[SGW] SGW Vlietlanden, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

SGW Vlietlanden, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 15:09

Aangezien er dan nog niemand een topic geopend heeft bijt ik de spits af.
Maar dan met een niet zo gunstig verslag.

Nick was niet fit. Dressuur heel netjes gereden, 200 punten en nog tamelijk bovenin de groep.
Met losspringen ook wel ok. Niet zo heet als normaal maar dat was op dat moment nog wel soort van prettig.
Met groeten van de jury bij het springen begon ze als gebruikelijk te stuiteren, maar na hindernis 3 leek het kwartje op te zijn. We zijn 2 keer dwars door een oxer heen geklapt omdat ze gewoon niet van de grond kwam en er was totaal geen energie. Ik heb me dus bij de DA gemeld en daarna niet gestart voor cross, ik denk dat we verongelukt zouden zijn.

Deze week maar eens passen hoe ik werk kan combineren met de DA laten komen voor bloedonderzoek, wormen en dergelijke.

Sim

Re: SGW Vlietlanden, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 15:44

Jammer nickel!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:46

Oh jeetje dat klinkt niet fijn! Beterschap met je paard!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:33

:( echt enorm balen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:23

Balen Nick!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:01

Heel jammer Nick. Ik heb je proef en springen gezien. In het springen leek ze inderdaad de pijp leeg te hebben. Misschien combi van te zware bodem / slecht gebouwd parcours / te weinig conditie?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:07

Jammer Nickeltje. Ik hoop dat je er achter komt waardoor het komt en dat ze gauw weer de oude is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:41

Wat een slagveld in het M! Meer dan de helft er uit en vier vrijwillige opgave.......

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:43

Wat is er in het M-paarden gebeurd??? schrik me rot van de uitslagen :oo

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:53

M paarden was gewoon erg moeilijk. Denk te moeilijk voor de klasse M.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:01

Het M stond wel dik en de twee puntjes, combi trakehner/punt en de twee hagen waren echt technisch, maar er deden combi's mee die al 1* of hoger rijden....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:04

ojeetje wat een slagveld....

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:46

Jammer Nickeltje!

Jemig wat een slagveld...

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:58

okey, bij mij ging om een een of andere vage reden het inrijden in de bagger heel erg goed. maar toen kwamen de vliegthuigen.... ik had ervoor al ingereden zodat ik dat niet tijdens de 'pauze' hoefde te doen. hij deed eigelijk niets. maar hij werd steed een heel klein beetje drukker. dus mijn proef net na de pauze ging niet super goed. ik weet niet eens mijn punten meer. toen had ik 4.5 uur de tijd om mijn cross te lopen en in te pringen. ik heb de cross 2xgelopen. een x met mijn moeder. en een x aleen.

springeng was poutloos. er stond aleen echt een vreemd pacours.

cross: hij sprde aan het begin echt weg. heel hard. het ging heel goed tot de hindernis bij het water. hij stopte. toen zag ik da je er lans kon rijden. als je maar tussen dse paaltjes blijft. ik erlangs. en door. de rest ging echt super goed. ik ben heel trots op mijn pony

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 22:02

Balen nickeltje :( hopelijk kom je er gauw achter waar t aan lag!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 09:46

Volgende baalverslag. Stomme miscommunicatie in het springen dus uitgesloten voor de cross. En dat op de een na laatste hindernis. Kan mezelf w voor mij kop slaan, maar ja volgende keer beter. Had ik me nu maar ingeschreven voor Ermelo. Weet iemand iets van een wachtlijst?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:09

Nick @ jemig zeg, een bloedonderzoek kan idd misschien iets naar boven halen. Ik doe dat ook altijd eens in het jaar.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:21

Die uitslagen in de M zijn idd verschrikkelijke zeg..... :oo iemand die daarin gereden heeft die kan zeggen hoe of wat ?? de pony's hebben het M parcours namelijk aanzienlijk beter afgelegd......en het Z paarden ook.....de foto's uit het topic leken nou niet zo schokkend.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:22

Ik heb even gekeken waar ik gisteren nou bij was, want ik heb geen schokkende dingen gezien, maar dat blijken de M-pony's te zijn geweest.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:29

En nog een baal verslag dit keer klasse M-pony's.
fijn gedressuurd, met losspringen een paar keer goed uitgeschoven en pony zich oversprongen. ze waren dit weekend in de les ook samen onderuit gegaan en het vertrouwen was weg.
de eerste 5 sprongen gingen goed, maar door dat ze geen afstand kregen in de dubbel hield het op, 3 weigeringen dus niet eens gecrossed. Echt super zwaar balen....... Nu eerst met vakantie en dan op naar WW.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:04

Hier ook een baal verslag....
Ben op hindernis 3 in het springen gevallen omdat mijn paard in de afzet schrok van de rabobank vlag en omdraaide. Toen lag ik dus op de grond en kon zonder crossen naar huis! Gelukkig ga ik dinsdag nog een keer bij Alice trainen zodat ik hopelijk met een fijn gevoel op vakantie kan gaan en weer vertrouwen heb voor renswoude in augustus .....

