus dat maakte een hoop tijdfouten. Toen op hindernis 9 nog een weigering omdat ik zelf mijn buitenkant er niet genoeg bij had. Domme domme ik. Toch verder wel super fijn gecrosst! Toen da en zelfde als seu. Wilde haar niet goedkeuren. Gelukkig het probleem gevonden ca was een schroef kwijt waardoor ze niet goed was rechts voor dus opnieuw laten keuren zonder kalkoenen en toen wel goed!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:56

MisterT jammer van je val
Femkefloris fijn dat die van jou uiteindelijk wel goed gekeurd is
Sue blijft vreemd van die da

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:19

Goede resultaten lees ik.

Sue jammer dat je jonkie niet goedgekeurd is door de DA.
ik had er gisteren ook al gedoe mee. Dierenarts zei dat ik even op linksvoor moest letten, maar dat het wel gewoon goed was. Zie ik later op de startlijsten uitgesloten staan.
Even lang het secretariaat geweest en gelukkig hebben ze het nog wel aangepast. Dus mijn 1e 2 winstpunten in het L zijn binnen!
Had 189 voor de dressuur en helaas 2 balkjes in het springen, maar wel super tevreden voor mn debuut.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:23

Hoi hoi

Hier ook een top dag. Vandaag was de beurt aan geert en andor. Gedeeld 2e na dressuur, balk en 2 tijd fouten met springen en foutloos in de cross maar met tijd fouten. Ontzettend blij zijn we! En wat een geluk met het weer! Ik zit gewoon buiten nu, wel met vest maar Lieke onze top groom slaapt nog in de auto dus ik zit er naast :+

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:45

Ook ik ben tevreden met mijn cross debuut. 199 in de dressuur en foutloos gesprongen en gecrosst. Helaas wel wat tijdfouten in de cross, dus net buiten de prijzen.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:06

Ik ben ook super tevreden met mijn debuut!
188 punten in de dressuur. Had wat actiever gemogen, maar ring vond ik niet fijn te rijden dus wel tevreden :)
Springen was ik stront zenuwachtig voor!! Losspringbak was drama maar daar voelde ze wel fijn! 2 balkjes uiteindelijk en 1 tijdfout! Dus mijn dag kon al niet meer stuk!!
Cross ging fijn! Hield op 9 mijn buitenkant er niet aan (en ik vond de hindernis stiekem heel eng :P ) Joelle keek wel iets maar stopte echt omdat ik zo prut aanreed! Overnieuw aangereden en toen ging het goed! Heel fijn rondgecrosst! Met 1 weigering de cross uit! En een heleboel tijdfouten! (Marloes had haar horloge aangezet toen ik wegging) ruim een minuut buiten de tijd maar dat kan me niks schelen!! We zijn rond!

Stijlpunten waren een 6 en 6.3 gemiddeld dus ik heb zelfs nog een winstpuntje!! Heel tevreden :D