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:12

Jeetje niks positiefs tot nu toe....

@ Nickel sterkte! Verstandig dat je hem/haar laat onderzoeken.
@ Bianca bizar indd wat een slagveld!
@ annika niks bezweerd gelukkig.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 13:13

bianca1980 schreef:
Nick @ jemig zeg, een bloedonderzoek kan idd misschien iets naar boven halen. Ik doe dat ook altijd eens in het jaar.

Naja, de (levende) wormen die ik gister en vandaag in de mest gevonden heb verklaren een heleboel denk ik. Vorig jaar hebben we heel lang gemodderd met een resistente worminfectie waarvoor ze meerdere tiendaagse kuren gehad heeft en daarna is verschillende keren mestonderzoek gedaan die daarna negatief waren.
Vorige week had ik me nog voorgenomen dat ergens deze maand maar weer eens te doen.
Nick heeft daarnaast tot vorige week 2 weken bijna niets gedaan omdat ze haar been nogal opengehaald had met een dikke hak door een hek in elkaar te meppen, dus iets gebrek aan energie hadden we daaraan geweten.
Maar de optelsom is nu aardig compleet. Wederom een worminfectie dus. Deze week wil ik de DA laten komen om me een goede kuur te geven weer voor die wormen maar ook voor uitgebreid bloedonderzoek om te zien of er stiekem niet nog iets anders meespeelt.

Ontopic:
Balen van de negatieve verslagen die hier langskomen zeg...
Ik hoop dat met de droge nacht afgelopen nacht en nu de zon, iedereen die vandaag rijdt het wat fijner heeft.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:03

Jeetje wat een hoop mensen met pech! -O- :(:)
Nickeltje, 'gelukkig' is er een aanwijsbare oorzaak, maar jeetje, dat klinkt best heftig -O-
Jumerenik, jammer van je stop, maar klinkt als een fijne rit! *D
MisterT, da's ook zuur... Hopen dat je er in Ermelo nog bij kunt.
esje01, nu eerst vertrouwen opbouwen?

Bij ons gelukkig een leuker verhaal. Wij startten B paarden. Vanochtend tien over vijf op :Z :O en om half acht op het terrein van Vlietland. Parcours gelopen, cross gelopen. Zag qua hindernissen niet echt struikelblokken, hier en daar de bodem goed in de gaten houden.

Toen losrijden voor 't springen. Ging soepel, kruisje, stijltje, oxer. Annika, volgens mij heb ik jou nog zien vallen #) Heb je er niks aan over gehouden? Toen 't parcours in. Moesten de eerste drie even ritme krijgen, maar toen simpel foutloos rond.

Daarna nog even stappen, paar keer de boom en de cross in! Konden overal mooi rechtdoor, ging eigenlijk net zo relaxed simpel als 't parcours. Ben zó trots op m'n paard! <3 Volgende keer nog iets meer tempo, dan halen we de ideale tijd ook wel :) . Op naar Renswoude!
Laatst bijgewerkt door Maik79 op 30-06-13 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:21

Hier ook een positief verslag na alle baalverslagen (wat vervelend zeg, gelukkig is het seizoen nog laaaaaang niet afgelopen): poonie was superchill bij het losrijden, en toen ik het parcours in kwam werd ze wakker (oooo gaan we springen? Gas!) :-) Helaas 1 balkje door suboptimale afstand, maar dus wel de cross in...

Ik was blij dat ik 's ochtends nog een keer bij het water had gekeken, want gister stond er dat je in de B over de boom in het water moest (of er rechts langs). Vanochtend bleek echter dat je gewoon tussen het riet door het water in moest en dan naar links. Medecrossers bleken dit ook niet te weten en ik weet dat startnr 1 dus wel die boom heeft gesprongen..

Anyhoe: lekker gecrosst, twijfeling op het water maar gelukkig geen weigering, de rest ging alsof we dit al jaaaaren doen. Resultaat: een 7e plek in mijn ring, supernetjes voor een eerste officiele SGW!

Trouwens: ik begreep niet zo goed hoe je uit de uitslagenlijst je stijlpunten kunt destilleren, aangezien er alleen maar strafpunten op staan. Kan iemand mij dat uitleggen? :o) Daarnaast: wanneer heb je nu eigenlijk een winstpunt? Ik las iets met een foutloze cross en max 12 strafpunten in het springen?